Κόρινθος 2005 - Στρογγυλό τραπέζι ΑΕΠΠ

Ξεκίνησε από Sergio, 13 Μαρ 2007, 01:12:21 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Sergio

Σκοπός της συζήτησης είναι να εστιάσει στη συνολική εξέταση των παραμέτρων εκείνων που καθορίζουν τη θέση του μαθήματος στο πρόγραμμα σπουδών του Ενιαίου Λυκείου, με απώτερο στόχο την κριτική προσέγγιση και τυχόν επανεξέταση των συνιστωσών του, στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης και ρεαλιστικής θεώρησής του, μέσα από το διττό του χαρακτήρα, ως μάθημα διδασκαλίας της αλγοριθμικής σκέψης, αλλά και ως γνωστικό αντικείμενο εξέτασης και αξιολόγησης για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Οι παράμετροι που χρήζουν εξέτασης αφορούν στη διαδικασία της προετοιμασίας των μαθητών αλλά και στη διαδικασία αξιολόγησης των επιδόσεών τους όπως αυτές προσδιορίζονται σε σχέση με το σκοπό και τους επιμέρους διδακτικούς στόχους του μαθήματος
Σχετικά με την προετοιμασία των μαθητών οι παράμετροι που εξετάζονται αφορούν:
- στη διδασκαλία του μαθήματος σε σχέση με τη διδακτική προσέγγιση που ακολουθείται αλλά και το διδακτικό πακέτο που χρησιμοποιείται
- στην εργαστηριακή υποστήριξη του μαθήματος, όπως υλοποιείται στην πράξη και
- στην εφαρμογή του θεσμού της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης
Σε σχέση με την εξεταστική διαδικασία οι παράμετροι που εξετάζονται αφορούν:
- τη θεματολογία των εξετάσεων όπως φαίνεται ότι διαμορφώνεται από χρόνο σε χρόνο και
- τη διαδικασία αξιολόγησης των επιδόσεων των μαθητών όπως αυτές καταγράφονται και ερμηνεύονται
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)