ΘΕΜΑΤΑ-ΛΥΣΕΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2010

Ξεκίνησε από iliasthes, 03 Ιουν 2010, 10:25:13 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

christodoulos

Παράθεση από: gdrados στις 03 Ιουν 2010, 01:07:54 ΜΜ
Συνάδελφοι, σχετικά με τα ερωτήματα που διατυπώσαμε εδώ, ξέρετε αν υπήρξε κάποια οδηγία προς τους βαθμολογητές για την διορθωση των θεμάτων;
Γνωστός μου που ήταν σε επιτροπή εξέτασης φυσικώς αδυνατων μου είπε ότι οι προτενόμενες απαντήσεις ήταν οι αναμενόμενες. Δηλαδή το Δ ήταν λυμένο με πολλαπλή If και στο Β1 το writeln(3*z/z) σωστή απάντηση ήταν το 3.
Άντε να δούμε τώρα πως θα διδάξουμε του χρόνου την μορφοποιημένη εκτύπωση writeln(x:m:n). Θα λέμε φυσικά τα σωστά αλλά θα διευκρινίζουμε ότι στις Πανελλήνιες επειδή η επιτροπή δεν μπαίνει στο κόπο να ασχολείται με λεπτομέρειες μπορείτε το m και το n στους πραγματικούς να το κάνετε "γαργάρα"....

Πάντως είναι απίστευτο πως στο ίδιο θέμα μπορεί η επιτροπή να εμφανίζει δύο διαφορετικά πρόσωπα και τελικά να σε εκνευρίζουν;;; Συγκεκριμένα, ενώ στο writeln(x:1) με x=21 απαιτούν από τους μαθητές να ξέρουν τις λεπτομέρειες της γλώσσας (δηλ. όταν οι θέσεις εκτύπωσεις είναι λιγότερες από τα ψηφία του αριθμού τότε οδηγία μορφοποίησης :1 ουσιαστικά αγνοείται) και στο writeln(3*z/z) με το z=2 που αποδεδειγμένα εμφανίζει στην οθόνη την επιστημονική μορφή του αποτελέσματος 3.00000000Ε+00 δέχονται σαν σωστή απάντηση το λανθασμένο αποτέλεσμα 3 κρύβωντας ουσιαστικά κάτω από το χαλάκι τις λεπτομέρειες.

amichail

Επίσης γνωστή μου σε επιτροπή Φ.Α. είπε ότι στις προτεινόμενες λύσεις (που τις έστειλαν δύο φορές γιατί είχαν κάνει λάθος το θέμα Γ, αν είναι δυνατόν) για να ξεπεράσουν στο θέμα Δ το σκόπελο των τιμών μεταξύ 150-151 κλπ πρότειναν το mo := (b1+b2+b3+b4) div 4.
Άδικα λέμε στα παιδιά όλη τη χρονιά προσοχή ο ΜΟ είναι πραγματικός;;;
Βάλε και τα Β1 με τα integer/real κατάφεραν να κάνουν μπάχαλο τα εύκολα θέματα να δυστυχώς να μπερδέψουν τους ψυλλιασμένους μαθητές.
Για μένα θα πω μόνο ότι είμαι ο τύπος του δασκάλου που αν κάνω ένα μάθημα για 50η φορά θα αλλάξω για 52η φορά τις σημειώσεις μου

dimitra

Ένας (προσωπικός) σχολιασμός για τα θέματα:
ΘΕΜΑ Α.
Α1 (Σ - Λ)
Αρκετά καλά και εύκολα. Περίεργο ωστόσο ότι το Α1β είναι ίδιο με πέρυσι (λες και δεν έχουν θέματα να βάλουν).

Α2 (αντιστοίχιση)
Ευνοεί αυτούς που είχαν διαβάσει θεωρία, σχετικά εύκολο.

Α3
5 μονάδες τζάμπα...

Α4 (ερώτηση ανάπτυξης)
το κλασσικό μπλα μπλα, θεωρώ πολλές τις 10 μονάδες (πέρυσι αν θυμάμαι καλά δεν είχε τίποτα τέτοιο).

ΘΕΜΑ Β
Β1
Προσωπικά δεν μου άρεσε, το θεωρώ "κακό" θέμα. Αν όντως σκοπός του μαθήματος είναι να προάγει την αλγοριθμική σκέψη, τότε το θέμα αυτό είναι παντελώς άσκοπο. Και οι 20 μονάδες πολλές.

ΘΕΜΑ Γ
Μια χαρά μου φάνηκε.

