Τέλος υποστήριξης Ubuntu/LTSP/Epoptes/sch-scripts

Ξεκίνησε από alkisg, 27 Αυγ 2017, 12:40:40 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ilias_s

Παιδιά, ας μη κοροϊδευόμαστε! Τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι καθαρά "υπηρεσίες φιλότιμου". Αν θέλει ο υπεύθυνος/τεχνικός υπεύθυνος ΚΕΠΛΗΝΕΤ να μάθει κάτι και να υποστήριζει τα σχολεία το κάνει. Αν όχι, απλά θα σου πει "δεν ξέρω". Έχω την εντύπωση πως έχει και ένα δίκιο αν το πει καθώς δεν ξέρω (και ας με διαψεύσει όποιος ξέρει καλύτερα) κατά πόσο επιμορφώνονται.

Το δικό μου ΚΕΠΛΗΝΕΤ δεν με έχει ενοχλήσει καν για να δοκιμάσουμε το remote access ούτε και τον λογαριασμό που έχω στο server για τον τεχνικό του, πόσο μάλλον για το τι έχω κάνει γενικά στο εργαστήριο με το LTSP.

διδάσκων αει διδασκόμενος

#61
Παράθεση από: Wizard στις 19 Σεπ 2017, 09:40:24 ΜΜ
Στο about:config, βάζουμε το plugins.http_https_only σε false (Firefox 55).

Ευκαιρίας δοθείσης, υπάρχει καμμιά εντολή για να αλλάζει το plugins.http_https_only σε false από κονσόλα; Εννοώ να μην χρειάζεται να ανοίξει κανείς τον firefox πρώτα και μετά να το αλλάξει. Το πρακτικό νόημα της ερώτησης είναι ότι έχω πολλούς λογαριασμούς χρηστών και πρέπει να το αλλάξω για τον καθένα με το χέρι. Βρήκα κάτι εδώ: https://askubuntu.com/questions/313483/how-do-i-change-firefoxs-aboutconfig-from-a-shell-script αλλά φοβάμαι να πειράξω το prefs.js

Λογικά η εντολή που ζητώ θα είναι (από τον επόπτη σε μαθητές login στους λογαριασμούς τους):
sed -i 's/user_pref("plugins.http_https_only", true)/user_pref("plugins.http_https_only", false)/g' $HOME/.mozilla/firefox/*.default/prefs.js

Υ.Γ. Το ερώτημα καθότι άσχετο με τη συζήτηση, μάλλον πρέπει να μεταφερθεί σε δικό του thread. Συγγνώμη που το έβαλα εδώ αλλά ήταν συνέχεια της απάντησης του wizard

διδάσκων αει διδασκόμενος

#62
Στην ΤΣ έχουν επενδυθεί ΑΝΘΡΩΠΟΕΤΗ εργασίας. Δεν αντικαθίσταται έτσι απλά από άλλους.

ilias_s

Παράθεση από: διδάσκων αει διδασκόμενος στις 24 Σεπ 2017, 05:10:19 ΜΜ
Στην ΤΣ έχουν επενδυθεί ΑΝΘΡΩΠΟΕΤΗ εργασίας. Δεν αντικαθίσταται έτσι απλά από άλλους.

Βασικά, σύμφωνα με τα όσα διάβασα εδώ μέσα, δεν πρέπει να υπάρχει καν η ιδέα της "αντικατάστασης" της ΤΣ.

thaaanos

Έχει νόημα να τρέξουμε κανένα crowdfunding?

alkisg

Παράθεση από: thaaanos στις 03 Νοε 2017, 11:36:49 ΠΜ
Έχει νόημα να τρέξουμε κανένα crowdfunding?

