Τελευταία μηνύματα

Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 10
1
Καλησπέρα κι από μένα.

Τα θέματα του προγραμματισμού Η/Υ ήταν αρκετά δύσκολα όσον αφορά το κομμάτι της δημιουργίας των προγραμμάτων.
Αναλυτικά:
Πρώτο θέμα: Εύκολες 25 μονάδες,
Δεύτερο θέμα: Εύκολες 25 μονάδες,
Τρίτο θέμα: Κλιμακωτή δυσκολία. Εύκολες οι 19 μονάδες θα έλεγα, ίσως να μπερδευόταν ο μαθητής στις υπόλοιπες 6,
Τέταρτο θέμα: Θεωρώ πως πέραν των πρώτων 9 μονάδων οι υπόλοιπες μονάδες δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο. Η μόνη παγίδα που θα μπορούσε να πέσει ο μαθητής είναι να βρει ποιες γραμμές είναι άρτιες και ποιες περιττές. Από εκεί και πέρα χιλιοειπωμένη είναι η φυσσαλίδα, το max είναι κάτι θεωρητικά πολύ απλό και για τον μέσο όρο δεν το συζητάω καν.

Για όσους περίμεναν ότι τα θέματα θα ήταν στα επίπεδα των περσινών, νομίζω ότι αυτό θα ήταν αδύνατο.
Αυτό το οποίο έχουμε παρατηρήσει είναι ότι όταν αλλάζει η ύλη ενός μαθήματος τα θέματα την πρώτη χρονιά είναι εύκολα ενώ περνώντας τα χρόνια αυτά δυσκολεύουν όλο και περισσότερο...
Επίσης, μία ακόμη επισήμανση. Ίσως, να είναι καλύτερο αυτό που συνέβη φέτος με τα δύσκολα θεωρητικά θέματα. Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί στην ιδιωτική εκπαίδευση να παρουσιάζονται άνθρωποι που δεν έχουν και πολλές επαφές με τον προγραμματισμό, να διδάσκουν τα μαθήματα της πληροφορικής και των δικτύων στα ΕΠΑΛ και της ΑΕΠΠ στα ΓΕΛ. Ελπίζω τώρα να καταλάβουν κάποιοι ότι αν δεν αρκεί να έχεις παιδαγωγική επάρκεια για να είσαι καλός καθηγητής...

Προφανώς στην ίδια κατηγορία εκπαιδευτικών είναι κι αυτοί μεγάλου εκπαιδευτικού οργανισμού που μάλλον δεν πολυέχουν σχέση με την python κι ανέβασαν 2 φορές λύσεις με λάθη...

Παραθέτω και τις δικές μου λύσεις, έτσι για την συλλογή του φόρουμ...



H λύση με την while στο Δ4 δεν ειναι εντελώς ορθή. Αν όλες οι πόλεις έχουν την ίδια θερμοκρασία, βγαίνει εκτός λίστας......
2
Να θυμίσω πως τα μαθήματα ειδικότητας έχουν βαρύτητα 3.5 ενώ τα μαθηματικά και η έκθεση 1.5 ακόμα και για τις κοινές σχολές από όλους τους τομείς. Έγινε φέτος μία προσπάθεια να αλλάξει αυτό, και για τις κοινές σχολές να είναι 3.5 για μαθηματικά και έκθεση αλλά επειδή έγινε μεσούσης της χρονιάς τελικά το πήραν πίσω.

Νομίζω πως όλοι συμφωνούμε πως τα θέματα θα έπρεπε να δυσκολέψουν από το τόσο απλοϊκό επίπεδο που κυμαίνονταν όλες τις προηγούμενες χρονιές. Και δεν πιστεύω πως έχει να κάνει με την αλλαγή της ύλης. Εντάξει η pascal δε συγκρίνεται με την Python αλλά τα θέματα τόσα χρόνια ζητούσαν το πολύ ένα πλήθος και μέχρι που σε σημείωση τους έλεγαν και ποια δομή επανάληψης να χρησιμοποιήσουν.

Για να μη σχολιάσω τα Α και Β θέματα. Ακόμα και σε αυτά η διαφορά με τις προηγούμενες χρονιές σε βαθμό δυσκολίας είναι πολύ μεγάλη.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε σε ποιους απευθύνονταν αυτά τα θέματα. Όλοι ξέρουμε ποιο είναι το επίπεδο των μαθητών του ΕΠΑΛ. Μου φαίνεται πολύ υποκριτικό να το παραγνωρίζουμε αυτό. Το ίδιο το σύστημα τους φέρετε σαν μαθητές δεύτερης κατηγορίας. Εμένα οι μαθητές μου ας πούμε ποτέ δεν πήραν τη δεύτερη διορθωμένη έκδοση. Και δε βρίσκονται σε καμιά ακριτική περιοχή, αλλά στην Αττική.