ΘΕΜΑ Δ
Όπως σωστά επισημάνατε η εκφώνηση είναι ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ, καθώς αφήνει απ' έξω τις τιμές μεταξύ 150 και 151, 300 και 301 κλπ. Και αντί η ΚΕΕ να στείλει διευκρίνηση (ήμους σε φυσικώς αδυνάτους) έστειλε διευκρίνηση επί των λύσεων:
Συγκεκριμένα, δηλώνει τη μεταβλητή mo (ο μέσος όρος των 4 βαθμών) ως ακέραια (!!!!) και στο βρόχο της while υπολογίζει το μέσο όρο ως εξής:
mo := (vathmos1 + vathmos2 + vathmos3 + vathmos4) DIV 4

Φοβερό, ε;;; Ζητήσαμε διευκρίνηση, αλλά απόκριση ουδεμία! Με μεταξύ μας συνεννόηση δεχτήκαμε ότι θα θεωρούμε σωστή τη λύση στην οποία ο μαθητής θα αφήνει τις τιμές μεταξύ 150 και 151 κλπ (να ακολουθήσει δλδ το πινακάκι).
Κατά τ' άλλα το βρήκα νορμάλ το θέμα...
Χμμμμμ.... Επίσης, ενδιαφέρον έχει η 2η υπόδειξη για το Θέμα Δ, στην οποία επιβάλλει τη χρήση της while. Δεν καταλαβαίνω και πολύ το νόημά της (γιατί να μη χρησιμοποιήσουμε repeat ... until δηλαδή;). Αλλά κάτι τέτοιο δεν μπορούσε να γίνει στο περιβόητο Θέμα Γ της ΑΕΠΠ του Γενικού Λυκείου;;;

Στα + των θεμάτων ότι:
Δεν υπάρχει καθόλου ψευδοκώδικας (υπάρχουν απίστευτες ασάφειες στο βιβλίο)
Δεν υπάρχουν τα παρωχημένα λογικά διαγράμματα

Στα - των θεμάτων:
Δεν υπήρχε λέξη για υποπρογράμματα (ολόκληρο κεφάλαιο, μήπως να τα αφαιρέσουν από την ύλη να ξεμπερδεύουμε;)
Η ασάφεια στο Θέμα Δ
Το θέμα Β

Επαναλαμβάνω ότι οι απόψεις είναι προσωπικές.
Άντε, καλό καλοκαίρι και καλά αποτελέσματα στα παιδιά μας!
Ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο.

anonymos_ma8hths

καλησπερα θα ηθελα να κανω καποιες ερωτησεις σχετικα με τα θεματα..καταρχας εκανα λαθος στο Β1 το πρωτο λογο του οτι μπερδευτηκα επειτα στο επομενο Ε.Π.Α.Λ δν εβαλα καποιο χαρακτηρα για να δηλωσω τα κενα λογο του οτι δεν μας ειχανε πει κατι οτι πρεπει να το κανουμε...περνωντας στο m.o στο θεμα τεσσερα τον εβαλα ακεραιο...παλι στο ιδιο θεμα επειδη κολλησα στη λεξη "καταχωρει"αναγκαστηκα να κανω μια μεταβλητη τυπου char και να την κανω να παιρνει τις τιμες Α,Β κτλ..αναλογα με το m.o τελος στην εντολη ελεγχου while εβαλα για συνθηκη while not eponymo='telos' do
θα ηθελα αμα μπορειτε να μου πειτε ποια απο αυτα ειναι λαθος και ποια σωστα ευχαριστω εκ των προτερων..οσο για τα θεματα γενικως πιστευω ητανε σχετικα ευκολα εκτος απο κανα-δυο παγιδες κατα τη γνωμη μου οπωσ στο Σ-Λ το τελευταιο και το ασχολιαστω κατα τη γνωμη μου ειναι οτι 2 λεπτα μετα τη παραδοση ηρθε διευκρινηση και μετα μια ωρα μασ πηρανε τηλ στο σχολειο μας ειπανε ερχετε και αλλη μην φυγει κανεις για να ξαναπαρουν μιση ωρα μετα και να που οτι ηρθε διευκρινησει οτι δεν θα υπαρξει διευκρινησει :o :o ;D ;D

hliasant

Παράθεση από: anonymos_ma8hths στις 03 Ιουν 2010, 03:17:26 ΜΜ
το τελευταιο και το ασχολιαστω κατα τη γνωμη μου ειναι οτι 2 λεπτα μετα τη παραδοση ηρθε διευκρινηση και μετα μια ωρα μασ πηρανε τηλ στο σχολειο μας ειπανε ερχετε και αλλη μην φυγει κανεις για να ξαναπαρουν μιση ωρα μετα και να που οτι ηρθε διευκρινησει οτι δεν θα υπαρξει διευκρινησει :o :o ;D ;D
Ασε ασε...όταν ήρθε η διευκρίνηση εγώ είχα ήδη κάνει το θέμα Δ και αναγκάστικα να το ξανακάνω.
έχασα και στο Β1 το:
Παράθεση
x=21  |   writeln (x:1)  |   α.2
>:(

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: dimitra στις 03 Ιουν 2010, 02:20:18 ΜΜ
ΘΕΜΑ Β
Β1
Προσωπικά δεν μου άρεσε, το θεωρώ "κακό" θέμα. Αν όντως σκοπός του μαθήματος είναι να προάγει την αλγοριθμική σκέψη, τότε το θέμα αυτό είναι παντελώς άσκοπο. Και οι 20 μονάδες πολλές.
Συμφωνώ και επαυξάνω...