Προσωπικά είμαι πάντα αντίθετος με το να δίνουν οι καθηγητές χρήματα από την τσέπη τους για το εργαστήριο. Όμως το να συνδράμουν οι Σχολικές Επιτροπές μου ακούγεται φυσικό.
Θεωρητικά θα έπρεπε το Υπουργείο Παιδείας να αναλαμβάνει τα κονδύλια για λογισμικά στα ΣΕΠΕΗΥ, είτε πρόκειται για π.χ. 500 ευρώ το χρόνο για άδειες εμπορικού λογισμικού, είτε για π.χ. 50 ευρώ για ανάπτυξη/υποστήριξη ανοικτού λογισμικού.
Ως γνωστόν το Υπουργείο Παιδείας πάρα πολλές φορές δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες του, και συχνά καταφεύγουμε στους Δήμους για ό,τι έξοδα χρειαζόμαστε.
Π.χ. πρόπερσι η Σχολική Επιτροπή Β/θμιας του Δήμου Ιωαννιτών έδωσε 60.000€ για αναβάθμιση εργαστηρίων, και "γλύτωσε" άλλα τόσα επειδή βάλαμε Ubuntu/LTSP. Αλλά και διάφορα λογισμικά τύπου Έπαφος ή Norton Antivirus συνήθως πληρωνόταν από τα σχολεία.

Εφόσον λοιπόν το Υπουργείο δεν φαίνεται να θέλει να υποστηρίζει ανοικτό λογισμικό στα σχολεία, ούτε να αγοράζει άδειες για εμπορικό λογισμικό, πιθανώς να είχε νόημα να αναλάβει μια εταιρία την υποστήριξη του Ubuntu/LTSP. Αυτή η εταιρία θα αντικαθιστούσε ουσιαστικά την Τεχνική Στήριξη, ενώ θα πληρωνόταν απευθείας από τις Σχολικές Επιτροπές.
Άρα τελικά η διαφορά με το crowdfunding είναι ότι για την ίδια δουλειά, το crowdfunding στηρίζεται σε "donations των καθηγητών", ενώ μια εταιρία θα έκοβε κανονικά τιμολόγια στις Σχολικές Επιτροπές οι οποίες δεν είναι εύκολο να κάνουν donations.

Τα οικονομικά όμως είναι πάντα μια ευαίσθητη συζήτηση και δεν πολυέχω την όρεξη να ασχολούμαι με αυτά. Αν παρόλα αυτά θεωρείτε ότι αρκετά σχολεία θα συμφωνούσαν σε ένα τέτοιο μοντέλο, να επικοινωνήσουμε με καμιά εταιρία...

ilias_s

Παράθεση από: alkisg στις 04 Νοε 2017, 08:40:58 ΠΜ
... Αυτή η εταιρία θα αντικαθιστούσε ουσιαστικά την Τεχνική Στήριξη, ενώ θα πληρωνόταν απευθείας από τις Σχολικές Επιτροπές...

Άλκη, ίσως κάποιες Σχολ. Επιτροπές να μπορούν να εκτιμήσουν τα οφέλη των λύσεων της ΤΣ. Υπάρχουν όμως άλλες που δεν γνωρίζουν καν τι είναι το Linux και το χειρότερο είναι πως ΔΕΝ υπάρχει κανείς να αναλάβει επισήμως να τους ενημερώσει για τη λύση LTSP και τα οφέλη της και να προωθήσει κάτι τέτοιο.

Και τώρα μιλάμε για Δήμους και δήμους... σιγά μην πληρώσουν έτσι απλά για κάτι που ούτε καν γνωρίζουν!

alkisg

Ηλία θα μπορούσε ο κάθε Πληροφορικός να πει στο Διευθυντή του "χρειαζόμαστε 30-50 ευρώ το χρόνο για λογισμικό και υποστήριξη", και να τα δίνει το σχολείο. Το αν ο Διευθυντής θα τα πάρει από το ταμείο του σχολείου ή από τη Σχολική Επιτροπή είναι δευτερεύον. Το θέμα είναι κατά πόσο ο κάθε Πληροφορικός (1) θα θέλει, (2) θα μπορεί να πείσει το Διευθυντή του, και (3) κατά πόσο θα βρεθεί σχετική εταιρία να το αναλάβει, γιατί δεν νομίζω ότι κάποιος developer θα έχει όρεξη να ασχοληθεί με τιμολόγια κλπ για το κάθε σχολείο ξεχωριστά. Πάντως αυτό είναι βιώσιμο μοντέλο δοκιμασμένο στην πράξη, έτσι γινόταν π.χ. και με τον Νέστωρα αλλά και με τον Διερμηνευτή πριν τον δωρίσω σε όλα τα σχολεία.