Τα λεξικά είναι εντός της διδακτέας ύλης του μαθήματος της Β τάξης. Ελπίζω να μην έχουμε ξεχάσει ότι υπάρχει και ένα μάθημα στη Β τάξη που είναι 4ώρο!! και στο οποίο καλύπτεται το 60% της ύλης της Γ.

Από τη στιγμή που μια έννοια έχει διδαχθεί οι μαθητές μπορούν να την χρησιμοποιήσουν για να λύσουν ένα πρόβλημα. Δεν μπορεί όμως να εξεταστεί αφού είναι εκτός εξεταστέας ύλης.


Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Πάντα λέω στους μαθητές μου να μην ασχολούνται μόνο με τις πανελλαδικές και την ύλη της κατεύθυνσης/τομέα είτε στο ΓΕΛ είτε στο ΕΠΑΛ. Και ειδικά φέτος δεν υπάρχει πιο ντροπιαστικό παράδειγμα από τους μαθητές της Οικονομικής και Πληροφορικής που δεν απάντησαν το Γ θέμα στα μαθηματικά γιατί δεν ήξεραν τον τύπο για το εμβαδόν του κύκλου (!!!). Ίσως όλα αυτά να είναι ένα καλό μάθημα για να αλλάξει η νοοτροπία που έχει παγιωθεί τα τελευταία χρόνια.
3
Οι λύσεις μαζεμένες.
Δείτε λύση στο Γ3 που έδωσε μαθητής μου. η λίστα του έχει και 24 μηδέν στο τελοςαλλά δουλεύει!

for i  in range(24):
    total =0 
    for let in epig:
        if GRAM==let:
            total +=1
        SUMA.insert(i,total)

H λύση με την while στο Δ4 δεν ειναι εντελώς ορθή. Αν όλες οι πόλεις έχουν την ίδια θερμοκρασία, βγαίνει εκτός λίστας
Επίσης δες λίγο τον μετρητή στο Δ1 (δεν τον αλλάζεις αν είδα καλά..)
4
Συνάδελφοι καλησπέρα,

επειδή μάλλον κάποιοι βλέπουν μόνο το δάσος, (να κρατιέται σε υψηλό επίπεδο η επιστήμη της Πληροφορικής),
έχω να καταθέσω τα εξής:
ρίξτε μια ματιά αύριο στα θέματα Ψηφιακών Συστημάτων (το 2ο πανελλαδικό στο οποίο εξετάζονται οι Ηλεκτρονικοί, εκτός από τα Δίκτυα Υπολογιστών).
Ρίξτε και μια ματιά στο μηχανογραφικό της ειδικότητας Πληροφορικής και της ειδικότητας Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών.
https://www.esos.gr/arthra/57077/mihanografiko-deltio-epal-2018

Στο δικό μου τουλάχιστον σχολείο (που υπάρχουν και οι δύο ειδικότητες), πείθονται τα παιδιά να παρακολουθήσουν την ειδικότητα ηλεκτρονικών, καθώς έχει ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ στο μηχανογραφικό, και επιπλέον όλες των ηλεκτρολόγων, όλες των ηλεκτρονικών, ακόμα και σχολές μηχανολογίας υπάρχουν εκεί (ακόμα και ΑΕΙ Φυσικής, που δεν υπάρχουν ΠΟΥΘΕΝΑ ΑΛΛΟΥ).
Ψυχρά λοιπόν, με το χέρι στην καρδιά, αν έδινε το παιδί / ανήψι σας, δε θα το συμβουλεύατε να πάει στην ειδικότητα ηλεκτρολογίας ηλεκτρονικής και αυτοματισμού, καθώς εκεί υπάρχουν όλες αυτές οι σχολές;
Γιατί άραγε συμβαίνει αυτό;
Πιθανότατα γιατί οι συντεχνίες καλά κρατούν, ρίξτε μια ματιά στα βιογραφικά των κ.κ. Μπαξεβανάκη, Μουστάκα μήπως και πειστείτε.

Μήπως αντί για τις ωρίτσες μας και τα φροντιστηριά μας θα πρέπει να σκεφτούμε και το μέλλον των παιδιών;
Για να επιβιώσουν δηλαδή οι 50 - 100 (πόσοι είναι τέλος πάντων στην Ελλάδα οι καθηγητές Ηλεκτρονικής ΕΠΑΛ) θα πρέπει να θυσιαστούν οι μαθητές;

Και τελικά, πόσο απαραίτητος είναι στην Ευρώπη / Υφήλιο του 2018 ένας ηλεκτρονικός; Και πόσο ένας μηχανικός λογισμικού;
Μάλλον όλα αυτά που λέγονται για αναβάθμιση της πληροφορικής παιδείας είναι για να χαϊδεύουμε αυτιά, στην πράξη τίποτα.
Πίσω και στον τομέα αυτό η Ελλαδίτσα μας, δυστυχώς.

