Αναζήτηση επιστημονικής τεκμηρίωσης...

Ξεκίνησε από odysseas, 14 Ιαν 2011, 02:05:42 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

odysseas

Από την ίδια πηγή που παρέθεσα παραπάνω, μεταγενέστερο άρθρο:
ΠαράθεσηΔιάβασα πρόσφατα ένα άρθρο στο ASCD SmartBrief που έθετε το ερώτημα αν το παίξιμο ενός μουσικού οργάνου βελτίωνε την αντιληπτική ικανότητα. Λοιπόν, εμείς ξέρουμε ότι η Πληροφορική βελτιώνει την αντιληπτική ικανότητα. Ίσως πρέπει να το τονίσουμε αυτό.

Αφού υπογραμμίσω λοιπόν ότι το ζήτημα δεν αφορά καθόλου τη στενή ελληνική πραγματικότητα (ούτε οι αναφορές που αναζητούμε υπάρχει περίπτωση να προέρχονται από αυτή), εγώ εντοπίζω το εξής: πράγματι εμείς ξέρουμε... αλλά κανείς άλλος δεν είναι σε θέση να αντιληφθεί τα επιχειρήματά μας. Μερικά από τα πράγματα που γράφτηκαν παραπάνω συνοψίζουν ωραιότατα τις κοινές μας εμπειρίες και άλλα είναι ιδιαίτερα πρωτότυπα. Όλοι συμφωνούμε μεταξύ μας. Αλλά όλοι έχουμε διδάξει το αντικείμενο. Το ζήτημα όμως είναι ότι κάποιος που δεν έχει σχέση με το αντικείμενο, εκπαιδευτικός ή μη, έχει, κατά την ταπεινή μου άποψη, κάθε λόγο να αμφιβάλλει!

dtsilog

Στον κλάδο της Πληροφορικής έγινε η πιο εκβιαστική "μετάταξη" από τα σχολεία της δευτεροβάθμιας ώστε να στελεχωθούν τα 800 νέα ολοήμερα δημοτικά σχολεία. Του χρόνου θα υπάρχουν άλλα τόσα και παραπάνω δημοτικά που θα πρέπει να έχουν οπωσδήποτε καθηγητές Πληροφορικής ώστε να λειτουργήσει το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα. Είναι δυνατόν να πιστεύει κάποιος πως ο κίνδυνος απουσίας της Πληροφορικής από το Γενικό Λύκειο απορρέει από την έλλειψη επιστημονικής τεκμηρίωσης του αντικειμένου μας; Η απουσία της Πληροφορικής μπορεί να έχει ως μοναδικό σκοπό την εξοικονόμηση δαπανών και τον περιορισμό νέων διορισμών καθηγητών. 

Και για να μη χάνουμε την επαφή μας με την πραγματικότητα ιδού πως σκέφτεται το υπουργείο παιδείας να εξοικονομήσει χρήματα από το Δημόσιο Ελληνικό Σχολείο. Πλέον όχι κρυφά με διαβουλεύσεις στις περιφερειακές δ/νσεις εκπ/σης αλλά φανερά αφού βλέπει πως δεν αντιδρά κανείς.

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=19775

Και όσον αφορά τη δημόσια διαβούλευση για το νέο Λύκειο που περιμένουμε όλοι εναγωνίως να ξεκινήσει, ορίστε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του τι σημαίνει Δημόσια Διαβούλευση για το υπουργείο Παιδείας και το πως θα ανακοινωθούν τα ήδη προαποφασισμένα μέτρα όταν φτάσει η ώρα.

http://www.opengov.gr/ypepth/?p=543
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

evry

Φαντάζομαι Γιώργο ψάχνεις ερευνητικές δουλειές όπως η παρακάτω

Cognitive objectives in a LOGO debugging curriculum: Instruction, learning, and transfer

μεταφέρω όπου από ότι λέει

Debugging skills were acquired over a period of several months as part of a LOGO programming course; the transfer tasks involved correcting written instructions in a variety of domains, including arranging items, allocating resources, and following map routes. Students showed clear improvement in the transfer tasks following instruction in debugging programs, and in the second study, amount of transfer was correlated with the degree of debugging skill acquisition. Our results contrast with many earlier studies that found little transfer of problem-solving skills in general and of high-level programming skills in particular. We suggest that the key to the success of our procedure is the fact that we used an extremely precise computer simulation model of the skills required to debug LOGO graphics and list-processing programs as a concrete manifestation of the notion of "cognitive objectives".