Αντίθετα, το να λέει το Υπουργείο "βάλτε open source αλλά σταματάμε και την ανάπτυξη και την υποστήριξή του" δεν νομίζω ότι είναι βιώσιμο μοντέλο, δεν μπορούν έτσι να λειτουργήσουν τα σχολεία. Υποθέτω ότι είτε θα επιστρέψουν σιγά σιγά σε πειρατικό λογισμικό είτε όσοι θέλουν να είναι νόμιμοι θα δίνουν π.χ. 500€ το χρόνο για εμπορικό λογισμικό. Ακόμα και με ένα μεγάλο ποσοστό πειρατείας πάντως, σίγουρα το εμπορικό λογισμικό δεν θα βγει πιο οικονομικό στο κράτος...

ilias_s

#68
Ναι, θα μπορούσε να γίνει αλλά προσωπικά δεν το θεωρώ ιδιαίτερα αξιόπιστη λύση. Κάποιοι (πολλοί ίσως) θα δεχτούν, κάποιοι άλλοι όχι κτλ.

Φυσικά, απ' το "καθόλου" καλύτερα ένα τέτοιο μοντέλο! Αλλά πιστεύω πως θα ήταν καλύτερο να γίνουν κινήσεις για να περάσει το "μήνυμα" κεντρικά.

Προσωπικά, ακόμα έχω την αίσθηση πως το υπουργείο βρίσκεται σε πλήρη σύγχυση και αποσυντονισμό. Πως αλλιώς εξηγείται το γεγονός να θέλουν τις ανοιχτές τεχνολογίες αλλά να μη θέλουν να επενδύσουν (και μάλιστα με χρήματα Ευρωπαϊκά) το παραμικρό σε αυτές;

Αυτό που καταλαβαίνω εγώ είναι πως απλά έληξε η χρηματοδότηση της ΤΣ από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα (ΕΣΠΑ?) που την χρηματοδοτούσε και τώρα, στο νέο πρόγραμμα, ΚΑΝΕΝΑΣ δεν ασχολήθηκε με το να δημιουργηθεί μία νέα* πρόταση που να δικαιολογεί νέο κονδύλι που ουσιαστικά θα συνεχίζει τη λειτουργία της ΤΣ.

* Είναι γεγονός πως αν ένα πρόγραμμα (Χ) χρηματοδοτηθεί από ένα Ευρωπαϊκό πακέτο, το ίδιο πρόγραμμα δεν μπορεί να ενταχθεί σε κανένα επόμενο Ευρωπαϊκό πακέτο. Οπότε σε αυτές τις περιπτώσεις πρέπει να "ντυθεί" αλλιώς, σε μία νέα πρόταση και με άλλη μορφή (Υ), ώστε να ενταχθεί στο νέο πακέτο αυτό!

(Αυτό τουλάχιστον μας είχαν εξηγήσει άνθρωποι σχετικοί όταν τους θέσαμε το ερώτημα "Γιατί μας δίνεται Διαδραστικούς Πίνακες τη στιγμή που ουσιαστικά χρειαζόμαστε καινούρια εργαστήρια;;;")

Οπότε μάλλον κανένας από τους "επάνω" δεν κατάφερε, και δεν ξέρω αν προσπάθησε καν, να περάσει την ΤΣ στο νέο πακέτο. Έστω και αν έγινε κάτι η νέα πρόταση είναι ελλιπής. Έχω την εντύπωση πως και το ΠΣΔ είχε κάποιο θέμα με τη χρηματοδότηση αλλά λύθηκε. Διορθώστε με αν κάνω λάθος.

