Εξετάσεις 2010 - 11

Ξεκίνησε από kpde, 12 Μαΐου 2011, 10:10:49 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

kpde

Μήπως να ετοιμάζαμε σιγά - σιγά το χώρο συζήτησης;;

Σπύρος Δουκάκης

Θέμα πανελληνίων εξετάσεων 2011 στην νεολληνική γλώσσα:

Είναι δεδομένο ότι το διαδίκτυο έφερε μια πιο ισότιμη πρόσβαση στη γνώση. Ζούμε ένα κύμα εκδημοκρατισμού της γνώσης. Παλιότερα, για να δει κανείς τη βιβλιοθήκη του Κέμπριτζ, έπρεπε να ταξιδέψει χιλιάδες χιλιόμετρα. Σήμερα, μπορεί να βρει τα βιβλία της από το γραφείο του. Παλιότερα, έπρεπε να έχει κάποιος λεφτά για να παρακολουθήσει μαθήματα του ΜΙΤ1. Σήμερα, έρχονται διαδικτυακά στο σπίτι του.
Σ' αυτόν τον υπαρκτό εκδημοκρατισμό της γνώσης ορθώνονται τρεις γκρίνιες. Η μία είναι η άρνηση της τεχνολογίας, εξαιτίας των πιθανών κινδύνων που έχει η ανάπτυξή της. Ο Πολ Βιρίλιο, για παράδειγμα, έγραψε την «Πληροφοριακή Βόμβα». Είναι σίγουρος ότι η κοινωνία της γνώσης ενέχει κινδύνους, αλλά άγνωστους. Δεν τους ξέρει, αλλά...υπάρχουν. Η δεύτερη γκρίνια έχει να κάνει με τα «παιδάκια της Αφρικής». Το ακούμε για κάθε νέα τεχνολογία: «Τι να το κάνω εγώ το εμβόλιο για το Αλτσχάιμερ2, όταν τα παιδιά της Αφρικής δεν έχουν ούτε ασπιρίνη για τον πυρετό;». Το επιχείρημα έχει εν μέρει λογική. Πραγματικά «τι να το κάνεις το εμβόλιο για το Αλτσχάιμερ, αν δεν έχεις Αλτσχάιμερ;». Αν όμως αποκτήσεις, το πρώτο που ξεχνάς είναι τα «παιδάκια της Αφρικής». Η τρίτη γκρίνια έχει να κάνει με το διαβόητο «ψηφιακό χάσμα». Βέβαια, καμιά τεχνολογία, καμιά επιστημονική επανάσταση δεν διαχέεται αμέσως σε όλη την υφήλιο. Ο Γουτεμβέργιος τύπωσε την πρώτη Βίβλο το 1455· ωστόσο στην Ελλάδα η τυπογραφία ήρθε στις αρχές του 19ου αιώνα. Όσο για το τυπωμένο βιβλίο, ακόμη πασχίζουμε να γίνει κτήμα του ελληνικού λαού. Το σημαντικό, όμως, είναι ότι η επανάσταση έγινε και ακόμη προχωρεί. Εξάλλου, αυτοί που μιλούν για ψηφιακό χάσμα στην Αφρική πρέπει να αναλογιστούν ποιο είναι το τυπογραφικό χάσμα του δυτικού κόσμου με την Αφρική.
Πολύ περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να μετέχουν ισότιμα στην κοινωνία της γνώσης και πλέον όχι μόνον ως αναγνώστες, αλλά και ως συγγραφείς. Στον κυβερνοχώρο, οικονομικά και τεχνολογικά, όλοι βρίσκονται στο ίδιο σημείο εκκίνησης. Στο διαδίκτυο, το άρθρο ενός δημοσιογράφου είναι εξίσου προσβάσιμο με το άρθρο ενός πιτσιρίκου. Δηλαδή, τα δίκτυα επικοινωνιών ισοπεδώνουν παλιές ιεραρχίες της βιομηχανικής κοινωνίας και απομένει να δούμε αν θα συνθέσουν νέες. Στον κυβερνοχώρο λειτουργεί καθένας σύμφωνα με τις ανάγκες του και τις δυνατότητές του. Αυτό όμως δημιουργεί έναν κατακερματισμό της εμπειρίας που τρομάζει πολλούς. Η κοινότητα χρειάζεται την κοινή εμπειρία για να είναι κοινότητα. Από την άλλη, όλη αυτή η πληθώρα διαθέσιμων πληροφοριών μετατρέπεται σε άγχος. «Πληροφοριακό άγχος» το ονομάζουν κάποιοι ψυχολόγοι: «να προλάβω να δω το ένα, να διαβάσω το άλλο, να μη χάσω το τρίτο, ώστε να μην είμαι εκτός θέματος και εκτός της κοινότητας όπου ζω και λειτουργώ». Αυτό το άγχος είναι λογικό να υπάρχει και να μεγεθύνεται, όσο μεγαλώνει το ποσό των πληροφοριών που όλοι έχουμε διαθέσιμες.
Όλα αυτά είναι πραγματικά, αλλά το ίδιο θα έλεγε κι ένας μοναχός του Μεσαίωνα βλέποντας την πλημμύρα των αιρετικών κειμένων που άρχισαν να βγαίνουν από τις τυπογραφικές μηχανές. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η πληροφορική επανάσταση είναι σε μετάβαση και κάθε επανάσταση σε μετάβαση διασπείρει σύγχυση. Το παλιό δεν έχει πεθάνει και το καινούριο δεν έχει γεννηθεί.
Πάσχος Μανδραβέλης. Από τον ημερήσιο τύπο (διασκευή).