Επισυνάπτω και ένα άρθρο του 84 με τίτλο On the Cognitive Effects of Learning Computer Programming
είναι παλιό φυσικά αλλά με μια πρώτη ματιά που έριξα φαίνεται ενδιαφέρον, ίσως όμως να κάνω και λάθος

Θα επανέλθω ωστόσο με περισσότερα προσεχώς
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

evry

Παράθεση από: dtsilog στις 15 Ιαν 2011, 12:30:01 ΜΜ
Είναι δυνατόν να πιστεύει κάποιος πως ο κίνδυνος απουσίας της Πληροφορικής από το Γενικό Λύκειο απορρέει από την έλλειψη επιστημονικής τεκμηρίωσης του αντικειμένου μας;
Ποιος είπε κάτι τέτοιο? Μπορείς να διαβάσεις σε παρακαλώ προσεκτικά ότι έχουμε πει και να μου πεις που αναφέρεσαι?
Που είναι το κακό στο να ψάξουμε να βρούμε δημοσιεύσεις που να τεκμηριώνουν την αναγκαιότητα της πληροφορικής στην εκπαίδευση σαν επιστήμη? Εκτός αν αυτό ενοχλεί κάποιους που θέλουν να μας έχουν μια ζωή καθηγητές των ΤΠΕ

Επίσης συγγνώμη, αλλά τι σχέση έχουν όλα τα παρακάτω που λες με το αντικείμενο του θέματος???
Παράθεση
Και για να μη χάνουμε την επαφή μας με την πραγματικότητα ιδού πως σκέφτεται το υπουργείο παιδείας να εξοικονομήσει χρήματα από το Δημόσιο Ελληνικό Σχολείο. Πλέον όχι κρυφά με διαβουλεύσεις στις περιφερειακές δ/νσεις εκπ/σης αλλά φανερά αφού βλέπει πως δεν αντιδρά κανείς.

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=19775

Και όσον αφορά τη δημόσια διαβούλευση για το νέο Λύκειο που περιμένουμε όλοι εναγωνίως να ξεκινήσει, ορίστε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του τι σημαίνει Δημόσια Διαβούλευση για το υπουργείο Παιδείας και το πως θα ανακοινωθούν τα ήδη προαποφασισμένα μέτρα όταν φτάσει η ώρα.
http://www.opengov.gr/ypepth/?p=543
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Keep Growing

" Του χρόνου θα υπάρχουν άλλα τόσα και παραπάνω δημοτικά που θα πρέπει να έχουν οπωσδήποτε καθηγητές Πληροφορικής ώστε να λειτουργήσει το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα. "

Έχεις δίκιο Δημήτρη. Η φύση μυρίζει καλύτερα, όταν βρίσκεσαι πιο κοντά στο έδαφος.

Όπως λέει και ο Χατζής "...από ψηλά, τα σπίτια μοιάζουν με σπιρτόκουτα και οι άνθρωποι με μυρμήγκια".
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

dtsilog

Δεν υπάρχει κανένα κακό συνάδελφε. Θα μου επιτρέψεις και μένα όμως να πω τι γνώμη μου ότι αυτή τη στιγμή άλλα πράματα μας καίνε και όχι η επιστημονική τεκμηρίωση. Μπορείτε να συνεχίσετε την αναζήτηση αν νομίζετε ότι αυτό μας λείπει.

Τα παρακάτω που αναφέρεις είναι ένα παράδειγμα με το τι θα έπρεπε να ασχολούμαστε.
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

evry

Δημήτρη προσπαθώ να ασχολούμαι με αυτό που θα έπρεπε να ασχολούμαι όπως είπες, αυτό τουλάχιστον ελπίζω ότι δεν έχει το δικαίωμα να μου το στερήσει κανένας
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

dtsilog

Ευριπίδη συμφωνώ με αυτό που λες και επαυξάνω. Να υπενθυμίσω όμως ότι τα προγράμματα σπουδών βάση των οποίων εισήχθη η Πληροφορική στο Δημόσιο Ελληνικό Σχολείο πριν 15 και πλέον χρόνια ήταν αποτέλεσμα επιστημονικής τεκμηρίωσης που έγινε μέσα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο πολύ πριν ξεκινήσουμε να διδάσκουμε οι περισσότεροι από εμάς. Ένα Παιδαγωγικό Ινστιτούτο που λειτούργησε από το 1964 και σήμερα το έχουν καταργήσει.
Πολύ νωρίς είδες τα Όχι να γίνονται Ίσως... ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ και ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ έννοιες που ΧΑΘΗΚΑΝ! (*ΔΕΝ)

odysseas

#23
Παράθεση από: evry στις 15 Ιαν 2011, 12:42:00 ΜΜ
Φαντάζομαι Γιώργο ψάχνεις ερευνητικές δουλειές όπως η παρακάτω [...]

Ναι, αυτές φαίνονται πολύ ενδιαφέρουσες. Σωστός!

