Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2008-2009 από το Στέκι

Ξεκίνησε από Laertis, 05 Απρ 2009, 07:32:03 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Laertis

Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2008-2009 εφ'όλης της ύλης απο την ομάδα διαγωνισμάτων του στεκιού.

Κι άλλη  ;D μικρή τροποποίηση στις 13/4/2009 και ώρα 22:35 μ.μ
Όσοι το κατεβάσατε πριν απο την συγκεκριμένη ημερομηνία και ώρα, παρακαλώ κάνετε τον κόπο να το ξανακατεβάσετε
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

pthomop


Wizard

Πολύ καλή προσπάθεια!!!
Ένα λαθάκι: στην εισαγωγή του 4ου θέματος αναφέρετε ότι ο πίνακας Π έχει 15 θέσεις, ενώ στο ερώτημα δ αναφέρετε ότι έχει 16.

Laertis

Ευχαριστώ Wizard, το λάθος διορθώθηκε ... Μπορείτε να το ξανακατεβάσετε
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

ntzios kostas

#4
Πολύ καλά θέματα, που διακρίνουν τον καλύτερο από τον καλό. Πολύ καλή δουλεια μπράβο σας.


Θα σταθώ μόνο σε ένα σημείο το οποίο δεν είναι μόνο πρόβλημα μόνο στη δικιά σας άσκηση, αλλά γενικότερο. Περιλαμβάνει την ονομασία των πινάκων που απαιτεί η εκφώνηση του προβλήματος. Στο 4ο θέμα για παράδειγμα λέτε να τα ονόματα των νησιών να καταχωρηστούν σε πίνακα με όνομα Π. Γιατί να βάλουμε ένα τυχαίο όνομα στον πίνακα (κακός σχεδιασμός) και να μην προσπαθούμε να βάλουμε κάτι σχετικό με αυτό που περιέχει. Θα μου πείτε μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα. Η άποψη μου είναι ότι μπορεί. Σκεφτείτε ένα πρόβλημα που δεν έχουν να φτιάξουν οι μαθητές έναν αλλά 4 πίνακες. Για παράδειγμα να δημιουργεί έναν πίνακα 10 θέσεων που o πρώτος να περιέχει ονόματα με όνομα Α έναν με τηλέφωνα με όνομα Β ένα με ύψη με όνομα J και ένα Ηλικίες με όνομα Ι. Σίγουρα ο μαθητής θα έχει μεγάλα προβλήματα άσχέτως αν ξέρει να λύσει την άσκηση.
Η άποψη μου λοιπόν είναι τα ονόματα των πινάκων να τα αφήνουμε στην ευχέρεια του μαθητή, ή αν θέλουμε να βάλουμε να βάζουμε σωστά δηλαδή σχετικά με το τι περιέχεται σε κάθε θέση του πίνακα. Στο παράδειγμα μας καλό θα ήταν Όνομα (και όχι Ονόματα, αφού σε κάθε θέση δεν περιέχονται ονόματα), Ον, Ο κτλ.

Ευχαριστώ
Κώστας
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

jgalano

Έχω την εντύπωση ότι το ΘΕΜΑ 3 (με ελάχιστες αλλαγές)  έχει δημοσιευθεί εδώ και μέρες σε επαναληπτικό διαγώνισμα φροντιστηρίου ............ (http://www.savaidis.gr/ask2009/g-texn-aepp-09.pdf) .

evry


  Ναι πράγματι, αλλά τα θέματα του φροντιστηρίου υπογράφονται από τον καθηγητή που τα έβαλε. Ο συγκεκριμένος συνάδελφος είναι και μέλος στο στέκι και η αρχική άσκηση είναι δική του. Στη συνέχεια την τροποποίησαν οι άλλοι συνάδελφοι. Άρα δεν βλέπω κάτι μεμπτό. Από τη στιγμή που είναι δική του άσκηση μπορεί να την χρησιμοποιήσει όπου θέλει. Επειδή την έδωσε στο στέκι δεν μπορεί να την χρησιμοποιήσει αλλού?
   Αντιθέτως αυτό μας τιμά γιατί ο εν λόγω συνάδελφός πρότεινε για θέμα ότι καλύτερο είχε και δεν το κράτησε για την δική του δουλειά.
   ʼρα εγώ δεν βλέπω κάποιο πρόβλημα, εκτός αν υπάρχει κάτι που μου έχει διαφύγει, οπότε όποιος θέλει μπορεί να με διαφωτίσει.

