Wireless μέσα στην τάξη;

Ξεκίνησε από alkisg, 03 Φεβ 2010, 06:01:01 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Θα είχατε αντίρρηση στην τακτική χρήση wireless στις τάξεις;

Ναι, θα είχα αντίρρηση
Όχι, δεν θεωρώ ότι υπάρχει πρόβλημα

alkisg

Ήδη κάποιοι συνάδελφοι έχουν γράψει οδηγίες για τη λειτουργία ασύρματου δικτύου με τα μαθητικά netbooks.
Έχω την απορία, αν κάτι τέτοιο εφαρμοζόταν σαν μαζική (και όχι ευκαιριακή) λύση, σαν καθηγητές αλλά και σαν γονείς τι θα είχαμε να πούμε σχετικά με τους ενδεχόμενους κινδύνους της πολύωρης ασύρματης σύνδεσης και τους μαθητές αλλά και για τους εαυτούς μας;
Θα είχατε αντίρρηση; Θα ζητούσατε καλωδιωμένη σύνδεση; Ή θεωρείτε ότι είναι εξαιρετικά μικρή η ακτινοβολία οπότε δεν τίθεται λόγος, ακόμα και για πολύωρη καθημερινή χρήση;

Vangelis

Όταν είμαστε αρκετές ώρες της ημέρας δίπλα σε  ασύρματα  router το wifi θα μας πειράξει;
Πριν απο καιρό μίλησα με κάποιον από το Υπουργείο ο οποίος μου είπε  ότι απο του χρόνου θα υπάρχει ασύρματη πρόσβαση στα σχολεία .  Όταν του έθεσα και εγώ το πρόβλημα της ακτινοβολίας (που θέτουν ορισμένοι γονείς) μου απάντησε ότι έχουν πάρει την έγκριση απο κάποιον ελληνικό οργανισμό άσφάλειας (δεν θυμάμε το ονομά του) ότι η ακτινοβολία αυτή είναι αβλαβής.   Θα δούμε στην πράξη.

Πάντως χθες σε μια ημερίδα παρουσιάσεων εφαρμογών για ψηφιακή τάξη άκουσα από καθηγητές  (και έφριξα!!!) για οθόνες που εκπέμπουν ραδιενέργεια, για τοποθέτηση των nettop μπροστά απο τους  μαθητές ( σε θρανία ανά τέσσερις) για να μην τους χτυπάει η ακτινοβολία στην πλάτη!!!  (απο μπροστά δεν πειράζει φαίνεται!!!).  Στο τέλος φυσικά τους έκραξα και εγώ  γατί αν λέμε τέτοια εμείς που είμαστε επιστήμονες θετικών επιστημών φανταστείτε τι θα λένε οι άλλοι.   

Αλκη θα ήθελα να διαβάσω για μερικές τέτοιες λύσεις (εγώ έχω σκεφτεί ασύρματο  access point) για να το προτείνω στην περιοχή μου.   Το οποίο (γαι το φόβο της ακτινοβολίας!!!!) θα δουλεύει μόνο όταν το χρησιμοποιούν οι καθηγητές.   Υπάρχει άλλη λύση (πέρα φυσικά απο την απευθείας σύνδεση η οποία δεν συνίσταται για πάνω από 10 υπολογιστές).

spin

Άλκη-συνάδελφοι τις επιπτώσεις της μη-ιονίζουσας ακτινοβολίας δεν τις έχουμε δει ακόμη ούτε καν στο ελάχιστο. Δεν είναι τυχαίο πως όλοι μιλάνε για επιτρεπόμενα και όχι για ασφαλή όρια. Μελέτες έχουν γίνει πολλές (και άλλες τόσες έχουν θαφτεί). Αυτές που δεν χρηματοδοτούνται από... εταιρίες κινητής τηλεφωνίας (γιατί υπάρχουν και τέτοιες!) τείνουν όλες προς τα ίδια ανησυχητικά αποτελέσματα.

