Εξέταση μαθητών με δυσλεξία

Ξεκίνησε από olga_2703, 29 Μαρ 2009, 10:12:33 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

olga_2703

Καλησπέρα, ξέρει να μου πεί κάποιος πώς εξετάζονται οι μαθητές με δυσλεξία στο μάθημα μας?

michaeljohn

Στα ίδια θέματα των πανελλαδικών  αλλά προφορικά.
Ο μαθητής μπορεί να επεξεργαστεί τα θέματα μόνος του για κάποιο χρόνο(1 ώρα αν θυμαμαι καλά), μπορεί να κρατήσει κάποιες σημειώσεις και στη συνέχεια απαντά προφορικά κλπ...

evry

 Στα προφορικά ο μαθητές έχει απεριόριστο χρόνο, δεν υπάρχει όριο
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

dimitra

Έχω ένα δυσλεξικό μαθητή, ο οποίος θα δώσει τώρα πανελλήνιες και με ρωτάει πώς είναι η εξέταση στην ΑΕΠΠ (εγώ δεν έχω συμμετάσχει ποτέ σε προφορική εξέταση σε Πανελλήνιες). Απευθύνομαι, λοιπόν σε συναδέλφους που έχουν κάνει τέτοια εξέταση: Η επιτροπή εξέτασης βοηθάει αυτούς τους μαθητές; Δεν εννοώ φυσικά να πει τις απαντήσεις, αλλά π.χ. σε μία άσκηση που πρέπει να γίνει πίνακας τιμών και εκτυπώνεται μία τιμή, οι εξεταστές ζητούν μόνο την τελική απάντηση ή ζητούν όλη τη διαδικασία; Ο συγκεκριμένος μαθητής είναι πράγματι πολύ καλός στον προγραμματισμό, άλλα έχει πρόβλημα με τους πολλαπλασιασμούς/διαιρέσεις (λόγω της μορφής δυσλεξίας που έχει).
Ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Ο μαθητής έχει την δυνατότητα για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα που αγγίζει μέχρι και τις τρεις ώρες να διατυπώσει την σκέψη του στο χαρτί. Στην συνέχεια εξετάζεται προφορικά από μια τριμελή επιτροπή(δυο βαθμολογητές και εάν χρειαστεί ο αναβαθμολογητής) και μπορεί να γράψει στον πίνακα τις απαντήσεις.
Η βαθμολόγηση γίνεται από τους δύο εκ των τριών καθώς αυτοί παίζουν τον ρόλο των βαθμολογητών.
Πάντα σε μια εξέταση όπου ο εξεταζόμενος έρχεται  σε επαφή με τον εξεταστή είναι προς όφελος του εξεταζομένου. Το ίδιο ισχύει και σε αυτήν την περίπτωση.

evry

  Αν στο χαρτί έχει γράψει μόνο τον τελικό αριθμό τότε η επιτροπή δεν πρέπει να ζητήσει τίποτα. Αν έχει δώσει τους αριθμούς σε όλα τα βήματα τότε μπορεί να δει εκεί το σκεπτικό του και αν κρίνει ότι κάποιο λάθος προέκυψε από πιθανή δυσλεξία τότε μπορεί να του ζητήσει να το πει προφορικά.
   Να ξεκαθαρίσουμε όμως κάτι. Σε καμία περίπτωση δε μπορεί να πει στον μαθητή "Ξαναδές το" ή κάτι τέτοιο, είναι σαν να του λέει "έκανες λάθος, ξαναδές το". Δεν είναι απλό. Θα πρέπει να διατυπωθεί έτσι ώστε να μην αλλάξει γνώμη ο μαθητής αν έχει κάνει λάθος. Φυσικά υπάρχουν και κάποιοι που βοηθάνε αλλά και άλλοι που είναι πιο "σκληροί". Σε γενικές γραμμές όμως δε νομίζω ότι αυτοί που εξετάζονται προφορικά έχουν κάποια παραπάνω βοήθεια. Διότι αν το πάμε έτσι, δηλαδή λέμε στον μαθητή ξαναδέστο τότε και εγώ μπορώ να τον ρωτήσω γιατί στο Θέμα 1)Α) έβαλε Σ και όχι Λ και να μου αναλύσει το σκεπτικό του πράγμα που δεν επιτρέπεται

