Ερώτημα προς τους συναδέλφους

Ξεκίνησε από ikont, 27 Νοε 2018, 11:50:43 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ikont

ΘΑ ήθελα να μου πείτε πως θα βαθμολογούσατε/αξιολογούσατε την παρακάτω απάντηση μαθητή στο

Θέμα Δ – Πανελλήνιες 2015
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος αποφάσισε να  παρακολουθήσει για τριάντα (30) ημέρες τα επίπεδα ενός ρύπου στην ατμόσφαιρα, πραγματοποιώντας μία μέτρηση την ημέρα.
Έχουν καθοριστεί τρία επίπεδα μόλυνσης με βάση την τιμή του ρύπου, όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα:
Τιμές ρύπου   Επίπεδα μόλυνσης
έως και 1   «Φυσιολογικό»
πάνω από 1 έως και 2   «Οριακό»
πάνω από 2   «Επικίνδυνο»

Να γράψετε ένα σενάριο σε γλώσσα προγραμματισμού Python, το οποίο:
Δ1. Για κάθε μία από τις τριάντα (30) ημέρες να διαβάζει την τιμή του ρύπου με τη χρήση κατάλληλου μηνύματος (δε χρειάζεται να γίνεται έλεγχος ορθότητας τιμών).    Μονάδες 4
Δ2. Να εμφανίζει για κάθε μέρα το επίπεδο μόλυνσης ανάλογα με την τιμή του ρύπου. Μονάδες 6
Δ3. Να υπολογίζει και να εμφανίζει το πλήθος των ημερών κατά τη διάρκεια των οποίων η τιμή του ρύπου ξεπέρασε την τιμή 3.    Μονάδες 5
Δ4. Να υπολογίζει και να εμφανίζει τον μέσο όρο των τιμών του ρύπου για το διάστημα των τριάντα (30) ημερών.       Μονάδες 5



Απάντηση μαθητή
mera = 1
over3 = 0
mesosoros = 0


for i in range(10):
    timi = input("Timi: ")
    if 0<=timi<=1:
       
        print '{} mera: Fisiologiko'.format(mera)
        mera = mera + 1
        mesosoros = mesosoros + timi
    elif 1 < timi <=2:
        print '{} mera: Oriako'.format(mera)
        mera = mera + 1
        mesosoros = mesosoros + timi
    elif timi>2:
        print '{} mera: Epikindino'.format(mera)
        mera = mera + 1
        if timi > 3:
            over3 = over3 + 1
        mesosoros = mesosoros + timi


print "{} meres/mera pou jeperasan to 3".format(over3)
print "M.O Timon: {}".format(mesosoros/10)


Με ενδιαφέρει κυρίως η άποψη σας για την χρήση της format.
(Η απάντηση του μαθητή έχει κάποια λαθάκια.)
Τι βαθμό θα βάζατε;
Θα δεχόσασταν την χρήση της formatq

evry

Προφανώς ο μαθητής δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει την format. Νομίζω κάτι αναφέρεται σχετικά με το επιτρεπτό σύνολο εντολών/συναρτήσεων στις οδηγίες διδασκαλίας ή στο βιβλίο καθηγητή, δεν θυμάμαι ακριβώς.
Το θέμα εδώ είναι αν η χρήση μιας εκτός ύλης συνάρτησης διευκολύνει σημαντικά τον μαθητή, δηλαδή τον βοηθάει να ξεπεράσει με πλάγιο τρόπο μια δυσκολία που έχει τεθεί από τον θεματοδότη και συνδέεται με κάποιο διδακτικό στόχο της άσκησης.
Για παράδειγμα αν ο σκοπός είναι να σχεδιάσει ο μαθητής έναν αλγόριθμο ταξινόμησης και αυτός χρησιμοποιεί την sort της Python τότε θα πρέπει να κοπούν μονάδες.
Στην περίπτωση που αναφέρεις δε νομίζω ότι κάνει κάτι πολύ κακό.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

mpapafoti

Καλησπέρα σας.
Ποιο πρόβλημα υπάρχει με τη format;
Συνήθως τα θέματα λένε ξεκάθαρα αν θέλουν να υλοποιηθεί μια συνάρτηση (π.χ. ταξινόμησης). Η γνώμη μου είναι ότι θα έπρεπε να το λένε πάντα ξεκάθαρα αλλιώς ο μαθητής μπορεί να λύσει την άσκηση όπως θέλει.
Πάντα στα θέματα αναγράφεται ότι "Κάθε απάντηση επιστημονικά τεκμηριωμένη είναι αποδεκτή." Εκτός και αν η χρήση συναρτήσεων θεωρείται μη επιστημονική.
Αντιγράφω και από το βιβλίο του εκπαιδευτικού:
"Πρέπει, λοιπόν να οριοθετούμε προσεκτικά ποιες είναι οι επιτρεπτές λειτουργίες / συναρτήσεις / μέθοδοι
της γλώσσας που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι μαθητές, ώστε να έχουν νόημα οι ασκήσεις που τους θέτουμε στο πλαίσιο των στόχων του μαθήματος"

evry

Η format είναι εκτός ύλης και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Αν ήταν έτσι θα μπορούσε κάθε μαθητής να χρησιμοποιεί όποια συνάρτηση από όποια βιβλιοθήκη θέλει για να απαντήσει στα θέματα. Αυτό δεν μπορεί να γίνει όμως.
Για παράδειγμα στα μαθηματικά μπορεί ένας μαθητής να χρησιμοποιήσει ένα θεώρημα που είναι εκτός ύλης;

Παράθεση από: mpapafoti στις 28 Νοε 2018, 01:00:36 ΜΜ
Πάντα στα θέματα αναγράφεται ότι "Κάθε απάντηση επιστημονικά τεκμηριωμένη είναι αποδεκτή." Εκτός και αν η χρήση συναρτήσεων θεωρείται μη επιστημονική.
Τι αημαίνει "επιστημονικά τεκμηριωμένη απάντηση" στην πληροφορική? Πως τεκμηριώνεται επιστημονικά ένα πρόγραμμα?