Τα παιδιά έρχονται στο εργαστήριο για 2-4 45λεπτα. Εμείς είμαστε εκεί συνεχώς. Ο χρόνος έκθεσης και η απόσταση της πηγής είναι οι παράγοντες που μεταβάλλουν ισχυρά τις επιπτώσεις της ακτινοβολίας. Δε λέω, καλή ευκολία το wifi, αλλά σήμερα τι παραπάνω θα είχε να μας προσφέρει  στην τάξη συγκριτικά με τη δομημένη καλωδίωση; Τίποτα απολύτως.

Άσε που οι αντιδράσεις από γονείς και συναδέλφους σε πολλές περιπτώσεις θα είναι τόσο έντονες που θα ακυρώσουν ούτως ή άλλως την όλη προσπάθεια. Πριν 2-3 χρόνια σε στο σχολείο που ήμουν ο υπεύθυνος  ΣΕΚ εγκατέστησε wifi και τον έβαλαν να το ξηλώσει μέσα σε μια βδομάδα, λέγοντάς του ότι δεν επιτρέπεται. Το κατά πόσο ισχύει αυτό είναι θέμα προς διερεύνηση.

Μην ξεχνάμε πως το πρόγραμμα που έχει ήδη ξεκινήσει να υλοποιείται σε όλους τους δήμους της χώρας (για την ευρυζωνική σύνδεση των δημ. υπηρεσιών), αξιοποιεί μονοκατευθυντικούς πομποδέκτες μεταξύ κτηρίων, η ακτινοβολία των οποίων (θεωρητικά) δεν διαχέεται σε περιοχές πέρα από την ευθεία που ενώνει τα 2 σημεία τα οποία συνδέονται. Αλλά και σε αυτή την περίπτωση η ασύρματη ζεύξη περιορίζεται στο εξωτερικό του σχολείο, καθώς στο εσωτερικό τα πάντα θα γίνονται ενσύρματα...

poursali

δεν ξερω τι εικονα εχετε εσεις, αλλα εγω με θλιψη δεν βλεπω να χρησιμοποιουνται αυτα τα netbook στη πραξη... πολυ φοβαμαι οτι τα πιτσιρικια θα μιλανε μεταξυ τους απο chat ολη μερα στο σχολειο... βεβαια το καλο ειναι οτι ετσι θα μαθουν καλα να βαρανε τα πληκτρα οπως λενε καποιοι...
τωρα για την ακτινοβολια δεν ξερω... φαινεται οντως τα 3 μετρα να ειναι ασφαλης αποσταση αλλα και τα κινητα καποτε θεωρουνταν εντελως ακινδυνα...

προς το παρον δεν ψηφιζω θελω να ακουσω και αλλες γνωμες
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

alkisg

Παράθεση από: spin στις 03 Φεβ 2010, 08:18:42 ΜΜ
Τα παιδιά έρχονται στο εργαστήριο για 2-4 45λεπτα. Εμείς είμαστε εκεί συνεχώς. Ο χρόνος έκθεσης και η απόσταση της πηγής είναι οι παράγοντες που μεταβάλλουν ισχυρά τις επιπτώσεις της ακτινοβολίας. Δε λέω, καλή ευκολία το wifi, αλλά σήμερα τι παραπάνω θα είχε να μας προσφέρει  στην τάξη συγκριτικά με τη δομημένη καλωδίωση; Τίποτα απολύτως.
Αν όμως τα βάλουν στην ψηφιακή τάξη (δηλαδή εκτός εργαστηρίου), και γίνονται ολοένα και περισσότερα μαθήματα με τα netbooks συνδεδεμένα ασύρματα (για να μη βάλουν δομημένη καλωδίωση στις τάξεις), οι μαθητές μας θα δέχονται κι αυτοί πολλές ώρες την ημέρα ακτινοβολία. Προσωπικά έχω wireless στο σπίτι, αλλά δεν επιτρέπω στα παιδιά μου να συνδέονται στο δίκτυο παρά μόνο με καλώδιο, και θα με ενοχλούσε αν τα υποχρέωναν από το σχολείο να λειτουργούν πολλές ώρες το netbook τους ασύρματα.