Παράθεση από: dimitra στις 30 Απρ 2009, 10:25:00 ΜΜ
Η επιτροπή εξέτασης βοηθάει αυτούς τους μαθητές; Δεν εννοώ φυσικά να πει τις απαντήσεις, αλλά π.χ. σε μία άσκηση που πρέπει να γίνει πίνακας τιμών και εκτυπώνεται μία τιμή, οι εξεταστές ζητούν μόνο την τελική απάντηση ή ζητούν όλη τη διαδικασία;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Καρκαμάνης Γεώργιος

Στηρίζω την τελευταία πρόταση που έγραψα στο προηγούμενο μήνυμα:
ΠαράθεσηΠάντα σε μια εξέταση όπου ο εξεταζόμενος έρχεται  σε επαφή με τον εξεταστή είναι προς όφελος του εξεταζομένου. Το ίδιο ισχύει και σε αυτήν την περίπτωση.
και πιστεύω ότι υπάρχει και λίγη επιείκεια

evry

Εγώ δεν συμφωνώ ακριβώς με την άποψή σου αλλά θα έλεγα ότι τη στηρίζω με την παρακάτω μικρή τροποποίηση

ΠαράθεσηΠάντα σε μια εξέταση όπου ο εξεταζόμενος έρχεται  σε επαφή με τον εξεταστή είναι προς όφελος του εξεταζομένου αν αυτός γνωρίζει.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pfan

Παραθέτω ένα "μικρό" απόσπασμα από την Υπουργική απόφαση Φ.252/38161/Β6
[...]
Οι εξεταζόμενοι αυτοί είναι άτομα με κανονική νοημοσύνη αλλά παρουσιάζουν
ειδικές δυσκολίες στη μάθηση, οι οποίες εντοπίζονται κυρίως στην ανάγνωση και τη
γραφή. Τα κύρια συμπτώματα της δυσλεξίας είναι η αργή και με πολλά λάθη ανάγνωση -
πολλές φορές άλλα βλέπουν και άλλα διαβάζουν – η υπερβολική ανορθογραφία και
δυσανάγνωστη γραφή , καθώς και η δυσκολία απόδοσης με συνεχή λόγο του
περιεχομένου του αντικειμένου στο οποίο εξετάζονται. Πολύ συχνά οι δυσλεκτικοί
παρουσιάζουν και διάσπαση προσοχής .
Τα άτομα αυτά όταν αντιμετωπίζονται σωστά από ψυχοσυναισθηματική και
διδακτική άποψη, σταδιακά ξεπερνούν τις δυσκολίες τους και εξελίσσονται ικανοποιητικά
επιτυγχάνοντας πολλές φορές υψηλά μαθησιακά και ακαδημαϊκά επιτεύγματα .
Η προφορική εξέταση αντικαθιστά , για τα άτομα αυτά, την γραπτή μόνο ως
διαδικασία αξιολόγησής τους , δεδομένου ότι οι δυσλεκτικοί αδυνατούν να διατυπώσουν
γραπτά τις σκέψεις τους και τα διανοήματά τους. ΄Εχουν βέβαια το δικαίωμα κατά το
στάδιο της προετοιμασίας του θέματος να χρησιμοποιούν πρόχειρο όπου θα καταγράφουν
τις σκέψεις τους και στη συνέχεια να αναπτύσσουν προφορικά τις απαντήσεις τους .
Κατά την εξέταση οι εξεταστές επιβάλλεται να επιδιώκουν τη διαμόρφωση
κλίματος εμπιστοσύνης και ασφάλειας και να υποδεικνύουν στον εξεταζόμενο τυχόν
λάθη που δεν οφείλονται σε έλλειψη της απαιτούμενης γνώσης αλλά είναι δυσλεκτικά
συμπτώματα π.χ. όταν ο εξεταζόμενος λύνει άσκηση μαθηματικών ή χημείας, ο εξεταστής
μπορεί να υποδεικνύει τυχόν αναριθμητισμό, τον οποίο ο ίδιος ο εξεταζόμενος διορθώνει ,
ώστε να προλαμβάνεται η δημιουργία σύγχυσης, η οποία θα οδηγήσει σε λάθος
αποτέλεσμα. Όταν ο εξεταζόμενος καλείται να απαντήσει σε θέματα όπως είναι η Ιστορία,
η Βιολογία κ.λ.π.,
εφόσον ο εξεταστής διαπιστώνει ότι ο εξεταζόμενος αδυνατεί να
αποδώσει το εξεταζόμενο αντικείμενο με συνεχή λόγο, μπορεί να τον εξετάσει με την
υποβολή ερωτήσεων, οι οποίες θα τον διευκολύνουν στην διατύπωση των γνώσεων αλλά
δεν θα πρέπει να είναι τέτοιας μορφής που θα υποδεικνύουν την απάντηση.
[...]

