Γενικός σχολιασμός

Ξεκίνησε από gpapargi, 29 Μαΐου 2013, 10:21:55 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

tsabatman

Θέματα για χομπιστες στην παραλία,μη κλιμακούμενης δυσκολίας με μηδενικό σεβασμό στην κούραση,την δουλειά και την αγωνία των παιδιών,άριστοι μιμητές των μαθηματικών και των φυσικών

lsourtzo

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 29 Μαΐου 2013, 02:42:51 ΜΜ
Αυτό δε μαζεύει το τελευταίο στο Γ;;

ΓΙΑ κ απο 1 μέχρι 2
    ΓΙΑ i ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 30
   ΓΙΑ j ΑΠΟ 30 ΜΕΧΡΙ i  ΜΕ_ΒΗΜΑ -1
         ΑΝ ΜΟ[j-1, κ] < ΜΟ[j, κ] ΤΟΤΕ
            ΑΝΤΙΜΕΤΑΘΕΣΕ ΜΟ[j-1, 1], ΜΟ[j, 1]
            ΑΝΤΙΜΕΤΑΘΕΣΕ ΜΟ[j-1, 2], ΜΟ[j, 2]
            ΑΝΤΙΜΕΤΑΘΕΣΕ ΚΩΔ[j-1], ΚΩΔ[j]
         ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
   ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
   ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΓΙΑ  i  ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3
       ΕΜΦΑΝΙΣΕ ΚΩΔ[ i], ΜΟ[ i, κ]
   ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ


σωστός ...

Dinos

1. Τα κατοστάρια θα είναι λίγα, εφόσον υπάρχουν θεματάκια, όπου θα "γλιστρήσουν" αρκετοί μαθητές (Α2, Α4, Β2)
2. Η θεωρία πιάνει μεν 11 μονάδες, δεν προσπαθεί όμως πονηρά να υφαρπάξει μονάδες από τους μαθητές (βάζοντας θέματα κρυμμένα σε γωνίες, σε κίτρινα, που είναι λίγο μαύρα, ...)
3. Αυτό που λέει ο Παπαργύρης είναι σωστό. Πρέπει επιτέλους η επιτροπή να δεί και προς την κατεύθυνση του τετραδίου μαθητή (που περιέχει μερικές πολύ ωραίες ασκήσεις, λίγες....). Το έκανε λίγο φέτος με το Α2. γιατί: use it = respect it
4. Οι ασκήσεις δεν ταρακούνησαν τα νερά. Λίγο το ερώτημα Γ3, κυρίως με την ολίγο προβληματική του διατύπωση, αλλά οκ. Το θέμα Δ έβγαινε από οποιονδήποτε μαθητή που έχει δουλέψει λίγο
5. Γενικά, ακόμα αναζητούμε μια (μικρή) ανάταση στη δυσκολία των θεμάτων (σε 1,2 ερωτηματα ενός θέματος). Επίσης το Β1 είναι δώρο προς άπαντες;

eara

Παράθεση από: freedomst στις 29 Μαΐου 2013, 12:02:32 ΜΜ
Οχι δεν είναι ένα απλό ΑΝ.
Όταν οι δύο μέσοι όροι ανήκουν σε διαφορετικές κατηγορίες-περιοχές ο καθένας, πρέπει να δοθεί βαρύτητα σε αυτόν που είναι στη μεγαλύτερη περιοχή τιμών!!!
Κι όμως είναι...

Το πρόβλημα στο θέμα ήταν στην διατύπωση που μπορεί να μπερδέψει κάποιον για το ποια είναι "η μεγαλύτερη περιοχή τιμών" και να οδηγηθεί σε διάφορα περίπλοκα πράγματα, μέσα στην βιασύνη του... Εξ ου και το παράδειγμα που συνόδευε την εκφώνηση που προσπάθησε να ξεδιαλύνει τις όποιες αμφιβολίες.
Το θέμα όμως είναι ότι τι εννοεί ο "ποιητής" με "μεγαλύτερη περιοχή τιμών";
Δεν μπορούσε να το διατυπώσει καλύτερα;
Ασφαλώς και μπορούσε... δεν το έκανε και ιδού τα αποτελέσματα....

eara

#34
Παράθεση από: tsabatman στις 29 Μαΐου 2013, 04:20:11 ΜΜ
Θέματα για χομπιστες στην παραλία,μη κλιμακούμενης δυσκολίας με μηδενικό σεβασμό στην κούραση,την δουλειά και την αγωνία των παιδιών,άριστοι μιμητές των μαθηματικών και των φυσικών

Πες τα χρυσόστομε....

