ΟΥΡΑ-ΣΤΟΙΒΑ ΓΙΑ Το 2017 Είναι ή όχι μέσα στην ύλη ???

Ξεκίνησε από ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΕΣΤΟΡΑΣ, 24 Φεβ 2017, 01:25:45 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΕΣΤΟΡΑΣ

Τελικά η Δομές Δεδομένων ΟΥΡΑ και ΣΤΟΙΒΑ έιναι μέσα στην εξεταστέα ύλη 2017 ??

Εάν όχι  τότε δεν θα διδαχθούν και σαν ασκήσεις στον τμηματικό  προγραμματισμό ???


ozorgnax

Απορώ γιατί υπάρχει ακόμα σύγχυση... Είναι ξεκάθαρο ότι δεν είναι μέσα στην ύλη, τα σχετικά κεφάλαια (3.4 και 3.5) δεν αναφέρονται πουθενά. Βέβαια η παράγραφος 10.5.3 στο τέλος της οποίας υπάρχει το πλαίσιο "Η χρήση στοίβας στην κλήση διαδικασιών" είναι εντός ύλης (και κακώς δεν προνόησαν να την αφαιρέσουν ή τουλάχιστον να αφαιρέσουν αυτό το συγκεκριμένο πλαίσιο).

theoni

Καλησπέρα σας και εγω θεωρώ πως ασκήσεις με στοίβα και ουρά δεν πρέπει να διδάξουμε καθόλου ούτε στον τμηματικό προγραμματισμό παρόλα αυτά μου είπαν μαθητές μου οτι καθηγητής του σχολείου τους έκανε παράδειγμα!!!!!και κατι ακόμα οι οδηγίες λένε να δωθεί ένα παράδειγμα για την χρήση πολυδιάστατων πινάκων είναι αρκετό να αναφέρουμε το παράδειγμα του σχολικού βιβλίου στο 9 κεφάλαιο που κάνει χρήση πολυδιάστατου πίνακα η χρειάζεται κατι παραπάνω?????

Sergio

Πιστεύω πως αρκεί..  Ας καταλάβουν πως, όσες τιμές (στοιχεία) απαιτούνται για τον προσδιορισμό κάποιας από τις καταγραφόμενες τιμές, τέτοια και η διάσταση του πίνακα:

π.χ.
0) Οι βαθμοί ενός μαθητή σε ένα μάθημα ενός τετραμήνου μιας χρονιάς => Β

1.α.) Οι βαθμοί 15 μαθητών σε ένα μάθημα ενός τετραμήνου μιας χρονιάς => Β[15]
1.β.) Οι βαθμοί ενός μαθητή σε 10 μαθήματα ενός τετραμήνου μιας χρονιάς => Β[10]
1.γ.) Οι βαθμοί ενός μαθητή σε ένα μάθημα για δύο τετράμηνα μιας χρονιάς => Β[2]
1.δ.) Οι βαθμοί ενός μαθητή σε ένα μάθημα για το πρώτο τετράμηνο των έξι ετών => Β[6]

2.α.) Οι βαθμοί 15 μαθητών σε10 μαθήματα ενός τετραμήνου μιας χρονιάς => Β[15, 10] ή Β[10, 15]
2.β.) Οι βαθμοί ενός μαθητή σε 10 μαθήματα για δύο τετράμηνα μιας χρονιάς => Β[10, 2] ή Β[2, 10]
2.γ.)  Οι βαθμοί ενός μαθητή σε ένα μάθημα για δύο τετράμηνα  των έξι ετών => Β[2, 6] ή Β[6, 2]
2.δ.) Οι βαθμοί 15 μαθητών σε ένα μάθημα για δύο τετράμηνα μιας χρονιάς => Β[15, 2] ή Β[2, 15]
2.ε.) Οι βαθμοί 15 μαθητών σε ένα μάθημα για το πρώτο τετράμηνο των έξι ετών => Β[15, 6] ή Β[6,15]
2.ζ.) Οι βαθμοί ενός μαθητή σε 10 μαθήματα για το πρώτο τετράμηνο των έξι ετών => Β[10, 6] ή Β[6, 10]

3.α.) Οι βαθμοί 15 μαθητών  σε 10 μαθήματα για δύο τετράμηνα μιας χρονιάς => Β[15, 10, 2] ή Β[15, 2, 10] ή Β[10, 15, 2] ή Β[10, 2, 15] ή Β[2, 15, 10] ή Β[2,10, 15]
3.β.) Οι βαθμοί 15 μαθητών σε ένα μάθημα για δύο τετράμηνα των έξι ετών => Β[15, 2, 6] ή Β[15, 6, 2] ή Β[2, 15, 6] ή Β[2, 6, 15] ή Β[6, 15, 2] ή Β[6, 2, 15]
3.γ.) Οι βαθμοί ενός μαθητή σε 10 μαθήματα για δύο τετράμηνα των έξι ετών => Β[10, 2, 6] ή Β[10, 6, 2] ή Β[2, 10, 6] ή Β[2, 6, 10] ή Β[6,2, 10] ή Β[6, 10, 2]

4. Οι βαθμοί 15 μαθητών σε 10 μαθήματα για δύο τετράμηνα των έξι ετών => Β[15, 10, 2, 6] ή Β[15, 10, 6, 2] ή Β[15, 2, 10, 6] ή Β[15, 2, 6, 10] ή . . . . (βαρέθηκαν να γράφω  :D )

