Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γ΄ Λυκείου => Μήνυμα ξεκίνησε από: Laertis στις 30 Μαρ 2008, 08:21:52 ΜΜ

Τίτλος: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: Laertis στις 30 Μαρ 2008, 08:21:52 ΜΜ
Το τελικό διαγώνισμα - προσομοίωση για το έτος 2007-2008
απο την ομάδα το "Το στέκι των πληροφορικών".

Έγινε διόρθωση 10/4/2008
Προστέθηκε κείμενο που περιγράφει τη φιλοσοφία των θεμάτων 18/4/2008
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: daidalos69 στις 05 Απρ 2008, 06:46:02 ΜΜ
Θα μπορουσατε μηπως να βγαλετε σε ενα αρχειο και τις απαντησεις του διαγωνισματος;
Ευχαριστω(λιγο οχι πολυ...δεν μου κανετε και μεγαλη χαρη...0αχ0αχ0αχ0αχ)!!! >:D :angel: :D ;) :) ;D
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: Ikaros23 στις 06 Απρ 2008, 03:02:26 ΜΜ
συμφωνω με τον δαιδαλο αν και νομιζω οτι ενας σωστος επιστημονας σαν και εσας κυριε δαιδαλε θα μπορουσε να λυσει το διαγωνισμα μονος του...
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: daidalos69 στις 06 Απρ 2008, 03:05:53 ΜΜ
Σαματι να εχετε δικυο κυριε Ικαρε αλλα θα εκτιμουσα λιγη βοηθεια απο εσας καθως εχω πληροφορει για τον αξιοθαυμαστο τροπο επιλυσης προβληματων.Προσμονω απαντηση σας!
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: Ikaros23 στις 06 Απρ 2008, 03:11:58 ΜΜ
Με μεγαλη μου χαρα κυριε δαιδαλε.Αλλωστε γιαυτο ειμαστε ολοι εμεις εδω αγαπητε συναδελφε, για να μπορεσουμε να βοηθαμε ο ενας τον αλλον και φυσικα για να αναδειξουμε αυτην την υπεροχη επιστημη!
Οσον αναφορα για τις απαντησεις θα σας τις στειλω σε μορφη zip στο προσωπικο σας mail!
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: daidalos69 στις 06 Απρ 2008, 03:17:29 ΜΜ
Ωραια κυριε ικαρε...οπως και στα αρχαια χρονια εμεις οι δυο ειμασταν πατερας και υιος,ομως τοτε εκανες την ανοησια και με παρακουσες και καηκες "μωρε".Εκτιμω την βοηθεια σου σθναδελφε αλλα θα διαφωνησω στον τυπο αρχειου των απαντησεων και θα σας προτεινα να μην ειναι zip και να ειναι dtp.Ευχαριστω! :)
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: Ikaros23 στις 06 Απρ 2008, 03:19:27 ΜΜ
Ok dad χαχαχαχα οπως θελετε!
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: andreas_p στις 07 Απρ 2008, 09:33:36 ΠΜ
Προσεχώς ...

Ανδρέας
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: papaluk στις 10 Απρ 2008, 11:20:07 ΠΜ
Παράθεση από: Laertis στις 30 Μαρ 2008, 08:21:52 ΜΜ
Το τελικό διαγώνισμα - προσομοίωση για το έτος 2007-2008
απο την ομάδα το "Το στέκι των πληροφορικών".

Συνάδελφοι θα ήθελα να σας μεταδώσω τις απορίες μαθητών όταν έγραφαν το διαγώνισμα

Θέμα 2.6
και η τιμή του Γ. Κάποιοι μαθητές έτρεχαν τον κώδικα 5 διαφορετικές φορές δίνοντας κάθε φορά στο Γ τιμή ο ώστε να βγαίνει από επανάληψη

Θέμα 2.7
γενικά 100 αριθμούς ή 100 θετικούς

Θέμα 4.β.2
δεν θα γίνεται έλεγχος αν μια χώρα δίνει σε χώρα που ήδη έχει βαθμολογήσει βαθμό, δηλαδή η χώρα 1 δίνει στην 3,14,5,6,7,3,12 οπότε έχουμε πρόβλημα με τη χώρα 3

Σχόλια μαθητών
Οι μαθητές όλως των επιπέδων (καλοί, άριστοι και ψιλοαδιάφοροι) βρήκαν τα θέματα πολύ καλά, ιδιαίτερα τα 2 πρώτα που όπως είπαν δεν ήταν για παπαγαλάκια  :)
Το 3ο το βρήκαν βατό, παρότι ελάχιστοι το έγραψαν τέλεια και στο 4ο είπαν επιτέλους  γράψαμε συνάρτηση για να μν γράφουμε πάλι τον ίδιο κώδικα

Αν ενδιαφέρει την ομάδα μπορώ να σας στείλω και στατιστικά για βαθμολογίες τους
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: Laertis στις 10 Απρ 2008, 11:46:09 ΠΜ
Συνάδελφε papaluk

πολύ χρήσιμες οι παρατηρήσεις σου.

Στο Θέμα 2.6 πρέπει να συμπληρωθεί ότι η μεταβλητή Γ παίρνει την την τιμή 'ο' όταν το Χ γίνεται 8 δηλαδή στην τελευταία τιμή.

Στο Θέμα 2.7 δε χρειάζεται διόρθωση (πλήθος αριθμών 100)

Στο Θέμα 4.β.2 πρέπει να γραφεί υποσημείωση ότι θεωρούμε ότι οι βαθμολογίες αφορούν διαφορετικές
χώρες. Δε νομίζω ότι πρέπει να ζητηθεί έλεγχος γιατί ήδη η άσκηση είναι δύσκολη και μεγάλη.

Μόλις βρω χρόνο θα κάνω τις διορθώσεις ...





Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: gpapargi στις 10 Απρ 2008, 12:17:03 ΜΜ
Παράθεση από: papaluk στις 10 Απρ 2008, 11:20:07 ΠΜ
ιδιαίτερα τα 2 πρώτα που όπως είπαν δεν ήταν για παπαγαλάκια  :)

Τέτοια θέλω να ακούω  >:D

Παράθεση από: papaluk στις 10 Απρ 2008, 11:20:07 ΠΜ
και στο 4ο είπαν επιτέλους  γράψαμε συνάρτηση για να μν γράφουμε πάλι τον ίδιο κώδικα

Ο βασικός λόγος για γράφουμε υποπρογράμματα είναι για να απλοποιείται η σκέψη. Αυτό επιτυγχάνεται με τη συνάρτηση αναζήτησης. Όταν ο μαθητής χρειάζεται την αναζήτηση δεν πρέπει να σκεφτεί ένα ακόμα εμφωλευμένο βρόχο. Έχει έτοιμη τη συνάρτηση που κρύβει αυτό το βρόχο και τη χρησιμοποιεί αδιαφορώντας εκείνη τη στιγμή για τις λεπτομέρειες υλοποίησης. Η σκέψη απλοποιείται.
Επίσης με τα υποπρογράμματα γλιτώνουμε το να ξαναγράφουμε κώδικα.

Οι ασκήσεις που πρέπει να πέφτουν στα υποπρογράμματα πρέπει να αναδυκνύουν την ανάγκη που υπάρχει για τη χρήση τους και όχι να ελέγχουν απλά το συντακτικό. Τι νόημα έχει να φτιάχνεις υποπρόγραμμα που να προσθέτει 2 αριθμούς; Τα θέματα έχουν σαφώς τη φιλοσοφία του να δώσουν ωραίες εικόνες τμηματικού προγραμματισμού και να προωθήσουν τη χρήση του μέσα από παραδείγματα που αναδεικνύουν τις αρετές του. Ο τμηματικός προγραμματισμός υλοποιεί αυτό που λέμε "αναλυτική ικανότητα" που είναι ο βασικός στόχος του μαθήματος. Είναι αντιεπιστημονικό και αντιπαιδαγωγικό το να βάζουμε ασκήσεις που να βγαίνουν πιο εύκολα χωρίς υποπρόγραμμα από ότι με υποπρόγραμμα. Έτσι δυσφημίζουμε τον τμηματικό προγραμματισμό αντί να τον διαφημίσουμε.