http://www.dyslexia.gr/pdf/B6_038161_09.pdf

Καλή Επιτυχία σε όλους.
Πύρζα Φανή
Καθηγήτρια Πληροφορικής

Καρκαμάνης Γεώργιος


sfc30

Γεια σας....έχω εναν μαθητή δυσλεκτικό που δίνει πανελλήνιες,θέλω να μάθω πως γίνετε η εξέταση στο μάθημα της έκθεσης.Θα πει περίληψη,ερωτήσεις κ θα αναπτύξει το θέμα της έκθεσης κανονικά....???ΕΙΝΑΙ ΕΠΕΙΓΟΝ!!!

toufeki


"....Ως προς την εξέταση στο μάθημα της έκθεσης, η αξιολόγηση να επικεντρώνεται στην κατανόηση των βασικών εννοιών του θέματος και στην παρουσίαση των επιχειρημάτων του...... "

http://www.theschooligans.gr/ktmllite/files/uploads/rights/tropos_eksetasis_fysikws_adynatwn.pdf

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Να και η δική μου άποψη:

Κατ'αρχάς, πολύ σωστά είπατε πριν από εμένα, ότι εξετάζονται προφορικά, έχουν 1 ώρα στη διάθεσή τους πριν εξεταστούν και δεν υπάρχει θεωρητικά χρονικό όριο τερματισμού της εξέτασης. εξετάζονται από 3μελή επιτροπή. ο υποψήφιος μπορεί είτε να πει προφορικά την απάντηση, είτε να την δείξει γραπτώς (εννοείται ότι ένα διάγραμμα δεν λέγεται προφορικά... αλλά μπορεί να έχει λύσει μια άσκηση στο χαρτί και να τη δείξει).

κάθε μέλος βαθμολογεί ξεχωριστά, αλλά μεταξύ μας, μπορούν άνετα να συνεννοηθούν, ώστε να μην υπάρχουν μεγάλες διαφορές. επίσης συνήθως υπάρχει μια επιτροπή "face control" ;D, οι οποίοι προσπαθούν να φροντίσουν ώστε να μην εξεταστεί κάποιος μαθητής από γνωστό του καθηγητή. εδώ θριαμβεύει η παραπαιδεία, καθώς κανένας δε μπορεί να ελέγξει αν έχεις κάποιο μαθητή σε φροντιστήριο ή ιδιαίτερο και τύχει να είσαι του δημοσίου & ταυτόχρονα στην επιτροπή που εξετάζει τον εν λόγω μαθητή. Εμένα μου έχουν στείλει 2 φορές τέτοιες περιπτώσεις όταν ήμουν στην Αθήνα...

Γενικά όσες φορές συμμετείχα, δε θυμάμαι να βοηθούσαμε μαθητές. οι μόνες μας ερωτήσεις ήταν διευκρινιστικές, προκειμένου να καταλάβουμε κάτι που έγραφε, ώστε να μην αδικήσουμε. ο υποψήφιος φεύγοντας από την επιτροπή, δε θα πρέπει να γνωρίζει το βαθμό του, αλλά δεν είναι και ακατόρθωτο να τον μάθει...

