ΘΕΜΑ Δ4

Ξεκίνησε από tkon, 27 Μαΐου 2009, 08:06:10 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Παράθεση από: vageo στις 28 Μαΐου 2009, 02:07:51 ΜΜ
Ποιά διαφορά υπάρχει ανάμεσα στους αριθμούς -32,0 και -32 ;
Στους αριθμούς καμία. Στις θέσεις μνήμης που θα αποθηκευτούν τεράστια όμως. Διάβασε για αναπαράσταση αριθμών στη μνήμη του υπολογιστή
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Σούλας Βασίλης

Στα μαθηματικά το Χ<--Χ+1 είναι άτοπο (1=0) αν θεωρήσεις το <-- σαν το = στα μαθηματικά.
Άλλο η έννοια του τύπου της μεταβλητής και άλλο η μαθηματική έννοια πραγματικού, ακέραιου.
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

arwd

To θέμα είναι αν μπορεί να εκχωρεί και όχι τι ισχύει στα μαθηματικά και τι εδώ νομίζω!

P.Tsiotakis

Παράθεση από: tkon στις 28 Μαΐου 2009, 02:07:42 ΜΜ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ 1Δ
ΘΕΜΑ ΠΑΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΝΟΜΙΖΩ 2002 ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΑ


ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΕΤΕ ΟΤΙ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ Χ ΕΙΝΑΙ ΑΚΕΡΑΙΟΣ Ή ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
ΑΝ (Χ- Α_Μ(Χ) = 0) ΤΟΤΕ
    ΓΡΑΨΕ 'Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΚΕΡΑΙΟΣ'
ΑΛΛΙΩΣ
   ΓΡΑΨΕ ' Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ'
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ
Χ<-- -32,0
Α_Μ(-32,0) = 32
Χ - Α_Μ(Χ) = 0
ΑΡΑ Ο Χ ΑΚΕΡΑΙΟΣ
ΘΑ ΤΡΕΛΑΘΟΥΜΕ!!!!!!!!!!!!!!!!
ΘΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΑΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Στη ΓΛΩΣΣΑ το Χ θα το δηλώσεις ακέραιο ή πραγματικό;

tkon

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ 1Δ
ΘΕΜΑ ΠΑΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΝΟΜΙΖΩ 2002 ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΑ

ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΕΤΕ ΟΤΙ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ Χ ΕΙΝΑΙ ΑΚΕΡΑΙΟΣ Ή ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣΑΠΑΝΤΗΣΗ
ΑΝ (Χ- Α_Μ(Χ) = 0) ΤΟΤΕ
    ΓΡΑΨΕ 'Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΚΕΡΑΙΟΣ'
ΑΛΛΙΩΣ
   ΓΡΑΨΕ ' Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ'
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ
Χ<-- -32,0
Α_Μ(-32,0) = 32
Χ - Α_Μ(Χ) = 0
ΑΡΑ Ο Χ ΑΚΕΡΑΙΟΣ
ΘΑ ΤΡΕΛΑΘΟΥΜΕ!!!!!!!!!!!!!!!!
ΘΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΑΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

bagelis

Το σοβαρότερο πρόβλημα που υπάρχει είναι η αναφορά στο σχολικό βιβλίο: "οι γνωστοί από τα μαθηματικά" όπως εύστοχα είχε θέσει κάποιος μαθητής παραπάνω.....

Φυσικά για όλους εμάς είναι πραγματικός αλλά με βάση τη πρόταση αυτή στο σχολικό βιβλίο μπορούμε να είμαστε τυπικά εντάξει?

pik

Παράθεση από: evry στις 28 Μαΐου 2009, 02:38:33 ΜΜ
Δεν κάνουμε μαθηματικά!!! Πληροφορική κάνουμε και για όσους δεν το ξέρουν είναι μια άλλη επιστήμη


Χωρίς να θέλω να διαφωνήσω μαζί σου, το βιβλίο (άστοχα για μένα), προσπαθώντας ίσως να αποφύγει να διατυπώσει αυστηρότερος ορισμούς για του τύπους και τις μετατροπές τους (ρητές και αυτόματες), πετάει τη μπάλα στην κερκίδα των μαθηματικών:

Παράθεση από: Βιβλίο, σελ 148-149Ακέραιος τύπος. Ο τύπος αυτός περιλαμβάνει τους ακέραιους που είναι γνωστοί από τα μαθηματικά. Οι ακέραιοι μπορούν να είναι θετικοί, αρνητικοί ή μηδέν. Παραδείγματα ακεραίων είναι οι αριθμοί 1, 3409, 0, -980.

Πραγματικός τύπος. Ο τύπος αυτός περιλαμβάνει τους πραγματικούς
αριθμούς που γνωρίζουμε από τα μαθηματικά
. Οι αριθμοί 3.14159, 148 2.71828, -112.45, 0.45 είναι πραγματικοί αριθμοί. Και οι πραγματικοί αριθμοί μπορούν να είναι θετικοί, αρνητικοί ή μηδέν.

