2005 - Θέμα 4

Ξεκίνησε από Sergio, 04 Ιουν 2005, 01:12:35 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

bagelis

2 παρατηρήσεις:
1. Παραπέμπω στην στατιστική του συναδέλφου ανάμεσα σε καθηγητές άλλων ειδικοτήτων. Για μένα αυτό είναι απόδειξη ότι το ερώτημα είναι αρκούντως δυσνόητο. Ο δημιουργός του διαγωνίσματος ας έβαζε αλγοριθμική δυσκολία και όχι εκφραστική.
2. Προσωπικά πολλές φορές έχω βάλει διαγώνισμα και νομίζω ότι όλα τα ερωτήματα τα έχω εκφράσει ιδανικά. Μόλις δίνω το διαγώνισμα στη τάξη μου κάνουν κατά μέσο όρο 3 παρατηρήσεις στην έκφραση, τις περισσότερες φορές δίκαιες. Πιστεύω (και δεν μπορώ να το αποδείξω) ότι και στην επιτροπή μάλλον "έφυγε" η εκφώνηση, παρά ότι ήταν συνειδητή επιλογή. Μάλλον οι παραπάνω αναλύσεις τους δικαιώνουν και τους δίνουν επιχειρήματα που οι ίδιοι δεν είχαν καν σκεφτεί.

gpapargi

Ωραία, ας μιλήσουμε και για το πείραμα του Φίλιππου.

Το πείραμα έχει εκφώνηση: «Έστω οι παρακάτω ερωτήσεις και δίπλα από κάθε μία το ποσοστό σωστών απαντήσεων». Ακολουθούν τα δεδομένα.

Όμως η δεύτερη στήλη δεν έχει ποσοστά σωστών απαντήσεων. Έχει πλήθος σωστών απαντήσεων. Το ποσοστό σωστών απαντήσεων είναι το πλήθος των σωστών προς το πλήθος των συνολικών. Να λοιπόν μια κακή διατύπωση. Επίσης η λέξη ποσοστό δεν αναφέρεται πουθενά στη σχολική εκφώνηση και δεν έχει και καμία σχέση με το θέμα

Ο συνδυαμός της κακής διατύπωσης σε συνδιασμό με το ότι χρησιμοποιήθηκε μια λέξε που δεν υπάρχει στην εκφώνηση του 4Β μπορεί να ευθύνεται για την αποτυχία στο πείραμα.  

Πιο κάτω ο Φίλιππος λέει:
«Όταν τους δώθηκαν εξηγήσεις, όλοι συμφώνησαν ότι δεν θα ... την είχαν πατήσει αν η πρόταση το ζητούσε απλά ως : "...νούμερα των ερωτήσεων με το μικρό ποσοστό..."»

Οι ίδιοι λένε ότι με άλλη διατύπωση θα απατούσαν σωστά. Οι ίδιοι όμως το λένε. Και ποιος μου λέει εμένα ότι πράγματι θα απαντούσαν σωστά; Ξέρω πάρα πολλούς που όταν χάσουν ένα θέμα λένε ότι θα απαντούσαν σωστά με άλλη διατύπωση, για να δικαιολογηθούν.

Αν θέλετε να κανουμε το πείραμα σοβαρά προτείνω να μεταφερθούν πλήρως οι λέξεις του θέματος 4Β.

Δηλαδή να δωθεί ο πίνακας και στη συνέχεια να τεθεί το ερώτημα:

«Να βρείτε και να γράψετε τους αριθμούς των ερωτήσεων που παρουσιάζουν το μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας, δηλαδή έχουν το μικρότερο πλήθος σωστών απαντήσεων».

Ας δούμε πως θα πάνε με τη σχολική διατύπωση και μετά γιατί όχι ας το κουβεντιάσουμε. Αυτό που τους δώθηκε δεν είναι το ίδιο.