Ξαναπαραθέτω τα κύρια σημεία που έθιξα σε άλλο θέμα (topic)

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=5225.0

1) Το A1.5  θέμα τύπου ΣΩΣΤΟ-ΛΑΘΟΣ αρκετοί υποστήριξαν με σχόλια τους ότι είναι σωστό. Eίναι τελικά, η μήπως δεν είναι; Διότι τι πάει να πεί η εντολή ΔΙΑΒΑΣΕ "διακόπτει" την εκτέλεση του προγράμματος; Τελικά έχουμε πρόγραμμα που εκτελείται ή όχι; Έχει process-id; Ειναι supspended; Ειναι multitasking ή οχι το O/S; .... Μην το μπλέξουμε με τα Λειτουργικά συστήματα τώρα... έλεος.

2) Το θέμα Α υποτίθεται ότι εξετάζει ΘΕΩΡΙΑ... άντε τώρα πείτε μου τώρα τι σχέση έχει το υποερώτημα Α4. Και γενικώς αυτές οι "θεωρητικές" ασκήσεις δεν είναι κάπως "τραβηγμένες" για θεωρητικές ενώ θα ταίριαζαν καλύτερα ως "ασκήσεις" (π.χ. για το Β).

3) Α3.γ. Πόσα πλεονεκτήματα βρήκατε εσείς στο βιβλίο; 4 ή 5; Το βιβλίο έχει 4 "τικ", το θέμα βαθμολογείται με 4 μονάδες, και ο μαθητής ήξερε και τα προηγούμενα θα μάντευε ότι ζητάει 4 πράγματα. Έλα 'μ ντε που το βιβλίο ακριβώς κάτω από τα 4 τικ γράφει και ένα 5ο. Κι ας λέει συνάδελφος ότι αυτό είναι απόρια των προηγουμένων. Παύει να είναι πλεονέκτημα; Οχι. Άρα το ζητάει και αυτό ή όχι;

4) Θέμα Γ - Γ3. Τι πάει να πεί "μεγαλύτερη περιοχή τιμών;" !!! κι ύστερα μιλάμε περί σαφήνειας στην διατύπωση... αν την "είχε" δεν χρειαζόταν το παράδειγμα... αλλά δεν την έχει οπότε να και το παράδειγμα για να εξηγήσει κάτι το οποίο δεν διατύπωθηκε με σαφήνεια.

5) Θέμα Γ. Γιατί πάλι πίνακες; αφού για αυτό είναι το Δ γιατί ξανα-μανά; για να έχουν να γράφουν σεντόνια κώδικα; 5 σελίδες Α4 χρειαστήκαν οι περισσότεροι για να καθαρογράψουν τις λύσεις στον υπολογιστή (χωρίς σκαριφήματα πινάκων, πρόχειρο κλπ). Σκεφτήτε τώρα κάποιον που έκανε και κάνα σκαρίφημα των πινάκων ανά θέμα και που και που κάνα λάθος .... Τι θα γίνει αν του τελιώσουν οι σελίδες; .... Τιποτα! όπως επληροφορήθει δεν μπορεί να πάρει άλλες σελίδες (εκτός από εξαιρετικές "ειδικές" περιστάσεις), ούτε άλλο τετράδιο (που θα βρει αυτοκόλλητα χαρτάκια;)

6) Θέμα Α4.α Παραθέτω σχόλιο από άλλη θεματική ενότητα (topic) συναδέλφου: "Αδικαιολογητο επισης κατα την γνωμη μου να ζητανε απο τα παιδια να "ταξινομησουν" χωρις να χρησιμοποιησουν αυτο που μαθαμε ολη την χρονια. Εξεταζουν μονο την φαντασια τους την ωρα που βρισκονται μεσα στο αγχος κατι που δεν μου αρεσει."

7) Πόση ώρα κάνατε ΕΣΕΙΣ για να τα λύσετε (όλα);


Dinos

Παράθεση από: eara στις 29 Μαΐου 2013, 05:30:00 ΜΜ
Πες τα χρυσόστομε....
Παράθεση από: tsabatman στις 29 Μαΐου 2013, 04:20:11 ΜΜ
Θέματα για χομπιστες στην παραλία,μη κλιμακούμενης δυσκολίας με μηδενικό σεβασμό στην κούραση,την δουλειά και την αγωνία των παιδιών,άριστοι μιμητές των μαθηματικών και των φυσικών

Δηλαδή η επιτροπή επιχείρησε να εκτελέσει τους υποψήφιους???

tsabatman

Η επιτροπή δεν σεβάστηκε τον κόπο του μαθητή που δούλεψε ,βαζοντας
θέματα τύπου σπαζοκεφαλιάς και όχι γνώσεων!!

itt

Παράθεση από: tsabatman στις 29 Μαΐου 2013, 05:49:26 ΜΜ
Η επιτροπή δεν σεβάστηκε τον κόπο του μαθητή που δούλεψε ,βαζοντας
θέματα τύπου σπαζοκεφαλιάς και όχι γνώσεων!!

