Ο ρόλος των καθηγητών πληροφορικής

Ξεκίνησε από za√‘ag, 13 Ιουν 2009, 01:17:35 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Circle

Έχω πληροφόρηση από συναδέλφους για κάποια κοινή επιστολή διαμαρτυρίας. Δεν γνωρίζω όμως περισσότερα, ελπίζω να συνδεθεί κάποιος από αυτούς στο Στέκι και να μας ενημερώσει.

Πιστεύω πως εκτός από τις ατομικές διαμαρτυρίες, θα ήταν καλό να περάσουμε κ σε πιο μαζικές.


alexxtasi

θα περιμένουμε για τις εξελίξεις της τετάρτης? Ελπίζω να ενημερωθούμε από αυτό το forum

πιστεύω πως στο μεταξύ πρέπει να καθορίσουμε το ρόλο μας...
η άρνησή μας θα πρέπει να είναι κάτι πιο γενικό από μια άρνηση στο e-school. Ακόμα και να το γλιτώσουμε, ο Νέστορας, η δ-βάση, φάρος κτλ θα μείνουν.

πρέπει

1. να ξεκαθαρίσουμε τι είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε και πως (διδασκαλία, συντήρηση εργαστηρίου - πολλά ακούγονται τελευταία)

2. να θεσμοθετήσουμε τις υποχρεώσεις μας που αυξάνονται... (mail accounts μαθητών... , ίσως website......  μην τα ξεχνάμε αυτά, έρχονται, κάποια ήρθαν και τελικά ίσως είναι και καλύτερα έτσι... εκτός και αν τα εντάξουμε στο τρίωρο εργαστηρίου την εβδομάδα!!!), με τις κατάλληλες διευκολύνσεις...

3. να προτείνουμε τη δημιουργία τμήματος μηχανογράφησης το οποίο μπορούν να αναλάβουν όλοι όσοι έχουν πιστοποίηση Η/Υ, στο οποίο να υπάρχουν οι απαραίτητες διευκολύνσεις (ωραρίου....). Έτσι αυτές οι δουλειές θα ξακαθαριστεί πως δεν είναι δικές μας, αλλά θα μπορούμε και εμείς να συμμετέχουμε σε αυτές όπως όλοι. (τώρα αν η μηχανογράφηση ζητάει τεχνική βοήθεια πχ στο backup από τον πληροφορικό, δε νομίζω πως θα αρνηθεί, αλλά και αυτό μπορεί να ενταχθεί στο 2.)

ξαναλέω... είναι σκέψεις ενός νέου... μη βαράτε... (πιο νωρίς ακούστηκαν φωνές  ;))
απλά πιστέυω πως πρέπει να προτείνουμε κάτι... τώρα που φουντώνει το ζήτημα....

andreas_p

Συνάδελφοι καλημέρα.

Ο ρόλος μας είναι ξεκάθαρος :   ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ.

Απλά εμείς τόοοοσα χρόνια ως ρομαντικοί , ιδεολόγοι βλέπαμε τους άλλους συναδέλφους να φεύγουν 11 το πολύ 12 και εμείς ως (τρομάρα μας) εξειδικευμένα εκπαιδευτικά τεχνικά στελέχη (Ω τι αλαζονεία και υπεροψία!!! και τι σύμπλεγμα κατωτερότητας να χρειάζεσαι επιβεβαίωση για τις ψηφιακές σου ικανότητες αντιμετωπίζοντας την απέραντη ψηφιακή λάντζα μιας μεγάλης σχολικής μονάδας)  μαζί ως τις 14.30 ενίοτε και 15.30 και μάλιστα κάποια απογεύματα μέσα, δίπλα σε έναν τζαμπατζή τεχνολάγνο - στέλεχος της εκπ/σης. (δ/ντής)

Συνάδελφοι μην προσπαθείτε να ανακαλύψετε τον τροχό. Διοριστήκαμε ως δάσκαλοι και όχι ως τεχνικοί.

Συνεπώς, ο ρόλος μας είναι ξεκάθαρος , και αν για κάποιους δεν είναι, προτείνω να συγκεντρωθούν υπογραφές  ενός πανελλαδικού κοινού ψηφίσματος το οποίο θα αποσταλεί στην ΠΕΚΑΠ, θα κοινοποπιηθεί στην ΟΛΜΕ, στις Δ.Δ.Ε όλης της χώρας , στις δ/νσεις των σχολείων.

Ο ΡΟΛΟΣ ΜΑΣ.

1. Ωράριο (διδακτικό).
2. Εργαστήριο (μέσα στο 3ωρο μόνο εργασίες που αφορούν το εργαστήριο) και
3. Εφημερίες.

Προτείνω μποϋκοτάζ από Σεπτέμβρη.

Προσοχή :  Όχι φωνές , υστερίες, ακραίες συμπεριφορές.  Και προπαντός έγκαιρη ενημέρωση και παρουσίαση της θέσης μας. Τώρα μέσα στον Ιούνη 2009.

Αναμένουμε τη θέση της ΠΕΚΑΠ.

(Είμαι μέλος από παλιά και μάλιστα οικονομικά τακτοποιημένο).

Και κάτι άλλο :

Θυμάστε εκείνο το ωραίο μάθημα (Λειτουργικά Συστήματα) ένα (1) από δεκατέσσερα (14) που εξετάστηκε μόνο μία φορά πανελλεδικά το 2000 περίπου ;

Έπεισα 10 μαθητές μου την επόμενη σχ. χρονιά 2009-10 να το πάρουν ως επιλεγόμενο.  Προτιμώ να κάνω μάθημα σ' αυτό,  παρά Ε.Π ή Ε.Υ. μη-εξεταζόμενο, δε μετρά στο Μ.Ο. κλπ, κλπ.   Δλδ  Ευέλικτη ζώνη.


Μη διστάσετε να τοποθετηθείτε, όσο το δυνατόν περισσότεροι.
Με ενδιαφέρον θα ακούσω και την αντίθετη άποψη, αρκεί να είναι πειστική.

Wizard

pentsas, μου αρέσει που ήσασταν και το μοναδικό σχολείο που αντέδρασε!

Στη συγκεκριμένη φάση η πρόληψη είναι πολύ καλύτερη της καταστολής. Δηλαδή, αφού δεν ξέρουμε ακριβώς τι ετοιμάζεται (αν θα βγει εγκύκλιος για τη χρήση του e-school ή θα αφεθεί στην τύχη), πρέπει να προλάβουμε τις εξελίξεις. Αν το e-school μαζέψει ό,τι γινόταν σαν διαφορετική εργασία, γίνεται ακόμα πιο στοχοποιημένη η αντίδρασή μας.

Το ζήτημα είναι να πάρουν μέρος όσο πιο πολλοί γίνεται και μάλιστα τώρα τον Ιούνιο πριν κλείσουν τα σχολεία. Θα μπορούσε μέσω της ΠΕΚΑΠ να σταλεί e-mail στα σχολεία με τις θέσεις της ΠΕΚΑΠ και να ζητηθεί από τους Πληροφορικούς να δηλώσουν με e-mail την οργή τους στην (ανεπίσημη) μείωση του διδακτικού τους ρόλου, να αρνηθούν (από τώρα) όποιο e-school και άλλα άσχετα τους ζητηθεί από τον Σεπτέμβριο και πέρα (μποϋκοτάζ δηλαδή) και να αιτηθούν τη θεσμοθέτηση των πάσης φύσεως ηλεκτρονικών εργασιών, όπως σε όλες τις άλλες υπηρεσίες, όπου να φαίνεται ξεκάθαρα ποιοι μπορούν να τις αναλάβουν και όχι μόνο "μα φυσικά ο Πληροφορικός" >:( . Η περίοδος χάριτος τελείωσε! Το e-mail που θα στείλει ο καθένας μπορεί να απευθύνεται στην ΠΕΚΑΠ, ΚΕΠΛΗΝΕΤ, ΔΔΕ κλπ, ώστε να φανεί και παραπάνω το ζήτημα και να πάρει θέση το υπουργείο πριν τη νέα χρονιά (πολύ σημαντικό αυτό!). Είναι εφικτό αυτό ή υπερβολικό; Πώς το βλέπετε;  ???