Παράθεση από: poursali στις 03 Φεβ 2010, 08:23:19 ΜΜ
τωρα για την ακτινοβολια δεν ξερω... φαινεται οντως τα 3 μετρα να ειναι ασφαλης αποσταση αλλα και τα κινητα καποτε θεωρουνταν εντελως ακινδυνα...
3 μέτρα; Σε απόσταση χεριού δεν θα τα έχουν τα netbooks; Κι αυτά πομποί είναι...

poursali

Παράθεση από: alkisg στις 03 Φεβ 2010, 10:02:32 ΜΜ
3 μέτρα; Σε απόσταση χεριού δεν θα τα έχουν τα netbooks; Κι αυτά πομποί είναι...

σωστο και αυτο. στο router αναφερομουν εγω... και ετσι οπως το λες τωρα σκεψου οτι ο καθε μαθητης θα εχει σε ακτινα 3 μετρων (αν το θεωρησουμε ασφαλη αποσταση αυτο) εως και 18 πομπους μαζι με τον δικο του... με εναν προχειρο υπολογισμο αν θεωρησουμε οτι εχει μπρος-πισω-αριστερα-δεξια και πλαγια σε αλλες 4 κατευθυνσεις συμμαθητες του...
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

toufeki

Φανταστείτε τον εγκέφαλό μας σαν σπόρο καλαμποκιού και δείτε το παρακάτω link
http://www.zoo.gr/tvplayer/110092


Σημ: fake!!!  >:D

iliasthes

Το βασικό πρόβλημα είναι οτι δεν υπάρχει εμπιστοσύνη από τον κόσμο, στους φορείς που είναι υπεύθυνοι να καθορίσουν τα όρια ασφαλείας, αλλά και στους φορείς που διεξάγουν τις έρευνες. Αυτό δεν αφορά μόνο το θέμα της ακτινοβολίας των ασύρματων δικτύων ή των κινητών, αλλά εκατοντάδες άλλες περιπτώσεις (διατροφή, χημικά που χρησιμοποιούνται σε ρούχα, αντικείμενα καθημερινής χρήσης κλπ). Πρόσφατα έγινε ανώνυμη έρευνα στο ερευνητικό προσωπικό μεγάλων ινστιτούτων, πανεπιστημίων κλπ και τα αποτελέσματα έδειξαν οτι στο 70% των περιπτώσεων αποδέχτηκαν παραποίηση αποτελεσμάτων, απόκρυψη ή επιλεκτική παρουσίαση αποτελεσμάτων, που έχει σχέση με τη χρηματοδότηση των ερευνών τους, αλλά και την προσωπική τους καριέρα.
    Από αυτή την άποψη είμαστε ανάμεσα στις συμπληγάδες της κινδυνολογίας από τη μια πλευρά και του εφυσηχασμού που προσπαθούν να επιβάλλουν κάποιοι άλλοι. Νομίζω πως η πραγματικότητα θα φανεί στο μέλλον, όταν θα περάσουν αρκετά χρόνια ώστε να έχει μεγαλώσει μια ολόκληρη γενιά με τις νέες αυτές τεχνολογίες. Νομίζω οτι κάπως έτσι πρέπει να είναι η στάση μας και απέναντι στους μαθητές και τους γονείς τους και τις φοβίες που μπορεί να κουβαλάν. Ούτε πρέπει να ενισχύουμε την τρομολάγνεια που μπορεί να έχουν απέναντι στα ασύρματα δίκτυα, ούτε όμως να ενισχύουμε και την αλόγιστη χρήση τους και γενικά μια τάση θεοποίησης των η/υ, και κυρίως των διάφορων δικτυακών υπηρεσιών που προσφέρονται, από τους μαθητές μας.