Παράθεση από: jgalano στις 06 Απρ 2009, 03:29:11 ΜΜ
Έχω την εντύπωση ότι το ΘΕΜΑ 3 (με ελάχιστες αλλαγές)  έχει δημοσιευθεί εδώ και μέρες σε επαναληπτικό διαγώνισμα φροντιστηρίου ............ (http://www.savaidis.gr/ask2009/g-texn-aepp-09.pdf) .
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

 Κώστα δεκτή η παρατήρηση, θα μπορούσαμε ας πούμε να το ονομάσουμε Αποστάσεις[16]
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ntzios kostas

Θα έλεγα ακόμα καλύτερα Απόσταση[16] ή Απ[16]. :) :) Για παράδειγμα στη θέση 2,1 βρίσκεται η Απόσταση του 2 νησιού από το 1. 
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

gpapargi

Παράθεση από: jgalano στις 06 Απρ 2009, 03:29:11 ΜΜ
Έχω την εντύπωση ότι το ΘΕΜΑ 3 (με ελάχιστες αλλαγές)  έχει δημοσιευθεί εδώ και μέρες σε επαναληπτικό διαγώνισμα φροντιστηρίου ............ (http://www.savaidis.gr/ask2009/g-texn-aepp-09.pdf) .

Με πρόλαβες Ευριπίδη.
Να πω κι εγώ τα εξής:

Η ιδέα αυτής της άσκησης είναι παλαιότερη. Για παράδειγμα στο βοήθημα του Τσιωτάκη (35.5) υπάρχει η ιδέα της δημοπρασίας και το βιβλίο είναι παλαιότερο κατά ένα χρόνο από το διαγώνισμα του συγκεκριμένου φροντιστηρίου. Για να αποφύγουμε και νέες παρεξηγήσεις... ο Τσιωτάκης είναι μέλος της ομάδας διαγωνισμάτων  ;D

Πέρα από αυτό, δεν είναι και τόσο δύσκολο να ανακαλύψει κάποιος αυτή την άσκηση από μόνος του. Όποιος κι αν σκεφτεί την ιδέα της δημοπρασίας στα ίδια ερωτήματα πάνω κάτω θα καταλήξει.

Αυτό ακριβώς έγινε και φέτος με το Δημήτρη Θώμου, ιδιαίτερα ενεργό μέλος της ομάδας διαγωνισμάτων και καθηγητή στο φροντιστήριο που έβαλε το συγκεκριμένο διαγώνισμα. Ανακάλυψε την άσκηση ξανά. Επειδή ήταν ωραία προφανώς θα τη χρησιμοποιούσε στην τάξη του. Ακριβώς για τον ίδιο λόγο την έστειλε και στην ομάδα του στο στέκι. That’s all.

Κανείς δεν έκλεψε κανέναν και κυρίως… η ομάδα διαγωνισμάτων από το στέκι δεν έχει ανάγκη να κάνει κάτι τέτοιο. Ούτε που θυμάμαι πόσα θέματα προτείνονται κάθε χρόνο… για να απορριφθούν σχεδόν όλα και να μείνουν στο τέλος αυτά που θα μπουν στο τελικό διαγώνισμα. Αυτά περνάνε στη συνέχεια από το σφυρί και το αμόνι της κριτικής των μελών της ομάδας  για να δούμε αν υπάρχουν λάθη, ασάφειες, ελλείψεις κλπ, αν έχουν σωστό σχεδιασμό των δομών, αν επιτυγχάνουν διδακτικούς στόχους, αν έχουν ξαναπέσει παλιά… αν…αν…αν
Σε καμία περίπτωση δεν ψάχνουμε να δούμε τι έβαλαν τα διάφορα φροντιστήρια, να κάνουμε μερικές αλλάγές και να βάλουμε το ίδιο.