Παράθεση από: dimitra στις 03 Ιουν 2010, 02:20:18 ΜΜ
ΘΕΜΑ Δ
Χμμμμμ.... Επίσης, ενδιαφέρον έχει η 2η υπόδειξη για το Θέμα Δ, στην οποία επιβάλλει τη χρήση της while. Δεν καταλαβαίνω και πολύ το νόημά της (γιατί να μη χρησιμοποιήσουμε repeat ... until δηλαδή;). Αλλά κάτι τέτοιο δεν μπορούσε να γίνει στο περιβόητο Θέμα Γ της ΑΕΠΠ του Γενικού Λυκείου;;;
Διαβάζοντας το θέμα και βλέποντας ότι ο βρόχος θα πρέπει να σταματήσει όταν διαβαστεί ως επώνυμο το 'τέλος', σκέφτηκα: "να δεις που οι μαθητές θα βάλουν repeat-until αλλά δεν θα φροντίσουν να ελέγξουν με καμιά if αν το επώνυμο είναι 'τέλος' ώστε να μην διαβάσουν βαθμούς και υπολογίσουν μο για τον 'τέλος' ". Και αμέσως παρακάτω είχε την υπόδειξη για την while!!!  Με την while δεν θα είχαν τέτοιο πρόβλημα...

vav

Μπράβο Κ. Διαμαντοπούλου.
Πρώτα ο μαθητής........

Απαράδεκτοι....

dStyle

#37
στο θεμα Β εκει που λεει:
χ:=21      (χ:1) = ποια ειναι η σωστη απαντηση..?

ροταω διωτη ο ενας λεει 2 ο αλλος 1 και ο αλλος 21... μια σαφη απαντησει..? :x

hliasant

Παράθεση από: dStyle στις 03 Ιουν 2010, 04:16:51 ΜΜ
ποια ειναι η σωστη απαντησει..?

ροταω διωτη ο ενας λεει 2 ο αλλος 1 και ο αλλος 21... μια σαφη απαντησει..? :x
Η σωστή απάντηση είναι 21.

Σελ. 85, σχολ. βιβλίο.

ΠαράθεσηΑν το εύρος είναι μικρότερο από το μήκος του πεδίου που πρόκειται να τυπωθεί, αγνοείται η οδηγία μορφοποίησης και χρησιμοποιείται το ελάχιστο απαιτούμενο εύρος.

hliasant

Παράθεση από: GWH στις 03 Ιουν 2010, 12:25:14 ΜΜ
exw tn entypwsi pws dn gnt n valeis <> se string metavliti g afto k pistevw pws i epanalipsi eprepe na ginei me tn xrisi metavlitis boolean!!!!! ;D
Στον fp-compiler στο linux τρέχει μια χαρά το " <> string".(μόλις τώρα το δοκίμασα)
Δεν ξέρω αν τρέχει στην TPW.

nanakefa

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΟΤΙ ΤΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ ΔΕΝ ΚΑΛΥΠΤΑΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΜΕΣΟΥ ΟΡΟΥ Π.Χ 150,5 ΣΤΕΙΛΛΑΜΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΟΥ ΕΣΤΕΙΛΕ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΕΚΦΩΝΗΣΗΣ ΑΛΛΑ ΤΗΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ. ΑΡΧΙΚΑ ΔΗΛΩΝΕ MO:REAL ΜΟ:=(ΜΑ1+ΜΑ2+ΜΑ3+ΜΑ4)  /  4 KAI ΣΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΔΕΝ ΕΠΑΙΡΝΕ ΥΠΟΨΙ ΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 150,5. ΔΗΛΑΔΗ ΕΔΙΝΕ ΜΟ<=150 ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΜΟ>=151. Η ΝΕΑ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΕΔΙΝΕ ΜΟ:INTEGER ΚΑΙ ΜΟ:=(ΜΑ1+ΜΑ2+ΜΑ3+ΜΑ4)   DIV 4.