Όσο για το επίπεδο των φετινών θεμάτων στον Προγραμματισμό, δεν θα σχολιάσω. Ας δω πρώτα τους βαθμούς των μαθητών, και μετά.
Μάλλον έχουμε μαζευτεί πολλοί επιστήμονες πια, άλλους δε χωράει το μαγαζί, ώρα να το κλείνουμε.
 :)
5
Εξετάσεις 2017-2018 / Απ: Θέμα Β
« Τελευταίο μήνυμα από michaeljohn στις Χθες στις 11:26:35 μμ »
Κατ’ αρχήν ζητώ εκ των προτέρων συγνώμη για τον οποιοδήποτε  εκνευρισμό διαφανεί από την τοποθέτηση μου για το Β2 όπως επίσης αν τυχόν κάποιες φράσεις φανούν ειρωνικές. Δεν αποδίδουν τον εαυτό μου. Μακριά από  μένα τέτοια συναισθήματα.
Έχουμε και λέμε : Το θέμα  ήταν απλό και έξυπνο με άριστη και σαφέστατη διατύπωση.
Άκουσα από πολλούς συναδέλφους απόψεις όπως
 «Μα τι ακριβώς εξετάζει από τη ύλη του μαθήματος»
Σοβαρά ;
Την (πεμπτ)ουσία του μαθήματος εξετάζει. Μια διαδικασία, που εδώ είναι επαναληπτική και παρουσιαζόμενη με ένα παιδικό διάγραμμα ροής, να κωδικοποιηθεί. Και εννοείται πρέπει να εκτελείται ακριβώς η ίδια ακολουθία εντολών.  Όχι ισοδύναμο τμήμα και κοραφέξαλα, όταν δεν έχει οριστεί η έννοια του ισοδύναμου ,περί την έξοδο μόνο ή και τις τιμές των μεταβλητών –αλήθεια, πόσο μας έχει ταλανίσει το ζήτημα ..
« Το θέμα ήταν παγίδα. Κρίμα για ένα παιδί που χάνει αυτά τα 1-2 μόρια να είναι η αιτία που δεν θα περάσει στη σχολή που θέλει»
Σοβαρά ;
Ένα 2ο παιδί όμως δεν έπεσε στην παγίδα και πέρασε αυτό στη σχολή. Είναι άδικο;
στο κάτω-κάτω όλα τα θέματα παγίδες είναι .
« .. δεν το δίδαξα στο φροντιστήριο ή στο σχολείο ..ή   και εγώ λάθος το σκέφτηκα στην αρχή »
Ε! και ; τι έγινε;  όλα θα διδάξουμε ; Ή μήπως έχουμε τύψεις  που μείναμε στον τυφλοσούρτη όταν είναι έτσι το δ.ρ τότε θα κάνεις  αυτό αλλιώς το άλλο, λες και υπάρχουν διατυπωμένοι και αποδεδειγμένοι κανόνες περί αυτού.
Και τι έγινε που αρχικά ένας καθηγητής (  την έπαθα και προσωπικά το 2002  ) αρχικά το σκέφτηκε λάθος ; Λάθη θα κάνουμε όλο όσο εργαζόμαστε.
Μοιάζει όλη αυτή η αντίδραση με προσπάθεια εξωραϊσμού των ενδεχόμενων τύψεων  μας ..
«να δοθούν τα μόρια σε όλες τις «σωστές» λύσεις»
δλδ 10/10 σε όσους ασχολήθηκαν με το μάθημα και 5/10 στους υπόλοιπους επειδή έγραψαν κανα δυο  εμφάνισε και διάβασε.
Ουδέν σχόλιον
Κρίμα..
7
Καλησπέρα κι από μένα.

Τα θέματα του προγραμματισμού Η/Υ ήταν αρκετά δύσκολα όσον αφορά το κομμάτι της δημιουργίας των προγραμμάτων.
Αναλυτικά:
Πρώτο θέμα: Εύκολες 25 μονάδες,
Δεύτερο θέμα: Εύκολες 25 μονάδες,
Τρίτο θέμα: Κλιμακωτή δυσκολία. Εύκολες οι 19 μονάδες θα έλεγα, ίσως να μπερδευόταν ο μαθητής στις υπόλοιπες 6,
Τέταρτο θέμα: Θεωρώ πως πέραν των πρώτων 9 μονάδων οι υπόλοιπες μονάδες δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο. Η μόνη παγίδα που θα μπορούσε να πέσει ο μαθητής είναι να βρει ποιες γραμμές είναι άρτιες και ποιες περιττές. Από εκεί και πέρα χιλιοειπωμένη είναι η φυσσαλίδα, το max είναι κάτι θεωρητικά πολύ απλό και για τον μέσο όρο δεν το συζητάω καν.