Σε τι ακριβώς αναφέρεσε;

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: tsabatman στις 29 Μαΐου 2013, 05:49:26 ΜΜ
Η επιτροπή δεν σεβάστηκε τον κόπο του μαθητή που δούλεψε με θέματα τύπου σπαζοκεφαλιάς και όχι γνώσεων!!

Να καταλάβω ότι η εκφώνηση του Γ3 είναι λίγο προβληματική, αλλά γιατί τις λέτε σπαζοκεφαλιές ?

Και για το Γ3 πάντως, ανάλογο πρόβλημα έχει το τετράδιο μαθητή με μετρήσεις για διοξείδιο άνθρακα και άζωτο..

Ένα πολύ μεγάλο μέρος του Α θέματος είναι εφαρμογές απο τετράδιο μαθητή...


Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: euron στις 29 Μαΐου 2013, 03:46:19 ΜΜ
Όταν διάβασα πρώτη φορά τα θέματα είπα είναι εύκολα. Στην συνέχεια όμως που συζήτησα με καλούς μαθητές μου διαπίστωσα ότι την είχαν πατήσει σε πολλά σημεία. Το θέμα Γ και τα θέματα Α4 και Α2 ήταν αυτά που προβλημάτισαν περισσότερο. Τα 100αρια θα είναι λίγα.

Συμφωνώ και επαυξάνω!

eara

#40
Παράθεση από: Dinos στις 29 Μαΐου 2013, 05:33:40 ΜΜ
Δηλαδή η επιτροπή επιχείρησε να εκτελέσει τους υποψήφιους???
Όλοι κρινόμαστε εκ του αποτελέσματος.
Τώρα τι είχε στο μυαλό της η επιτροπή, το ξέρουν οι ίδιοι.
Το τι πιστεύω εγώ για το τι πιστεύει η επιτροπή είναι αδιάφορο.
Απλώς συγκριτικά με τα περσινά θέματα τα οποία αρκετοί με τους οποίους συζήτησα, τα θεωρούσαν ως τα ποιο "στρωτά"!
Τα φετεινά θέματα είχαν "προβλήματα" τα οποία προσπάθησα να αναδείξω ώστε να συζητηθούν και να αποφευχθούν μελλοντικά.

Συνοψίζοντας:

  1. Ασάφειες στην εκφώνηση θα πρέπει να αποφεύγονται (ουδείς αλάθητος οκ, αλλά τα λάθη κοστίζουν στις εξετάσεις), ειδάλως δεν εξετάζουμε τους μαθητές μόνο στην ανάπτυξη εφαρμογών αλλά και στην ψυχολογία και σε διάφορες άλλες τέχνες όπως την τέχνη του "να διαβάζεις το φλυτζάνι του καφέ" για να καταλάβεις τι εννοεί ο εισηγητής κ.ο.κ. στα οποία εμείς έχουμε πλέον ως φαίνεται εντρυφησει κι ας μην το έχουμε επίγνωση πάντα.

  2. Βαθμός δυσκολίας: Αυτό είναι ανοιχτό ζήτημα μιας και όλοι ανταγωνίζονται στα ίδια θέματα... αλλά πέρα από αυτούς  (πόσοι είναι;)  που πέρα από το μάθημα αναλώσαν ώρες λύνοντας ασκήσεις στο σπίτι, μήπως τελικά επωφελούνται αυτοί που σπατάλησαν αρκετά ευρώπουλα σε φροντηστήρια, ή είχαν γονείς πληροφορικούς;
Αν ένα θέμα είναι υπερβολικά δύσκολο τελικά το λύνουν ελάχιστοι ή και κανείς οπότε δεν τρέχει και τίποτα από άποψη εισαγωγής σε σχολές κ.ο.κ.
Εξάλου αν ήταν όλα εύκολα και όλοι γράφαν άριστα δεν θα βγάζαμε άκρη.
Βέβαια από την άλλη τι ζητάς τελικά από τους μαθητές που διδαχθήκαν το συγκεκριμένο μάθημα και μάλιστα στην τελευταία τάξη του Λυκείου, κάτω από μια κατάσταση όπως είναι οι Πανελλαδικές εξετάσεις και ότι αυτό συνεπάγεται;
Πράγματα τα οποία έχουν διδαχθεί στην τάξη και έχουν προλάβει να τα δουν και στην πράξη μέσα στο εργαστήριο (αν προλαβαίνεις να κάνεις εργαστήριο).
Κάποιοι συνάδελφοι τα χαρακτηρίσαν "εύκολα" αλλά για ποιον;
Για αυτόν που κάνει προγραμματισμό για πρώτη φορά στην ζωή του στο διάστημα της τρέχουσας σχολικής χρονίας,
ή για κάποιον που τελείωσε μια σχολή πληροφορικής και τώρα είναι σε κάποιο γραφείο και λύνει και καμιά άσκηση μεταξύ αχλαδιού & τυριού;

  3. Θεωρία & Ασκήσεις: Τα θέματα στο Α είναι όλα καθαρά θεωρητικά, ή μήπως έχουν και ασκησούλες που για αρκετούς τελικά ήταν "σπαζοκεφαλιές" που τους φάγαν αρκετό χρόνο μέχρι να τις λύσουν ή να μην τις λύσουν καθόλου; Δες στο στέκι απόψεις εκπαιδευτικών για τις προτεινόμενες λύσεις που θα σε εκπλήξουν για την αμφιβολία τους για το πως λύνονται (μαζί και της δικής μου ασφαλώς :)

Σύγκρινε τα περσινά λοιπόν με τα φετεινά ως προς τα 3 αυτά ζητήματα που θέτω και πες μου τι πιστεύεις τελικά;

petrosp13

Παράθεση από: eara στις 29 Μαΐου 2013, 06:16:09 ΜΜ
τα περσινά θέματα τα οποία αρκετοί με τους οποίους συζήτησα τα θεωρούσαν ως τα ποιο "στρωτα" τα φετεινά θέματα είχαν "προβλήματα" ......

  1. Ασάφειες στην εκφώνηση θα πρέπει να αποφεύγονται (ουδείς αλάθητος οκ, αλλά τα λάθη κοστίζουν στις εξετάσεις).



Χωρίς να θέλω να υπερασπιστώ την φετινή επιτροπή (δεν μου άρεσαν τα θέματα):
- Το περσινό θέμα Δ είχε πάρα πολλές ασάφειες που κάποιες δεν απαντήθηκαν ποτέ (κυρίως ερωτήματα Δ3 και Δ5, στο Δ4 πού θα γίνει η εμφάνιση)
- Το περσινό θέμα Γ είχε μια σχετική ασάφεια στο τι σημαίνει "να μην μπορεί να επιδοτήσει ούτε ένα έργο μικρής κατηγορίας"

Γενικότερα, νομίζω ότι όταν βγάζει ο καθένας μας ένα διαγώνισμα, το ψάχνει από 10 μεριές για να το διατυπώσει σωστά
Αυτοί που ετοιμάζουν τα θέματα των πανελλαδικών δεν κατάλαβαν σήμερα ότι το Γ3 ήταν πολύ άσχημα διατυπωμένο;;;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

soron80

Να καταθέσω κι εγώ την άποψη μου..
Έλυσα τα θέματα σε 30' με το σκεπτικό του μαθητή καταγράφοντάς τα αναλυτικά (εκτός από το Α3 της ανάπτυξης)
και μου φάνηκαν αυξημένης δυσκολίας σε σχέση με τα προηγούμενα έτη κάτι που με χαροποίησε ιδιαίτερα.
Η πρώτη κουβέντα που είπα ήταν "ΤΕΛΟΣ ΟΙ ΦΑΣΟΝΙΣΤΕΣ ΑΕΠΠ 2013" και ελπίζω να συνεχιστεί αυτό που ξεκίνησε φέτος και τις επόμενες χρονιές.
Από τους μαθητές μου (ακόμα και αυτούς που έπιασαν 30 ή 40 μόρια) κανένας δε διαμαρτυρήθηκε για δυσκολία στην κατανόηση.

Αναλυτικά:

Α1) Μόνο 6 μονάδες Σ-Λ που λύνονται και από μη παπαγάλους μαθητές (δεκτές οι ενστάσεις για το Α1.5 αλλά πιστεύω ότι οι μαθητές δεν μπερδεύτηκαν.

