Πανελλήνιες Εξετάσεις 2003-2003

Ξεκίνησε από Sergio, 03 Ιουν 2003, 03:27:23 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

kgeroukis

Γεια και χαρά.
Στο Θέμα1 και στη Γ ερώτηση, αν μαθητής απαντήση έχοντας στο νου του τις βασικές λειτουργίες δομών δεδομένων και στις απαντήσεις δώσει μεταξύ άλλων την αναζήτηση και την ταξινόμηση οι οποίες είναι τυπικές επεξεργασίες πίνακα, προφανώς θα πάρει τις 2 μονάδες από τις 4. Ετσι δεν είναι;

bugman

sergio **Παράκληση, οτιδήποτε αφορά τις πανελλαδικές, ας μπαίνει στο εξής στο αντίστοιχο θέμα "Πανελλαδικές 2002-2003" ΄που δημιουργήθηκε γι'αυτό το σκοπό ώστε να μη φορτώνουμε το θέμα "Ερωτήσεις, ασκήσεις και θέματα για την ΑΕΠΠ" **

οκ.
Πανελλήνιες/Πανελλαδικές το βρήκαμε το μέρος
δεν θα ξαναγράψω την απάντησή μου στην pfan που έστειλε το ίδιο θέμα και εδώ http://www.sch.gr/forums/viewtopic.php?topic=1357&forum=21&3

τι έχεις να πεις Sergio;


Σπύρος Δουκάκης

Πάντως μπορεί κάποιος να πει ότι είναι άκρως ανησυχητικό τα ποιοτικότερα θέματα που βάζουν στα εσπερινά λύκεια σε σχέση με τα ενιαία. Είναι άλλοι άνθρωποι εκεί;

Δείτε τα θέματα και τις προτεινόμενες απαντήσεις στο:
http://users.ntua.gr/sdoukakis/

Πρέπει να επισημανθεί ο τρόπος εξέτασης της δήλωσης των μεταβλητών. Επιτέλους έγινε με τον τρόπο που θα έπρεπε να είχε γίνει και πέρσι και όχι να δημιουργήσουν ένα χαμό με τη ΓΛΩΣΣΑ. Η ΓΛΩΣΣΑ πρέπει να είναι στο εργαστήριο και να μην εξετάζεται σε πανελλαδικό επίπεδο. Όποιος βέβαια θέλει να γράφει στη ΓΛΩΣΣΑ είναι δικαίωμά του. Ωστόσο σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να έχουμε αυστηρότητα, διότι είναι ο πηγαίος κώδικας που θα τρέξουμε στη συνέχεια στον υπολογιστή...

Είχα αναφέρει στις 18 /5 στο http://www.sch.gr/forums/
ότι "...η εκφώνηση του 3ου και 4ου θέματος πρέπει να είναι: "Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος... ". Με αυτό τον τρόπο δίνεται δικαίωμα στους μαθητές να αναπτύσσουν τον αλγόριθμο με οποιαδήποτε μορφή παράστασης αλγορίθμων θέλουν (ελεύθερο κείμενο, φυσική γλώσσα με βήματα, διαγραμματικές τεχνικές, κωδικοποίηση). Από εκεί και πέρα αν θέλουν να εξετάσουν τους μαθητές σε τύπους μεταβλητών, ας βάλουν ένα τελευταίο ερώτημα στο θέμα που να λέει:
"Για να αναπτύξετε τον παραπάνω αλγόριθμο ποιες μεταβλητές χρησιμοποιήσατε και τι τύπου είναι;".
Φάνηκε στο συνέδριο στη Σύρο ότι αυτός ο τρόπος εξέτασης είναι ο πλέον αποδεκτός και διευκολύνει μαθητές, καθηγητές, φροντιστές και διορθωτές. Μόνο έτσι δεν θα ξαναβρεθούμε στη δυσάρεστη θέση που βρεθήκαμε πέρσι διορθώνοντας τα θέματα..."

Ο τρόπος αυτός χρησιμοποιήθηκε στις Πανελλήνιες των εσπερινών λυκείων φέτος. Νομίζω ότι η χρονιά δούλεψε καλά και οι παρατηρήσεις μας, οι συζητήσεις μας και οι προτάσεις μας έπιασαν και πιάνουν τόπο. Άντε για να δούμε αν θα συνεχίσουμε να έχουμε το μάθημα...

