ΘΕΜΑΤΑ 2018

Ξεκίνησε από ΤΙΜ, 13 Ιουν 2018, 12:05:29 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

lsourtzo

Παράθεση από: gbougioukas στις 14 Ιουν 2018, 09:57:02 ΠΜ
Ακριβώς, ανά δειγματοληψία, όχι ανά μήνα. Η δειγματοληψία αφορά έναν ποταμό και έναν μήνα. Δεν δηλωνεται προτίμηση σε έναν από τους δύο δείκτες του πίνακα. Το ότι εμφανίζει το όνομα του ποταμού, μη σου πω ότι σε πάει στην αντίθετη προτίμηση αυτού που λες, δηλαδή σε καταχώρηση ανά γραμμές (ποταμούς), αλλιώς αντιβαίνει στην αρχή της φειδούς.

στο πάνω μέρος της εκφώνησης λέει ... ότι γίνετε δειγματοληψία κάθε μήνα για όλες τις περιοχές ... επομένως ... σε κάθε δειγματοληψία πρέπει να διαβάζει για όλες τις περιοχές ... τουλάχιστον αυτό είχε στο μυαλό του αυτός που το έγραψε ... η διατύπωση έπρεπε να είναι καλύτερη ...

Λαμπράκης Μανώλης

Πάντως για να πω και εγώ την άποψη μου, το γ και το δ δεν μου άρεσαν γιατί δεν είχαν κάποια πολύ δύσκολη επεξεργασία, αλλά αρκετά πολύπολκή εκφώνηση που δεν ήταν καθόλου ξεκάθαρο το τι ζητάει ... προτιμώ πχ να είναι ένα δύσκολο θέμα αλλά να είναι ξεκάθαρο τι ζητάει .. εγώ προσωπικά τα διάβασα ξανά και ξανά για να καταλάνω, και πάλι δεν ήμουν 100% στο τι ζητούσε σε κάποια σημεία ...

gbougioukas

#47
Παράθεση από: lsourtzo στις 14 Ιουν 2018, 10:01:54 ΠΜ
στο πάνω μέρος της εκφώνησης λέει ... ότι γίνετε δειγματοληψία κάθε μήνα για όλες τις περιοχές ... επομένως ... σε κάθε δειγματοληψία πρέπει να διαβάζει για όλες τις περιοχές ... τουλάχιστον αυτό είχε στο μυαλό του αυτός που το έγραψε ... η διατύπωση έπρεπε να είναι καλύτερη ...


Στο πάνω μέρος της εκφώνησης περιγράφει ένα σενάριο, όχι το πως θα γίνει η καταχώριση. Το "μια δειγματοληψία το μήνα σε κάθε ποταμό" δεν δηλώνει προτίμηση στην καταχώριση, ούτε ανά γραμμές, ούτε ανά στήλες. Η προτίμηση προκύπτει στην δική σου αντίληψη γιατί προφανώς λαμβάνεις υπόψη τον παράγοντα του χρόνου με συγκεκριμένο τρόπο, δηλαδή θεωρείς ότι το πρόγραμμα τρέχει για έναν ολόκληρο χρόνο. Εγώ θεωρώ ότι τα δεδομένα διατηρούνται σ' ένα φύλλο χαρτί και καταχωρούνται στο τέλος του χρόνου. Στο ερώτημα Δ3 συγκεκριμένα, λέει "για κάθε δειγματοληψία", όχι "για κάθε μήνα".   
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

Κωστας τζιαννης

σε ολα αυτα που ειπατε θελω να προσθεσω οτι το κομματι με τη δημιουργια υποπρογραμματος ηταν υπουλο αφου ναι μεν σε μια συναρτηση δεν μπορεις να χεις διαβασε αλλα η εκφωνηση λεει "να επιστρεφει το μαχ" οταν ξερουμε οτι μια διαδικασια επιστρεφει τα παντα ολα απο οσα της δινεις και καποιοι πανω στο αγχος μπορει να μπερδευτηκαν. οποτε αν θελαν να ειναι τιμιοι θα λεγαν"να φτιαχτει υποπρογραμμα που θα υπολογιζει το μαχ".