Δες και στο περυσινό διαγώνισμα προσομοίωσης το θέμα 3 με το συνημίτονο. Μέσα από το διδακτικό πακέτο και σαφώς απλοποιείται με τη συνάρτηση του παραγοντικού. 


Παράθεση από: papaluk στις 10 Απρ 2008, 11:20:07 ΠΜ
Αν ενδιαφέρει την ομάδα μπορώ να σας στείλω και στατιστικά για βαθμολογίες τους

Στείλε. Μας ενδιαφέρει το να υπάρχει μια κανονική κατανομή που να σβήνει όπως μεγαλώνει ο βαθμός. Όχι σαν τις πανελλήνιες που γράφουν περισσότεροι 18-20 από ότι 16-18 λες και είμαστε ΑΟΔΕ  >:(
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: papaluk στις 11 Απρ 2008, 01:46:00 ΠΜ
Μέχρι τώρα το διαγώνισμα το έχουν γράψει 49 μαθητές
αποτελέσματα
βαθμός     πλήθος μαθητών
1-5                    2
5-8                    3
8-10                   4
10-12                  4
12-14                   6
14-16                   15
16-18                   10
18-20                    5

Κανένας δεν έγραψε 20. Βέβαια στο 4ο θέμα τους είχα πει να κάνουν και έλεγχο ώστε να μην μπορεί μια χώρα να βαθμολογεί μια άλλη 2 φορές, το έχω θίξει και νωρίτερα το θέμα. Γενικά 7 χρόνια που ασχολούμαι με το μάθημα μπορεί περισσότεροι από 50 μαθήτες που είχα να έχουν γράψει από 95-99, ποτέ κανένας 100 και γενικά τα τελευταία 5 χρόνια που παρατηρώ τα στατιστικά στο νομό που δουλεύω δεν έχει πάρει μαθητής και από άλλο λύκειο 20. μάλιστα είχα περίπτωση μαθητή το 2005 γραπτό αλάνθαστο να παίρνει από τον εναν 100 και από τον άλλον 88.. ??? που πήγαν δύο μονάδες και κάτι, σχεδόν μισό τέταρτο δεν κατάλαβα ποτε. Αυτοί που διορθώνουμε ας σκεφτούμε ότι οι μαθητές δεν έχουν τον compiler μπροστά τους για να κάνουν εκσφαλμάτωση... αυτό το λέω για να το ακούω και εγώ, διότι οι μαθητές μου παραπονιούνται ότι τους βαθμολογώ πολύ αυστηρά..και το 20 για τους μαθητές είναι. προτείνω κάποιο γραπτό πολύ καλό να το σκανάρω ώστε να το διορθώσει και κάποιος από την ομάδα διαγωνισμάτων, να δούμε τι απόκλιση θα έχουμε..ομοίως κάποιο μέσο γραπτό και να το σχολιάσουμε.
ελπίζω να βοηθάω με στατιστικά στην πολύ σημαντική προσπαθεια που κάνει όλη η ομάδα
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: S_Siokos στις 14 Απρ 2008, 09:41:20 ΜΜ
Καλησπέρα και από μένα. Μία μόνο παρατήρηση σε αυτές που δόθηκαν από τους συναδέλφους. Το ερώτημα Γ4 είναι λίγο tricky.. Από τους μαθητές μου ένας μου έδωσε την απάντηση "Απόφασης" θεωρώντας ότι το πρόβηλμα μπορεί να δοθεί σαν "έχει λύση ή όχι μια δευτεροβάθμια"...

./ Σωτήρης
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: Laertis στις 15 Απρ 2008, 09:25:01 ΠΜ
Για να φτάσει όμως σε αυτό το συμπέρασμα θα πρέπει να κάνει προφανώς υπολογισμούς (διακρίνουσα).
Είναι φανερό ότι δεν είναι πρόβλημα απόφασης
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: andreas_p στις 16 Απρ 2008, 11:12:06 ΠΜ
Επιλύσιμο
Δομημένο
Υπολογιστικό

Ανδρέας
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: papaluk στις 19 Απρ 2008, 11:30:36 ΜΜ
Στο 2ο θέμα, αναφέρεται σε ερώτημα αν υπάρχει περίπτωση να μν εκτελεστει ποτέ όλος ο κώδικας αλγορίθμου.. μαθητής απάντησε υπάρχει περίπτωση αν δεν δώσει ποτέ ο χρήστης στο Γ το ο ή Ο. Και ο μαθητής ήξερε ότι η αρχή_επανάληψης εκτελείται τουλάχιστο μια φορά . δηλαδή η απάντηση του ήταν η αρχή_επανάληψης εκτελείται τουλάχιστο μια φορά, αλλά αν θα εκτελεστεί όλος ο κώδικας τουλάχιστο μια φορά και όχι ο κώδικας μέσα στη δομή επανάληψης εξαρτάται από το Γ..αν ο χρήστης δεν δώσει ποτέ ο ή Ο επειδή έχει χαλάσει το κουμπί στο πληκτρολόγιο  :), τότε δεν εκτελείται πάντα.. Πως βαθμολογώ αυτή την απάντηση???
..μ είπε το ίδιο θα έγραφε και στις πανελλήνιες, διότι θεώρησε παγίδα ότι γράφει η εκφώνηση όλο τον κώδικα αλγορίθμου...
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: gpapargi στις 21 Απρ 2008, 10:41:32 ΠΜ
Ο μαθητής έχει καταλάβει και άρα αξίζει όλους τους βαθμούς. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να κοπούν βαθμοί σε άνθρωπο που κατάλαβε, ειδικά όταν κατάλαβε περισσότερα από τους άλλους.

Τώρα ως προς την ερώτηση
Το θέμα λέει:
«Υπάρχει περίπτωση οι εντολές του αλγορίθμου να μην εκτελεστούν καμία φορά ;»

Δε λέει «όλος ο κώδικας».

Η φράση «οι εντολές» ενδεχομένως να δημιουργήσει κάποιο προβληματισμό της μορφής «οι εντολές είναι όλες ή κάποιες;»

Ίσως μπορούμε να βγάλουμε λάδι την εκφώνηση λέγοντας ότι αν δεν εισαχθεί το Ο τότε ο αλγόριθμος δεν τερματίζει και άρα παραβιάζει το κριτήριο της περατότητας. Αλλά νομίζω ότι είναι καλύτερο η εκφώνηση να γίνει:
«Υπάρχει περίπτωση να τερματίσει ο αλγόριθμος και κάποιες από τις εντολές να μην εκτελεστούν καμία φορά ;»

Αυτή είναι η πρότασή μου. Να το δουν και οι άλλοι της ομάδας και βλέπουμε.

Επίσης να τονίσω ότι όπως αναφέρεται και στο κείμενο που περιγράφει τη φιλοσοφία των θεμάτων, το θέμα 2 είναι μια άσκηση νέου τύπου που προτάθηκε για κάποιους πολύ συγκεκριμένους λόγους.
Τα μάτια μας είναι στραμμένα πάνω της για να δούμε πειραματικά αν κάτι δεν πάει καλά (πχ πιθανές παρεξηγήσεις ή πονηρή παράκαμψη της άσκησης).