P.Tsiotakis

Εκτός αυτού, εγώ μέχρι τώρα μόνο φροντιστήρια, εφημερίδες και μεμονωμένους διδάσκοντες να παίρνουν το υλικό απο το στέκι, έχω παρατηρήσει, χωρίς βέβαια να είναι μέρος του τελευταίου και αλλάζοντας τα ονόματα των δημιουργών :D


Και κατά τη γνώμη μου σε αυτήν την περίπτωση, δεν έχει συμβεί αντιγραφή, καθώς ο δημιουργός της ωραίας (και επεκτάσιμης) αυτής άσκησης μπορεί συμμετέχει και στις συζητήσεις αυτού του forum

xpanta

Προσωπικά θα ήθελα να ευχαριστήσω την ομάδα για το τελικό διαγωνισμα. Το βρήκα πάρα πολύ καλό και βοηθητικό και θα το χρησιμοποιήσω σίγουρα.

Ελπίζω στα επόμενα χρόνια να μπορώ να βοηθήσω με κάποιον τρόπο αντίστοιχα.

Laertis

#12
Για όσους κατέβασαν το διαγώνισμα :

Έγινε μικρή τροποποίηση στις 7/4/2009 και ώρα 20:00 μ.μ
Όσοι το κατεβάσατε πριν απο την συγκεκριμένη ημερομηνία και ώρα, παρακαλώ κάνετε τον κόπο να το ξανακατεβάσετε απο το 1ο post


Συγγνώμη για την ταλαιπωρία... :police:

Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

jgalano

Δεν γνώριζα ότι ο συνάδελφος είναι μέλος στο Στέκι και μου κακοφάνηκε που είδα άσκηση, σχεδόν αυτούσια με του φροντιστηρίου, γιατί γνωρίζω ότι η ομάδα διαγωνισμάτων διακρίνεται για τη φαντασία και την προτοτυπία των θεμάτων που προτείνει. Απλώς αυθόρμητα έκανα τη σχετική παρατήρηση!!!

giotis


gpapargi

Παράθεση από: xpanta στις 07 Απρ 2009, 05:19:43 ΜΜ
Ελπίζω στα επόμενα χρόνια να μπορώ να βοηθήσω με κάποιον τρόπο αντίστοιχα.

Η ομάδα είναι ανοιχτή για όλο τον κόσμο. Βγαίνει κάποια πρόσκληση και όποιος θέλει συμμετέχει ελεύθερα. Κάθε συμμετοχή είναι καλοδεχούμενη  ;)


ΤΙΜ


andreas_p

Μικρές διορθώσεις :

Θ1. Δ. Ερώτ.  1    Ποιες ...
Θ3.  συνάδελφου
Θ4. Ερ. δ)  15 και όχι 16

veni

Θέλω να ευχαριστήσω όλους εκείνους που αφιέρωσαν τον ελεύθερο τους χρόνο για μία πολύ καλή δουλειά.

Ως κάτοικος του Αιγ...ίου  :D Πελάγους και εραστής της γαλάζιας αγαπημένης θα ήθελα οι αποστάσεις μεταξύ των πανέμορφων αυτών νησιών να είναι οι σωστές.

Προτείνω λοιπόν τον παρακάτω πίνακα αποστάσεων σε ναυτικά μίλια. (Αναφέρομαι στην απόσταση που έχουν σε ευθεία γραμμή τα λιμάνια των νησιών και όχι την απόσταση που θα διανύσει ένα πλωτό μέσο για να πάει από το ένα στο άλλο)

Συγχαρητήρια και πάλι.



Βενιέρης Γεώργιος
Καθηγητής Πληροφορικής
Πιλοτικό (R.I.P.)  Γυμνάσιο

Laertis

Ευχαριστώ Ανδρέα,

το πρόβλημα είναι ότι έχω κρατήσει τόσες πολλές εκδόσεις του διαγωνίσματος , που τελικά έχασα την μπάλα ...