gthal

Φοβάμαι ότι έχει πάει να παίξει με λέξεις η εκφώνηση - κρύβει το "μήνα" πίσω από τη δειγματοληψία
(και αν δεν το είχε παρατηρήσει ο Π. Τσιωτάκης - από νωρίς μάλιστα, αλλά τώρα καταλάβαμε τι είπε - δεν θα το συζητάγαμε καν τώρα)
Ας ελπίσουμε να μην είναι έτσι, γιατί είναι νομίζω ντροπιαστικό για το αντικείμενό μας να παίζουμε με αυτά, λες και δεν έχουμε κάτι πιο σοβαρό και έντιμο να εξετάσουμε από το τι καταλαβαίνει ένας μαθητής από μία εκφώνηση spaghetti.
Ακόμα και το τι είναι η επικινδυνότητα που θέλει να υπολογίσουμε (στο Δ3) από μόνος του παραπάνω το έχει ξεχειλώσει. Αντιγράφω:
ΠαράθεσηΗ επικινδυνότητα ενός ρύπου εκφράζεται με έναν ακέραιο αριθμό από το 1 έως και το 10. Στην κλίμακα αυτή η μεγαλύτερη τιμή αντιστιχεί σε υψηλότερη επικινδυνότητα.
Ένας δείκτης της επικινδυνότητας των υδάτων (πάλι; δεν το ορίσαμε αυτό; ) είναι η επικινδυνότητα (πάλι ο ίδιος όρος) εκείνου του ρύπου που έχει τη μέγιστη τιμή (μεταξύ ποιων δηλαδή;;; αόριστο κι αυτό).
Επικινδυνότητες παντού! Με μια προσπάθεια μάλλον να διαχωρίσει την έννοια επικινδυνότητα από την έννοια δείκτης επικινδυνότητας (πιάσ' τ' αυγό και κούρευ' το)
Και πρέπει εγώ στο Δ3 να καταλάβω ότι όταν λες να υπολογίσω επικινδυνότητα, πρέπει να βρω αυτό που παραπάνω μάλλον βαφτίζεις δείκτη επικινδυνότητας, ακριβώς για να το ξεχωρίσεις ίσως από την ίδια την επικινδυνότητα;

Πάντως για μένα, το πιο σωστό που διάβασα είναι αυτό
Παράθεση από: gbougioukas στις 14 Ιουν 2018, 09:57:02 ΠΜ
Ακριβώς, ανά δειγματοληψία, όχι ανά μήνα. Η δειγματοληψία αφορά έναν ποταμό και έναν μήνα. Δεν δηλωνεται προτίμηση σε έναν από τους δύο δείκτες του πίνακα. Το ότι εμφανίζει το όνομα του ποταμού, μη σου πω ότι σε πάει στην αντίθετη προτίμηση αυτού που λες, δηλαδή σε καταχώρηση ανά γραμμές (ποταμούς), αλλιώς αντιβαίνει στην αρχή της φειδούς.
Εύγε! Για το επιχείρημα αυτό και ελπίζω να ληφθεί υπ' όψη και στη βαθμολόγηση, αν τυχόν έχουν μπει πειρασμοί να βαθμολογηθεί η φορά σάρωσης στο Δ3
Η δειγματοληψία αφορά ποταμό και μήνα και όχι μόνο μήνα.
Το δείγμα που θα πάρω τον Ιανουάριο από τον ποταμό Α δεν θα είναι το ίδιο με εκείνο του ποταμού Β, κι ας είναι στον ίδιο μήνα.
Άρα κάθε κελί είναι και μία δειγματοληψία και όχι κάθε μήνας μια δειγματοληψία
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

kyriakos208

Παράθεση από: gbougioukas στις 14 Ιουν 2018, 10:18:34 ΠΜ
Στο πάνω μέρος της εκφώνησης περιγράφει ένα σενάριο, όχι το πως θα γίνει η καταχώριση. Το "μια δειγματοληψία το μήνα σε κάθε ποταμό" δεν δηλώνει προτίμηση στην καταχώριση, ούτε ανά γραμμές, ούτε ανά στήλες. Η προτίμηση προκύπτει στην δική σου αντίληψη γιατί προφανώς λαμβάνεις υπόψη τον παράγοντα του χρόνου με συγκεκριμένο τρόπο, δηλαδή θεωρείς ότι το πρόγραμμα τρέχει για έναν ολόκληρο χρόνο. Εγώ θεωρώ ότι τα δεδομένα διατηρούνται σ' ένα φύλλο χαρτί και καταχωρούνται στο τέλος του χρόνου. Στο ερώτημα Δ3 συγκεκριμένα, λέει "για κάθε δειγματοληψία", όχι "για κάθε μήνα".

Ποια η διαφορά να διαβάζει πρώτα ανα δειγματολειψία με το να διαβάζει ανα ποταμό.Στο τέλος ίδια λύση είναι.Στο μάθημα αυτό ο καθένας έχει την δικιά του λύση αρκεί να είναι σωστή

akalest0s

Τουλαχιστον, μετα απο ολη αυτη τη φιλολογικη αναλυση που εχει πεσει, ελπιζω να συμφωνουμε οτι το Δ θεμα ειναι φετος σαφως πιο δυσκολο απο το περσινο!   :P (το πονο μου εγω ;D)
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

kyriakos208

Παράθεση από: akalest0s στις 14 Ιουν 2018, 06:52:20 ΜΜ
Τουλαχιστον, μετα απο ολη αυτη τη φιλολογικη αναλυση που εχει πεσει, ελπιζω να συμφωνουμε οτι το Δ θεμα ειναι φετος σαφως πιο δυσκολο απο το περσινο!   :P (το πονο μου εγω ;D)

Γενικά σαν μάθημα κάθε χρόνο έχει ασάφειες.Μήπως θέλει αυτό μήπως θέλει εκείνο.Ουσιαστικά παίζεις με την τύχη σου.....

prapasl

#53
Παράθεση από: tasospap στις 13 Ιουν 2018, 05:02:09 ΜΜ
Οδηγίες απο το βαθμολογικό για τους προφορικά εξεταζόμενους για το Β2.