Ειδικά λοιπόν στο θέμα 2 που δεν υπάρχει παλαιότερη εμπειρία, θέλουμε οποιαδήποτε παρατήρηση για οτιδήποτε μπορεί να στραβώσει.
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: meteo_xampos στις 22 Απρ 2008, 12:23:13 ΠΜ
Καλησπέρα σας. Πολύ καλό διαγώνισμα!!! Κάποια από τα θέματα του διαγωνίσματος θα
τα χρησιμοποιήσω σε πακετάκια ασκήσεων για τα παιδιά, με αναφορά βέβαια στο στέκι.
Πιστεύω ότι το 4ο θέμα είναι πάρα πολύ καλό, εμένα μου πήρε κανά μισάωρο να το βγάλω,
και το 2ο θέμα θα ήθελα πολύ να το δώ στις πανελλήνιες (ή έστω παρόμοιο). Η θα μπορούσε
να μπεί το 2ο θέμα λίγο κουτσουρεμένο (π.χ., χωρίς τα ερωτήματα 5 και 7), και με μετατροπή
του αλγόριθμου σε διάγραμμα ροής.
Χαράλαμπος, Ιεράπετρα.
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: gpapargi στις 22 Απρ 2008, 10:51:06 ΠΜ
Παράθεση από: meteo_xampos στις 22 Απρ 2008, 12:23:13 ΠΜ
Η θα μπορούσε να μπεί το 2ο θέμα λίγο κουτσουρεμένο (π.χ., χωρίς τα ερωτήματα 5 και 7), και με μετατροπή
του αλγόριθμου σε διάγραμμα ροής. 

Εδώ διαφωνώ (για τη μετατροπή σε ΔΡ εννοώ).
Ο λόγος που προτάθηκε το συγκεκριμένο δεύτερο θέμα είναι θα θέλαμε να δούμε και κάτι διαφορετικό στις πανελλήνιες εξετάσεις.

Ας μιλήσουμε λίγο για το θέμα 2.

Μέχρι στιγμής βλέπουμε «τι θα εκτυπώσει» και διαγράμματα ροής.
Οι πίνακες τιμών καταρχήν μπαγιάτεψαν. Τα ίδια και τα ίδια συνέχεια. Πολύ συχνά μάλιστα βλέπεις πίνακες τιμών εξαιρετικά πολύπλοκους (πχ ΟΕΦΕ με το μαγικό τετράγωνο) που απλά κουράζουν το μαθητή χωρίς να ελέγχουν την κατανόησή του. Τον ελέγχουν αντίθετα στο πόσο καλό κομπιουτεράκι είναι.

Επιπλέον γίνεται χαμός στις αντιγραφές.

Από την άλλη τα διαγράμματα ροής σηκώνουν μεγάλη κουβέντα. Υπάρχει μεγάλη διάσταση απόψεων για τη χρησιμότητά τους. Δεν έχει νόημα στο συγκεκριμένο θέμα να μιλήσουμε για τα ΔΡ και το αν είναι χρήσιμα. Ότι κι αν ισχύει, είναι ένα θέμα το οποίο έχει πέσει πάρα πολλές φορές και αυτό χτυπάει άσχημα για ένα θέμα που είναι υπό τόσο έντονη αμφισβήτηση από μεγάλη μερίδα των πληροφορικών. Και μόνο για την αμφισβήτηση που υπάρχει θα πρέπει να μην πέφτει τόσο συχνά. Αλλά με βάση τα θέματα των τελευταίων ετών δημιουργείται η εντύπωση ότι είναι το σημαντικότερο πράγμα στην πληροφορική.

Με αυτά θέλω να πω ότι στις πανελλήνιες υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στο θέμα 2. Τίποτα δε μας αρέσει. Δεν ξέρουμε τι θα ήταν καλό να μπει αφού ούτε το «τι θα εκτυπώσει», ούτε τα ΔΡ είναι θέματα καθολικής αποδοχής.

Έτσι λοιπόν είπαμε να δοκιμάσουμε κάτι εύκολο που να ελέγχει τη βασική κατανόηση.

Μια άποψη ήταν το να δοθεί ένας αλγόριθμος και να ρωτηθεί «τι κάνει;».
Αλλά υπήρχε κίνδυνος ο μαθητής να παρακάμψει τελείως το πρόβλημα λέγοντας «Διαβάζει το χ, αυξάνει το π κατά ένα, προσθέτει το χ στο S κλπ» δηλαδή απλή ανάγνωση των εντολών.

Μια άλλη άποψη ήταν να δοθεί λανθασμένος αλγόριθμος και να ζητηθεί να εντοπιστούν τα λάθη. Αλλά και αυτό δημιούργησε πάρα πολλά προβλήματα στη διόρθωση. Πολλοί μαθητές έγραφαν αποτελέσματα των λαθών και όχι το λάθος. Ακόμα και μεταξύ μας οι διορθωτές δεν είχαμε ενιαία αντίληψη.

Έτσι προτάθηκε να μπει δοκιμαστικά μια πιο ελεγχόμενη  εκδοχή του «τι κάνει ο αλγόριθμος» έτσι ώστε να μην μπορεί ο μαθητής να ξεφεύγει ηθελημένα ή άθελα προς λάθος κατευθύνσεις. Προτάθηκε λοιπόν ένα θέμα που να δίνει αλγόριθμο και να κάνει ερωτήσεις ως προς το τι κάνει κάθε εντολή ή μεταβλητή ή να ζητάει μικροπροσθήκες.

Το συγκεκριμένο θέμα είναι ένα επίπεδο παραπάνω από την απλή εκτέλεση τους αλγορίθμου (θέμα «τι θα εκτυπώσει;»). Στην απλή εκτέλεση ο μαθητής ελέγχεται αν ξέρει τι κάνει η κάθε εντολή από μόνη της και είναι δυνατό να απαντηθεί χωρίς ο μαθητής να καταλαβαίνει τίποτα από αλγορίθμους… όπως ακριβώς ο υπολογιστής που εκτελεί εντολές που δεν καταλαβαίνει αφού δεν έχει νοημοσύνη. Αντίθετα στο συγκεκριμένου τύπου θέμα ο μαθητής πρέπει να καταλάβει συνολικά τη λειτουργία του αλγορίθμου και δεν μπορεί να δει την εντολή απομονωμένη. Πρέπει να δει τον αλγόριθμο συνολικά. Έτσι με λιγότερο κόπο από πλευράς μαθητή (αφού δεν μπλέκει σε ανούσιες πράξεις και εκτελέσεις) ελέγχεται η αληθινή του κατανόηση.

Προσωπικά θεωρώ πιο αποδοτική μέθοδο εξέτασης αυτήν από τις υπάρχουσες.

Αλλά πρέπει να εντοπίσουμε πιθανά λάθη στις διατυπώσεις και κυρίως πιθανές τρύπες από τις οποίες μπορεί να ξεφύγει ο μαθητής και να έχουμε προβλήματα στη βαθμολόγηση.
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: mop στις 22 Απρ 2008, 04:33:52 ΜΜ
Θα μπορούσε κάποιος να μου στείλει και εμένα τις λύσεις ?

Ευχαριστώ
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: NiColas1957 στις 23 Απρ 2008, 12:36:15 ΜΜ
Σας παρακαλώ μπορείτε να μου στείλετε σε προσωπικό mail τις απαντήσεις του διαγωνίσματος.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων
Νικόλας
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: elen στις 27 Απρ 2008, 02:49:15 ΜΜ
Σας παρακαλώ εάν είναι δυνατό να μου στείλετε σε προσωπικό mail(elenasalonika@hotmail.com) τις απαντήσεις του διαγωνίσματος.
Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων
Ελένη
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: meteo_xampos στις 28 Απρ 2008, 12:49:29 ΜΜ
Συνάδελφοι και μαθητές καλημέρα και χριστός ανέστη. Γιώργο, εννοούσα ότι θα μπορούσαν από την επιτροπή των
εξετάσεων να μην πάνε από τη μια χρονιά στην άλλη σε τέτοιου είδους θέμα, αλλά να βάλουν και κάτι από τα παλιά...:-)
Πάντως απεχθάνομαι την παπαγαλία, και τις τυποποιημένες ασκήσεις, μακάρι να το έβλεπα αυτούσιο το θέμα αυτό, αλλά δύσκολο...
Θα μπορούσατε να μου αποστείλετε και εμένα τις απαντήσεις στο e-mail μου;
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: butterfly στις 30 Απρ 2008, 09:58:57 ΠΜ
Γεια σας
Είναι εύκολο να στείλετε και σε μένα τις λύσεις του διαγωνίσματος στο προσωπικό μου mail?
Ευχαριστώ για το χρόνο σας

Φ.
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: Laertis στις 30 Απρ 2008, 04:11:18 ΜΜ
Χρόνια πολλά σε όλους , Χριστός Ανέστη

Να κάνω μια ερώτηση ,

είναι κανείς απο το forum που έχει λύσει τα θέματα και τα στέλνει ;
Γιατί βλέπω ότι πολλοί ζητούν τις λύσεις, απάντηση δεν υπάρχει και οι υπόλοιποι προφανώς νομίζουν ότι όποιος ζητάει απαντήσεις στο διαγώνισμα τις λαμβάνει κιόλας.
Απ' όσο ξέρω απαντήσεις δεν υπάρχουν , εκτός κι αν κάποιος καλός συνάδελφος έλυσε τα θέματα και τα στέλνει σε όποιους το ζητούν. Αν αυτό συμβαίνει καλό είναι να δημοσιοποιηθούν μέσω του Forum.

Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 30 Απρ 2008, 06:42:31 ΜΜ
Η ομάδα των διαγωνισμάτων, δεν επιθυμεί τη δημοσίευση των λύσεων στο δίκτυο, άλλαξε αυτό;

Εγώ πάντως (ειλικρινά) δεν έχω λύσει τα θέματα του διαγωνίσματος και δεν τα διακινώ σε ηλεκτρονική μορφή... Για άλλη μια φορά όμως να γράψω οτι πιστεύω οτι είναι ακόμη πιο χρήσιμα (ειδικά αυτήν την ώρα) λυμένα
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: EleniK στις 01 Μαΐου 2008, 10:28:27 ΜΜ
Θα συμφωνήσω με τον Παναγιώτη ότι οι λύσεις των διαγωνισμάτων δεν διακινούνται (όχι τουλάχιστον) απο τα μέλη της ομάδας για πολλούς λόγους.
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: Laertis στις 01 Μαΐου 2008, 11:29:42 ΜΜ
Για να μην παρεξηγηθούμε μεταξύ μας ,

διευκρινίζω ότι
1) ουδέποτε υπονόησα ότι κάποιος απο την ομάδα έχει λύσει και στέλνει τις λύσεις του διαγωνίσματος (προφανώς ούτε κι εγώ)
2) προφανώς και δεν έχει αλλάξει η απόφαση της ομάδας όσον αφορά τις λύσεις των διαγωνισμάτων
3) έθεσα το ερώτημα γιατί πολλοί ζητούν τις λύσεις, απάντηση δεν υπάρχει , αφού φυσικά δε γνωρίζουν ότι η ομάδα διαγωνισμάτων δε δημοσιεύει λύσεις και κανένας δε τους το θέτει επισήμως. Οπότε αυξάνονται συνεχώς οι αιτήσεις ...
4) έθεσα το ερώτημα αν κάποιος άλλος συνάδελφος ή μη , είχε την καλή διάθεση και έλυσε τα θέματα - πράγμα που δε μπορούμε να το απαγορέψουμε - , αλλά ούτε αυτό συνέβει.

Καταλήγοντας , συνάδελφοι ή μαθητές, μη ζητάτε τις λύσεις γιατί απλά δεν υπάρχουν  :)

Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: gpapargi στις 06 Μαΐου 2008, 11:44:15 ΠΜ
Είμαι από αυτούς που δεν θέλουν την δημοσίευση των απαντήσεων ταυτόχρονα με τις εκφωνήσεις κυρίως γιατί τα βάζουμε στις τάξεις μας και μπορεί να γίνουν αντιγραφές. Σκεφτείτε πχ να δοθεί σε σχολείο διαγώνισμα του οποίου οι λύσεις υπάρχουν στο δίκτυο. Ο βαθμός του σχολείου μετράει στην είσοδο στο πανεπιστήμιο και άρα κάτι τέτοιο επηρεάζει πράγματα που πρέπει να είναι αδιάβλητα. Θα εκτεθεί ο καθηγητής που τα έβαλε στην τάξη του και δε θα φταίει. Η ομάδα έχει στόχο να φτιάξει θέματα που πέρα από την ποιότητά τους, θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ελεύθερα από όλους χωρίς προβλήματα και φυσικά εντελώς δωρεάν.

Με δεδομένο ότι τα διαγωνίσματα γράφτηκαν στις τάξεις δεν υπάρχει λόγος να μη δίνονται οι απαντήσεις. Συμφωνώ με τον Παναγιώτη ότι αυτή τη στιγμή είναι χρησιμότερο να έχουμε τα θέματα λυμένα παρά άλυτα. Κάθε στιγμή το καλό του μαθητή, του καθηγητή και του μαθήματος είναι το ζητούμενο. Αυτός είναι και ο λόγος που οι λύσεις δεν δίνονται αμέσως.

Το θέμα θα τεθεί μεταξύ των μελών της ομάδας για να δούμε πότε θα γίνει η ανάρτιση των λύσεων.
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: Lev στις 06 Μαΐου 2008, 08:55:31 ΜΜ
Έχετε δίκιο σ'αυτά που λέτε ειδικά για τις αντιγραφές,αλλά εγώ έχω πρόβλημα γιατί είχα δώσει την δ/νση του στεκιού στους μαθητές μου και έχουν τα θέματα άρα δεν μπορώ να τα βάλω,πρέπει να τα παραλλάξω.Συγχαρητήρια για την εξαιρετική δουλειά,πολύ ωραία θέματα!
Τα έχω λύσει,απλώς έχω μια απορία για το 4ο θέμα και δεν ξέρω αν πρέπει να την γράψω τώρα ή μετά.
Ουσιαστικά δεν μας απαγορεύει κανένας να βαθμολογήσουμε 2 φορές την ίδια χώρα.Δηλαδή ζητείται έλεγχος
για την ύπαρξη της χώρας που βαθμολογούμε
έλεγχος για το αν βαθμολογούμε τον εαυτό μας
αλλά δεν υπάρχει έλεγχος για το αν έχουμε ξαναψηφίσει την ίδια χώρα (όχι οτι είναι δύσκολο να γίνει)
Αν πρέπει να το σκεφτούν μόνα τους τα παιδιά τότε κατέστρεψα ένα μέρος του διαγωνίσματος και ζητώ συγγνώμη και ένας mod να σβήσει το post αν όχι, είναι παράλειψη ή δεν μας νοιάζει να ξαναψηφίζουμε την ίδια χώρα?
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: andreas_p στις 07 Μαΐου 2008, 08:24:28 ΠΜ
Lev, καλημέρα.

Αυτό που λες είναι σωστό. 
Αν ζητούσαμε και αυτό τότε το Θ4 θα γινόταν πολύ βαρύ !!!
Άλλωστε ένα πρόσθετο (στο τέλοςτου Θ4)  υποδεικνύει στον μαθητή ότι δεν απαιτείται.

Ανδρέας
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: gpapargi στις 07 Μαΐου 2008, 08:50:45 ΠΜ
Παράθεση από: Lev στις 06 Μαΐου 2008, 08:55:31 ΜΜ
Τα έχω λύσει,απλώς έχω μια απορία για το 4ο θέμα και δεν ξέρω αν πρέπει να την γράψω τώρα ή μετά.
Ουσιαστικά δεν μας απαγορεύει κανένας να βαθμολογήσουμε 2 φορές την ίδια χώρα.Δηλαδή ζητείται έλεγχος
για την ύπαρξη της χώρας που βαθμολογούμε
έλεγχος για το αν βαθμολογούμε τον εαυτό μας
αλλά δεν υπάρχει έλεγχος για το αν έχουμε ξαναψηφίσει την ίδια χώρα (όχι οτι είναι δύσκολο να γίνει)

Είχα υπόψη μου αυτή την παραλλαγή αλλά υπάρχουν 2 λύσεις: η εύκολη και η δύσκολη.
Η εύκολη είναι να ελέγξεις αν η συγκεκριμένη θέση του πίνακα που πας να βαθμολογήσεις έχει 0 ή κάτι άλλο. Αν έχει 0 σημαίνει ότι δεν πήρε προηγουμένως βαθμολογία. Αν έχει μη μηδενική τιμή σημαίνει ότι μια χώρα πάει να ξαναψηφίσει την ίδια.
Η δύσκολη λύση είναι να κρατάς πίνακα με το ποιες άλλες χώρες έχει ήδη ψηφίσει κάθε φορά η χώρα και να κάνεις αναζήτηση κάθε φορά.

