"Προτάσεις" προς τους θεματοδότες!!!!

Ξεκίνησε από ntzios kostas, 01 Μαΐου 2011, 02:51:58 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ntzios kostas

Ανοίγω αυτό το θέμα, ώστε να αναφερθούμε σε λεπτομέρειες που μας αρέσουν ή όχι σε θέματα εξετάσεων. Πιστεύω ότι οι θεματοδότες διαβάζουν το στέκι, οπότε ίσως και με αυτό το θέμα τους βοηθήσουμε να προσέξουν ορισμένες λεπτομέρειες που εμείς θεωρούμε σοβαρές. 

Ας ξεκινήσω λοιπόν με κάποιες δικές μου απόψεις :

1. Στα θέματα πρέπει να υπάρχει ερώτηση ανάπτυξης. Όχι ότι είμαι υπέρ της αποστήθισης, από την στιγμή όμως, που η θεωρία υπάρχει και πολλά παιδιά σπαταλάνε ώρε και μέρες για να την μελετήσουν και δυστυχώς να αποστηθίσουν εις βάρος ενδεχομένως των ασκήσεων, πρέπει κάτι να μπει.

2. Τα θέματα Σ Λ ίσως δεν καλυπτόμαστε από τον νόμο να μην υπάρχουν. Θέλει λίγο προσοχή.

3. Θέλει μεγάλη προσοχή σε θέματα θεωρίας που υπάρχουν διπλά στο σχολικό.

4. Στο τρίτο και τεταρτο θέμα, με τα περσινά δεδομένα πλέον, για ασκήσεις που θέλουμε να μην χρησιμοποιηθεί πίνακας να υπάρχει η φράση: Θεωρήστε ότι δεν υπάρχει ανώτατο όριο τιμών εισόδου ή κάποια παρόμοια.

5. Στα προβλήματα του τρίτου και τέταρτου θέματος αν υπάρχουν πίνακες, θα πρέπει να αφήνουμε τους μαθητές ελεύθερους να τους σχεδιάσουν όπως θέλουν αυτοί (ένας και από τους στόχους του μαθήματος) ή ο σχεδιασμός που τους προτείνουμε να είναι άψογος. Για παράδειγμα δεν μπορεί να τους λέμε ο αλγόριθμος να διαβάζει το όνομα, τη διεύθυνση και το όνομα πατρός 100 μαθητών και να τους λέμε τα στοιχεία να τα βάζουν σε δισδιάστατο πίνακα, επειδή έτυχε να είναι του ίδιου τύπου. Αν θέλουμε να δούμε αν μπορούν να επεγεργαστούν ένα 2D πίνακα, ας τους βάλουμε κάτι ως δευτερο θέμα.  Ίσως να υπάρχει στο τέλος η φράση: ο σχεδιασμός των πινάκων είναι ενδεικτικός αλλά όχι αναγκαίος.

6. Τα ονόματα των πινάκων που τους προτείνουμε να μην είναι πολύ μεγάλα, αλλά και να είναι σχετικά με το τι περιέχει κάθε θέση τους. Θέμα του 2005 (με την εύρεση πόρων) είχε απαραδεκτα ονόματα. Η άσκηση δυσκόλευε λόγω αυτών. 

7. Ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η βαθμολόγηση με οδηγεί να πω, ότι τα ερωτήματα στο 3ο και 4ο θέμα να μην είναι πολλά. Το πολύ τρία ή ίσως τέσσερα με μεγάλη όμως διαφορά μοριοδότησης.Για παράδειγμα  στο τέταρτο περσινό θέμα, το τελευταίο ερώτημα έπαιρνε 5 μόρια. Αν ένας μαθητής έκανε 2 με 3 ταξινομήσεις σχεδόν λάθος και εμφάνιζε κάτι στο τέλος έπαιρνε τα 2 με 3 μόρια δηλαδή μπορεί και να έχανε μόνο 2. Δύο μόρια έχανε όμως και κάποιος που στο πρώτο θέμα έκανε μία πατάτα. Αν το ερώτημα αυτό όμως έπαιρνε πχ 9 μόρια τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά.


     
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Stefevan

To 5o είναι το καλύτερο απ'όλα και το πιο σωστό!! Ο κάθε προγραμματιστής γράφει προγράμματα με τον δικό του τρόπο, πρέπει να υπάρχει αυτή η ελευθερία.

Επίσης στη θέση του Σ-Λ και ανάπτυξης θα μπορούσαν να υπάρχουν άλλου είδους ασκήσεις, όπως η εύρεση σφαλμάτων που έχει μπει σε επαναληπτικές νομίζω, γιατί να μην πέφτει κάθε χρόνο? Αντί για ανάπτυξη θα μπορούσε να υπάρχει η ερώτηση και να ζητείται παράδειγμα!! Αυτά  :D

evoy

Σχετικά με τα θέματα, έχει αποδειχθεί από την εμπειρία του εκπαιδευτικού μας συστήματος, οτι ερωτήσεις που σχετίζονται με διατύπωση τμημάτων θεωρίας, αντιμετωπίζονται απο τους μαθητές με αποστήθιση, και συχνά και απο τους αξιολογητές (βλέπε Διοίκηση). Η ΑΕΠΠ ενδείκνυται για ερωτήματα που σχετίζονται με τη θεωρία αλλά απαιτούν κατανόηση και οχι απομνημόνευση.

Ηδη τα παιδια έχουν καταταλαιπωρηθεί με αψυχολόγητα θέματα στα μαθηματικά (γενικής και κατευθυνσης) και στη φυσική.Μπορουμε να βρούμε εξυπνα θέματα
όπως
παράθεση τμήματος  αλγορίθμου    και έλεγχο σε σχέση με τα κριτήρια αλγορίθμων,
παράθεση δυο τμημάτων αλγορίθμου ίδιας δομής (πχ δυο τμήματα με δομές επανάληψης ) και έλεγχο αν εκτελούν την ίδια διαδικασία κλπ
τμήματα με ελείψεις και συμπλήρωση ωστε να καλύπτουν τα κριτήρια αλγορίθμων
και πολλά άλλα
Σεβασμός όμως στα παιδιά!!!
Χρειαζόμαστε σωστά θέματα και  ΟΧΙ ΠΟΛΛΑ
Να βοηθούν  να ελέγξουμε την κατανόηση της θεωρίας χωρίς να καταλήγουμε στον έλεγχο απομνημόνευσης.
Να βλέπουμε τις γνώσεις τους χωρίς να τους στερούμε χρόνο που είναι απαραίτητος για να ΣΚΕΦΤΟΥΝ το τριτο και τεταρτο θέμα.
Και πάνω από όλα ΣΑΦΗ θέματα