Παράθεση
"Πρέπει, λοιπόν να οριοθετούμε προσεκτικά ποιες είναι οι επιτρεπτές λειτουργίες / συναρτήσεις / μέθοδοι
της γλώσσας που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι μαθητές, ώστε να έχουν νόημα οι ασκήσεις που τους θέτουμε στο πλαίσιο των στόχων του μαθήματος"
Ακριβώς! Αυτό που λέει στο βιβλίο εκπαιδευτικού είναι ότι πρέπει να οριστεί ένα επιτρεπτό υποσύνολο εντολών.
Στο ίδιο βιβλίο εκπαιδευτικού στη σελίδα 6 λέει το εξής:

Επισημαίνεται ότι οι εκτός των σχολικών βιβλίων βιβλιοθήκες, συναρτήσεις και μέθοδοι δεν αποτελούν μέρος της θεωρίας και δεν μπορούν να εξεταστούν.

Στην σελίδα 5 λέει και ποιες συναρτήσεις επιτρέπεται να χρησιμοποιούν τα παιδιά.
Νομίζω είναι ξεκάθαρο.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

mpapafoti

Ο προβληματισμός μου είναι αυτός ακριβώς, γιατί στα μαθηματικά ένα υπαρκτό θεώρημα έστω και εκτός ύλης να θεωρείται επιστημονικά τεκμηριωμένη λύση και στη πληροφορική η χρήση μιας συνάρτησης να θεωρείται λάθος. Όσο για τη σελίδα 5 εκεί αναφέρονται οι συναρτήσεις που πρέπει  οπωσδήποτε να γνωρίζει ο μαθητής .

bugman

Παίζει ρόλο το ερώτημα. Αν ζητάει υλοποίηση ενός υποπρογράματος για μια διαδικασία τότε δεν μπορεί κάποιος να δώσει το έτοιμο (αν υπάρχει). όμως μια συνηθισμένη συνάρτηση ως βοηθητική δεν θα ήταν άσχημα. Η αφαίρεση των επιπλέον συναρτήσεων απλά διευκολύνει τον εξεταστή. Ο μαθητής όμως που θα χρησιμοποιήσει συναρτήσεις εκτός ύλης σημαίνει ότι ασχολήθηκε παραπάνω και θέλει να δώσει μια πιο σοβαρή απάντηση σε ένα θέμα. Αυτό δεν μπορεί να είναι κακό. Μόνο ο χρόνος είναι κατά του, γιατί θα πρέπει να γράψει για τη χρήση της συνάρτησης δυο λόγια, για να μην φανεί ότι την έβαλε τυχαία!

evry

Δεν με κατάλαβες. Αυτό ακριβώς λέω, ότι στα μαθηματικά η χρήση ενός θεωρήματος που δεν έχει διδαχθεί και δεν είναι στην ύλη δεν θεωρείται επιστημονικά τεκμηριωμένη λύση. Πρέπει να το αποδείξεις για να το χρησιμοποιήσεις!
Για παράδειγμα αν δεις τις οδηγίες των μαθηματικών κατεύθυνσης λέει ότι μπορείς να χρησιμοποιείς τις εφαρμογές του βιβλίου αλλά δεν μπορείς να χρησιμοποιείς άσκηση-θεώρημα! Πρέπει να την αποδείξεις.
Το ίδιο θα έπρεπε να ισχύει και στο δικό μας μάθημα. Αν θες να χρησιμοποιήσεις μια συνάρτηση θα πρέπει να δώσεις την υλοποίησή της.
Αυτό όμως δεν συνιστά επιστημονική τεκμηρίωση. Επιστημονική τεκμηρίωση συνιστά μόνο η απόδειξη της ορθότητας του αλγορίθμου σου.
Παράθεση από: mpapafoti στις 29 Νοε 2018, 12:59:36 ΜΜ
Ο προβληματισμός μου είναι αυτός ακριβώς, γιατί στα μαθηματικά ένα υπαρκτό θεώρημα έστω και εκτός ύλης να θεωρείται επιστημονικά τεκμηριωμένη λύση.


Ναι, αλλά αν διαβάσεις προσεκτικά όλες τις οδηγίες σε αυτές τις 2-3 σελίδες νομίζω είναι ξεκάθαρο αυτό ακριβώς που υποστηρίζω. Ότι δεν μπορεί ο μαθητής να χρησιμοποιήσει κάτι εκτός σχολικού βιβλίου.
Αυτό θα ήταν και άδικο. Για σκέψου έναν καθηγητή που διδάσκει στους μαθητές βιβλιοθήκες της Python εκτός ύλης ή τις, max, min, sum, sort. Δεν είναι αδικία για τους μαθητές που ακολουθούν το σχολικό βιβλίο?
Παράθεση
Όσο για τη σελίδα 5 εκεί αναφέρονται οι συναρτήσεις που πρέπει  οπωσδήποτε να γνωρίζει ο μαθητής .
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr