Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2008-2009 από το Στέκι

Ξεκίνησε από Laertis, 05 Απρ 2009, 07:32:03 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Μια χαρά είναι, αν και θα προτιμούσα να μην χρησιμοποιήσεις τη δομή Αν...Τότε

Παράθεση από: tina28 στις 13 Απρ 2009, 12:36:47 ΠΜ
προς την συγγραφική ομάδα...
Στο 4ο θέμα στο διαβασμα του πίνακα Απόσταση η παρακατω απαντηση αρκει;
Για i απο 1 μεχρι 15
  Για j απο 1 μεχρι 15
     Αν i>j τοτε
      Αρχή_Επανάληψης
            Διαβασε απόσταση[i,j]
      Μέχρις_ότου (αποσταση[i,j]>0 και Α_Μ(αποσταση[i,j])=αποσταση[i,j])
     Τελος_Αν
   Τελος_επαναληψης
Τελος_επαναληψης

ή αυτή;

Για i απο 1 μεχρι 15
  j<--1
flag<--αληθης
Οσο j<=15 και flag=αληθης επανελαβε
      Αν i>j τοτε
       Αρχή_Επανάληψης
                Διαβασε απόσταση[i,j]
      Μέχρις_ότου (αποσταση[i,j]>0 και Α_Μ(αποσταση[i,j])=αποσταση[i,j])
        j<--j+1
     αλλιώς
       flag<--ψευδης
     Τελος_Αν
Τελος_επαναληψης
Τελος_επαναληψης

ή έχετε σκεφτεί κάτι άλλο;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

summer

#31
οκ,οσον αφορά το θεμα 3...

Αλγόριθμος δημοπρασια
   Διάβασε τιμή
   Διάβασε όνομα,προσφορα!με βάση την τελευταία παρατήρηση της εκφώνησης     
                                     !εδώ λογικά δε χρειάζεται έλεγχος δεδομένων σωστά;
   t<--1
   max<---1
   Οσο (προσφορά<>0 και t<100)επανελαβε
     Αρχή_Επαναληψης
           Διάβασε προσφορά_new
     Μέχρις_ότου (προσφορά_new>προσφορά ή προσφορά_new=0)
     Αν προσφορά_new<>0 τοτε
       Διάβασε όνομα
       t<--t+1
       last<--προσφορά_new
       p<--(προσφορά_new-προσφορά)/προσφορα*100
       Αν p>max τοτε  max<--p
    Τελος_Αν
   προσφορα<--προσφορα_new
Τελος_επαναληψης
Εμφανισε ονομα,max,last

veni

Μέχρις_ότου (αποσταση[i,j]>0 και Α_Μ(αποσταση[i,j])=αποσταση[i,j])

ΤΟ συγκεκριμένο θέμα μπορεί να δημιουργήσει αρκετά προβλήματα στους μαθητές καθώς και σε εμάς.
Η άσκηση ζητάει ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ άρα ο μαθητής είναι υποχρεωμένος να δηλώσει τον πίνακα. Παρατηρεί λοιπόν στο παράδειγμα πως οι αποστάσεις είναι ακέραιοι αριθμοί οπότε και δηλώνει τον πίνακα στους ακέραιους.
Έχετε παρατηρήσει πως στο περιβάλλον την Γλώσσας δεν αφήνει το χρήστη να καταχωρήσει μη αποδεκτή (άλλου τύπου) τιμή σε μία μεταβλητή ;

Με αυτή τη λογική μπορούμε να ζητήσουμε έλεγχο ορθής εισαγωγής για αλφαριθμητικά/λογικά δεδομένα;

Εάν η άσκηση ζητούσε αλγόριθμο (με σημείωση ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη συνάρτηση Α_Μ(χ)) θα συμφωνούσα περισσότερο με την απάντηση αυτή.

Έχει ξανασυζητηθεί βέβαια το θέμα αυτό αλλά καλό είναι να το διευκρινίσουμε.

veni

Βενιέρης Γεώργιος
Καθηγητής Πληροφορικής
Πιλοτικό (R.I.P.)  Γυμνάσιο

gpapargi

Όσο αφορά το συγκεκριμένο παράδειγμα μπορεί ο πίνακας να είναι πραγματικός. Μπορεί ακόμα να είναι ακέραιος ως εξής: Διαβάζεις πραγματικό, κάνεις έλεγχο αν ισούται με το ακέραιο μέρος του και μετά καταχωρείς στον πίνακα το ακέραιο μέρος του. Δηλαδή

Αρχή επανάληψης
Διάβασε χ
Μέχρις_ότου Α_Μ(χ)=χ και χ>0
απόσταση[i,j]<- Α_Μ(χ)

Εδώ βέβαια αυτό που θα συζητήσουμε με την ομάδα είναι τον έλεγχο για ακέραιο δεδομένου ότι δεν συντρέχει τέτοιος φυσικός λόγος.

gpapargi

Παράθεση από: Laertis στις 10 Απρ 2009, 08:26:54 ΜΜ
Ρε Παπαργύρη εσύ δεν υπέγραφες παλιά με ψευδώνυμο κουασιμόδος  ;D

Όχι ρε συ αφού ξέρεις ότι είμαι ομορφόπαιδο  :D

Η πλάκα πάντως είναι με αυτόν που έφτιαξε το Διερμηνευτή.  ;D

Υπάρχουν και χειρότερα πάντως: Μια φορά προσπαθούσε κάποιος συνάδελφος να εξηγήσει τηλεφωνικώς σε κάποιο γείτονα ποιος ακριβώς είναι. Ο γείτονας δεν καταλάβαινε παρά το ονοματεπώνυμο που του έλεγε. Τελικά κατάλαβε μόλις του είπε "είμαι ο άντρας της Κατερίνας". Για κακή του τύχη τον ακούσαμε. Τη συνέχεια τη φαντάζεστε  >:D
Πέραν όλων των άλλων τον αποκαλούμε πλέον και με το πατρικό επίθετο της γυναίκας του... για να είμαστε σίγουροι ότι καταλαβαίνουμε όλοι για ποιον μιλάμε.
Life is not fair

andreas_p

tina28,

θα μπορούσες να αποφύγεις τη σάρωση ΟΛΟΥ του πίνακα ( άρα και και την Αν) ,
όπως παρακάτω (τριγωνική σάρωση)  :


ΓΙΑ I ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 15
    ΓΙΑ J ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ I-1
       ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
           ΔΙΑΒΑΣΕ Α[I, J]
       ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Α[I, J] > 0
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ



summer

Οκ για το 4ο θεμα,thanks.(το επισήμανε και ο envy). Στο 3ο θεμα (προηγούμενο μην) προτείνετε κάτι άλλο;


Παράθεση από: andreas_p στις 13 Απρ 2009, 12:45:48 ΜΜ
tina28,

θα μπορούσες να αποφύγεις τη σάρωση ΟΛΟΥ του πίνακα ( άρα και και την Αν) ,
όπως παρακάτω (τριγωνική σάρωση)  :


ΓΙΑ I ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 15
    ΓΙΑ J ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ I-1
       ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
           ΔΙΑΒΑΣΕ Α[I, J]
       ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Α[I, J] > 0
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

evry

Εύστοχο το σχόλιό σου, πράγματι κάποιοι μαθητές μπορεί να μπερδευτούν, ωστόσο θα μπορούσαν να λύσουν το πρόβλημα με τον παρακάτω τρόπο

Αρχή_Επανάληψης
   Διάβασε τιμή
Μέχρις_ότου τιμή > 0 και Α_Μ(τιμή) = τιμή
απόσταση[i,j] <- Α_Μ(τιμή)


οπότε δε νομίζω ότι υπάρχει αντικειμενικό πρόβλημα

Παράθεση από: veni στις 13 Απρ 2009, 08:02:35 ΠΜ
Μέχρις_ότου (αποσταση[i,j]>0 και Α_Μ(αποσταση[i,j])=αποσταση[i,j])

ΤΟ συγκεκριμένο θέμα μπορεί να δημιουργήσει αρκετά προβλήματα στους μαθητές καθώς και σε εμάς.
Η άσκηση ζητάει ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ άρα ο μαθητής είναι υποχρεωμένος να δηλώσει τον πίνακα. Παρατηρεί λοιπόν στο παράδειγμα πως οι αποστάσεις είναι ακέραιοι αριθμοί οπότε και δηλώνει τον πίνακα στους ακέραιους.
Έχετε παρατηρήσει πως στο περιβάλλον την Γλώσσας δεν αφήνει το χρήστη να καταχωρήσει μη αποδεκτή (άλλου τύπου) τιμή σε μία μεταβλητή ;

Με αυτή τη λογική μπορούμε να ζητήσουμε έλεγχο ορθής εισαγωγής για αλφαριθμητικά/λογικά δεδομένα;

Εάν η άσκηση ζητούσε αλγόριθμο (με σημείωση ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη συνάρτηση Α_Μ(χ)) θα συμφωνούσα περισσότερο με την απάντηση αυτή.

Έχει ξανασυζητηθεί βέβαια το θέμα αυτό αλλά καλό είναι να το διευκρινίσουμε.

veni
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

falexakos

Γεια χαρά σε όλους από έναν νεότατο στο forum :-)
Μήπως υπάρχει τυπογραφικό λάθος στο 4ο θέμα; Απ΄ό,τι κατάλαβα απ' την εκφώνηση, η απόσταση Κιμώλου-Αστυπάλαιας είναι 88 και όχι 31 μίλια (αυτό είναι το Αστυπάλαια-Ανάφη νομίζω). Μήπως δεν κατάλαβα σωστά το πρόβλημα ;
Ευχαριστώ για τον χώρο και ... χρόνο σας,
Φώτης Αλεξάκος
Καρδίτσα.

Παράθεση από: Laertis στις 05 Απρ 2009, 07:32:03 ΜΜ
Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2008-2009 εφ'όλης της ύλης απο την ομάδα διαγωνισμάτων του στεκιού.

Κι άλλη μικρή τροποποίηση στις 8/4/2009 και ώρα 23:00 μ.μ
Όσοι το κατεβάσατε πριν απο την συγκεκριμένη ημερομηνία και ώρα, παρακαλώ κάνετε τον κόπο να το ξανακατεβάσετε


Laertis

Έχεις δίκιο falexakos , λόγω εσπευμένης διόρθωσης έκανα (ακόμα ένα) λάθος. Διορθώνω και την εκφώνηση στο 4γ βγάζοντας τους ακέραιους απο τον έλεγχο εγκυρότητας.

Οπότε ... ξέρετε εσείς .... new version... ξανακατεβάστε απο την 1η σελίδα :police:

Υ.Γ. Πόσα #$%%@^@ λάθη έχω κάνει στη σύνταξη αυτού του διαγωνίσματος; Επιτέλους ..... >:(
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

nasakias

μπορει κανεισ να βρει και να ανεβασει τα φετινα θεματα οεφε 2009 στην φυσικη κατ.β λυκειου.γρηγορα ομως

P.Tsiotakis

Σϋμφωνα με το http://www.e-kimolia.gr/oefe/9.htm, θα βγουν στις 3 Μαιου
Αν δεν είναι κλειδωμένα απο τον ΟΕΦΕ θα τα βρεις στο δίκτυο
Δεν είναι το post σου σε σωστό σημείο του φορουμ

kravaric

thanksssssssss.
Αλλά καλό θα ήταν να υπήρχαν κ οι λύσεις του Διαγωνίσματος.

harmil78

Μια μικρή ερώτηση κι από μένα: Στο θέμα 1ο στο Δ με τις στοίβες και την ουρά, τι διαφορά έχει η ερώτηση 4 από την 6; Στην 4 θέλει να τα αντιγράψουμε (copy-paste) ενώ στην 6 να διαγραφούν από την ουρά (cut-paste); Ευχαριστώ εκ των προτέρων!

evry


όχι είναι ακριβώς το ίδιο, απλά εξάγει τα στοιχεία από την ουρά σε ....δύο δόσεις. η ίδια πράξη είναι απλά δεν έχει το ίδιο αποτέλεσμα γιατί η μια επέται της άλλης

Παράθεση από: harmil78 στις 05 Μαΐου 2009, 09:26:36 ΠΜ
Μια μικρή ερώτηση κι από μένα: Στο θέμα 1ο στο Δ με τις στοίβες και την ουρά, τι διαφορά έχει η ερώτηση 4 από την 6; Στην 4 θέλει να τα αντιγράψουμε (copy-paste) ενώ στην 6 να διαγραφούν από την ουρά (cut-paste); Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr