Υλη 2016-17

Ξεκίνησε από likoyrgos, 16 Αυγ 2016, 02:03:41 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

likoyrgos

Γειά σας. Ξέρει κανείς το βιβλίο και την ύλη του μαθήματος για την νέα χρονιά; Ευχαριστώ!

Καρκαμάνης Γεώργιος

Δυστυχώς πάντα στο ΕΠΑΛ η ύλη ανακοινώνεται μετά την έναρξη των σχολείων και μάλιστα φέτος δεν υπάρχει ενημέρωση και τι θα γίνει με το νέο βιβλίο που γράφεται για το συγκεκριμένο μάθημα.


likoyrgos

Οπότε θα περιμένουμε  :(
Ευχαριστώ!

Γιάννης Αναγνωστάκης

Έχει δει κανείς τίποτα για ύλη ή και για βιβλίο στο Δομημένο ?

Λαμπράκης Μανώλης

καλησπέρα

ειδικά στον δομημένο που μάλλον γράφουν νέο βιβλίο/σημειώσεις για python είναι πολύ σημαντικό κάποια στιγμή να μας πουν κάτι ... το ίδιο όμως και στα δίκτυα δεν υποτείθεται πως θα γίνει ?? ούτε εκεί έχουμ ενημέρωση να υποθέσω έτσι ??

ikont

Καλησπέρα και από μένα!
Εύχομαι σε όλους καλή σχολική χρονιά.
Μέχρι να ενημερωθούμε για το βιβλίο, υπάρχουν μήπως προτάσεις/ιδέες συναδέλφων σχετικά με το κάνουμε στο μάθημα;
Χρησιμοποιούμε τις σημειώσεις μαθητή Β΄τάξης ή όχι?
Απλά περιμένουμε?

Ευχριστώ

evry

#6
Ένα σημαντικό μέρος του νέου βιβλίου θα αποτελεί επανάληψη - εμβάθυνση στις βασικές έννοιες του προγραμματισμού.
Δες τον πίνακα με την κατανομή της ύλης στις πρώτες σελίδες του βιβλίου της Β. (κάτω από το εισαγωγικό σημείωμα στην 3η σελίδα)
Το βιβλίο της Β σε καλύπτει απόλυτα μέχρι να έρθει το νέο βιβλίο, άρα αν θες τη γνώμη μου ξεκίνα με μια επανάληψη των βασικών εννοιών (μεταβλητές, τύποι, επιλογή και επανάληψη). Αν οι μαθητές σου τα κατέχουν αυτά μπορείς να μιλήσεις μετά για συναρτήσεις και λίστες (πολύ βασικά).
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: evry στις 02 Σεπ 2016, 08:49:27 ΜΜ
Ένα σημαντικό μέρος του νέου βιβλίου θα αποτελεί επανάληψη - εμβάθυνση στις βασικές έννοιες του προγραμματισμού.
Δες τον πίνακα με την κατανομή της ύλης στις πρώτες σελίδες του βιβλίου της Β. (κάτω από το εισαγωγικό σημείωμα στην 3η σελίδα)
Το βιβλίο της Β σε καλύπτει απόλυτα μέχρι να έρθει το νέο βιβλίο, άρα αν θες τη γνώμη μου ξεκίνα με μια επανάληψη των βασικών εννοιών (μεταβλητές, τύποι, επιλογή και επανάληψη). Αν οι μαθητές σου τα κατέχουν αυτά μπορείς να μιλήσεις μετά για συναρτήσεις και λίστες (πολύ βασικά).

thank you!

progmat

#8
Καλημέρα σε όλους!
Φέτος έχω πρώτη φορά στο φροντιστήριο ένα τμήμα από ΕΠΑΛ και είδα ότι στην ουσία το μάθημα που εξετάζεται είναι ο δομημένος προγραμματισμός. Άρχισα λοιπόν να τους κάνω βασική θεωρία αλγορίθμων και ψευδογλώσσας. Τους είπα ότι εξετάζονται σε ψευδογλώσσα και Pascal βλέποντας τα παλιά θέματα αλλά μου απάντησαν ότι στο σχολείο τους κάνουν Python! Τώρα είδα και το παραπάνω post που αναφέρετε κάτι για Python. Καλά είναι δυνατόν η γλώσσα που θα εξετάζονται να είναι η Python? Και αν ναι υπάρχει κάποιο βιβλίο να συμβουλευτώ ή βοήθημα? Το μόνο βοήθημα που βρήκα αναφέρεται φυσικά στην παλιά ύλη με Pascal. Υπάρχει περίπτωση η ψευδογλώσσα που τους κάνω να προκύψει στο τέλος αχρείαστη; Ευχαριστώ!

zsdregas

Παράθεση από: progmat στις 16 Σεπ 2016, 11:19:14 ΠΜ
Καλημέρα σε όλους!
Φέτος έχω πρώτη φορά στο φροντιστήριο ένα τμήμα από ΕΠΑΛ και είδα ότι στην ουσία το μάθημα που εξετάζεται είναι ο δομημένος προγραμματισμός. Άρχισα λοιπόν να τους κάνω βασική θεωρία αλγορίθμων και ψευδογλώσσας. Τους είπα ότι εξετάζονται σε ψευδογλώσσα και Pascal βλέποντας τα παλιά θέματα αλλά μου απάντησαν ότι στο σχολείο τους κάνουν Python! Τώρα είδα και το παραπάνω post που αναφέρετε κάτι για Python. Καλά είναι δυνατόν η γλώσσα που θα εξετάζονται να είναι η Python? Και αν ναι υπάρχει κάποιο βιβλίο να συμβουλευτώ ή βοήθημα? Το μόνο βοήθημα που βρήκα αναφέρεται φυσικά στην παλιά ύλη με Pascal. Υπάρχει περίπτωση η ψευδογλώσσα που τους κάνω να προκύψει στο τέλος αχρείαστη; Ευχαριστώ!
Καλησπέρα.

Ναι, από φέτος εξετάζεται η Python.
Το βιβλίο της Β μπορείς να το κατεβάσεις από εδώ.  Μπορείς να κατεβάσεις αν θες και το βιβλίο της Γ γενικής παιδείας από εδώ.

Κάποιες απαντήσεις δόθηκαν ήδη παραπάνω, δες πχ την απάντηση του evry.
Τα παιδιά κάνανε από πέρσι Python ως μάθημα ειδικότητας και αλγοριθμική ως μάθημα γενικής. Η ψευδογλώσσα σίγουρα θα είναι αχρείαστη.

Καλή συνέχεια.

aprekates

Στο 1οκεφαλαιο του βιβλιου της Β εχει μια εμβολιμη παραγραφος που αν δεν θεωρηθει πλακα καθιστα την ψευδογλωσσα της Γενικης μερος της υλης

progmat

Παράθεση από: zsdregas στις 16 Σεπ 2016, 06:50:07 ΜΜ
Καλησπέρα.

Ναι, από φέτος εξετάζεται η Python.
Το βιβλίο της Β μπορείς να το κατεβάσεις από εδώ.  Μπορείς να κατεβάσεις αν θες και το βιβλίο της Γ γενικής παιδείας από εδώ.

Κάποιες απαντήσεις δόθηκαν ήδη παραπάνω, δες πχ την απάντηση του evry.
Τα παιδιά κάνανε από πέρσι Python ως μάθημα ειδικότητας και αλγοριθμική ως μάθημα γενικής. Η ψευδογλώσσα σίγουρα θα είναι αχρείαστη.

Καλή συνέχεια.

Σ' ευχαριστώ για την απάντηση! Οπότε αφού δεν υπάρχει βιβλίο ακόμη φαντάζομαι δεν θα υπάρχει και αντίστοιχο βοήθημα για να το συμβουλευτούμε... Την ύλη πότε σκοπεύουν να την βγάλουν; Το ΦΕΚ βγαίνει στην σελίδα του υπουργείου η υπάρχει και αλλού;

zsdregas

Παράθεση από: aprekates στις 16 Σεπ 2016, 09:25:22 ΜΜ
Στο 1οκεφαλαιο του βιβλιου της Β εχει μια εμβολιμη παραγραφος που αν δεν θεωρηθει πλακα καθιστα την ψευδογλωσσα της Γενικης μερος της υλης
Ελπίζω να μην το κάνουν.  Μας έλεγαν, πάντως, και συγνώμη για το hijacking του νήματος, πέρσι σε ένα online σεμινάριο για την Python, κι αν θυμάμαι καλά σε εκείνη τη συνάντηση ήταν 1 - 2 από τη συγγραφική ομάδα του βιβλίου προγραμματισμού της Γ, ότι δεν θέλουν τα παιδιά να μάθουν Python αλλά εισαγωγή στον προγραμματισμό με Python. Την άποψη αυτή την εξέφρασε ένας καθηγητής από το πανεπιστήμιο της Πάτρας και ο σχολικός σύμβουλος, υπεύθυνος για το σεμινάριο. Δεν θέλουν, δηλαδή, απ' ότι κατάλαβα να εμβαθύνουμε και πάρα πολύ στην Python. Αλλά ας περιμένουμε να βγει η ύλη και οι όποιες αδηγίες για αυτήν και βλέπουμε.

Παράθεση από: progmat στις 17 Σεπ 2016, 12:19:45 ΠΜ
Την ύλη πότε σκοπεύουν να την βγάλουν; Το ΦΕΚ βγαίνει στην σελίδα του υπουργείου η υπάρχει και αλλού;
Η ύλη μόνο το υπουργείο ξέρει πότε θα βγει αλλά θα τη δεις άμεσα και στις σελίδες που ασχολούνται με τα της εκπαίδευσης.

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Ευριπίδη, μιας και ανήκεις στην ομάδα, ενημέρωνέ μας pls όταν μπορείς για ό,τι νεότερο...
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

evry

Δεν έχω κάτι νεώτερο, ισχύει ότι είπα παραπάνω, το οποίο σας καλύπτει όσον αφορά την ύλη μέχρι και μετά τα Χριστούγεννα.
Ελπίζω ότι σύντομα θα βγει η ύλη και θα σταλούν τα βιβλία.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

G.S.

Δηλαδή ότι διδάξουμε θα είναι σχετικό με την Python; Δε χρειάζεται αναφορά στην ψευδογλώσσα και τους αλγορίθμους; Οι πανελλήνιες θα περιέχουν μόνο θέματα σε Python;
Σιαφάκας Γιώργος
ΠΕ19

evry

Για ποιον λόγο να γίνει ψευδογλώσσα?
Αφού το μάθημα είναι συνέχεια του μαθήματος της Β που ήταν Python.
Επίσης η Python σε όγκο και απλότητα κώδικα είναι καλύτερη από την ψευδογλώσσα.
Αν θεωρείτε ότι η αναφορά στην ψευδογλώσσα βοηθάει μπορείτε να το κάνετε, αλλά οι αλγόριθμοι υλοποιούνται σε Python.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

sub0gr

Παράθεση από: evry στις 02 Σεπ 2016, 08:49:27 ΜΜ
Ένα σημαντικό μέρος του νέου βιβλίου θα αποτελεί επανάληψη - εμβάθυνση στις βασικές έννοιες του προγραμματισμού.
Δες τον πίνακα με την κατανομή της ύλης στις πρώτες σελίδες του βιβλίου της Β. (κάτω από το εισαγωγικό σημείωμα στην 3η σελίδα)
Το βιβλίο της Β σε καλύπτει απόλυτα μέχρι να έρθει το νέο βιβλίο, άρα αν θες τη γνώμη μου ξεκίνα με μια επανάληψη των βασικών εννοιών (μεταβλητές, τύποι, επιλογή και επανάληψη). Αν οι μαθητές σου τα κατέχουν αυτά μπορείς να μιλήσεις μετά για συναρτήσεις και λίστες (πολύ βασικά).

Σύμφωνα με τον πίνακα κατανομής της ύλης στις πρώτες σελίδες του βιβλίου της Β, οι λίστες είναι εκτός στην Γ. Στα κεφάλαια 5 και 6 έχει παύλα κάτω από την Γ Τάξη.

evry

Παράθεση από: sub0gr στις 22 Σεπ 2016, 11:20:08 ΠΜ
Σύμφωνα με τον πίνακα κατανομής της ύλης στις πρώτες σελίδες του βιβλίου της Β, οι λίστες είναι εκτός στην Γ. Στα κεφάλαια 5 και 6 έχει παύλα κάτω από την Γ Τάξη.

Αυτό δε σημαίνει ότι οι λίστες είναι εκτός, σημαίνει ότι δεν θα κάνουν τα ίδια πράγματα. Παρακάτω έχει Δομές Δεδομένων ΙΙ που περιέχουν στοίβα και ουρά οι οποίες υλοποιούνται με λίστες, άρα οι μαθητές πρέπει να ξέρουν λίστες. Προφανώς στο κεφάλαιο αυτό θα υπάρχει μια παράγραφος που κάνει μια σύνοψη/επανάληψη στις λίστες.
Άρα οι λίστες είναι μέσα στην ύλη και μάλιστα είναι το σημαντικότερο κομμάτι της ύλης στην Γ αφού είναι η θεμελιώδης δομή δεδομένων της Python πάνω στην οποία χτίζουμε όλες τις άλλες.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Τώρα που βγήκε και η εξεταστέα ύλη του μαθήματος επίσημα, όπως είχα πει και παραπάνω μπορεί κάποιος να κάνει τα πρώτα 2 κεφάλαια όπως είναι και στο βιβλίο της Β, με τα βασικά του προγραμματισμού, και μετά να μιλήσει λίγο για συμβολοσειρές, λίστες και συναρτήσεις. Φαντάζομαι ότι μέχρι να καλύψει όλα αυτά θα έχει έρθει το βιβλίο.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

founes

Ασκήσεις με διαγράμματα ροής κάνουμε φέτος στην python?

Κι αν ναι ,

την  x=input() που είναι είσοδος και εκχωρηση 2 σε 1 πως τη σχεδιάζουμε;

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Εχω την αίσθηση ότι ασχολούμαστε πλέον απευθείας σε python.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

evry

Τα διαγράμματα ροής έχουν απλά εκπαιδευτικό σκοπό και υπάρχουν κάποια (ελάχιστα) στο βιβλίο για να βοηθήσουν τους μαθητές στην κατανόηση των βασικών δομών ελέγχου.
Η λογική είναι όλοι οι αλγόριθμοι να εκφράζονται σε Python. ούτε σε διάγραμμα ροής ούτε σε ψευδογλώσσα.

και να το πω και αλλιώς: Στο μάθημα της Β του οποίου το μάθημα της Γ είναι συνέχεια κάνατε διαγράμματα ροής?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

founes

οχι evry, αλλά στο θέμα 2 των πανελλαδικών στην Pascal ζητείται το διαγραμμα ροης.

evry

#24
Το μάθημα δεν μεταφράστηκε απλά από pascal σε Python. Είναι πολύ πιο προχωρημένο όπως φαίνεται και από την ύλη του. Από την στιγμή που δεν έγιναν διαγράμματα ροής στην Β για την προσέγγιση των δομών ελέγχου για ποιον λόγο να γίνουν στην Γ?
Το ότι παλιά το θέμα Β ήταν διάγραμμα ροής δε σημαίνει ότι θα είναι έτσι και με το νέο μάθημα.
Νομίζω είναι καλύτερα να ξεχάσουμε εντελώς το μάθημα Δομημένος Προγραμματισμός και να σκεφτούμε το μάθημα της Γ ως συνέχεια αυτού της Β.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Καρκαμάνης Γεώργιος

Πάντως να βγει πρώτα η ύλη και έπειτα το βιβλίο στο οποίο αναφέρετε η ύλη δεν συνηθίζεται.....

Ας περιμένουμε για να δούμε τη δομή του νέου βιβλίου..

evry

Στο συνέδριο "Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση" που θα γίνει σε δυο εβδομάδες στο  πανεπιστήμιο Πειραιά
θα γίνει ένα εργαστήριο σε Python με δραστηριότητες κάποιες από τις οποίες θα αναφέρονται και στην νέα ύλη, από τα μέλη της συγγραφικής ομάδας του βιβλίου.
Conference in Informatics in Education.
Αν είστε κοντά και διδάσκετε το μάθημα σε ΕΠΑΛ περάστε να ανταλλάξουμε απόψεις.
Αποτελεί και μια προσπάθεια της συγγραφικής ομάδας να ενημερώσει τους συναδέλφους και να ακούσουμε παρατηρήσεις/απόψεις/ιδέες για το μάθημα της Β, από τους συναδέλφους που το έχουν διδάξει.

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

computerscience

Καλησπερα,
Ηθελα να ρωτησω εάν τελικα αυτοι που ξαναδίνουν φετος πανελληνιες, θα δώσουν με την περσινή υλη; Εχει βγει καπου επίσημα;
Ευχαριστω

angrits

Καλησπέρα,
Κάνω το μάθημα του προγραμματισμού τον ΕΠΑΛ σε φροντιστήριο και το βιβλίο ακόμα δεν το έχω βρει. Γνωρίζει κάποιος καμιά πληροφορία αν υπάρχει πουθενά. Ευχαριστώ.

founes

Καλημέρα σε όλους τους συναδέλφους,

θα ήθελα να ρωτήσω αν έχετε κάνει κάποιο χρονοδιάγραμμα
σχετικά με την ύλη του μαθήματος κι επίσης ποια σειρά σκοπεύετε
να ακολουθήσετε.

Σκέφτομαι την εξής σειρά 3, 4, 7, 8 και κατόπιν τα εναπομείναντα κεφάλαια
με τη σειρά. Θεωρείτε ότι επαρκεί ο χρόνος για την κάλυψη της ύλης;
Έχω αρχίσει να αγχώνομαι....  :(

user_83

θεωρώ ότι ο χρόνος δεν φτάνει...μου φαίνεται τεράστια η ύλη και με πολλές ασάφιες...
Δεν ξέρω αν πρέπει να κάνω διαγραμματα ροής,
αν πρέπει να κάνω ψευδοκώδικα ή αν πρέπει να κάνω μονο προγράμματα σε pyhton...
επίσης η απορία μου ειναι ότι άλλες χρονιές σε Pascal έκανα ασκήσεις με μέσους όρους , αθροίσματα , ευρεση μεγίστου ελαχίστου (που ζητούνταν στο θέμα Γ και Δ) κ.τ.λ φέτος για αυτά δεν αναφέρει τίποτα το βιβλίο...
Ακόμη ένα ζήτημα είναι η μετατροπή της range σε while κατα χρονιές είχαν βάλει θέμα μετατροπής από μια δομή σε μια άλλη φέτος το διδάσκουμε αυτο ή όχι?
Γενικώς, το βιβλιο έχει ελάχιστα παραδείγματα...Δεν μπορώ να βγάλω άκρη για το τι ακριβώς πρέπει να διδάξω...και ο χρόνος πιέζει πάρα πολύ...

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Σχετικά με τα διαγράμματα, έγινε σχετική αναφορά σε προηγούμενα posts του Ευριπίδη.
Σχετικά με την ύλη: όντως ο χρόνος πιέζει, αν συνυπολογίσει κανείς τις χαμένες ώρες και το μειωμένο ενδιαφέρον πολλών μαθητών ΕΠΑΛ για να μάθουν και να ασχοληθούν στο σπίτι τους. Ίσως έπρεπε να είναι εκτός ύλης ορισμένα ακόμη τμήματα του βιβλίου.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

evry

#32
Νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο από το βιβλίο ότι η μόνη γλώσσα αναπαράστασης αλγορίθμου στο μάθημα είναι η γλώσσα Python, ούτε ψευδογλώσσα ούτε ΔΡ, αφού το 99.999% του κώδικα στο βιβλίο είναι σε Python.
(Αναρωτιέμαι αν στο βιβλίο ήταν όλα σε ψευδογλώσσα και κάπου υπήρχε ένα ιστορικό σημείωμα με παράδειγμα σε Python υπήρχε περίπτωση να ρωτήσει κανείς αν κάνουμε Python?)

Όσον αφορά τις λίγες ασκήσεις που υπάρχουν στο βιβλίο όσοι διαμαρτύρονται έχουν δίκιο. Αυτή τη στιγμή γράφεται το τετράδιο μαθητή. Γίνεται προσπάθεια να είναι έτοιμο τα Χριστούγεννα μαζί με μια λίστα με παροράματα που έχουμε εντοπίσει ως τώρα.
Μέχρι τότε θα συνιστούσα (προσωπική μου άποψη) σε πρώτη φάση να γίνονται ασκήσεις με δομή επανάληψης και επιλογής και λίστες. Εκεί μπορούν να γίνουν ασκήσεις όπως στο μάθημα της ΑΕΠΠ γίνονται με μονοδιάσταστους πίνακες.
Δεν μιλάω για πολύπλοκα ή πολύ δύσκολα πράγματα (κάποιες δραστηριότητες του βιβλίου είναι πράγματι δύσκολες) αλλά για βασικά πράγματα τέτοια ώστε να καταλάβει ο μαθητής τι είναι η λίστα και που χρησιμεύει.
Επίσης μπορούν να γίνουν και κάποιες βασικές ασκήσεις με max, min, sum, μετρητές κλπ στο πνεύμα του παλιού μαθήματος .

Όσον αφορά την ύλη αντιλαμβάνομαι ότι κάποιες έννοιες στα τελευταία κεφάλαια είναι δύσκολο να τις περάσουμε στους μαθητές. Όμως από την άλλη θα πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν είναι δυνατόν μέσα σε 2 χρόνια με δυο 4ωρα μαθήματα να κάνουμε μόνο δομή επιλογής και επανάληψης.
Το νέο μάθημα Προγραμματισμός Υπολογιστών που δεν έχει σχέση με το παλιό μάθημα Δομημένος Προγραμματισμός είναι εντελώς καινούργιο. Ο σημαντικότερος λόγος που δεν έχει σχέση είναι ότι ήδη στην Β οι μαθητές έχουν διδαχθεί τα βασικά του προγραμματισμού με την Python.
Αυτή είναι η διαφορά. Άρα στην Γ θα πρέπει να προχωρήσουν παρακάτω.

Επίσης όσον αφορά τις μετατροπές. Οι μετατροπές δεν είναι αυτοσκοπός. Αποτελούν ασκήσεις με σκοπό να καταλάβουν οι μαθητές πως λειτουργούν οι δυο δομές επανάληψης while/for. Δεν διδάσκουμε μετατροπές μπας και πέσει θέμα αλλά τις δομές επανάληψης. Νομίζω ότι ένα - δυο παραδείγματα αρκούν προς αυτή την κατεύθυνση.

Παρακάτω δίνω και μια απλή μετατροπή του ιδιώματος for ... in range σε while

Το τμήμα κώδικα
Κώδικας: python
s = 0
for i in range(1,10,2) :
   s = s + i
   print s, i


εμφανίζει τα ίδια αποτελέσματα με το παρακάτω τμήμα κώδικα
Κώδικας: python
s = 0
i = 1
while (i < 10) :
   s = s + i
   print s, i
   i = i + 2


Προσοχή!!! Η μεταβλητή i δεν τερματίζει με την ίδια τιμή και στις δυο περιπτώσεις. Στην πρώτη η τελική τιμή της είναι 9 ενώ στη δεύτερη 11.
Αυτό συμβαίνει επειδή η range επιστρέφει μια λίστα κάτι το οποίο θα πρέπει να δείξουμε στους μαθητές με ένα παράδειγμα όπως το παρακάτω:

Κώδικας: python
s = 0
for i in [1, 3, 5, 7, 9] :
   s = s + i
   print s, i


Θα έλεγα πρώτα να τους δείξετε τέτοιες ασκήσεις χωρίς τη range και μετά να βάλετε στο παιχνίδι τη range. Μην το δείτε σαν μετατροπές ισοδύναμων τμημάτων κώδικα γιατί δεν είναι τέτοια και δεν υπάρχει και λόγος.
Θα συνιστούσα ασκήσεις στις οποίες να υπάρχει η εκφώνηση "να εμφανίζουν τις ίδιες τιμές". Και πιο απλό είναι έτσι και βάζεις τους μαθητές να σκεφτούν.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΕΣΤΟΡΑΣ

Μήπως ξέρει κάποιος να με ενημερώσει από που θα προμηθευτώ τα σχολικά εγχειρίδια ??
Άμεσα επειδή μου έτυχε περίπτωση έκτακτη και δεν γνώριζα ότι έχει αλλάξει η ύλη για το 2016-2017
Επίσης ότι άλλο υλικό βοηθητικό υπάρχει (ασκήσεις κτλ ) Ευπρόσδεκτα

                                       Ευχαριστώ

nefeli

Στη δραστηριότητα 4 στη σελίδα 103 (κεφ. 6) αναφέρεται ο εξής τρόπος δημιουργίας λίστας:
[i**2 for i in range (1,11)]
που (εγώ τουλάχιστον) δεν τον έχω διδάξει. Πιστεύετε ότι η αναφορά του εδώ σημαίνει ότι είναι μέσα στην ύλη τους και άρα πρέπει να τον διδάξουμε;

taxata

Εφόσον το βιβλίο περιέχει μία ενεργή γλώσσα (επιτέλους   :D), νομίζω ότι  είναι καλό να μην την αποστειρώνουμε αλλά όταν η ροή του μαθήματος το επιτρέπει και δίνονται αφορμές να δίνουμε στοιχεία από τις δυνατότητές της. Αυτό δε σημαίνει βέβαια ότι τα "διδάσκουμε" και άρα τα απαιτούμε από αυτούς στο σχολείο ή τις εξετάσεις. Πρέπει να περάσουμε και σε αυτούς ότι ο σκοπός του μαθήματος είναι να μάθουν να υλοποιούν αλγορίθμους και η python είναι (καλώς) το εργαλείο τους. Τα ιδιώματά της, List Comprehensions και ότι άλλη ευκολία μας παρέχει όπως πχ λύσεις ταξινόμησης τύπου alist.sort() είναι χρήσιμη γνώση για την αγορά εργασίας (μη ξεχνάμε ότι έχουμε μαθητές Επαγγελματικού Λυκείου και εν δυνάμει αυριανούς προγραμματιστές ή ότι άλλο), αλλά ΔΕΝ πρέπει να είναι αντικείμενο εξέτασης της αποκτηθείσας γνώσης τους.

ΚΑΙ Βέβαια εάν θέλει κάποιος προχωρημένος μαθητής να χρησιμοποιήσει κάτι του τύπου alist.sort() ή αντίστοιχο στις εξετάσεις μπορεί πάντα να το κάνει αφού όμως  φτιάξει πχ μία κλάση με τις μεθόδους της πρώτα.
Τάσος_Χατζηπαπαδόπουλος
Κύριε δεν έχω internet
http://users.sch.gr/chatzipap/

nefeli

Συγγνώμη αλλά δεν κατάλαβα την απάντηση. Είναι κατά τη γνώμη σου στην ύλη ή όχι; Αυτό για ένα πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα σημαίνει κάτι αρκετά συγκεκριμένο. Σημαίνει για παράδειγμα ότι μπορεί να τους δώσουν μια τέτοια γραμμή κώδικα και να τους ζητήσουν τη λίστα που δημιουργεί ή κάποιον πίνακα τιμών.
Υπάρχει διαφορά στο τι μπορεί να προκύψει κατά την ώρα της διδασκαλίας και άρα να γίνει αφορμή συζήτησης και διδασκαλίας -εντός και εκτός εισαγωγικών- και σε αυτά που αναγράφονται στο σχολικό εγχειρίδιο και στις σελίδες που έχουν ορισθεί σαν ύλη.

