Πληροφορική; Τι σημαίνει αυτή η λέξη;

Ξεκίνησε από ntzios kostas, 15 Δεκ 2008, 02:25:47 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ntzios kostas

Κάνοντας μία βόλτα στους δρόμους βλέπουμε πινακίδες φροντιστηρίων-εκπαιδευτηρίων για διπλώματα ECDL που αναρτούν ταμπέλες του στιλ κέντρο πληροφορικής, εκπαιδευτήρια πληροφορικής ή οτιδήποτε άλλο, βάζοντας όμως τη λέξη πληροφορική. 

Ένα ερώτημα που έχω είναι αν είναι σωστό τα κέντρα αυτά να χρησιμοποιούν την λέξη πληροφορική για τις παροχές που προσφέρουν.

Δηλαδή αν εγώ διδάσκω σε κάποιον ένα παιχνίδι υπολογιστή του διδάσκω πληροφορική;

Ευχαριστώ,
Ντζιός Κώστας
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

gpapargi

Θες ένα πιο χτυπητό παράδειγμα;
Τα διδιωτικά ΙΕΚ όταν λένε προγραμματισμός εννοούν τις τεχνικές λεπτομέρειες κάποιας γλώσσας προγραμματισμού. ΣΤο πανεπιστήμιο εννοούν αλγορίθμους που απλά υλοποιούνται σε κάποια γλώσσα.

Ο καθένας δίνει την ερμηνεία που τον βολεύει προκειμένου να προσελκύσει πελάτες και να έχει οικονομικό όφελος.
Ακόμα και οι μαθητές που μόλις ήρθαν στην τεχνολογική, αρχικά έχουν την εντύπωση ότι στην ΑΕΠΠ θα παίξουμε με τα Pcάκια και θα κατεβάσουν υλικό από το δίκτυο. Γι αυτό και εγώ λύνω γρήγορα την παρεξήγηση κάνοντας μια σύνομη ιστορική αναφορά στην έννοια του αλγορίθμου και στους αλγορίθμους Ερατοσθένη και Ευκείδη για πρώτους και ΜΚΔ αντίστοιχα. Έτσι τα πράγματα μπαίνουν στη θέση τους και καταλαβαίνουν ότι ο τρόπος σκέψης είναι κυρίως μαθηματικός. Πρέπει να δεις φάτσες    >:D

Η αλήθεια είναι ότι με τη λέξη "Πληροφορική" ο καθένας καταλαβαίνει ότι θέλει. 

papet

Παράθεση από: gpapargi στις 15 Δεκ 2008, 02:53:21 ΜΜ
Τα διδιωτικά ΙΕΚ όταν λένε προγραμματισμός εννοούν τις τεχνικές λεπτομέρειες κάποιας γλώσσας προγραμματισμού. ΣΤο πανεπιστήμιο εννοούν αλγορίθμους που απλά υλοποιούνται σε κάποια γλώσσα.

Σύμφωνοι... σχεδόν. Μια διευκρίνιση μόνο. Ιδιωτικά και δημόσια ΙΕΚ μοιράζονται κοινό αναλυτικό πρόγραμμα. Όσο για το περιεχόμενο των μαθημάτων... είναι μια άλλη, πονεμένη ιστορία.

Επί του θέματος τώρα, ο όρος πληροφορική είναι -κατά την προσωπική μου άποψη- εξαιρετικά ευρύς και πολυεπίπεδος. Αν δηλαδή, απλοϊκά, θεωρήσουμε ότι αναφέρεται σε επεξεργασία δεδομένων, παραγωγή και διαχείριση πληροφοριών τότε, έστω σε αρχικό στάδιο, αυτά μπορούν να γίνουν με Access ή ακόμα και Excel...

Η επίδειξη χρήσης εφαρμογών γραφείου (στα διάφορα κέντρα), η εκπαίδευση στην κωδικοποίηση σε κάποια γλώσσα προγραμματισμού (στα ΙΕΚ), η διδασκαλία τεχνικών αλγορίθμων (σε πανεπιστήμια), ακόμα και (γιατί όχι;) η επιμόρφωση σχετικά με τη χρήση του διαδικτύου είναι, είτε το θέλουμε είτε όχι, σχετικά με την πληροφορική. Απλώς αναφέρονται σε διαφορετικά επίπεδά της και προορίζονται για διαφορετικά target groups.

Σίγουρα, η χρήση της λέξης "πληροφορική" στα διάφορα εκπαιδευτήρια εξυπηρετεί κυρίως εμπορικούς-διαφημιστικούς σκοπούς ("πουλάω μούρη" το λένε στο χωριό μου). Το ίδιο όμως δε συνέβαινε και πριν 15 χρόνια όταν τα τμήματα marketing των εταιρειών χρησιμοποιούσαν αφειδώς τον όρο "multimedia" (προσοχή: σχεδόν καταχρηστικά, όχι όμως εντελώς λανθασμένα) αναφερόμενα σε υπολογιστικά συστήματα που απλώς περιελάμβαναν μια κάρτα ήχου Adlib και έναν οδηγό ανάγνωσης CD-ROM;

Όντως, όπως αναφέρατε προηγουμένως, με τη λέξη "Πληροφορική" ο καθένας καταλαβαίνει ό,τι θέλει... Θα περίμενε ίσως κανείς, μετά από τόσα χρόνια να έχει επέλθει μια εξοικίωση, δυστυχώς όμως, ακόμα και σήμερα δέχομαι τηλέφωνα από γνωστούς και φίλους που μου ζητούν "να περάσω από το σπίτι, επειδή χάλασε η τηλεόραση και δεν πιάνει κανάλια" ή επειδή "το fax τα βγάζει όλα μαύρα". Κι αν παρ' ελπίδα τους πω ότι δεν μπορώ να τους βοηθήσω τα ακούω κι από πάνω με εκφράσεις του στυλ "Καλά, τι σπούδαζες τότε τόσα χρόνια;".