Γιώργο Βενιέρη δεκτή η πρότασή σου μιάς και είσαι στην περιοχή που αναφέρει το Θ4  :)

Έγιναν νέες μικρές διορθώσεις και τροποποιήσεις σύμφωνα με τα παραπάνω που προτάθηκαν. Ξανακατεβάστε απο το 1ο post......

Το θέμα είναι ότι αν είχαμε αυτή τη συμμετοχή και στη δημιουργία δε θα χρειάζονταν τόσες διορθώσεις  μετά τη δημοσίευση.

Ευχαριστώ πάντως όλους τους συναδέλφους για το ενδιαφέρον τους και τη συμπαράσταση .... :police:
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

andreas_p

Καλημέρα σας.

Γιώργο Ν. εμείς ευχαριστούμε για την τεράστια υπομονή  και επιμονή που έδειξες.

veni : 

Εύστοχη η παρέμβασή σου έστω και την τελευταία στιγμή. Βλέπεις εμείς οι ηπειρωτικοί τύποι έχουμε χάσει την αίσθηση των θαλάσσιων αποστάσεων.


P.Tsiotakis

Πάντως το διαγώνισμα του Δημήτρη Θώμου που όλοι είδαμε είναι πάρα πολύ καλό με ωραία θεματάκια.
Το SOS ίσως λίγο υπερβολικό για τελικό διαγώνισμα Απριλίου, αλλά δεν αλλάζει τη γενική εικόνα που αποκόμισα

P.Tsiotakis


Laertis

Ρε Παπαργύρη εσύ δεν υπέγραφες παλιά με ψευδώνυμο κουασιμόδος  ;D
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

katie

που μπορω να βρω τις λυσεις των επαναληπτικων θεματων?

nefeli1


Ο δείκτης σε μια κενή στοίβα ειναι κ=0 ή κ=1 ?
Ισχύει το ίδιο για την ουρά

evry

Δεν έχουμε δημοσιοποιήσει τις λύσεις. Αν έχεις κάποια απορία σε κάποιο συγκεκριμένο θέμα μπορείς να ρωτήσεις

Παράθεση από: katie στις 12 Απρ 2009, 09:07:14 ΠΜ
που μπορω να βρω τις λυσεις των επαναληπτικων θεματων?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

andreas_p


evry

Όσον αφορά τη στοίβα, από τη στιγμή που ο δείκτης αναφέρεται στο στοιχείο που είναι στην κορυφή της στοίβας σίγουρα δεν είναι 1. Διότι αν είχε μόνο ένα στοιχείο πάλι 1 θα ήταν. Το τι είναι έχει να κάνει με την υλοποίηση. Θα μπορούσε να είναι 0 ή -1 ή κάποιος μη-θετικός αριθμός.
Στο βιβλίο καθηγητή πάντως που υλοποιεί την Απώθηση θεωρεί ότι η στοίβα είναι κενή αν top < 1.

Στην ουρά τώρα τα πράγματα είναι λίγο πιο πολύπλοκα μια και ο αντίστοιχος αλγόριθμος που έχει το βιβλίο καθηγητή μου φαίνεται λάθος, αλλά το σίγουρο είναι πως όταν front=rear>0 τότε η ούρα περιέχει ένα ακριβώς στοιχείο. Όταν δεν περιέχει κανένα στοιχείο πως πρέπει να είναι? μήπως front = rear = 0 ή -1??
Είναι θέμα υλοποίησης.
Πάντως σε πολλά βιβλία ο rear δεν δείχνει στο τελευταίο στοιχείο αλλά στην επόμενη διαθέσιμη θέση. Έτσι όταν front=rear ξέρεις ότι η ουρά είναι κενή

Παράθεση από: nefeli1 στις 12 Απρ 2009, 11:23:43 ΠΜ
Ο δείκτης σε μια κενή στοίβα ειναι κ=0 ή κ=1 ?
Ισχύει το ίδιο για την ουρά
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

summer

#29
προς την συγγραφική ομάδα...
Στο 4ο θέμα στο διαβασμα του πίνακα Απόσταση η παρακατω απαντηση αρκει;
Για i απο 1 μεχρι 15
  Για j απο 1 μεχρι 15
     Αν i>j τοτε
      Αρχή_Επανάληψης
            Διαβασε απόσταση[i,j]
      Μέχρις_ότου (αποσταση[i,j]>0 και Α_Μ(αποσταση[i,j])=αποσταση[i,j])
     Τελος_Αν
   Τελος_επαναληψης
Τελος_επαναληψης