Θεωρείς πως δεν αξίζει τον κόπο να προσπαθούμε πλέον να ακουστούμε στα "ανώτερα κλιμάκια" του υπουργείου;

alkisg

Το ΙΤΥΕ έχει καταθέσει νέα πρόταση από το 2015, και την κατάθεσε εκ νέου 2-3 φορές ακόμα όταν το Υπουργείο την ξαναζήτησε.
Το πρόβλημα είναι γνωστό στα αρμόδια γραφεία του Υπουργείου και προσπαθούν να πιέσουν τα ...ανώτερα πολιτικά γραφεία. Υπάρχει λένε η βούληση αλλά έχουν θέματα με τα διαδικασιακά τους.
Btw, μετά από διάφορες προσπάθειες βρήκα ότι το αρμόδιο τμήμα είναι το "Αυτοτελές Τμήμα Υποστήριξης Νέων Τεχνολογιών και Καινοτομίας", για το οποίο μπορείτε να βρείτε email και τηλέφωνο στον τηλεφωνικό κατάλογο του Υπουργείου, αλλά το καλύτερο είναι να στέλνετε έγγραφα μέσω του Σχολείου ή της Διεύθυνσης, όχι απλά email που γειώνονται χωρίς να υπάρχει υποχρέωση ανάγνωσης ή απάντησης.

Σίγουρα η πίεση προς το Υπουργείο, και υπηρεσιακά αλλά και πολιτικά είναι ο "σωστός" τρόπος να λυθεί. Να την συνεχίσουμε.
Δεν ξέρω όμως αν θα υπάρξει αποτέλεσμα σύντομα, αργά ή ποτέ. Εξαρτάται από το πόσα έγγραφα θα στείλουν τα σχολεία και κυρίως από το πόσα θα αντιληφθούν οι σύμβουλοι του Υπουργού.
Η άλλη λύση, το να πληρώνουν άμεσα τα Σχολεία, δίνει τη δυνατότητα να αποφασίσουν τα ίδια τα Σχολεία για το τι θέλουν, χωρίς να εξαρτώνται από το αν θα μπορέσουν ή όχι να πείσουν τους συμβούλους του Υπουργού. Μπορεί να μην είναι ο "σωστός" τρόπος αλλά μπορεί και να είναι ο μόνος που θα δουλέψει στην Ελλάδα μας. :(

ilias_s

#70
Πάλι καλά που έκανε το ΙΤΥΕ μία πρόταση και πάλι καλά που το υπουργείο την έχει ζητήσει 2-3 φορές και δεν την πέταξε στο καλάθι με τη μία.

Όμως το γεγονός ότι, για να καλυφθούν τα τεράστια κενά σε εκπ/κό προσωπικό, βρίσκουν την "φόρμουλα" να περάσουν τις προσλήψεις αναπληρωτών στο ΕΣΠΑ και το ΠΔΕ (τα οποία απ' όσο γνωρίζω κανονικά απαγορεύεται να χρησιμοποιούνται για την πρόσληψη/μισθοδοσία προσωπικού που καλύπτει πάγιες ανάγκες ενός κράτους μέλους) αλλά δεν μπορούν να βρουν τον τρόπο να συνεχιστεί το έργο της ΤΣ είναι πραγματικά άξιο απορίας...

Με λίγα λόγια, αυτό που τους καίει (δηλ. τα κενά προσωπικού στα σχολεία) βρίσκουν τον τρόπο να το καλύψουν. Αυτό που δε βλέπει ο πολύς κόσμος το αφήνουμε στην τύχη του άσχετα αν στην τελική θα μας κοστίσει το 10πλάσιο!

alkisg

Μια σχολική επιτροπή στα Γιάννενα θα αγοράσει 250 υπολογιστές για κάποια σχολεία της. Επικοινώνησα με τη Microsoft για προσφορά Windows+Office Academic, και ο retailer της μας έκανε προσφορά στα 200€ ανά υπολογιστή, σύνολο 50.000€.

Δηλαδή μόνο και μόνο οι 2 βασικές άδειες λογισμικού για έναν μικρό διαγωνισμό μιας σχολικής επιτροπής ενός νομού μπορεί να καλύψει τα έξοδα ανάπτυξης/συντήρησης του Ubuntu/LTSP για χρόνια, χωρίς καν να υπολογίσουμε οικονομία στο hardware...

Δεν πιστεύω πια ότι από πλευράς Υπουργείου δεν συνειδητοποιούν ότι οικονομικά συμφέρει πάρα πολύ. Φοβάμαι ότι το μπλοκάρουν για άλλους λόγους, πιθανώς ωφελιμιστικούς... Ελλάς το μεγαλείο σου! Εγώ δεν ασχολούμαι άλλο... :(

pfan

Πύρζα Φανή
Καθηγήτρια Πληροφορικής