Οπότε, αν πάμε με το βιβλίο στο χέρι (και αγνοήσουμε τη διαφορά "," και "."), το 32,0 είναι ακέραιος, και επίσης είναι και πραγματικός.

gpapargi

Παράθεση από: tkon στις 29 Μαΐου 2009, 01:09:37 ΜΜ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ 1Δ
ΘΕΜΑ ΠΑΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΝΟΜΙΖΩ 2002 ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΑ

ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΕΤΕ ΟΤΙ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ Χ ΕΙΝΑΙ ΑΚΕΡΑΙΟΣ Ή ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣΑΠΑΝΤΗΣΗ
ΑΝ (Χ- Α_Μ(Χ) = 0) ΤΟΤΕ
    ΓΡΑΨΕ 'Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΚΕΡΑΙΟΣ'
ΑΛΛΙΩΣ
   ΓΡΑΨΕ ' Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΣ'
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ
Χ<-- -32,0
Α_Μ(-32,0) = 32
Χ - Α_Μ(Χ) = 0
ΑΡΑ Ο Χ ΑΚΕΡΑΙΟΣ
ΘΑ ΤΡΕΛΑΘΟΥΜΕ!!!!!!!!!!!!!!!!
ΘΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΑΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Στα μαθηματικά κάθε ακέραιος είναι πραγματικός επειδή το Ν είναι υποσύνολο του R. Αυτό που εννοεί το παλιό θέμα είναι αν η τιμή του Χ είναι ακέραια δηλαδή αν το Χ ανήκει και στο Ν εκτός από το R που προφανώς ισχύει πάντα.

Στο φετινό θέμα αυτό που εννοεί είναι ο τύπος δεδομένων (το λέει καθαρά η εκφώνηση). Το μόνο που θα μπορούσε να πει κάποιος είναι ότι στη ΓΛΩΣΣΑ η υποδιαστολή είναι «.» και όχι «,»
Δέχομαι ότι λαθάκι της επιτροπής από αυτά τα μικρά που γίνονται πάντα. Όμως δε σηκώνει περιθώρια παρερμηνείας. Όλοι καταλαβαίνουν ότι είναι υποδιαστολή.

Στον κώδικα που γράφεις tkon αν βάλεις όπου Χ το -32.0 τότε θα σου βγάλει ότι είναι ακέραιος. Αυτό σημαίνει ότι η τιμή είναι ακέραια. Όμως δε σημαίνει ότι ο τύπος δεδομένων της μεταβλητής Χ είναι ακέραιος. Πραγματική θα την δηλώσεις για να μπορεί να εκτελεστεί  το πρόγραμμα για κάθε τιμή που θα δοθεί ως είσοδος. Δοκίμασε να φτιάξεις αυτό το πρόγραμμα στο Διερμηνευτή και δες τι θα γίνει αν δηλώσεις το Χ στις ακέραιες. 

P.Tsiotakis

Παίδες, μετά αυτά τα θέματα καταλήξαμε να συζητάμε αν το -32,0 είναι πραγματικό ή ακέραιος στη ΓΛΩΣΣΑ!!

P.Tsiotakis

Παίδες, μετά αυτά τα θέματα καταλήξαμε να συζητάμε αν το -32,0 είναι πραγματικό ή ακέραιος στη ΓΛΩΣΣΑ!!

COACH

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 29 Μαΐου 2009, 03:11:50 ΜΜ
Παίδες, μετά αυτά τα θέματα καταλήξαμε να συζητάμε αν το -32,0 είναι πραγματικό ή ακέραιος στη ΓΛΩΣΣΑ!!
Συμφωνώ...

Το θέμα το είχαμε διαπραγαμτευτεί στο στέκι στο διαγώνισμα του 2007-2008 τελικό "Αφού οι ακέραιοι είναι υποσύνολο των πραγματικών γιατί να υπάρχουν και οι 2 τύπο μεταβλητών..."

Είναι το ίδιο ζήτημα....


ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΩΜΟΥ

Keep Growing

Και επειδή υποψιάζομαι ότι μπορεί να προκύψει κανένα θέμα διαφοράς πραγματικών ακεραίων αριθμών- όπως συνέβηκε στο παρελθόν - παραθέτω την ίδια λύση με μια πολύ μικρή τροποποίηση.  :)
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

evry

Σχετικά με τους πραγματικούς -ακεραίους αναφέρεσαι στο ότι η πράξη 10^χ έχει σαν αποτέλεσμα πραγματικό?
γιατί εκεί μπορείς να χρησιμοποιήσεις το Α_Μ
ή αναφέρεσαι στην πράξη αριθμός / 10 ?
Εδώ μπορείς να χρησιμοποιήσεις είτε ακέραιο μέρος , Α_Μ(αριθμός/10) ή τον τελεστή div δηλαδή  απλά αριθμός div 10
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Keep Growing

...όχι. Η αλλαγή που έκανα είναι: ΓΡΑΨΕ Α_Μ (νεος_αριθμός)  , για να μην εμφανίζεται το δεκαδικό μέρος του αποτελέσματος.
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).