Επειδή ο μαθητής μπορεί να στραφεί στη δύσκολη σκέψη μπορεί τελικά να τα μπλέξει και να χάσει και τα άλλα ερωτήματα καθώς θα μπλέξει με τους βρόχους.
Έτσι αυτό το θέμα εγώ τουλάχιστο δεν το πρότεινα και είχα κατά νου να πω τα παραπάνω στην περίπτωση που το πρότεινε κάποιος άλλος. Ήδη τον ελέγχουμε αρκετά το μαθητή.
Στην τάξη πάντως, αφού λύσουμε την άσκηση, κάνω την ερώτηση «Πως θα μπορούσαμε να ελέγξουμε αν μια χώρα πάει να ψηφίσει κάποια άλλη 2 φορές;» Και συζητάμε την εύκολη λύση.
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: Lev στις 07 Μαΐου 2008, 02:31:46 ΜΜ
ευχαριστώ για τις διευκρινήσεις,(και εγώ όταν το έλυνα στην εύκολη λύση στράφηκα δηλ απαίτηση το Β[ι,θέση]=0)απλώς ένας μαθητής μου σήμερα( δεν το έχω βάλει αλλά όπως είπα οι μαθητές μου είναι του στεκιού) με ρώτησε και αυτός αν απαιτείται και οτι εκεί είχε σκαλώσει οπότε σας δίνω δίκιο που δεν υπάρχει σαν απαίτηση.Και πάλι συγχαρητηρια για τα θέματα.Τελευταία ερώτηση.Είναι βαρύ για πανελλήνιες το 4ο ή όχι?Πάντως εμένα μου άρεσε πολύ και δεν το βρήκα βαρύ,αλλά οι μαθητές μου με παρακαλάνε να μην βάλω κάτι τέτοιο στο διαγώνισμα
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 07 Μαΐου 2008, 02:57:02 ΜΜ
Το θέμα 4 του διαγωνίσματος ... έχει πέσει στις εξετάσεις. Είναι ίδιο με το θέμα 4 των εσπερινών 2005 (δείτε και http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_panel_esp_2005.htm ).

Η μορφή του στο διαγώνισμα είναι πιο σύνθετη:
1. Οι δείκτες προέρχονται ως προϊόν αναζήτησης (το επιστρέφει η συνάρτηση)
2. Οι πόντοι δε διαβάζονται, αλλά αντλούνται απο πίνακα.

Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: papaluk στις 08 Μαΐου 2008, 03:53:37 ΜΜ
Εφόσον η ομάδα διαγωνισμάτων δεν έχει πρόβλημα ανεβάζω λύσεις που έδωσε ομάδα μαθητών
Το μεγάλο πρόβλημα τους ήταν ποιός θα κάτσει να πληκτρολογήσει.. τελικά μέχρι το 3ο θέμα έδωσαν λύσεις, για το 4ο υποσχέθηκαν μέχρι εξετάσεις να πληκτρολογήσουν  :) τη λύση.

Οι λύσεις έχουν ελεγχθεί, αλλά όταν έγραφαν κανονικά το διαγώνισμα.. όχι σε ηλεκτρονική μορφή
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: vistrian στις 09 Μαΐου 2008, 09:17:06 ΜΜ
Η λύση που προτείνω για το ΘΕΜΑ 3.
Η λύση που έδωσαν η ομάδα μαθητών πιστεύω ότι δεν καλύπτει όλες τις περιπτώσεις του προβλήματος
Το έκανα σε μορφή προγράμματος ώστε να δω εάν τρέχει σωστά.
Οπότε πιστεύω είναι εύκολη η μετατροπή σε μορφή αλγορίθμου.

Υ.Γ1.Αν έχετε καμία απορία ή παρατήρηση στον τρόπο επίλυσης της άσκησης, παρακαλώ γράψτε.

Υ.Γ2.Ευχαριστώ και καλή επιτυχία σε όλους μας και ειδικά στους μαθητές.
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: andreas_p στις 10 Μαΐου 2008, 01:11:01 ΜΜ
Μια διόρθωση.

Και όταν κερδίζει το ποσό που ποντάρει αφαιρείται.


Ανδρέας
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: andreas_p στις 10 Μαΐου 2008, 01:13:57 ΜΜ
Δηλαδή

   ΑΡΧΙΚΟ_ΠΟΣΟ <- ΑΡΧΙΚΟ_ΠΟΣΟ - ΠΟΝΤ_ΠΟΣΟ
   
  ΑΝ ΚΕΡΔΙΣΕ = ΑΛΗΘΗΣ ΤΟΤΕ
      ΑΡΧΙΚΟ_ΠΟΣΟ <- ΑΡΧΙΚΟ_ΠΟΣΟ + ΜΑΧ
  ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

   ΓΡΑΨΕ 'ΠΟΣΟΣ ΓΙΑ ΠΟΝΤΑΡΙΣΜΑ', ΑΡΧΙΚΟ_ΠΟΣΟ

Ανδρέας
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: sstergou στις 10 Μαΐου 2008, 02:26:23 ΜΜ
@papaluk
Μια παρατήρηση με πολύ μικρή σημασία:
...
Κώδικας (ψευδογλώσσα) [Επιλογή]

εμφάνισε "απομένει το ποσό των ", απ, " €"
Αν απ>0 τότε
Εμφάνισε "θες να συνεχίσεις; Αν ναι πίεσε Ν ή ν"
Διάβασε επ
Τέλος_αν
Μέχρις_ότου επ≠"N" ή επ≠"ν" ή απ=0


Αν στην πρώτη φορά που παίξει χάσει όλα τα λεφτά τότε η επ δεν θα έχει πάρει ακόμα τιμή και ο έλεγχος δεν θα μπορεί να γίνει σωστά, εκτός αν υποθέσουμε ότι οι μεταβλητές αρχικοποιούνται από μόνες τους πράγμα όμως που δεν είναι σύμφωνο με το βιβλίο.
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: andreas_p στις 10 Μαΐου 2008, 07:08:43 ΜΜ
Αν απ>0 τότε
  Εμφάνισε "θες να συνεχίσεις; Αν ναι πίεσε Ν ή ν"
  Διάβασε επ
αλλιώς
  επ <- 'Ο' ! οπότε καλύπτεται το να χάσει όλα  του τα λεφτά την 1η φορά
Τέλος_αν
Μέχρις_ότου επ≠"N" ή επ≠"ν" ή απ=0

Ανδρέας
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: andreas_p στις 10 Μαΐου 2008, 07:21:06 ΜΜ
Θ4 - Λύση.

Ανδρέας
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: vistrian στις 10 Μαΐου 2008, 08:20:43 ΜΜ
Ανδρέα έχεις δίκιο

το διορθωμένο :

    ΑΝ ΚΕΡΔΙΣΕ = ΨΕΥΔΗΣ ΤΟΤΕ
      ΜΑΧ <- 0
    ΑΛΛΙΩΣ
      ΜΑΧ <- ΚΕΡΔΟΣ1
      ΑΝ ΚΕΡΔΟΣ2 > ΜΑΧ ΤΟΤΕ
        ΜΑΧ <- ΚΕΡΔΟΣ2
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΑΝ ΚΕΡΔΟΣ3 > ΜΑΧ ΤΟΤΕ
        ΜΑΧ <- ΚΕΡΔΟΣ3
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΓΡΑΨΕ '+', ΜΑΧ – ΠΟΝΤ_ΠΟΣΟ! αφαιρείτε το ποσό που πόνταρα
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: rodotheos στις 13 Μαΐου 2008, 05:13:44 ΜΜ
Μια λύση για το 3ο Θέμα
Περιμένω παρατηρήσεις.

Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: andreas_p στις 13 Μαΐου 2008, 06:09:02 ΜΜ
ΔΩΣΤΕ ΤΟ ΠΟΣΟ ΤΟΥ ΣΤΟΙΧΗΜΑΤΟΣ

Ανδρέας
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: rodotheos στις 14 Μαΐου 2008, 11:48:03 ΠΜ
Ανδρέα,
μπορείς να γίνεις λιγάκι πιο σαφής;

Θ.
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: vistrian στις 14 Μαΐου 2008, 12:09:29 ΜΜ
Καλημέρα

Προς ομάδα διαγωνισμάτων

Θα ήθελα αν μπορούσαμε συνάδελφοι να ξεκαθαρίσουμε μερικές απορίες για το θέμα 3.
Αν λάβουμε υπόψην μας τη σημείωση τότε θα πρέπει υποχρεωτικά να βάλουμε απλή ΑΝ
και φυσικά να βρούμε το max από όλες τις περιπτώσεις, διότι η σημείωση λέει αν ταιριάζει
σε περισσότερες απο μια περιπτώσεις τότε να βρούμε αυτη που είναι καλύτερη, άρα εύρεση max.

Σε διαγώνισμα που έβαλα στους μαθητές μου οι μισοί έκαναν τη λύση που έδωσε η ομάδα μαθητών
και οι άλλοι μισοί το έκαναν με εύρεση μεγίστου max.

Τι θα γινόταν αν το θέμα αυτο ήταν στις πανελλαδικές;
Ποιο θα ήταν το σωστό;
Με max ή χωρίς max


Ευχαριστώ.
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: rodotheos στις 14 Μαΐου 2008, 12:32:27 ΜΜ
Μια ερώτηση για το 4ο Θέμα - β1 "...αποθηκεύει στον πίνακα Πόντοι[7] τους συγκεκριμένους πόντους σε κάθε θέση όπως φαίνεται στο παράδειγμα."
Πως πρέπει να υλοποιηθεί το παραπάνω;
Με μία...
Για ι από 1 μέχρι 7
  Διάβασε Πόντοι[ι]
Τέλος_Επανάληψης

ή να περάσουμε μία μία τις τιμές με το χέρι π.χ.
Π[1] <- 1
Π[2] <- 3
..
Π[7] <- 12

Πως θα είμαστε σίγουροι σε ένα κανονικό πρόγραμμα ότι στην πρώτη περίπτωση θα εισαχθούν από τον χρήστη οι συγκεκριμένες τιμές και δεν θα κάνει αυτός κάποιο λάθος;
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: vistrian στις 14 Μαΐου 2008, 01:40:53 ΜΜ
Παράθεση από: rodotheos στις 14 Μαΐου 2008, 12:32:27 ΜΜ
Μια ερώτηση για το 4ο Θέμα - β1 "...αποθηκεύει στον πίνακα Πόντοι[7] τους συγκεκριμένους πόντους σε κάθε θέση όπως φαίνεται στο παράδειγμα."
Πως πρέπει να υλοποιηθεί το παραπάνω;
Με μία...
Για ι από 1 μέχρι 7
  Διάβασε Πόντοι[ι]
Τέλος_Επανάληψης

ή να περάσουμε μία μία τις τιμές με το χέρι π.χ.
Π[1] <- 1
Π[2] <- 3
..
Π[7] <- 12

Πως θα είμαστε σίγουροι σε ένα κανονικό πρόγραμμα ότι στην πρώτη περίπτωση θα εισαχθούν από τον χρήστη οι συγκεκριμένες τιμές και δεν θα κάνει αυτός κάποιο λάθος;


προτείνω το δεύτερο, έτσι το έλυσα και εγώ και το ίδιο έκαναν και οι μαθητές μου 
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: vistrian στις 14 Μαΐου 2008, 01:52:11 ΜΜ
Παράθεση από: rodotheos στις 13 Μαΐου 2008, 05:13:44 ΜΜ
Μια λύση για το 3ο Θέμα
Περιμένω παρατηρήσεις.



rodothee μερικές παρατηρήσεις κατα τη γνώμη μου:
1) δεν χρειάζεται πίνακας αλλα δεν είναι λάθος!!!

2) Για το αν κέρδισε ΥΠΟΛΟΙΠΟ<-ΥΠΟΛΟΙΠΟ + ΚΠ -ΠΟΣΟ
! αφαιρείτε το ποσό που πόνταρε αλλιώς είναι λάθος το υπόλοιπο

3) ΓΡΑΨΕ 'ΚΕΡΔΙΣΑΤΕ +', ΚΠ - ΠΟΣΟ,'ΕΥΡΩ'
! το κέρδος είναι χωρίς το ποσό πονταρίσματος

4) Μόνο αν ΥΠΟΛΟΙΠΟ > 0 ΤΟΤΕ ΓΡΑΨΕ 'ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΤΕ; [ΝΑΙ /ΟΧΙ]'

έτσι όπως το έκανες θα σου κάνει ερώτηση ακόμη και αν το ΥΠΟΛΟΙΠΟ είναι 0 κάτι το οποίο δεν είναι σωστό

το σημαντικότερο είναι όμως η παρατήρηση της άσκησης βλέπε προϋγούμενο post
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: gpapargi στις 14 Μαΐου 2008, 02:09:49 ΜΜ
Παράθεση από: vrose στις 14 Μαΐου 2008, 12:09:29 ΜΜ
Καλημέρα

Προς ομάδα διαγωνισμάτων

Θα ήθελα αν μπορούσαμε συνάδελφοι να ξεκαθαρίσουμε μερικές απορίες για το θέμα 3.
Αν λάβουμε υπόψην μας τη σημείωση τότε θα πρέπει υποχρεωτικά να βάλουμε απλή ΑΝ
και φυσικά να βρούμε το max από όλες τις περιπτώσεις, διότι η σημείωση λέει αν ταιριάζει
σε περισσότερες απο μια περιπτώσεις τότε να βρούμε αυτη που είναι καλύτερη, άρα εύρεση max.

Σε διαγώνισμα που έβαλα στους μαθητές μου οι μισοί έκαναν τη λύση που έδωσε η ομάδα μαθητών
και οι άλλοι μισοί το έκαναν με εύρεση μεγίστου max.

Τι θα γινόταν αν το θέμα αυτο ήταν στις πανελλαδικές;
Ποιο θα ήταν το σωστό;
Με max ή χωρίς max


Ευχαριστώ.

Αφού ξέρεις ότι αν τα 3 φρούτα είναι αχλάδια τότε θα έχεις μεγαλύτερο κέρδος από ότι αν τα 3 φρούτα είναι ίδια (και όχι αχλάδια) ή τα 2 πρώτα είναι ίδια. Άρα απλά βάλε στην πολλαπλή επιλογή πρώτα τις περιπτώσεις που δίνουν μεγαλύτερο κέρδος και είσαι εντάξει. Δε χρειάζεται να βρεις όλα τα πιθανά κέρδη και από αυτά το μέγιστο, είναι πλεονασμός.

Βέβαια σωστά είναι και τα 2 αφού θα καταλήξουν στο ίδιο αποτέλεσμα. Δεν καταλαβαίνω το ερώτημα "ποιο θα ήταν το σωστό στις πανελλάδικές;" Δεν υπάρχει μια σωστή απάντηση. Όσες δίνουν σωστό αποτέλεσμα είναι σωστές.