Υποθέτω πως αντίστοιχα περιστατικά έχουν συμβεί σε πολλούς από εμάς... Διερωτώμαι τότε αν φταίει τότε το κέντρο (που βάζει την ταμπέλα "Πληροφορική") ή η αντίληψη του κόσμου για το αντικείμενό με το οποίο ασχολούμαστε;
May the Force b with u...
papet

evry

Παράθεση από: papet στις 15 Δεκ 2008, 05:18:08 ΜΜ
Επί του θέματος τώρα, ο όρος πληροφορική είναι -κατά την προσωπική μου άποψη- εξαιρετικά ευρύς και πολυεπίπεδος. Αν δηλαδή, απλοϊκά, θεωρήσουμε ότι αναφέρεται σε επεξεργασία δεδομένων, παραγωγή και διαχείριση πληροφοριών τότε, έστω σε αρχικό στάδιο, αυτά μπορούν να γίνουν με Access ή ακόμα και Excel...
Εδώ θα διαφωνήσω, η κεντρική ιδέα της πληροφορικής είναι ο αλγόριθμος, χωρίς τη μελέτη των αλγορίθμων σαν μαθηματικά αντικείμενα πλέον η πληροφορική δεν θεωρείται επιστήμη αλλά τεχνολογία. Η access και το excel έχουν μέσα τους υλοποιημένους σρκετούς αλγορίθμους. Αυτός που ξέρει να τους μελετήσει (όχι απλά να τους υλοποιήσει) ασχολείται με την επιστήμη της πληροφορικής. Η χρήση Η/Υ και των λογισμικών που τον συνοδεύουν δεν συνεπάγεται τη γνώση πληροφορικής. Και θα πω ακόμα ένα παράδειγμα. Αρκετοί λένε ότι διδάσκουν βάσεις δεδομένων και τελικά το μόνο που διδάσκουν είναι απλή χρήση access και τίποτα άλλο.

Παράθεση
Η επίδειξη χρήσης εφαρμογών γραφείου (στα διάφορα κέντρα), η εκπαίδευση στην κωδικοποίηση σε κάποια γλώσσα προγραμματισμού (στα ΙΕΚ), η διδασκαλία τεχνικών αλγορίθμων (σε πανεπιστήμια), ακόμα και (γιατί όχι;) η επιμόρφωση σχετικά με τη χρήση του διαδικτύου είναι, είτε το θέλουμε είτε όχι, σχετικά με την πληροφορική. Απλώς αναφέρονται σε διαφορετικά επίπεδά της και προορίζονται για διαφορετικά target groups.
Δεν είναι διαφορετικά επίπεδα πρόκειται για εφαρμογές της πληροφορικής για να δείξω τι εννοώ
Ένας ηλεκτρολόγος δεν είναι φυσικός
Ένας λογιστής δεν είναι μαθηματικός
Ένας οδηγός αυτοκινήτου δεν είναι και μηχανικός αυτοκινήτου κλπ

ειδικά αυτό που λες για τη χρηση του διαδικτύου, αν ρωτήσεις τους περισσότερους χρήστες να σου πουν ποια είναι η διαφορά του διαδικτύου και του παγκόσμιου ιστού δεν θα ξέρουν να σου πουν.

Σίγουρα όλα αυτά είναι σχετικά με την πληροφορική αλλά σαν προιόντα της τα οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει οποιοσδήποτε χωρίς ιδιαίτερες γνώσεις, δεν είναι κομμάτι της πληροφορικής.

Παράθεση
δυστυχώς όμως, ακόμα και σήμερα δέχομαι τηλέφωνα από γνωστούς και φίλους που μου ζητούν "να περάσω από το σπίτι, επειδή χάλασε η τηλεόραση και δεν πιάνει κανάλια" ή επειδή "το fax τα βγάζει όλα μαύρα". Κι αν παρ' ελπίδα τους πω ότι δεν μπορώ να τους βοηθήσω τα ακούω κι από πάνω με εκφράσεις του στυλ "Καλά, τι σπούδαζες τότε τόσα χρόνια;".

Τουλάχιστον την επόμενη φορά που θα χαλάσει η τηλεόραση δεν θα πάρουν εσένα τηλέφωνο ;)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Αντιγόνη

Συγγνώμη ρε παιδιά, εγώ δεν ξέρω και πολλά, αλλά πέντε χρόνια που σπούδαζα, δεν βρήκα πουθενά κανέναν ευρέως και κοινά αποδεκτό ορισμό για την επιστήμη μας.
Μη σας πω, ότι δεν έβρισκα και καθόλου...

Οπότε λογικό δεν είναι ο κόσμος που δεν ξέρει να συγχέει το όνομα με το αντικείμενο?
Και φυσικά ο κόσμος επηρεάζεται από τις ταμπέλες στα φροντιστήρια και τα ΙΕΚ και δεν συμμαζεύεται...

Όσον αφορά πάντως αυτά που μαθαίνουν στα "Φροντιστήρια Πληροφορικής" κατα την ταπεινή μου γνώμη είναι εκμάθηση στοιχειώδους χειρισμού ορισμένων προγραμμάτων...μάλλον όχι Πληροφορική.