ή αυτή;

Για i απο 1 μεχρι 15
  j<--1
flag<--αληθης
Οσο j<=15 και flag=αληθης επανελαβε
      Αν i>j τοτε
       Αρχή_Επανάληψης
                Διαβασε απόσταση[i,j]
      Μέχρις_ότου (αποσταση[i,j]>0 και Α_Μ(αποσταση[i,j])=αποσταση[i,j])
        j<--j+1
     αλλιώς
       flag<--ψευδης
     Τελος_Αν
Τελος_επαναληψης
Τελος_επαναληψης

ή έχετε σκεφτεί κάτι άλλο;

evry

Μια χαρά είναι, αν και θα προτιμούσα να μην χρησιμοποιήσεις τη δομή Αν...Τότε

Παράθεση από: tina28 στις 13 Απρ 2009, 12:36:47 ΠΜ
προς την συγγραφική ομάδα...
Στο 4ο θέμα στο διαβασμα του πίνακα Απόσταση η παρακατω απαντηση αρκει;
Για i απο 1 μεχρι 15
  Για j απο 1 μεχρι 15
     Αν i>j τοτε
      Αρχή_Επανάληψης
            Διαβασε απόσταση[i,j]
      Μέχρις_ότου (αποσταση[i,j]>0 και Α_Μ(αποσταση[i,j])=αποσταση[i,j])
     Τελος_Αν
   Τελος_επαναληψης
Τελος_επαναληψης

ή αυτή;

Για i απο 1 μεχρι 15
  j<--1
flag<--αληθης
Οσο j<=15 και flag=αληθης επανελαβε
      Αν i>j τοτε
       Αρχή_Επανάληψης
                Διαβασε απόσταση[i,j]
      Μέχρις_ότου (αποσταση[i,j]>0 και Α_Μ(αποσταση[i,j])=αποσταση[i,j])
        j<--j+1
     αλλιώς
       flag<--ψευδης
     Τελος_Αν
Τελος_επαναληψης
Τελος_επαναληψης

ή έχετε σκεφτεί κάτι άλλο;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

summer

#31
οκ,οσον αφορά το θεμα 3...

Αλγόριθμος δημοπρασια
   Διάβασε τιμή
   Διάβασε όνομα,προσφορα!με βάση την τελευταία παρατήρηση της εκφώνησης     
                                     !εδώ λογικά δε χρειάζεται έλεγχος δεδομένων σωστά;
   t<--1
   max<---1
   Οσο (προσφορά<>0 και t<100)επανελαβε
     Αρχή_Επαναληψης
           Διάβασε προσφορά_new
     Μέχρις_ότου (προσφορά_new>προσφορά ή προσφορά_new=0)
     Αν προσφορά_new<>0 τοτε
       Διάβασε όνομα
       t<--t+1
       last<--προσφορά_new
       p<--(προσφορά_new-προσφορά)/προσφορα*100
       Αν p>max τοτε  max<--p
    Τελος_Αν
   προσφορα<--προσφορα_new
Τελος_επαναληψης
Εμφανισε ονομα,max,last

veni

Μέχρις_ότου (αποσταση[i,j]>0 και Α_Μ(αποσταση[i,j])=αποσταση[i,j])

ΤΟ συγκεκριμένο θέμα μπορεί να δημιουργήσει αρκετά προβλήματα στους μαθητές καθώς και σε εμάς.
Η άσκηση ζητάει ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ άρα ο μαθητής είναι υποχρεωμένος να δηλώσει τον πίνακα. Παρατηρεί λοιπόν στο παράδειγμα πως οι αποστάσεις είναι ακέραιοι αριθμοί οπότε και δηλώνει τον πίνακα στους ακέραιους.
Έχετε παρατηρήσει πως στο περιβάλλον την Γλώσσας δεν αφήνει το χρήστη να καταχωρήσει μη αποδεκτή (άλλου τύπου) τιμή σε μία μεταβλητή ;

Με αυτή τη λογική μπορούμε να ζητήσουμε έλεγχο ορθής εισαγωγής για αλφαριθμητικά/λογικά δεδομένα;

Εάν η άσκηση ζητούσε αλγόριθμο (με σημείωση ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη συνάρτηση Α_Μ(χ)) θα συμφωνούσα περισσότερο με την απάντηση αυτή.