Η διευκρίνιση αυτή γράφτηκε για πολύ συγκεκριμένο λόγο. Υπάρχουν παιχνίδια που παίρνεις τα κέρδη από όλες τις περιπτώσεις στις οποίες ταιριάζεις. Πχ αν πιάσεις 6αρι στο λόττο, τότε παίρνεις χρήματα και απο τα 6 πεντάρια αλλά και από τα 4αρια. Δεν παίρνεις μόνο από το 6αρι (δηλαδή από το καλύτερο). Έτσι για λόγους σαφήνειας έπρεπε να καθοριστεί τι από τα 2 συμβαίνει στο στοίχημα. Μετά από επαφή με τζογαδόρους μάθαμε ότι παίρνεις το καλύτερο "match".   ;)
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: gpapargi στις 14 Μαΐου 2008, 02:14:06 ΜΜ
Παράθεση από: rodotheos στις 14 Μαΐου 2008, 12:32:27 ΜΜ
Μια ερώτηση για το 4ο Θέμα - β1 "...αποθηκεύει στον πίνακα Πόντοι[7] τους συγκεκριμένους πόντους σε κάθε θέση όπως φαίνεται στο παράδειγμα."
Πως πρέπει να υλοποιηθεί το παραπάνω;
Με μία...
Για ι από 1 μέχρι 7
  Διάβασε Πόντοι[ι]
Τέλος_Επανάληψης

ή να περάσουμε μία μία τις τιμές με το χέρι π.χ.
Π[1] <- 1
Π[2] <- 3
..
Π[7] <- 12

Πως θα είμαστε σίγουροι σε ένα κανονικό πρόγραμμα ότι στην πρώτη περίπτωση θα εισαχθούν από τον χρήστη οι συγκεκριμένες τιμές και δεν θα κάνει αυτός κάποιο λάθος;


Το δεύτερο. ΑΝ ο χρήστης μπορεί να εισάγει ότι θέλει, ποιος μας λέει ότι θα εισάγει τα νούμερα που πρέπει;
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: rodotheos στις 14 Μαΐου 2008, 02:18:57 ΜΜ
Ευχαριστώ vrose
και αναρωτιόμουν τη να ήθελε να πει ο ποιητής με την παρένθεση ...
(Το ποσό αυτό είτε χάσει είτε κερδίσει δεν επιστρέφεται)

Θα συμφωνήσω με τον Γιώργο.
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: nclpao13 στις 16 Μαΐου 2008, 12:08:56 ΠΜ
Γεια χαρά σε όλους. Σας παραθέτω την ακόλουθη λύση που έδωσε μαθητής μου στο 1ο Θέμα/Δ
χ<--8
Οσο χ>=0 επανάλαβε
Υ<--9
Οσο Υ>= 2 επανάλαβε
   Χ<--Χ-2
   Υ<-- Υ-2
Τέλος_επανάληψης
Εμφάνισε Χ
Τέλος_επανάληψης
Ποιά είναι η γνώμη σας;
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: nikosx στις 16 Μαΐου 2008, 08:52:01 ΠΜ
Καλημέρα,

η αρχική τιμή στον εσωτερικό βρόγχο (Για) είναι 7 και όχι 9, οπότε η 3η εντολή πρέπει να είναι Υ<--7 και όχι Υ<--9.
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 17 Μαΐου 2008, 03:28:05 ΜΜ
Επομένως μια λύση για το θέμα 3, θα ήταν η ακόλουθη:

Κώδικας [Επιλογή]

Αλγόριθμος Θέμα3
Αρχή_επανάληψης
    Διάβασε απ  ! αρχικό ποσό
Μέχρις_ότου απ > 0

Αρχή_επανάληψης
    Αρχή_επανάληψης
        Διάβασε π  !  ποσό που ποντάρεται
    Μέχρις_ότου π <= απ
    Αρχή_επανάληψης
        Διάβασε  Φ1
    Μέχρις_ότου Φ1="A" ή Φ1="Μ" ή Φ1="Π"
    Αρχή_επανάληψης
        Διάβασε  Φ2
    Μέχρις_ότου Φ2="A" ή Φ2="Μ" ή Φ2="Π"
    Αρχή_επανάληψης
        Διάβασε  Φ3
    Μέχρις_ότου Φ3="A" ή Φ3="Μ" ή Φ3="Π"
    απ ← απ – π  ! αφαίρεση ποσού πονταρίσματος

    Αν Φ1 ="A" και Φ2 ="Α" και Φ3 ="Α" τότε
        Κ ← (1000/100) * π
    Αλλιώς_Αν Φ1 = Φ2 και Φ2 = Φ3 τότε
        Κ ← (500/100) * π
    Αλλιώς_Αν Φ1 = Φ2 τότε
        Κ ← (300/100) * π
     Αλλιώς
        Κ ← 0
    Τέλος_Αν
    απ ← απ + Κ  ! απόδοση κέρδους

    Αν Κ = 0 τότε
        Εμφάνισε "-", π, "€"
    Αλλιώς
        Εμφάνισε "+", Κ - π, "€"
    Τέλος_αν

    Εμφάνισε "Απομένουν", απ
    Αν απ > 0 τότε
         Διάβασε συνέχεια
    Αλλιώς ! απ = 0
         συνέχεια ← "όχι"
    Τέλος_αν
Μέχρις_ότου  απ = 0 ή συνέχεια = "όχι"
Τέλος Θέμα3


Δεν ασχολούμαι με τυχερά παιχνίδια, και παρότι βλέπω μικρούς να παίζουν χαρτιά και δεν τους ενθαρρύνω, θα ήθελα να ρωτήσω: αφού το ποσό που ποντάρεται αφαιρείται αυτομάτως, γιατί δε θεωρείται κέρδος το Κ, αλλά το Κ-π. Πιστεύω οτι πρέπει να περιγράφεται στην εκφώνηση αυτό. Επίσης, το κόλπο με τα αχλάδια στην δεύτερη περίπτωση και όχι στην πρώτη είναι πάρα πολύ καλή επιλογή.
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 17 Μαΐου 2008, 03:47:04 ΜΜ
Επομένως μια λύση για το θέμα 4, θα ήταν η ακόλουθη:

Κώδικας [Επιλογή]
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Διαγωνισμός
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: Ο[24], χώρα, temp2
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: θ, Πόντοι[7], i, j, Β[24, 24], ΣΒ[24], Σ, temp1
ΑΡΧΗ
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 7
    ΔΙΑΒΑΣΕ Πόντοι[i]
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 24
    ΔΙΑΒΑΣΕ Ο[i]
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 24
    ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 24  ! γέμισε όλα τη γραμμή με 0
      Β[i, j] <- 0
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

    ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 7 ! πάρε τις 7 χώρες
      ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
        ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
          ΔΙΑΒΑΣΕ χώρα
          θ <- Αναζήτηση(Ο, χώρα)
        ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ θ <> 0 ΚΑΙ θ <> i
        ! έγκυρο όνομα, όχι τον εαυτό της
      ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Β[i, θ] = 0
      ! και να μην έχει δώσει ήδη βαθμολογία
      Β[i, θ] <- Πόντοι[j]
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 24 ! κατά στήλες
    Σ <- 0
    ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 24
      Σ <- Σ + Β[i, j]
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΣΒ[j] <- Σ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ i ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 24
    ΓΙΑ j ΑΠΟ 24 ΜΕΧΡΙ i ΜΕ_ΒΗΜΑ -1
      ΑΝ ΣΒ[j-1] < ΣΒ[j] ΤΟΤΕ
        temp1 <- ΣΒ[j]
        ΣΒ[j] <- ΣΒ[j-1]
        ΣΒ[j-1] <- temp1
        temp2 <- Ο[j]
        Ο[j] <- Ο[j-1]
        Ο[j-1] <- temp2
      ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΣΒ[j] = ΣΒ[j-1] ΚΑΙ Ο[j-1] > Ο[j] ΤΟΤΕ
        temp2 <- Ο[j]
        Ο[j] <- Ο[j-1]
        Ο[j-1] <- temp2
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 24
    ΓΡΑΨΕ Ο[i], ΣΒ[i]
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Διαγωνισμός
!==============================
ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ Αναζήτηση(table, key): ΑΚΕΡΑΙΑ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: table[24], key
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: pos, i
  ΛΟΓΙΚΕΣ: done
ΑΡΧΗ
  done <- ΨΕΥΔΗΣ
  pos <- 0
  i <- 1
  ΟΣΟ done = ΨΕΥΔΗΣ ΚΑΙ i <= 24 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
    ΑΝ table[Ι] = key ΤΟΤΕ
      done <- ΑΛΗΘΗΣ
      pos <- i
    ΑΛΛΙΩΣ
      i <- i + 1
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  Αναζήτηση <- pos
ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ


Στην εκφώνηση μάλλον θα πρέπει να προστεθεί στον έλεγχο δεδομένων "οτι δεν μπορεί να βαθμολογήσει χώρα που βαθμολόγησε ήδη" (δείτε και λύση παραπάνω)

επίσης, ο πίνακας Πόντοι διαβάζεται ή αρχικοποιείται με εκχώρηση όπως ρωτά ο @rodotheos; Αν διαβάζεται, να μπει παρατήρηση οτι αυτό γίνεται σωστά...
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: nclpao13 στις 20 Μαΐου 2008, 12:11:35 ΜΜ
Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 17 Μαΐου 2008, 03:28:05 ΜΜ
Κώδικας [Επιλογή]

    Αν απ > 0 τότε
         Διάβασε συνέχεια
    Τέλος_αν
Μέχρις_ότου συνέχεια ="όχι" ή απ = 0
Τέλος Θέμα3

Παναγιώτη θα ήθελα να ρωτήσω τί γίνεται στην περίπτωση που απ=0 οπότε η μεταβλητή συνέχεια δεν αρχικοποιείται και μετά ελέγχεται η τιμή της στη συνθήκη τερματισμού. Μήπως θα έπρεπε να βάλουμε
Αλλιώς
   συνέχεια <-- "όχι"
Ποιά είναι η γνώμη σου;
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 20 Μαΐου 2008, 01:22:43 ΜΜ
Σε προηγούμενο post του, το είχε αναφέρει και ο @andreas_p, αλλά εγώ   :D

Μόνο αν στην πρώτη επανάληψη ποντάρει και χάσει όλα του τα λεφτά ο παίκτης (συνηθισμένο  ;)  ) υπάρχει θέμα. Διαφορετικά έχει το "ναι" ως τιμή, από την προηγούμενη επανάληψη (και σπάει η επανάληψη λόγω της συνθήκης απ = 0).

το διόρθωσα (αν και σκεφτόμουν να το κάνω με Όσο, προτίμησα τελικά τη Μέχρις_ότου)
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: papaluk στις 24 Μαΐου 2008, 02:44:34 ΜΜ


    ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 7 ! πάρε τις 7 χώρες
      ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
        ΔΙΑΒΑΣΕ χώρα
        θ <- Αναζήτηση(Ο, χώρα)
      ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ θ <> 0 ΚΑΙ θ <> i ΚΑΙ Β[i, θ] <> 0
     ! έγκυρο όνομα, όχι τον εαυτό της και να μην έχει δώσει ήδη βαθμολογία
   
είχα θίξει το να μην βαθμολογείται κάποιος που έχει ήδη βαθμολογηθεί, αλλά μέλος ομάδας διαγωνισμάτων απάντησε ότι θα γίνει πιο δύσκολο και δεν είναι αυτός ο στόχος..όταν διόρθωνα το έπιανα σωστό σε κάθε περίπτωση
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 24 Μαΐου 2008, 05:38:38 ΜΜ
Ναι φίλε, το είχα δει οτι το πρότεινες και τι απάντησαν τα παιδιά και έχουν δίκιο. Κατά τη γνώμη μου  όμως είναι σημαντικός έλεγχος.

Συμπερασματικά, αν το ζητά η εκφώνηση (όπως προτείνω στο τέλος του post παραπάνω), δεν το θεωρώ τραβηγμένο...
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: meteo_xampos στις 26 Μαΐου 2008, 02:29:34 ΜΜ
Χαιρετώ σας παιδιά. Μια παρατήρηση στο τελευταίο θέμα που έθιξες Παναγιώτη. Στην εκτέλεση του προγράμματος-λύσης
του 4ου θέματος, αν δώσω όνομα που δεν υπάρχει στον πίνακα Ο[24], τότε η μεταβλητή θ παίρνει την τιμή 0, και όταν
ελέγχεται η συνθήκη Β[i,θ]<>0, ο δείκτης των στηλών έχει την τιμή 0, και η γλώσσα βγάζει λάθος και το πρόγραμμα
τερματίζει. Επομένως, πρέπει να γίνει κάποια πατέντα να ελέγχεται αυτή η συνθήκη (Β[i,θ]<>0) μόνο όταν το θ δεν είναι
μηδέν, μιας και δεν χρειάζεται κιόλας να ελεγχθεί.
Για δές το παρακάτω...

ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 7                      ! πάρε τις 7 χώρες 
      ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
        ΔΙΑΒΑΣΕ χώρα
        θ <- Αναζήτηση(Ο, χώρα)
        έδωσε_βαθμό <- ΨΕΥΔΗΣ!αρχικά θεωρούμε ότι δεν έδωσε βαθμό σε κάποια χώρα
        ΑΝ θ <> 0 ΤΟΤΕ        !αν υπάρχει η χώρα που δίνει βαθμό
          ΑΝ Β[i, θ] = 0 ΤΟΤΕ !αν είναι μηδέν το στοιχείο, δηλαδή δεν την έχει βαθμολογήσει
            έδωσε_βαθμό <- ΨΕΥΔΗΣ
          ΑΛΛΙΩΣ
            έδωσε_βαθμό <- ΑΛΗΘΗΣ
          ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ θ <> 0 ΚΑΙ θ <> i ΚΑΙ έδωσε_βαθμό = ΨΕΥΔΗΣ
! έγκυρο όνομα, όχι τον εαυτό της και να μην έχει δώσει ήδη βαθμολογία 

Είναι λίγο ζόρικο για τα παιδιά αυτό το ερώτημα, προσπάθησα να το αποδώσω όσο πιο απλά γίνεται...

Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: P.Tsiotakis στις 26 Μαΐου 2008, 06:54:02 ΜΜ
Έχεις δίκιο, παράληψή μου..

Γι αυτό και στο http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_panel_esp_2005.htm θέμα 4, που είναι αντίστοιχης φιλοσοφίας

Εκεί, το επιλύω με άλλο ένα Μέχρις_ότου. Το ίδιο θα πράξωκαι στην λύση που έχω βάλει σε προηγούμενο μήνυμα...
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: NiColas1957 στις 28 Μαΐου 2008, 04:17:32 ΜΜ
Τελικά αν κρίνουμε από το πόσες απορίες χρειάστηκε διατυπωθούν, τις διορθώσεις και παρατηρήσεις που χρειάστηκε να γίνουν στις προτεινόμενες λύσεις για το 3ο και 4ο θέμα, και γενικά από όλες τις διευκρινίσεις  που όλα μαζί έφτασαν τις 5 σελίδες σχόλια, μάλλον το παρακάναμε με το διαγώνισμα. 
Παρόλα αυτά, 62 ώρες πριν το διαγώνισμα και μόλις 20 πριν την τελική επανάληψη, θα μπορούσε κάποιος (κατά προτίμηση ο moderator) να αναρτήσει ΟΛΕΣ τις απαντήσεις σε τελική μορφή !!!    :police:
Τίτλος: Απ: Τελικό Διαγώνισμα - Προσομοίωση 2007-2008
Αποστολή από: Alexis_vti στις 07 Μαΐου 2009, 12:04:10 ΜΜ
Παράθεση από: Ikaros23 στις 06 Απρ 2008, 03:11:58 ΜΜ
Με μεγαλη μου χαρα κυριε δαιδαλε.Αλλωστε γιαυτο ειμαστε ολοι εμεις εδω αγαπητε συναδελφε, για να μπορεσουμε να βοηθαμε ο ενας τον αλλον και φυσικα για να αναδειξουμε αυτην την υπεροχη επιστημη!
Οσον αναφορα για τις απαντησεις θα σας τις στειλω σε μορφη zip στο προσωπικο σας mail!

Θα μπορουσα να τις εχω και εγω???

Ευχαριστώ πολύ