Παράθεση από: dtsilog στις 15 Ιαν 2011, 12:54:43 ΜΜ
Θα μου επιτρέψεις και μένα όμως να πω τι γνώμη μου ότι αυτή τη στιγμή άλλα πράματα μας καίνε και όχι η επιστημονική τεκμηρίωση. Μπορείτε να συνεχίσετε την αναζήτηση αν νομίζετε ότι αυτό μας λείπει.

Ευχαριστούμε. Αν και προσωπικά προσπάθησα να κάνω σαφές σε πολλές από τις αναρτήσεις μου ότι δε συσχετίζω την "επιστημονική τεκμηρίωση" με αυτά που "μας καίνε".

odysseas

Υπάρχει ένα συνέδριο με τον τίτλο: International Conference on Informatics in Secondary Schools, το οποίο έχει διεξαχθεί μόλις τέσσερις φορές. Δε γνωρίζω βέβαια το γενικό επίπεδο των δημοσιεύσεων πάντως φαίνεται να υπάρχουν αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα.

Επίσης, στο The New Educational Imperative: Improving High School Computer Science Education υπάρχει μεγάλη σχετική βιβλιογραφία στο τέλος του 2ου κεφαλαίου.

Σπύρος Δουκάκης

Θα πρότεινα και την ομιλία του κ. Σπύρου Πνευματικού που πραγματοποιήθηκε στο Θερινό Σχολείο Πληροφορικής 2010 στην Πάτρα, στο συνέδριο της ΕΜΕ στην Χαλκίδα και στην ημερίδα της ΠΕΚΑΠ.

http://www.eduscience.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=26&Itemid=32&lang=Gr


kadafi

Παιδιά δεν έχω να προτείνω κάποια μελέτη. Σίγουρα θα υπάρχουν πολλές μελέτες που υπερασπίζονται την πληροφορική – αλγοριθμική στη Β'/θμια εκπαίδευση (που σίγουρα αποτελούν όπλα στη φαρέτρα του κλάδου μας)  όπως και άλλες τόσες που την «θάβουν» . Το θέμα είναι όμως ότι αφού μαζέψουμε όλες αυτές τις μελέτες, όλα αυτά τα βέλη προς ποιες κατευθύνσεις θα τα εξαπολύσουμε.
Δυστυχώς απ'ότι φαίνεται το «κουμάντο» στο υπουργείο το έχουν οι φιλόλογοι. Αυτοί είναι που πιστεύουν ότι η πληροφορική είναι ένα «άχρηστο» μάθημα για το λύκειο. Θέτω τα παρακάτω ζητήματα λοιπον:
1.   Τα σημερινά παιδιά δεν χειρίζονται καλά την ελληνική γλώσσα και είναι τα πλέον παχύσαρκα στον κόσμο. Αυτό τι σημαίνει; Τα βομβαρδίζουμε στο Λύκειο με φιλολογικά μαθήματα και γυμναστική και παραγκωνίζουμε τα υπόλοιπα;
2.   Ποιες  προοπτικές  μπορεί να προσφέρει η πληροφορική στην Ελλάδα και ποιες  η φιλολογία; Η πληροφορική μπορεί να φέρει πολλές καινοτόμες νέες επιχειρήσεις που μπορεί να δώσουν νέα ώθηση στην Ελλάδα. Ποιος θα καθοδηγήσει όμως τα νέα παιδιά προς αυτό το δρόμο; Θα τα βάλουμε να τον βρούν μόνα τους; Η φιλολογία τι καινοτόμο μπορεί να προσφέρει;
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι οι μελέτες για την πληροφορική στην εκπαίδευση  είναι  θεωρίες που μπορούν εύκολα να αμφισβητηθούν από όσους δεν θέλουν να πιστέψουν σε αυτές τις μελέτες. Δεν παύουν να αποτελούν όμως ισχυρά όπλα στη φαρέτρα μας. Ένα άλλο ισχυρό όπλο όμως είναι και ο καινοτόμος επιχειρησιακός τομέας. Πόσες εταιρίες έχουν δημιουργηθεί στην Ελλάδα από νέους με ελάχιστο κεφάλαιο που πλέον  στέκονται αντάξια σε παγκόσμιο επίπεδο; 
Συγγνώμη που ξέφυγα λίγο από το θέμα αλλά θεωρώ και αυτά τα ζητήματα σοβαρά. Γιατί «στου κουφού την πόρτα, όσο θέλεις βρόντα». Οι κουφοί στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι οι σύμβουλοι του νέου σχεδίου για την εκπαίδευση (που όλοι ξέρουμε ότι είναι κυρίως φιλόλογοι) και οι βροντές είναι οι μελέτες που μπορούν εύκολα να τις αμφισβητήσουν. Την επιχειρηματικότητα του κλάδου μας  όμως πως μπορούν να την αμφισβητήσουν;


Ελευθερίου Κωστής
Μηχανικός Υπολογιστών
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ20)