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Νομίζω ότι δεν υπάρχει επίσημη και 100% κοινά αποδεκτή μελέτη περί της επικινδυνότητας ή μη των πομπών. Υπάρχουν βέβαια διάφορες μελέτες, αλλά αν δεν περάσουν καμιά 50αριά χρόνια, δε θα μπορούμε να έχουμε συμπεράσματα. Ας μην ξεχνάμε ότι τα αξιώματα κάθε επιστήμης βασίζονται σε διαχρονικές παρατηρήσεις.

Προσωπικά ΝΑΙ, θα έβαζα ένα access point.

** Το ότι παντού υπάρχουν πομποί δε σημαίνει απαραίτητα δικαιολογία. Μπορεί να βλάπτουν, μπορεί να μη βλάπτουν. Ας καταργήσουμε και τα κινητά, τα λιπάσματα, τα διάφορα χημικά που τρώμε ή εισπνέουμε...
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

toufeki

...Ναι ρε Λάμπρο, και εάν έως τότε έχουν κάνει απαλλοτρίωση τον εγκέφαλό μου για να σπείρουν pop corn;
Συγγνώμη αλλά τον εγκέφαλό μου τον θέλω ως έχει, όπως και να έχει. >:D 

poursali

να σας οω κατι? ποσο θα κοστιζε δλδ μια δομημενη καλωδιωση στην αιθουσα? αξιζει νομιζω... ας μπει και μια διακριτικη πριζα για τον φορητο ωστε να λυθει και το προβλημα με τη φορτιση του.. προσωπικα επειδη το σχολειο μας κατεδαφιστηκε και μπηκε στη θεση του προκατ διαμορφωσα το εργαστηριο στο στυλ μιας αιθουσας διδασκαλιας.. δλδ εβαλα τους υπολογιστες σε σειρες αντι στον τοιχο οπως ειναι συνηθως και περασα εκει πανω τα καλωδια δικτυου, πριζακια και απο 4 πριζες για καθε μηχανημα (κεντρικη μοναδα, οθονη, ηχεια) + 1 κενη για μελλοντικη χρηση...
το θεμα ομως ειναι οτι θα πρεπει να προσεχουν τα παιδια και οι καθηγητες που θα κανουν μαθημα εκει μεσα για να μην εχουμε ατυχηματα.... οποτε ειναι θεμα νοτροπιας και συνηθειας
τι λετε?
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

spin

Άλκη εδώ και λίγο καιρό έχω απενεργοποιήσει το wireless στο σπίτι. Το ενεργοποιούμε μόνο όταν θα χρειαστεί το laptop να φύγει από το γραφείο. Αρκεί ένα shortcut που να σε στέλνει στη σχετική σελίδα του router και το (απ)ενεργοποιείς με 1- 2 κλικ.

Αλίμονο αν θα έπρεπε να αποδειχτεί 100% ότι είναι επιβλαβής η ακτινοβολία για να πάρουμε τα μέτρα μας. Το αντίθετο: Θα πρέπει να αποδειχθεί 100% ότι είναι αβλαβής για να εκθέσουμε τα παιδιά σε αυτή και μάλιστα σε τέτοια κλίμακα και μαζικότητα όπως στο σχολικό περιβάλλον.

Ήδη έχουμε σε κάθε τάξη 20-25 πομπούς λόγω κινητών. Φανταστείτε να έρθει και το wireless. Θα ήταν ενδιαφέρον να γίνει μια μέτρηση των επιπέδων της ακτινοβολίας στο κέντρο μιας τέτοιας αίθουσας.

Είμαι κάθε άλλο παρά φοβικός με τις νέες τεχνολογίες. Είμαι "άρρωστος" με αυτές. Αλλά τα εισαγωγικά θέλω να παραμείνουν...