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: nanakefa στις 03 Ιουν 2010, 05:12:07 ΜΜ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΟΤΙ ΤΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ ΔΕΝ ΚΑΛΥΠΤΑΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΝΟΣ ΜΕΣΟΥ ΟΡΟΥ Π.Χ 150,5 ΣΤΕΙΛΛΑΜΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΟΥ ΕΣΤΕΙΛΕ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΕΚΦΩΝΗΣΗΣ ΑΛΛΑ ΤΗΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ. ΑΡΧΙΚΑ ΔΗΛΩΝΕ MO:REAL ΜΟ:=(ΜΑ1+ΜΑ2+ΜΑ3+ΜΑ4)  /  4 KAI ΣΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΔΕΝ ΕΠΑΙΡΝΕ ΥΠΟΨΙ ΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 150,5. ΔΗΛΑΔΗ ΕΔΙΝΕ ΜΟ<=150 ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΜΟ>=151. Η ΝΕΑ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΕΔΙΝΕ ΜΟ:INTEGER ΚΑΙ ΜΟ:=(ΜΑ1+ΜΑ2+ΜΑ3+ΜΑ4)   DIV 4.


Έλεος...Ακούσατε ακούσατε: o μέσος όρος πλέον είναι ακέραιος...

freedomst

Φέτος με αυτά που βλέπω με τα θέματα (ΔΠ και ΑΕΠΠ) θα τρελαθώ  >:( :o :'( >:(!!!
Που ξανακούστηκε να "ταιριάζουν - διορθώνουν" τις λύσεις με βάση τις ασάφειες των θεμάτων τους για να καλύψουν την ανικανότητά τους!?!? ???
Σταματοπούλου Ελευθερία
ΠΕ19 - ΓΕΛ Κρύας Βρύσης

"Ουδέν κακόν αμιγές καλού"

thrask

Μιας και ήμουν σε κέντρο εξέτασης Φ.Α., δυστυχώς διαπίστωσα την προχειρότητα που επκρατούσε στην διατύπωση, αλλά και την αντιμετώπιση των θεμάτων. Ακόμα και οι ενδεικτικές απαντήσεις που αρχικά εστάλησαν είχαν λάθη στη λύση και του Γ και του Δ, τα οποία τουλάχιστον διορθώθηκαν με νέες διευκρινήσεις (προς τους βαθμολογητές). Το όλο πρόβλημα δημιουργήθηκε από τη διευκρίνηση προς τους μαθητές που περιέπλεξε αντί να ξεδιαλύνει το θέμα. Πιστεύω ότι στην αρχική του μορφή (από εκεί που αντιγράφηκε η άσκηση), η επίδοση ήταν το σύνολο των βαθμών και όχι ο ΜΟ. Πρόχειρα δόθηκε η (λανθασμένη) διευκρίνηση και μετά προσπαθούσαν να το μαζέψουν. Με λύσεις όπως mo:integer και εύρεση μέσου όρου με div που προτάθηκαν σαν ενδεικτικές (με νέα διευκρίνηση) ούτε αυγά μπορούμε να βάψουμε...

alexandros2010

#44
ΕΓΏ ΣΗΜΕΡΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΠΩΣ ΤΟ ΕΛΕΓΕ Η ΕΚΦΩΝΗΣΗ ΗΤΑΝ ΟΤΙ ΑΠΟ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΣΕ ΑΝΑΓΚΑΖΕ ΝΑ ΑΠΟΡΡΙΨΕΙΣ ΤΙΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΕΣ ΤΙΜΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΠΟΥ ΣΟΥ ΕΙΧΕ!!!!ΟΠΟΤΕ ΕΓΩ ΤΟ ΕΛΥΣΑ ΩΣ ΕΞΕΙΣ

Program Thema_D;
var
eponymo :string[15];
b1,b2,b3,b4 :integer;
mo :real;
   Begin
  writeln('δώσε το επώνυμο ή γράψε τέλος για τερματισμό');
  readln('eponymo');
  while eponymo <> 'τέλος' do
begin
writeln('δώσε τους 4 βαθμούς των μαθημάτων');
readn(b1,b2,b3,b4);
mo:=(b1+b2+b3+b4)/4;
   if (mo>=1) AND (mo<=150) then
                    writeln('η κατηγορία σου είναι D')
else  if (mo>=151) AND (mo<=300) then
                    writeln('η κατηγορία σου είναι C')
else  if (mo>=301) AND (mo<=350) then
                    writeln('η κατηγορία σου είναι B')
else  if (mo>=351) AND (mo<=400) then
                    writeln('η κατηγορία σου είναι A');
writeln('δώσε το επώνυμο ή γράψε τέλος για τερματισμό');
  readln('eponymo');
end;
End.