Α2) τεχνικό θέμα με σωστή εκφώνηση που σε καθοδηγεί και θυμίζει και κάτι από μεθοδολογία αραιών πινάκων που καταγράφεις στήλη και γραμμή για κάθε μη μηδενικό στοιχείο.

Α3) 11 μονάδες ανάπτυξης που έγραφες αρκετά ακόμα κι αν δεν ήσουν παπαγάλος.
(δε θα σχολιάσω την πρεμούρα για το αν στο α3.α ήταν 4 ή 5 οι λόγοι)

Α4)α) Ωραίο θέμα με τριγωνικό πίνακα και συμπλήρωση αυτού για μαθητές που το έψαξαν παραπάνω
η πρώτη για μπορεί να παει και μέχρι 100 γιατί στην τελευταία επανάληψη 101<=100 επιστρέφει ψευδής και δεν μπαίνει
στον πίνακα ώστε να έχουμε παράβαση.

β) Έξυπνο ο σωστός μαθητής κάνει πίνακες τιμών και κατασκευάζει τη λύση στη χειρότερη.

Α5 και Β1 ασχολίαστα και ελπίζω να απουσιάζουν  από το επόμενο (17 μονάδες δώρο)

Β2) Κλασικό θέμα, ό σωστός μαθητής πάλι μπορεί να κατασκευάσει τη λύση
στη χειρότερη κάνει ένα διαχωρισμό και μια συγχώνευση (συγκόλληση για την ακρίβεια).

Γ1) Κλασικό χιλιοειπωμένο .
Γ2) ΜΟ ανα γραμμή αλλά κατασκευή δίστηλου πίνακα ΜΟ (διδαγμένο αλλά όχι φασόν).
Γ3) Ενδιαφέρον και περίεργο ο φασόν μαθητής θα κάνει σίγουρα λάθος, ο σωστός θα παλέψει αν κάνει και δοκιμές με τιμές θα το πετύχει.
Το παράδειγμα που δίνει η εκφώνηση λύνει το υπόλοιπο πρόβλημα κατανόησης για το πως πρέπει να γίνει η επιλογή
είδα δημοσιευμένες 5-6 λύσεις διαφορετικές από αυτή που σκέφτηκα και μου άρεσε.
Γ4) Ταξινόμηση σε δίστηλο πίνακα (διδαγμένο αλλά όχι φασόν) με την κατάλληλη προσοχή έβγαινε.
φροντιστήριο το είχε δημοσιεύσει λάθος στο ιντερνετ το μεσημέρι (δεν έκανε παράλληλη ταξινόμηση της δεύτερης στήλης)
Δ1, Δ2) Επιτέλους πίνακας συχνοτήτων (λυνόταν και με πολλαπλή Αν)
Δ3) Απλή αρχή_επανάληψης
Δ4+Δ5) Αναφορά στο 10ο κεφ, υποπρόγραμμα χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες (φασόν θα έλεγα).


Δεν είναι ανάγκη να γράφουν όλοι 100


Τσισπαράς Βασίλης
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19

gthal

Παράθεση από: petrosp13 στις 29 Μαΐου 2013, 06:25:36 ΜΜ
Γενικότερα, νομίζω ότι όταν βγάζει ο καθένας μας ένα διαγώνισμα, το ψάχνει από 10 μεριές για να το διατυπώσει σωστά
Αυτοί που ετοιμάζουν τα θέματα των πανελλαδικών δεν κατάλαβαν σήμερα ότι το Γ3 ήταν πολύ άσχημα διατυπωμένο;;;
Πες τα!
αμάν πια!
αμάν αυτή η προχειρότητα!
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

epsilonXi

Παράθεση από: Dinos στις 29 Μαΐου 2013, 05:05:16 ΜΜ
3. Αυτό που λέει ο Παπαργύρης είναι σωστό. Πρέπει επιτέλους η επιτροπή να δεί και προς την κατεύθυνση του τετραδίου μαθητή (που περιέχει μερικές πολύ ωραίες ασκήσεις, λίγες....). Το έκανε λίγο φέτος με το Α2. γιατί: use it = respect it

θεωρώ ότι τόσο ο αλγόριθμος της σειριακής αναζήτησης όσο και ο αλγόριθμος της συγχώνευσης που προτείνει το βιβλίο-τετράδιο είναι τραγικοί και δε θα ήθελα να έβλεπα την επιτροπή να βάζει κάτι που να «πατάει» πάνω τους, οπότε να μού επιτρέψετε να διαφωνήσω