Το μεγάλο θέμα όμως - και συγχωρέστε με αν ξεφεύγω - είναι το εξής: αν κάποιο παιδί όντως έχει πρόβλημα, ώστε να εξεταστεί προφορικά, ή αν έχει το πρόβλημα... μόνο στα χαρτιά. Διότι τότε είναι πιθανό να βρεθεί σε ευαίσθητο καθηγητή ή καθηγήτρια και ωφεληθεί περισσότερο από την πραγματική του αξία ως μαθητής. Η ραγδαία αύξηση των μαθητών με δυσλεξία είναι λογική, καθώς η καθιστική ζωή και ο υπολογιστής συμβάλλουν καθοριστικά, αλλά πιστεύω ότι πολλοί κάνουν κακή χρήση της δυνατότητας προφορικής εξέτασης.

2ο μεγάλο ερώτημα - που ισχύει και στις γραπτές εξετάσεις, είναι το ΠΟΙΟΣ εξετάζει και διορθώνει. Εγώ βρέθηκα σε επιτροπή προφορικής εξέτασης μαζί με "σεσημασμένο" συνάδελφο, ο οποίος περνάει τον εαυτό του για επιστήμονα αλλά είναι ανίκανος με αποδείξεις να διδάξει το μάθημα! Μάλιστα μπαίνει στη τάξη μόνο μέχρι τους μονοδιάστατους πίνακες (όοοχι ταξινόμηση & αναζήτηση). Τα άλλα είναι πιο δύσκολα και δεν τα ξέρει! Τον υπόλοιπο καιρό προφασίζεται δουλειά με τη μισθοδοσία και ΔΕΝ μπαίνει στην τάξη! Επίσης βρέθηκα στο ίδιο σχολείο με 2 άλλους συναδέλφους, που μέσα στην τάξη απέδειξαν την ολιγότητά τους. Η μια όταν τα έβρισκε δύσκολα, έστελνε τους μαθητές σε άλλο συνάδελφο ΠΕ20, που δεν έκανε ΑΕΠΠ σε εκείνο το σχολείο και ο έτερος, την ώρα του μαθήματος, έπιανε σε κάθε μάθημα κουβέντα με τα παιδιά για τον Άρη (την ομάδα), ενώ για να λύσει μια σοβαρή άσκηση χρειαζόταν ακόμη και 2 εβδομάδες! Στις δύσκολες ασκήσεις έλεγε στα παιδιά "τελειώστε την στο σπίτι, δεν είναι τίποτε, ένας πίνακας π.χ. είναι" κ.λπ., αλλά απλά δεν μπορούσε να λύσει μερικές ασκήσεις χωρίς το λυσσάρι του! Παρόλα αυτά, και οι δύο το έπαιζαν καθηγηταράδες και μάλιστα τους συναντούσα στο βαθμολογικό για λίγα χρόνια...

Είμαι μάρτυρας όσων γράφω, δεν αντιγράφω φήμες μαθητών ή άλλων. Επίσης δεν είμαι εγώ εκείνος που θα κρίνει τη γνησιότητα ενός προβλήματος δυσλεξίας ή τις ικανότητες ενός συναδέλφου, ούτε θεωρώ τον εαυτό μου τέλειο καθηγητή. Επίσης τα περιστατικά που ανέφερα δεν αποτελούν κανόνα (ούτε όμως εξαίρεση...) απλά πήρα την ευκαιρία για να εκφράσω την αγωνία μου για την ποιότητα της παρεχόμενης από εμάς εκπαίδευσης!
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

poursali

ήμουνα επιτηρητής σε βαθμολογικό κέντρο που εξέταζε προφορικά παιδιά με δυσλεξία. εκεί οι καθηγητές που ήρθαν για να εξετάσουν τα παιδιά ήρθαν από γειτονικό νομό ακριβώς για να μην γνωρίζονται με τα παιδιά που θα εξεταζόντουσαν...
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Εγώ αναφέρομαι σε περιστατικά, που συνάντησα στην Αθήνα και στην Αττική, πριν έρθω στη Φωκίδα.  ::)
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...