za√‘ag

#19
Στο site της ΠΕΚΑΠ (υπό μετατροπή) δεν είδα κάτι σχετικό παρά μόνο από τα πρακτικά που ανέφερα σε προηγούμενο post. Μήπως πρέπει να μπεί κάτι σχετικό στο οποίο να μπορέσουμε να γράψουμε απόψεις ή/και να γίνει άμεση ψηφοφορία και μετά να κινητοποιηθούμε όλοι μαζί;

Ή μήπως μόνοι μας ανησυχούμε για το μέλλον μας χωρίς ουσιαστικό σύμμαχο:(
«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

Wizard

zavag, ατομικές ενέργειες δε νομίζω ότι θα μας πάνε μακριά (εξάλλου λίγοι συζητάμε εδώ πέρα, ελπίζω να γίνουμε περισσότεροι), γι'αυτό χρειαζόμαστε ενώσεις όπως η ΠΕΚΑΠ, γιατί ποιος θα ξεκινήσει διαδικασία διαμαρτυρίας; Θα περιμένω την Τετάρτη για την ανακοίνωσή της, οπότε τότε θα ξέρουμε και πού βαδίζουμε. Πάντως, ό,τι ψαρεύω γενικά από ανακοινώσεις για αιτήματα Πληροφορικών από όλες τις ενώσεις, τις βάζω στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου για... ενημέρωση  8)

stratosg

Εγώ θα συμφωνήσω με τον Andreas_p. Σε βαθμό κακουργἠματος.

Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

andreas_p

stratosg, και δεν είδες, δεν άκουσες τίποτε.
ΕΧΩ  στοιχεία (έχω καλούς επιστήθιους φίλους και φίλες σε κομβικές θέσεις) τα οποία μόλις τα παρουσιάσω ... θα νιώσουμε πολυυυυυυυυυύ Μ _ _ _ _ Ε Σ !!!
Φοβάμαι ότι θα τουρκέψουμε ... θα γίνουμε γενίτσαροι !!!

Στοιχεία με αρ. ΦΕΚ για καθορισμό ειδικότερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων. Και φυσικά αυτά τα ... ειδικότερα συνοδεύονται  και από  special ... μπαξίσι. Χρόνια τώρα αυτή η δουλειά. Αλλά ... άχνα ...

lykos

Συμφωνώ επίσης, με μποϋκοτάζ στις γραμματειακές εργασίες.
Ας μας χαλάσουν τη διαγωγή!
Το πολύ-πολύ να πάμε και σ’ άλλο Σχολείο για συμπλήρωση ωραρίου.
----------------
Μ’ άρεσε η «Διακήρυξη του e-school…» (που μας κοινοποίησε ο Wizard) και έχω να σχολιάσω:
Για να πραγματοποιηθούν – όλα – αυτά που αναφέρονται εκεί μέσα, μια λύση μόνο υπάρχει: Να εφαρμοστεί το «σύστημα» σε άλλη χώρα.
Το ίδιο προτείνω - με την ευκαιρία - και για την επιτυχία, του απ’ τον Μπαμπινιώτη & λοιπούς ετοιμαζόμενο «νέο σύστημα εξετάσεων».
Στη χώρα μας ποτέ δεν εφαρμόστηκε κάτι χωρίς εκπτώσεις.

pentsas

Kαλησπέρα στους εκλεκτούς(κυριολεκτικά) συναδέλφους.
Θα ήθελα την βοήθειά σας για να βάλω τις παρακάτω λέξεις - φράσεις στη σωστή τους σειρά:

Διδακτικά καθήκοντά του.
Παιδαγωγικά-εκπαιδευτικά καθήκοντά του.
Ραντεβού του με τις εξελίξεις στο χώρο της Πληροφορικής.
Ραντεβού του με τα σοβαρά-ουσιαστικά(όποτε αυτά υπάρχουν) σεμινάρια Πληροφορικής - Παιδαγωγικής - Διδακτικής.
Θέματα συνεργατικότητας - διαθεματικότητας με άλλες ειδικότητες.
Καθήκοντά του ως υπεύθυνος ΣΕΠΕΗΥ.
Καθήκοντά του ως σύμβουλος "νέων" τεχνολογιών γενικά.
Καθήκοντά του ως σύμβουλος "νέων" τεχνολογιών στη διεύθυνση του σχολείου.
Καθήκοντά του ως γραμματέας του σχολείου(δ-βάση, asc timetable, αλληλογραφία, διάφορες φόρμες, λογαριασμοί μαθητών στο ΠΣΔ, goneis.gr,... και τώρα e-school, etc.).


Ένας καθηγητής Πληροφορικής(που συμπληρώνει κανονικά το ωράριό του) πρέπει να είναι αποτελεσματικός στα:
α)_____________________
β)_____________________
γ)_____________________
δ)_____________________
ε)_____________________
στ)____________________

Αν έχεις έναν γάιδαρο και τον παραφορτώσεις όμως, κάποια στιγμή θα τα πετάξει όλα κάτω. (elias)

Είμαστε η μόνη ειδικότητα που  πάμε στο σχολείο  χωρίς να έχουμε ξεκαθαρίσει μέσα μας ποιος ακριβώς είναι ο ρόλος μας.
Το πρόβλημα όμως ξεκινά από εμάς τους ίδιους. Όντας εξαρτημένοι  από τους Η/Υ  είμαστε πάντα πρόθυμοι να "βοηθήσουμε " τον οποιονδήποτε οποτεδήποτε. Έτσι όμως τους καλομαθαίνουμε και τελικά τους κάνουμε να είναι αυτοί εξαρτημένοι από εμάς.  Και ξέρετε φαντάζομαι  πως αντιδρά κάποιος όταν νοιώθει το στερητικό σύνδρομο να πλησιάζει.

Χρέος μας είναι να διασφαλίσουμε τον ρόλο μας ως Εκπαιδευτικοί - Παιδαγωγοί.
Χρέος μας είναι να πολεμήσουμε όλους αυτούς που βάζουν μαγνήτες στην πυξίδα μας.
Χρέος μας είναι να διαφυλάξουμε και να προστατέψουμε τον θεσμό του σχολικού συμβούλου Πληροφορικής, που με τόσο κόπο και αγώνες του δώσαμε σώμα και ψυχή.
Χρέος μας είναι να είμαστε λιγότερο τεχνοκράτες (πχ ΠΛΗΝΕΤ) και περισσότερο εκπαιδευτικοί.
Χρέος μας είναι όταν βλέπουμε παραφορτωμένο γάιδαρο να πετάμε το περίσσιο φορτίο του.

Με εκτίμηση

Παναγιώτης Πέντσας.


stratosg

Χμ, πάντως πολύ θα ήθελα να ζήσω τη μέρα εκείνη που δεν θα κάνουμε κανένα από εκείνα τα γνωστά θελήματα, που κάποιοι πιστοποιημένοι και πληρωμένοι "μπαρμπάδες" θα αρχίσουν να ιδρώνουν και τα μάτια να θολώνουν, η καρδιά τους να χτυπά, να μην βγαίνουν τα χαρτιά, το υπουργείο να προστάζει, ο προϊστάμενος να ουρλιάζει κι εμείς σε μια γωνιά να κοιτάμε γελαστά. Μα όλα είναι ουτοπία, θα τα πνίξει η δουλεία, που φοβάται ο καθείς, μη στη θέση του βρεθείς, και σε στείλουν μακριά να γεμίσεις τα κενά. Που ακριβώς θε να σε στείλουν; Οι υπεράριθμοι τους πνίγουν, και άμα γίνουμε γροθιά, θα τους δείξουμε καλά. Η ισχύς εν τη ενώσι, ο λαός έχει τη γνώση, που μας λέει γνωμικά, να γλυκάνουν την καρδιά.

Επιτέλους πρέπει να καταλάβουμε πρώτα εμείς και μετά θα πρέπει να το δώσουμε να το καταλάβουν και οι υπόλοιποι πως είμαστε από τις πλέον πολυπληθείς ειδικότητες και δεν μπορούν να μας αγνοούν επιδεικτικά. Ας διεκδικήσουν οι ενώσεις μας (όχι η ΟΛΜΕ) να υπάρχει κάπου ανάμεσα στους συμβούλους του Π.Ι. και κάποιος πληροφορικός. Καλός κι ο Μπαμπινώτης...αλλά...βαθιά νυχτωμένος και τεχνολογικά αποξενωμένος.
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Συνάδερφοι, νομίζω πως για να φανεί η δύναμή μας πρέπει να είμαστε όλοι ενωμένοι κάτω από έναν σύλλογο.  Πρέπει να διαλέξουμε μια ένωση-σύλλογο που και όλοι να συμμετέχουμε σε αυτόν. Γνώμη μου είναι πως εμάς τους καθηγητές της δευτεροβάθμιας, ο μόνος  σύλλογος που μας ενώνει είναι αυτός της ΠΕΚΑΠ.
Να βάλουμε στην άκρη όλες τις υπόλοιπες ενώσεις και να προσπαθήσουμε να δυναμώσουμε την ΠΕΚΑΠ καθώς είναι η μόνη που αντιπροσωπεύει τον εργασιακό χώρο που ανήκουμε.
Να κάνουμε την ΠΕΚΑΠ να είναι πιο δυναμική και πιο ενεργητική και όταν η ΠΕΚΑΠ δυναμώσει, αποκτήσει πολλά μέλη, τότε να ορίσουμε μια μέρα  που θα κάνουμε επίσχεση εργασίας, αλλά πρέπει να συμμετέχουν αρκετοί.


stratosg

Συμφωνώ απόλυτα. Το έχω πει κι άλλες φορές πως πρέπει να σταματήσουμε να λειτουργούμε υπό το καθεστώς του διαίρει και βασίλευε.

Πάντως θα πρέπει να βρεθεί και κάποιος τρόπος που θα διασφαλίζει ότι θα κρατηθεί έξω από μια τέτοια κίνηση κάθε ίχνος κομματικών χρωματισμών, αλλιώς δεν αλλάζει κάτι από το τώρα. Για τους λόγους που αναφέρεις πιο πάνω είμαι κι εγώ μέλος (οικονομικά τακτοποιημένο) της ΠΕΚΑΠ.
Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.

fgmarg

Γεια σας καλοί συνάδελφοι!!! Να προσθέσω και ένα καινούργιο καθήκον που ετοιμάζονται να μας αναθέσουν: e-class (όπως e-school, e-mail και άλλα e-θαυμάσια)... Βεβαίως καινούργιο ακριβώς δεν είναι, κάποιο αντίτιμο πρέπει να έχει η 3ωρη μείωση. Προφανώς οι δουλειές του γραμματέα δεν θεωρούνται εργασίες της ειδικότητας. Προσφορά του/της ΠΕ19-20 στην ομαλή λειτουργία του σχολείου είναι.

stratosg

Να φοβάσαι εκείνον που δεν έχει να χάσει τίποτα.