πρόβλημα με άσκηση pascal

Ξεκίνησε από clips, 11 Φεβ 2013, 09:35:14 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

clips

Καλησπέρα.Έχω την εξείς απορία στην άσκηση 3 του 9 κεφαλαιου απο το σχετικό βιβλιο.Παραθέτω την άσκηση με τη λύση της

Να γράψετε πρόγραμμα το οποίο να διαβάζει έναν αριθμό και να τυπώνει το διπλά-σιο και το τριπλάσιο του. Να γίνει η ίδια διαδικασία για τους 2 επόμενους απ' αυτόν αριθμούς. Η μορφή της εκτύπωσης να είναι σύμφωνα με το παρακάτω υπόδειγμα:
8 16 24
9 18 27
10 20 30
Λύση
program ennea_3;
varnumber:integer;
begin
writeln('Δώστε τον ακέραιο αριθμό');
readln(number);
writeln('Αριθμός':10,'Διπλάσιο':10,'Τριπλάσιο':10);
writeln(number:10, 2*number:10, 3*number:10);
number:=number+1;
writeln(number:10, 2*number:10, 3*number:10);
number:=number+1;
writeln(number:10, 2*number:10, 3*number:10);
end.
AΠΟΡΙΕΣ
1)ΣTO ΕΥΡΟΣ ΜΕΤΡΑΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΩ-ΚΑΤΩ ΤΕΛΕΙΑ Η ΤΑ ΑΥΤΑΚΙΑ ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ?
2)ΟΤΑΝ ΒΑΖΩ ΕΥΡΟΣ 5 ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ.ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΥΤΟ ΑΠΟ ΤΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΤΟ ΕΥΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ NUMBER?
3)OTAN DEN VAZO KAΗΟΛΟΥ ΕΥΡΟΣ ΟΙ AΡΙΘΜΟΙ ΚΟΛΑΝΕ ΜΕΤΑΧΥ ΤΟΥΣ.ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΥΤΟ?

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΣΑΣ

GeorgeG

#1
program pascal1
uses crt;
var i:integer;
arithmo,ypol1,ypol2:real;
 begin{ypologismos diplasioy,triplasioy}
  clrscr; 
   For i:=1 to 3 do
    begin{arxh epanalhpshs}
     writeln('Dwse twn ',i ,'o arithmo');
     readln(arithmo);
     ypol1:=arithmo*2;
     ypol2:=arithmo*3;
     writeln(arithmo:0:2,ypol1:10:0,ypol2:10:0)
   end;{telos epanalhpshs}
  readln;
 end.{telos ypologismoy}

Dokimase auto

clips

Γιώργο ωραίο ευχαριστώ αλλα συνεχίζω να έχω τις απορίες που έθεσα.ΠΧ στο δικό σου βάζεις εύρος 10 και δεν δημιουργείται κενο απο αριστέρα.ΓΙΑΤΙ????

GeorgeG

#3
Φίλε μου clips
Σε ενημερώνω ότι και εγω είμαι μαθητής τς ίδιας τάξης και θα ήτανε καλο να διασταυρώσεις τς πληροφορίες και απο κάποιον πιο εξειδικευμένο και με μεγαλύτερη πείρα.
Αρχικά στο προγραμμα μου έβαλα την διαμόρφωση ως :0:2 το οποίο προγραμμα καλύπτει τς απαραίτητες θεσεισ που πρεπει να καλυφθούν για την εμφάνιση των αποτελεσματων απο μόνο του και εμφανιζει αε περιπτωση πραγματικων αριθμων 2 θεσεισ απο τα δεκαδικα του ψηφια σε αντίθεση με το δικός σου το προγραμμα το οποίο την έχεις θέσει με ":10" (έτσι το προγραμμα αφήνει κάποιες θέσεις κενές στην αρχή και μετα εμφανίζει το αποτέλεσμα. αυτο συμβαίνει ανάλογα με το αποτέλεσμα που θα σου δώσει το προγραμμα.  εάν το αποτέλεσμα σου ειναι διψήφιο τοτε το προγραμμα σου θα αφήσει 5 θέσεις κενές και μετα θα εμφανίσει το αποτέλεσμα π.χ εάν έχεις αποτέλεσμα τν αριθμο 10 τοτε θα εμφανίσει  στην οθόνη σου με διαμόρφωση :10:2 τ αποτέλεσμα έτσι   _ _ _ _ _ 10.00 (_ = κενό )).
Επίσης θεωρώ ότι ο τρόπος επίλυσης το προβλήματος πρεπει να γίνει με επανάληψη (for ...) εφόσον σου προσδιοριζει τν αριθμο επαναληψεων του προβλήματος.

dpa2006

δείτε και τα εξης:
ABOUT PASCAL
http://www.it.uom.gr/project/itweb21/periexomena.htm
Σημειώσεις γλώσσας Pascal.pdf (τα παραδείγματα  σε pdf)
για τα κενά και πως τα χρησιμοποιώ ένα καλό παράδειγμα υπάρχει εδώ

Παράθεση
2)The contents of storage locations. For example:

value := 5;
WRITELN(value);

will write:

5
3)A single WRITELN statement can combine both kinds of stuff. For example:

WRITELN('The number stored in value is' , value)

will write:

The number stored in value is 5
προσοχή πως χρησιμοποιείται το κόμμα (,) στην σύνταξη της writeln του παραδείγματος.
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science