Έχει ξανασυζητηθεί βέβαια το θέμα αυτό αλλά καλό είναι να το διευκρινίσουμε.

veni

Βενιέρης Γεώργιος
Καθηγητής Πληροφορικής
Πιλοτικό (R.I.P.)  Γυμνάσιο

gpapargi

Όσο αφορά το συγκεκριμένο παράδειγμα μπορεί ο πίνακας να είναι πραγματικός. Μπορεί ακόμα να είναι ακέραιος ως εξής: Διαβάζεις πραγματικό, κάνεις έλεγχο αν ισούται με το ακέραιο μέρος του και μετά καταχωρείς στον πίνακα το ακέραιο μέρος του. Δηλαδή

Αρχή επανάληψης
Διάβασε χ
Μέχρις_ότου Α_Μ(χ)=χ και χ>0
απόσταση[i,j]<- Α_Μ(χ)

Εδώ βέβαια αυτό που θα συζητήσουμε με την ομάδα είναι τον έλεγχο για ακέραιο δεδομένου ότι δεν συντρέχει τέτοιος φυσικός λόγος.

gpapargi

Παράθεση από: Laertis στις 10 Απρ 2009, 08:26:54 ΜΜ
Ρε Παπαργύρη εσύ δεν υπέγραφες παλιά με ψευδώνυμο κουασιμόδος  ;D

Όχι ρε συ αφού ξέρεις ότι είμαι ομορφόπαιδο  :D

Η πλάκα πάντως είναι με αυτόν που έφτιαξε το Διερμηνευτή.  ;D

Υπάρχουν και χειρότερα πάντως: Μια φορά προσπαθούσε κάποιος συνάδελφος να εξηγήσει τηλεφωνικώς σε κάποιο γείτονα ποιος ακριβώς είναι. Ο γείτονας δεν καταλάβαινε παρά το ονοματεπώνυμο που του έλεγε. Τελικά κατάλαβε μόλις του είπε "είμαι ο άντρας της Κατερίνας". Για κακή του τύχη τον ακούσαμε. Τη συνέχεια τη φαντάζεστε  >:D
Πέραν όλων των άλλων τον αποκαλούμε πλέον και με το πατρικό επίθετο της γυναίκας του... για να είμαστε σίγουροι ότι καταλαβαίνουμε όλοι για ποιον μιλάμε.
Life is not fair

andreas_p

tina28,

θα μπορούσες να αποφύγεις τη σάρωση ΟΛΟΥ του πίνακα ( άρα και και την Αν) ,
όπως παρακάτω (τριγωνική σάρωση)  :


ΓΙΑ I ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 15
    ΓΙΑ J ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ I-1
       ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
           ΔΙΑΒΑΣΕ Α[I, J]
       ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Α[I, J] > 0
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ



summer

Οκ για το 4ο θεμα,thanks.(το επισήμανε και ο envy). Στο 3ο θεμα (προηγούμενο μην) προτείνετε κάτι άλλο;


Παράθεση από: andreas_p στις 13 Απρ 2009, 12:45:48 ΜΜ
tina28,

θα μπορούσες να αποφύγεις τη σάρωση ΟΛΟΥ του πίνακα ( άρα και και την Αν) ,
όπως παρακάτω (τριγωνική σάρωση)  :


ΓΙΑ I ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 15
    ΓΙΑ J ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ I-1
       ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
           ΔΙΑΒΑΣΕ Α[I, J]
       ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Α[I, J] > 0
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

evry

Εύστοχο το σχόλιό σου, πράγματι κάποιοι μαθητές μπορεί να μπερδευτούν, ωστόσο θα μπορούσαν να λύσουν το πρόβλημα με τον παρακάτω τρόπο