Για όσους περίμεναν ότι τα θέματα θα ήταν στα επίπεδα των περσινών, νομίζω ότι αυτό θα ήταν αδύνατο.
Αυτό το οποίο έχουμε παρατηρήσει είναι ότι όταν αλλάζει η ύλη ενός μαθήματος τα θέματα την πρώτη χρονιά είναι εύκολα ενώ περνώντας τα χρόνια αυτά δυσκολεύουν όλο και περισσότερο...
Επίσης, μία ακόμη επισήμανση. Ίσως, να είναι καλύτερο αυτό που συνέβη φέτος με τα δύσκολα θεωρητικά θέματα. Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί στην ιδιωτική εκπαίδευση να παρουσιάζονται άνθρωποι που δεν έχουν και πολλές επαφές με τον προγραμματισμό, να διδάσκουν τα μαθήματα της πληροφορικής και των δικτύων στα ΕΠΑΛ και της ΑΕΠΠ στα ΓΕΛ. Ελπίζω τώρα να καταλάβουν κάποιοι ότι αν δεν αρκεί να έχεις παιδαγωγική επάρκεια για να είσαι καλός καθηγητής...

Προφανώς στην ίδια κατηγορία εκπαιδευτικών είναι κι αυτοί μεγάλου εκπαιδευτικού οργανισμού που μάλλον δεν πολυέχουν σχέση με την python κι ανέβασαν 2 φορές λύσεις με λάθη...

Παραθέτω και τις δικές μου λύσεις, έτσι για την συλλογή του φόρουμ...

8
Αν ισχύει το δεύτερο σενάριο (το οποίο ξερω ότι μπορεί να συμβεί -συνέβη στα Μαθηματικά)

στα Μαθηματικα? σε ποια Μαθηματικά; ΕΠΑΛ ή ΓΕΛ;
9
Το θέμα Γ ούτε στο γενικό Λύκειο. Έχουν φτάσει να ζητήσουν μέχρι και 6 συχνότητες εμφάνισης το 2013 και τότε η πλειοψηφία το είχε κάνει με 6 δομές επιλογής. Στο γενικό ακόμα τις δουλεύω κι ακόμα οι μαθητές στην πλειοψηφία έχουν δυσκολία.
Αυτο ακριβως σκεφτομαι κι εγω!
Εαν στη Γ Λυκείου εκαναν ΑΕΠΠ με Python (η οποία κατα τη γνώμη μου ειναι αρκετα δυσκολότερη από τη ΓΛΩΣΣΑ),
και εβαζαν και τετοια θεματα, τοτε θα φαινοταν ο πραγματικός βαθμος δυσκολίας των θεματων.

Αυτα ειναι θεματα 1ου εξαμηνου σχολων Πληροφορικης, τουλαχιστον ο πίνακας συχνοτήτων.
10
Γενικά / Απ: Java - Γ ΕΠΑΛ
« Τελευταίο μήνυμα από evry στις Χθες στις 10:36:55 μμ »
Και εγώ πριν γράψουμε το βιβλίο δεν είχα ασχοληθεί ιδιαίτερα με το Greenfoot. Όμως επειδή το βιβλίο ήταν για μαθητές και όχι για φοιτητές και ειδικά για μαθητές ΕΠΑΛ, έπρεπε να μπει κάτι που θα τους βοηθούσε να ξεκινήσουν σε Java και το Greenfoot ήταν το πιο ενδεδειγμένο.
Η λογική των συγγραφέων ήταν ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές θα μπορούσαν τουλάχιστον να καλύψουν την ύλη με το Greenfoot. Αυτό θεωρώ είναι εφικτό. Από εκεί και πέρα αν κάποιος μπορεί να δείξει μερικά πράγματα στο Eclipse με τη βιβλιοθήκη της acm καλό θα ήταν για μαθητές που έχουν μια έφεση στον προγραμματισμό και μπορούν να ακολουθήσουν.
  Επίσης δεν θέλαμε να μπει η Java στο σχολείο pascaloειδώς γιατί είναι γλώσσα με άλλη φιλοσοφία. Αν πας να την κάνεις σαν μια άλλη ΓΛΩΣΣΑ θα αποτύχεις είναι βέβαιο. Καλό είναι να ακολουθείται η προσέγγιση objects first.
  Αυτό φυσικά μας δυσκολεύει διότι εμείς έχουμε μάθει προγραμματισμό με άλλη φιλοσοφία (οι περισσότεροι φαντάζομαι ξεκινήσαμε με πρώτη γλώσσα pascal ή C) και είναι δύσκολο να αλλάξεις τρόπο σκέψης, ειδικά στην διδασκαλία σου
Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 10