1. ΜΙΤ: Τεχνολογικό Ινστιτούτο Μασαχουσέτης.
2. Αλτσχάιμερ: Νόσος με κυριότερο σύμπτωμα την απώλεια της μνήμης.

Κάποιο από τα ερωτήματα:
Ως ομιλητής σε ημερίδα που οργανώνει το σχολείο σου με θέμα τη χρήση του διαδικτύου, να αναπτύξεις τις απόψεις σου σχετικά με τις υπηρεσίες που προσφέρει το διαδίκτυο στη διάδοση της γνώσης, καθώς και τους τρόπους με τους οποίους μπορεί αυτό να αξιοποιηθεί δημιουργικά στο πλαίσιο του σχολείου. (500-600 λέξεις)


pgrontas

Για μια ακόμη φορά το υπουργείο αποδεικνύει ότι έχει χιούμορ.

Νομίζω ότι η ΠΕΚΑΠ πρέπει να βγάλει μία ανακοίνωση όπου να επισημαίνεται το παράδοξο του θέματος σε σχέση με το γεγονός ότι ένας μαθητής και στο παλιό και στο νέο λύκειο μπορεί να μην έχει διδαχθεί καθόλου πληροφορική.
Φυσικά δεν αναφέρομαι στο θέμα καθαυτό, αλλά στα ερεθίσματα που ΔΕΝ θα έχει ο μαθητής αν δεν έχει διδαχθεί πληροφορική.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Stefevan

Πολύ ωραίο άρθρο! Εκτός από την εξέταση μπορεί να μάθει και κάτι ο μαθητής από αυτό το κείμενο, εγώ όταν κατέβασα το θέμα, το διάβασα και είδα το <<πληροφοριακό άγχος>> το οποίο είναι κάτι που έχω και δεν ήξερα πως λέγεται  :D

Μπορεί το υπουργείο να ήθελε να κάνει σφυγμομέτρηση... για να δει αν θα συνεχίσει με την πληροφορική!  :P

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Μπαααα...
σε σχέση με την πληροφορική, το υπουργείο βρίσκεται μάλλον στην κατηγορία του... αλτσχάιμερ!  ;D ;D
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Σπύρος Δουκάκης

Αν και προτρέχαμε στις αρχές Απριλίου... τα πράγματα ήρθαν κάπως έτσι στα μαθηματικά, αφού κοινά θέματα είχαν και στα μαθηματικά γενικής και στην κατεύθυνση... τα ημερήσια με τα εσπερινά...

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3749.msg39791#msg39791
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3749.msg40207#msg40207

Για να δούμε τι θα γίνει στην ΑΕΠΠ...

odysseas

Παράθεση από: sdoukakis στις 16 Μαΐου 2011, 10:03:07 ΜΜ
Αν και προτρέχαμε στις αρχές Απριλίου... τα πράγματα ήρθαν κάπως έτσι στα μαθηματικά, αφού κοινά θέματα είχαν και στα μαθηματικά γενικής και στην κατεύθυνση... τα ημερήσια με τα εσπερινά...

Τα θέματα δεν ήταν όλα κοινά, ήταν τα δύο πρώτα. Επαναλαμβάνω οτι η ύλη δεν είναι κοινή -- άλλο κοινά θέματα κι άλλο να συμπίπτει κομμάτι των θεμάτων στο κοινό τμήμα της ύλης.

kpde

Αφού το μάθημα είναι το ίδιο, οι σκοποί και οι επιμέρους στόχοι είναι οι ίδιοι.. η ώρα εξέτασης είναι η ίδια.. ποιός ο λόγος τα θέματα να είναι διαφορετικά;  Τώρα όταν ένα κομμάτι ύλης αφορά μόνο ένα από τους δύο τύπους λυκείου, ασφαλώς και θα υπάρξει διαφοροποίησης.. Σε κάποιο θέμα όμως.. όχι σε όλα ..

Ποιό το πρόβλημα ;

Απ'ότι φαίνεται, η επιτροπή είναι μία και για τα δύο. Καιρός ήταν. Άργησαν αλλά το βρήκαν.. Τσάμπα λεφτά (όχι ότι παίρνουν και τίποτα δλδ.. τσάμπα ξενύχτι κάνουν αλλά τέλος πάντων).  Αφού τους τρώει ο κ.... τους ας πάνε..  :D

Σπύρος Δουκάκης

Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα των επαναληπτικών...
ΠΕΜΠΤΗ 9 - 6 - 2011
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΥΚΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ)

Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 17:00 μ.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερησίων και εσπερινών Γενικών Λυκείων.
Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις  16:30 μ.μ.
Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες.

http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2011/deltio_typou_programma_epanexetasewn_110531.doc