Αρχή_Επανάληψης
   Διάβασε τιμή
Μέχρις_ότου τιμή > 0 και Α_Μ(τιμή) = τιμή
απόσταση[i,j] <- Α_Μ(τιμή)


οπότε δε νομίζω ότι υπάρχει αντικειμενικό πρόβλημα

Παράθεση από: veni στις 13 Απρ 2009, 08:02:35 ΠΜ
Μέχρις_ότου (αποσταση[i,j]>0 και Α_Μ(αποσταση[i,j])=αποσταση[i,j])

ΤΟ συγκεκριμένο θέμα μπορεί να δημιουργήσει αρκετά προβλήματα στους μαθητές καθώς και σε εμάς.
Η άσκηση ζητάει ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ άρα ο μαθητής είναι υποχρεωμένος να δηλώσει τον πίνακα. Παρατηρεί λοιπόν στο παράδειγμα πως οι αποστάσεις είναι ακέραιοι αριθμοί οπότε και δηλώνει τον πίνακα στους ακέραιους.
Έχετε παρατηρήσει πως στο περιβάλλον την Γλώσσας δεν αφήνει το χρήστη να καταχωρήσει μη αποδεκτή (άλλου τύπου) τιμή σε μία μεταβλητή ;

Με αυτή τη λογική μπορούμε να ζητήσουμε έλεγχο ορθής εισαγωγής για αλφαριθμητικά/λογικά δεδομένα;

Εάν η άσκηση ζητούσε αλγόριθμο (με σημείωση ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη συνάρτηση Α_Μ(χ)) θα συμφωνούσα περισσότερο με την απάντηση αυτή.

Έχει ξανασυζητηθεί βέβαια το θέμα αυτό αλλά καλό είναι να το διευκρινίσουμε.

veni
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

falexakos

Γεια χαρά σε όλους από έναν νεότατο στο forum :-)
Μήπως υπάρχει τυπογραφικό λάθος στο 4ο θέμα; Απ΄ό,τι κατάλαβα απ' την εκφώνηση, η απόσταση Κιμώλου-Αστυπάλαιας είναι 88 και όχι 31 μίλια (αυτό είναι το Αστυπάλαια-Ανάφη νομίζω). Μήπως δεν κατάλαβα σωστά το πρόβλημα ;
Ευχαριστώ για τον χώρο και ... χρόνο σας,
Φώτης Αλεξάκος
Καρδίτσα.

Παράθεση από: Laertis στις 05 Απρ 2009, 07:32:03 ΜΜ
Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2008-2009 εφ'όλης της ύλης απο την ομάδα διαγωνισμάτων του στεκιού.

Κι άλλη μικρή τροποποίηση στις 8/4/2009 και ώρα 23:00 μ.μ
Όσοι το κατεβάσατε πριν απο την συγκεκριμένη ημερομηνία και ώρα, παρακαλώ κάνετε τον κόπο να το ξανακατεβάσετε


Laertis

Έχεις δίκιο falexakos , λόγω εσπευμένης διόρθωσης έκανα (ακόμα ένα) λάθος. Διορθώνω και την εκφώνηση στο 4γ βγάζοντας τους ακέραιους απο τον έλεγχο εγκυρότητας.

Οπότε ... ξέρετε εσείς .... new version... ξανακατεβάστε απο την 1η σελίδα :police:

Υ.Γ. Πόσα #$%%@^@ λάθη έχω κάνει στη σύνταξη αυτού του διαγωνίσματος; Επιτέλους ..... >:(
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

nasakias

μπορει κανεισ να βρει και να ανεβασει τα φετινα θεματα οεφε 2009 στην φυσικη κατ.β λυκειου.γρηγορα ομως

P.Tsiotakis

Σϋμφωνα με το http://www.e-kimolia.gr/oefe/9.htm, θα βγουν στις 3 Μαιου
Αν δεν είναι κλειδωμένα απο τον ΟΕΦΕ θα τα βρεις στο δίκτυο
Δεν είναι το post σου σε σωστό σημείο του φορουμ

kravaric

thanksssssssss.
Αλλά καλό θα ήταν να υπήρχαν κ οι λύσεις του Διαγωνίσματος.