evry

Ο/η taxata τα λέει πολύ σωστά. Στο μάθημά μας ισχύει ότι ισχύει και στα άλλα μαθήματα. Δεν είναι οι ασκήσεις στην ύλη, αλλά ότι περιλαμβάνεται στη θεωρία. Μερικές δραστηριότητες έχουν και διερευνητικό χαρακτήρα, δηλαδή να ανακαλύψει ο μαθητής κάποια χαρακτηριστικά της γλώσσας στο εργαστήριο. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι στην ύλη.
Στην ύλη είναι ότι έχουν τα σχετικά κεφάλαια. Αυτές τις εντολές επιτρέπεται να χρησιμοποιήσει ο μαθητής και καμία άλλη. π.χ. δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει τα sum, max, min της python γιατί δεν είναι στην ύλη. Αν το κάνει θα πρέπει να τα υλοποιήσει πρώτα.
Σχετικά τώρα με τα list comprehensions προφανώς και δεν είναι στην ύλη, αφού δεν αναφέρονται κάπου στη θεωρία.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

nefeli

Η απάντησή σας είναι σαφής. Δεν είναι στην ύλη επειδή αναφέρεται μεν σε λυμένο παράδειγμα στο βιβλίο, όχι όμως στην θεωρία. Ελπίζω απλώς την ίδια άποψη να έχουν και αυτοί που θα βάλουν τα θέματα στο τέλος. Γιατί έχουν συμβεί πολλά σε θέματα πανελλαδικών...

Γιάννης Αναγνωστάκης

Οι κλασσικοί αλγόριθμοι Ι όπως παρουσιάζονται στο βιβλίο της Β' Λυκείου, όπου περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων ο Μ.Κ.Δ, η σειριακή αναζήτηση και η ταξινόμηση με επιλογή:

α) Πρέπει να διδαχθούν στα παιδιά της Γ' Λυκείου; H πλειοψηφία δεν τα έχει διδαχθεί
β) Αποτελούν μέρος της εξεταστέας ύλης; Υποθέτω πως όχι, αλλά θεωρούνται γνωστά;

polikarpos

Παράθεσηα) Πρέπει να διδαχθούν στα παιδιά της Γ' Λυκείου; H πλειοψηφία δεν τα έχει διδαχθεί
β) Αποτελούν μέρος της εξεταστέας ύλης; Υποθέτω πως όχι, αλλά θεωρούνται γνωστά;
Τα  ίδια σκεπτόμουν κι εγώ.
Κατέληξα ότι θα ξαναδιδάξω στους μαθητές  μου τη σειριακή αναζήτηση και την ταξινόμηση με επιλογή (αμφιβάλλω αν θα τα θυμάται κανείς) ως εισαγωγή στο κεφάλαιο των κλασσικών αλγορίθμων της Γ. Είναι έτσι κι αλλιώς όμορφες ασκήσεις στις λίστες.
www.sepchiou.gr
moodle.sepchiou.gr
museum.sepchiou.gr

likoyrgos

Μήπως θα ήταν καλό ν' αναφέρουμε και που βρισκόμαστε πάνω - κάτω στην ύλη (για να έχουμε ένα μπούσουλα).

ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΕΣΤΟΡΑΣ

Μπορεί κάποιος να μου στείλει το διδακτικό υλικό για τη σειριακή αναζήτηση κτλ  που υποτίθεται ότι οι μαθητές διδάχτηκαν πέρυσι??

polikarpos

Παράθεση από: likoyrgos στις 29 Δεκ 2016, 11:15:46 ΜΜ
Μήπως θα ήταν καλό ν' αναφέρουμε και που βρισκόμαστε πάνω - κάτω στην ύλη (για να έχουμε ένα μπούσουλα).
Eχουμε κάνει με αυτή τη σειρά κεφ. 3, κεφ 4,7.1-7.2,  8.1 -8.2.
Θεώρησα ότι δεν έχει νόημα να πάμε στα κεφαλαια 5 και 6 αν δεν θυμηθούμε συναρτησεις, συμβολοσειρές και λίστες.
Θα συνεχίσουμε 8.3-8.4 κεφ 5 κεφ 6 κεφ 7 ξανα όλο και κεφ 11
και φουλ επαναλήψεις βέβαια.
www.sepchiou.gr
moodle.sepchiou.gr
museum.sepchiou.gr

Γιάννης Αναγνωστάκης

Σχολικό βιβλίο β λυκείου