Η χρηση πινακα χωρις να την αναφερει ειναι λαθος;

Ξεκίνησε από xristospr, 11 Οκτ 2013, 02:01:33 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

xristospr

Δηλ σε ενα ερωτημα χωρις να αναφερει αν την επιλυσουμε με πινακα η οχι κ εμεις χρησιμοποιησουμε πινακα αυτο θα εχει ως συνεπεια να μας κοψουν μοναδες?

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: xristospr στις 11 Οκτ 2013, 02:01:33 ΠΜ
Δηλ σε ενα ερωτημα χωρις να αναφερει αν την επιλυσουμε με πινακα η οχι κ εμεις χρησιμοποιησουμε πινακα αυτο θα εχει ως συνεπεια να μας κοψουν μοναδες?

Όχι βέβαια..Αρκεί η άσκηση να μπορεί να λυθεί με πίνακες <=> Να γνωρίζουμε το μέγιστο πλήθος των δεδομένων που χρειάζεται να αποθηκεύσουμε στη μνήμη...

Sergio

Η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης είναι ένας στόχος υψηλής αξίας τον οποίο επικαλείται ΚΑΙ το μάθημα της ΑΕΠΠ. 

Στο πλαίσιο της προσπάθειας για καλλιέργεια αυτής της «υψηλού επιπέδου» μορφής σκέψης, η διδασκαλία του μαθήματος καλείται να εκπαιδεύσει τους μαθητές να αναγνωρίζουν κριτήρια για την επιλογή του «ορθού» τρόπου αντιμετώπισης ενός προβλήματος. 

Αυτός ο «ορθός» τρόπος δεν θα είναι απαραίτητα ο μόνος που θα δίνει σωστά αποτελέσματα. Για παράδειγμα, η επιλογή του μαθητή να χρησιμοποιήσει πίνακα για την επίλυση ενός προβλήματος ακόμα και αν δεν είναι απαραίτητο, εφόσον βέβαια είναι σε θέση να τον ορίσει, μπορεί να τον οδηγήσει σε σωστή λύση του προβλήματος ενώ ταυτόχρονα επιδεικνύει (πιθανή) αδυναμία ορθής κριτικής σκέψης.  Και λέω «πιθανή» διότι δε μπορούμε να αποκλείσουμε την πιθανότητα να έχει αντιληφθεί πως το πρόβλημα μπορεί να λυθεί και χωρίς τη χρήση πίνακα, όμως απλά να επιλέξει κάποια απλούστερη λύση με πίνακα (εφόσον μπορεί). 

Εν τούτοις, ο προσανατολισμός της διδασκαλίας του μαθήματος προς τις γενικές εξετάσεις, συχνά θολώνει και για τους διδάσκοντες το τοπίο με αποτέλεσμα να οδηγούνται οι ίδιοι – και να οδηγούν και τους μαθητές τους σε λύσεις «ασφάλειας», καταστρατηγώντας εκούσια τη στοχοθεσία του μαθήματος στην κατεύθυνση της ανάπτυξης της κριτικής σκέψης. 

Και ενώ είναι πιθανό, η συγκεκριμένη ικανότητα να είναι δύσκολο να εξεταστεί αντικειμενικά, είναι, κατά τη γνώμη μου, λάθος να την παραβλέπουμε σε επίπεδο διδασκαλίας του μαθήματος. 

Όσον αφορά λοιπόν στο συγκεκριμένο ερώτημα του θέματος, θεωρώ πως ο μαθητής θα πρέπει να μπορεί να διαπραγματευτεί επιτυχώς τα παρακάτω ερωτήματα για να αξιώνει πως έχει αναπτύξει κριτική σκέψη:
-   Χρειάζεται δομή επανάληψης;
-   Χρειάζεται η χρήση δομής δεδομένων;
-   Είναι δυνατή η χρήση πίνακα;
-   Τι μορφή, τύπος, διάσταση, μέγεθος θα πρέπει να έχει ο πίνακας

Επιπλέον, εάν αποφασίσει τη χρήση πίνακα θα πρέπει να μπορεί να συλλογιστεί επιτυχώς, για τις απαιτούμενες ενέργειες, ερωτήματα όπως:
-   Είναι απαραίτητη η χρήση της εντολής ΓΙΑ;
-   Μπορεί να λυθεί με τη χρήση ΟΣΟ – ΜΕΧΡΙ_ΟΤΟΥ και λογική μεταβλητή;
-   Χρειάζεται να γίνει ταξινόμηση των τιμών;
-   Εάν πρόκειται για επεξεργασία τιμών δισδιάστατου πίνακα (π.χ. μια γραμμή, μια στήλη, μια διαγώνιος..) χρειάζεται η χρήση διπλής (εμφωλευμένης) ΓΙΑ;
-   Εάν πρόκειται για τις τιμές ενός τριγώνου του τετραγωνικού πίνακα.. χρειάζεται το «περπάτημα» ολόκληρου του πίνακα;
-   κ.α.

Προσωπικά προσπαθώ να ακολουθώ το μοτο: .. άλλο η προπόνηση και άλλο ο αγώνας.. στην προπόνηση φροντίζεις να μάθεις σωστά τις κινήσεις.. στον αγώνα θα χρειαστεί να τις ξέρεις καλά.. ωστόσο, στον αγώνα μετράει, τελικά, το να .. σκοράρεις..
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)