tom

Παιδιά χρησιμοποιείτε κινητό; Αν χρησιμοποιείτε κακώς σας προβληματίζει το Wireless από τη στίγμη που ένα access point μπορεί να στείλει και να λάβει με ισχύ 30-50 mWatt ενώ το κίνητο μπορεί αν δεν έχει καλό σήμα να λειτουργεί και με 1 Watt πάνω στον εκγέφαλο κατ΄ ευθείαν! Το θέμα είναι ότι κανείς δεν ξέρει με σιγουριά ακόμη....Επίσης τα παιδιά και εμείς είμαστε καθημερινά εκτεθειμένει σε ένα τόσο πολύπλοκο συνδυασμό ΗΜΓ κυμάτων που αυτό είναι το λιγότερο. Για να είσαι σίγουρος ότι δε θα πάθεις καρκίνο πρέπει να ζεις απομωνομένος σε έναν κλωβό faraday! Ή θα πούμε στα παιδιά μη πάτε στο αεροδρόμιο έχει wireless, μην πάτε για καφέ σύνταγμα έχει wireles.... Από τη στιγμή που οι μόνες επιστημονικά τεκμηριωμένες επιπτώσεις της ΗΜΓ ακτινοβολίες είναι μλόνο θερμικές ας μην είμαστε απόλυτοι αλλά επιφυλακτικοί!
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

Yannis Siahos

Μου φαίνεται ότι και ο Δημόκριτος έχει πει ότι είναι ΟΚ τα Wifi στην τάξη.
Και σίγουρα τα κινητά είναι περισσότερο επικίνδυνα, ειδικά για τα παιδιά που μιλάν πολύ...
Από την άλλη αν κάποιος έχει συγκεκριμένες μελέτες ή αποφάσεις κυβερνήσεων που να επιτρέπουν ή να απαγορεύουν τα wifi στα σχολεία ας τα κάνει Post.

πχ είχα δει ότι στην Αγγλία και στη Γερμανία είχαν σαν σύσταση για τα σχολεία να ελέγξουν αν μπορούν να έχουν άλλους τρόπους σύνδεσης... (αν βρω τα link θα τα βάλω)

Δημήτρης Δαλαγιώργος

#14
Μόλις παρήγγειλα άλλα τρία access points (έχουμε ήδη ένα) για να έχουμε ασύρματο δίκτυο σε ολόκληρο το τριώροφο κτήριο του σχολείου μας (ένα access point ανά όροφο).

Πριν τα παραγγείλω ο διευθυντής μου ζήτησε να επικοινωνήσω με τον ΠΛΗΝΕΤ για να δω αν υπάρχουν σχετικές οδηγίες. Μου είπαν ότι δεν υπάρχει κάποια εγκύκλιος που να απαγορεύει την εγκατάσταση ασύρματων δικτύων και μάλιστα πολλά δημοτικά και γυμνάσια έχουν ήδη εγκαταστήσει ασύρματα δίκτυα.

Γενικά δεν πιστεύω ότι υπάρχει πρόβλημα. Δεν έχω ψάξει το θέμα με τις έρευνες αλλά ξέρω ότι ο τύπος -και δη ο ελληνικός- έχει μια τάση να υπερβάλλει και να κινδυνολογεί -χώρια που μέχρι τώρα δεν έχω δει ένα άρθρο που να ερμηνεύει σωστά τα ευρήματα μιας έρευνας! Συνεπώς, αν δεν δω τις πρωτότυπες έρευνες και την όποια μετα-ανάλυση έχει γίνει από πολλές παρόμοιες έρευνες, θα εμπιστευτώ την τεχνολογία.

Ήδη χρησιμοποιούμε τα κινητά πάνω από δέκα χρόνια με πολύ υψηλότερα επίπεδα ακτινοβολίας, και πολύ πιο κοντά στο κεφάλι μας και δεν έχει αποδειχτεί κανένας κίνδυνος.

Το μόνο πρόβλημα που μπορώ να σκεφτώ, είναι η φασαρία που μπορεί να κάνουν κάποιοι γονείς που δεν μπορούν να διαβάσουν και να καταλάβουν μια επιδημιολογική έρευνα για την ακτινοβολία και θα βγάλουν λάθος συμπεράσματα.
Ενάντια στην ηλιθιότητα, ακόμα και οι θεοί, μάταια αγωνίζονται.
Friedrich Schiller