κ.ο.κ.  ΔΕ μπορώ να σκεφτώ πώς θα μπορούσε να εξεταστεί κάτι τέτοιο ούτε το θεωρώ επιλέξιμο σε απαιτητική μορφή ειναι όμως χρήσιμη η αντίληψη της έννοιας της διάστασης του πίνακα σε σχέση με τις τιμές που απαιτούνται για τον προσδιορισμό μίας από πολλές τικές που φυλάσσονται σε μια δομή δεδομένων αυτού του τυπου..
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Καρκαμάνης Γεώργιος

Νομίζω ότι καταφεύγουμε σε υπερβολές.
Η στοίβα και η ουρά είναι εκτός ύλης και όλες οι ασκήσεις που εμπλέκονται αυτές. Η μοναδική αναφορά που μπορεί να γίνει είναι η στοίβα χρονου εκτέλεσης χωρίς να εμβαθύνουμε στη λειτουργια της στοίβας ως δομή δεδομένων.
Με τη λέξη υπερβολές δεν αναφέρομαι στο παράδειγμα του Αστέριου αλλά στο γεγονος οτι έχει μπορεί να μπει άσκηση στα υποπρογράμματα κάτι που δεν είναι ατην ύλη των απλών προγραμματων

Sergio

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 29 Μαρ 2017, 04:28:53 ΜΜ
Η στοίβα και η ουρά είναι εκτός ύλης και όλες οι ασκήσεις που εμπλέκονται αυτές. Η μοναδική αναφορά που μπορεί να γίνει είναι η στοίβα χρονου εκτέλεσης χωρίς να εμβαθύνουμε στη λειτουργια της στοίβας ως δομή δεδομένων.

Πιστεύω πως είναι εξαιρετικά απίθανο (θα τολμούσα και το χαρακτηρισμό ΑΔΥΝΑΤΟ) να εξεταστεί η στοίβα χρόνου εκτέλεσης από τη στιγμή που οι αντίστοιχες παράγραφοι του κεφαλαίου 3 είναι πλέον εκτός ύλης.  Επομένως, μόνο σε προχειρότητα μπορώ να αποδώσω τη ΜΗ εξαίρεση του πλαισίου του κεφαλαίου 10 σχετικά με τη χρήση της στοίβας στην κλήση υποπρογραμμάτων.  Πιστεύω πως δεν υπάρχει εκπαιδευτικός που να συμμετέχει στην επιτροπή εξετάσεων και να επιτρέψει τέτοιο θέμα.

Εδώ ξεπατωθήκαμε πέρυσι να διδάσκουμε την πολυπλοκότητα επινοώντας τεχνικές προκειμένου να την κατανοήσουν οι μαθητές και οι αντικρουόμενες οδηγίες πουείχαν έρθει απέκλεισε την ουσιαστική εξέτασή της και θα τολμήσουν φέτος να εξετάσουν ΣΧΕ ? 

Προσωπικά θα το απέκλεια.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Sergio

Παράθεση από: Καρκαμάνης Γεώργιος στις 29 Μαρ 2017, 04:28:53 ΜΜ
Νομίζω ότι καταφεύγουμε σε υπερβολές.
..
Με τη λέξη υπερβολές δεν αναφέρομαι στο παράδειγμα του Αστέριου αλλά ..

Και όμως Γιώργο.. Το παράδειγμα που αναφέρω ΕΙΝΑΙ υπερβολικό.  Ή, καλύτερα, είναι υπερβολική η παράθεση τόσων παραδειγμάτων που .. ζαλίζει.

Όμως θα ήταν, κατά τη γνώμη μου, εύστοχη κάποια εξέταση της δυνατότητας των μαθητών να αναγνωρίσουν τη σκοπιμότητα ύπαρξης ενός πολυδιάστατου πίνακα (έστω μόνο τρισδιάστατου σαν το παράδειγμα του σχολείου).

Θα μπορούσε να είναι κάτι απλό όπως:

"Οι βαθμοί 15 μαθητών  σε 10 μαθήματα για δύο τετράμηνα μιας χρονιάς βρίσκονται αποθηκευμένη σε πίνακα Β[15, 10, 2].  Οι επόμενες εντολές εμφανίζουν τους βαθμούς που περιγράφονται στα αντίστοιχα σχόλια.  Να αντιγράψετε τις εντολές στο τετράδιό σας συμπληρώνονταςτα κενά ώστε να εμφανίζεται ό,τι περιγράφει το αντίστοιχο σχόλιο:
ΓΡΑΨΕ Β[__, __, __]   ! Ο Βαθμός του πρώτου μαθητή στο πέμπτο μάθημα στο δεύτερο τετράμηνο
ΓΡΑΨΕ Β[__, __, __]   ! Ο Βαθμός του πρώτου τετραμήνου για τον έκτο μαθητή στο  στο τρίτο μάθημα
ΓΙΑ ι από ___ μέχρι ___  ! Ολοι οι βαθμοί του πρώτου τετραμήνου για τον τελευταίο μαθητή της κατάστασης
   ΓΡΑΨΕ Β[__, __, __]
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
κ.ο.κ."

Δεν πιστεύω πως αρκεί να εξαντλούμε τους μαθητές στην απομνημόνευση τυποποιημένων διαδικασιών σε μονοδιάστατους και δισδιάστατους πίνακες και να μην είναι σε θέση να "αντιληφθούν απλά" τη δομή και τη χρησιμότητα ενός πολυδιάστατου... έστω και αν δεν έχουν αναλωθεί σε ασκήσεις με τέτοιους..

Ως δάσκαλος το διδάσκω.

Ως εξεταστής δεν είμαι σίγουρος πως θα απαντούσα σε μια τέτοια ιδέα..

Πάντως δεν θα το θεωρούσα "άκυρο" ως ερώτημα θεωρίας..
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Sergio

Πάντως η συζήτηση εδώ για πολυδιάστατους πίνακες είναι εντελώς εκτός .. θέματος :(
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)