Με χρήση της ΟΣΟ έπαιρνε 10/10.
Με χρήση Αρχη_επανάληψης+Αν έπαιρνε 8/10.
Με χρήση Αρχη_επανάληψης χωρίς Αν έπαιρνε 5/10.
Λεωνίδας Πράπας
Καθηγητής ΠΕ19, MSc Πληροφορικής

evry

Δεν επιτρέπεται.
Δεν μπορούμε να δημοσιοποιούμε τι συμβαίνει σε κάθε βαθμολογικό. Απαγορεύεται :police:
Γενικά μπορούμε να μιλάμε χωρίς αναφορά σε συγκεκριμένο βαθμολογικό.

Παράθεση από: prapasl στις 15 Ιουν 2018, 01:38:52 ΠΜ
Για ποιό βαθμολογικό μιλάμε αν επιτρέπεται;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

akouts

Παράθεση από: petrosp13 στις 13 Ιουν 2018, 02:57:04 ΜΜ
Όλες αυτές οι λύσεις πρέπει να θεωρηθούν σωστές γιατί δεν έχουμε απάντηση ούτε εμείς οι ίδιοι για το τι σημαίνει ισοδύναμος κώδικας

Η εκφώνηση δεν μιλάει για ι ισοδύναμο κώδικα αλλά για ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΕΝΤΟΛΩΝ !!!

lsourtzo

Παράθεση από: akouts στις 15 Ιουν 2018, 10:49:47 ΠΜ
Η εκφώνηση δεν μιλάει για ι ισοδύναμο κώδικα αλλά για ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΕΝΤΟΛΩΝ !!!
Mε αυτήν την λογική θα μπορούσε να πει κάποιος ότι η άσκηση είναι αδύνατη αφού πρέπει να αλλάξεις την συνθήκη και να αναφέρεις 2 φορές το διάβασε αντί για μία ...

Στην περίπτωση της λύσης με το Αν και την μέχρις ότου εν το μεταξύ η ακολουθία μένει ίδια ... άρα γιατί να χαθούν μόρια ?

οπότε εδώ έχουμε να κάνουμε με μία περίεργη ερμηνεία  ...

Σκέψου το λίγο ... γιατί να μπορώ να γράψω 2 φορές το ίδιο διάβασε αλλά να μην μπορώ να ερμηνεύσω 2 φορές το ίδιο ρόμβο ?

Ο ρόμβος θεωρείτε εντολή ??? ή όχι ?
αν ναι τότε με ποιο δικαίωμα στην λύση με την ΟΣΟ τον αλλάζουμε ?
αν όχι τότε είναι αδιάφορο ως προς την εκφώνηση το ως πρως ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΕΝΤΟΛΩΝ !

Σε κάθε περίπτωση αυτό δεν είναι ένα ζήτημα που θα έπρεπε να απασχολεί έναν μαθητή ...

ikariofil

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει να κοπούν μονάδες στην υλοποίηση με Μέχρις_ότου.
Η τιμή φρουρός που τερματίζει την επανάληψη είναι το μηδέν και όταν διαβαστεί δεν επηρεάζει το Σ που είναι και το αποτέλεσμα.

Και εγώ στις προτεινόμενες λύσεις στους μαθητές μου το έδωσα με Όσο, όμως δεν βλέπω κάτι στραβό στην υλοποίηση με Μέχρις_ότου

evry

Δεν έχει σημασία πόσες φορές θα αναφέρεις το Διάβασε αλλά πόσες φορές θα εκτελεστεί.
Δηλαδή όταν ο αλγόριθμος εκτελεστεί να εκτελεστούν τα ίδια βήματα.
Όπως το δίνει η εκφώνηση δεν μας ενδιαφέρει η δομή αλλά να εκτελεστούν τα ίδια βήματα.
Παράθεση από: lsourtzo στις 15 Ιουν 2018, 11:01:18 ΠΜ
Mε αυτήν την λογική θα μπορούσε να πει κάποιος ότι η άσκηση είναι αδύνατη αφού πρέπει να αλλάξεις την συνθήκη και να αναφέρεις 2 φορές το διάβασε αντί για μία ...

Σε αυτό που λες για την αλλαγή στον ρόμβο έχεις ένα δίκιο φυσικά.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pvs

Συγγνώμη για το οφ τοπικ αλλά δεν ξέρω που πρέπει να γράψω, συμφωνώ ότι δεν πρέπει να κοιτάμε τα άλλα μαθήματα αλλά μετά την περσινή παρένθεση είχαμε πάλι φέτος τη χαρά του κάθε πικραμένου στο αοθ. Καμία διαβάθμιση στα θέματα, εύκολα, με λίγα λόγια ο ορισμός της λαϊκής πολιτικής. Και πάλι θα επιστρέψουμε στα κλασικά εικονογραφημένα, γιατί έγραψαν αοθ και δεν έγραψαν προγραμματισμο. Η ζημιά που γίνεται σε όσους δουλεύουμε σε φροντιστήρια κάθε χρόνο είναι πάρα πολύ μεγάλη.