harmil78

Μια μικρή ερώτηση κι από μένα: Στο θέμα 1ο στο Δ με τις στοίβες και την ουρά, τι διαφορά έχει η ερώτηση 4 από την 6; Στην 4 θέλει να τα αντιγράψουμε (copy-paste) ενώ στην 6 να διαγραφούν από την ουρά (cut-paste); Ευχαριστώ εκ των προτέρων!

evry


όχι είναι ακριβώς το ίδιο, απλά εξάγει τα στοιχεία από την ουρά σε ....δύο δόσεις. η ίδια πράξη είναι απλά δεν έχει το ίδιο αποτέλεσμα γιατί η μια επέται της άλλης

Παράθεση από: harmil78 στις 05 Μαΐου 2009, 09:26:36 ΠΜ
Μια μικρή ερώτηση κι από μένα: Στο θέμα 1ο στο Δ με τις στοίβες και την ουρά, τι διαφορά έχει η ερώτηση 4 από την 6; Στην 4 θέλει να τα αντιγράψουμε (copy-paste) ενώ στην 6 να διαγραφούν από την ουρά (cut-paste); Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gpapargi

Επίσης η μια ελέγχει το όνομα των λειτουργιών και η άλλη ελέγχει τις τιμές των δεικτών. 

despw

#46
Συχαρητήρια για το διαγώνισμα και το site σας γενικότερα. Οι "προσπάθεια" και η προσφορα σας είναι αξιέπαινη.Είμαι μαθήτρια της 3ής λυκείου και με προβλημάτισε αρκετά το θέμα με στοίβα και ουρα. Δεν έχω ξανά αντιμετωπίσει παρόμοια άσκηση και πραγματικά θα το εκτιμούσα αν μπορούσατε να δημοσιεύσετε την αναλυτική λύση. Με τον τρόπο αυτό θα μπορούσα (όπως και όσοι άλλοι επιθυμούν) να "ελεγξω" τις απαντήσεις μου.

Σας ευχαριστώ!

evry

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

despw


harmil78


Alexis_vti

Θα μπορουσα να έχω τις λύσεις για crosscheck? :)

Thanks

evry

υπομονη, σε 1-2 μέρες θα αναρτηθούν στο στέκι
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

iliasmentz

καλησπέρα,
θεωρώ οτι υπάρχει ένα μικρό λαθάκι στο 2ο θέμα στο ερωτημά Β
η εντολές είναι
ΑΝ Π<>0 ΤΟΤΕ
  Μ<-S/Π
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΕΜΦΑΝΙΣΕ Μ
χωρίς να έχει μηδενιστεί το Μ πουθενά αλλού. διορθώστε με αν κάνω λάθος μαθητής είμαι αλλά θεωρώ οτί εμφανίζει σφάλμα σε περίπτωση που το Π=0  :)

petrosp13

Μηδενίζουμε μεταβλητές που συμμετέχουν σε εντολές του τύπου μτ <-- μτ + ...
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry

έχεις δίκιο,
αν το π είναι 0 το Μ δεν έχει πάρει τιμή. δεν είχε προβλεφθεί αυτή η περίπτωση.
Μπράβο σου που βρήκες αυτό το λαθάκι μετά από 4500 downloads !!!

Παράθεση από: iliasmentz στις 04 Μαΐου 2014, 06:04:42 ΜΜ
καλησπέρα,
θεωρώ οτι υπάρχει ένα μικρό λαθάκι στο 2ο θέμα στο ερωτημά Β
η εντολές είναι
ΑΝ Π<>0 ΤΟΤΕ
  Μ<-S/Π
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΕΜΦΑΝΙΣΕ Μ
χωρίς να έχει μηδενιστεί το Μ πουθενά αλλού. διορθώστε με αν κάνω λάθος μαθητής είμαι αλλά θεωρώ οτί εμφανίζει σφάλμα σε περίπτωση που το Π=0  :)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

tsabatman


tsabatman

συνάδελφοι καλησπέρα!λυσεις που υπαρχουν για το συγκεκριμενο διαγώνισμα?