Αυτό που δεν κατάλαβα φέτος είναι στα εσπερινά λύκεια η πρώτη σημείωση. Έλεγε:
Σε όλα τα θέματα, αντί του συμβόλου (<-) μπορεί ισοδύναμα να χρησιμοποιηθεί το σύμβολο (:=) ή (=). Γιατί άραγε;

Καλό καλοκαίρι πλέον...

Σπύρος Δουκάκης

bugman

#18
Τελικά και οι πιο έμπειροι μπορεί να κάνουν λάθος!  
Το 4 θέμα ήταν πολυ πονηρό!  
Πέρασαν τόσες μέρες και το μυαλό μου γύρισε στο ερώτημα β του 4 θέματος στις εξετάσεις ΑΕΠΠ του ενιαίου λυκείου.  
Γιατί λέει τρέχοντος έτους;  
Απλά διότι αν και έχουμε πίνακα για κράτηση τιμών μηνιαίων εσόδων για όλο το χρόνο, στην εισαγωγή τιμών θα πάρουμε τιμές του τρέχοντος έτους.  
Άρα από γενάρη μέχρι Μαϊο (1 ΜΕΧΡΙ 5). Σε αυτήν την περίπτωση οι μέσοι όροι θα βγούν βεβαίως με Σουμα5μηνών/5.  
Άρα ολες οι λύσεις που μαζεύουν τιμές για 12 μήνες του τρέχοντος έτους είναι λάθος. Εξήγηση λάθους: Είναι σαν να συμπληρώνεις την φορολογική σου δήλωση τον Ιούνιο του 2003 για το 2003.Δηλαδή τι έσοδα θα βάλεις για τον Δεκέμβρη του 2003;!;Μάντης είσαι;  
Εδώ λοιπόν καλώ τους καθηγητές να πάρουν θέση:  
Μάζεμα 12 μηνών ή 5 μηνών και πόση διαφορά έχει σε βαθμούς; (Χαλάει και τα παρακάτω  
Μήπως όσοι ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ έχουν δώσει λάθος απαντήσεις (μαζεύουν τιμές από 1 μεχρι 12) πρέπει να διορθώσουν τα Pdf αρχεία τους;  
Γιώργος Καρράς  
 
Κάποιοι είπαν ότι δεν μιλάει για το τρέχον έτος, γιατί στην αρχή  γράφει **ενός έτους** και παρακάτω **του έτους αυτού** - δηλαδή του ενός έτους, αόριστο έτος δηλαδή. Μπορεί όμως το ένα έτος να είναι και το φετινό!
 
Δεν επιμένω αλλά ο ορισμός της άσκησης θα μπορούσε να ήταν πιο σωστός. Για παράδειγμα θα μπορούσε αντί για ένα έτος να έλεγε για το περσινό έτος, και μάλιστα να έλεγε:
Στο γ, να υπολογίζει .... αυτού του έτους (η αρχική διαφορά μου)
Στο δ, να βρίσκει ....  όλων των αιθουσών (διαφορετικά κάποιος θα μπορούσε να δώσει ελάχιστη μέση τιμή ανά αίθουσα)
Στο ε πρέπει να βάλει και το αν υπάρχει , διότι μπορεί η μέση τιμή να μην είναι ίση με οποιαδήποτε μέση μηνιαία είσπραξη πράγμα 99% σίγουρο! (που σημαίνει ότι είναι ερώτημα άνευ ουσίας, ή στην αντιγραφή έγινε λάθος, λογικό είναι να δώσει κανείς τις τιμές που είναι **κατώτερες ή ίσες** από την μέση τιμή)  
 
Στο: θεωρήστε ότι οι μηνιαίες εισπράξεις είναι θετικοί αριθμοί, λέμε δεν ότι δεν υπάρχει είσπραξη αρνητική! αλλά το λέει προφανώς έτσι αντί να πει ότι οι εισπράξεις δεν είναι μηδενικές!
Άλλο είσπραξη και άλλο κέρδος. Π.χ. 30 εισητήρια Χ 10 ευρώ μετρητά δίνουν 300 ευρώ εισπράξεις μετρητών. Μειον έξοδα 400 ευρώ, έχουμε ζημία 100ευρώ ή ταμείο -100ευρώ
Είσπραξη ισον τζίρος (αν όλα είναι μετρητά, δηλαδή τα έχουμε, όχι **θα** τα έχουμε!) Αυτά σε οικονομικά δικής μου προελεύσεως, μπορεί να κάνω και λάθος!