Διόρθωση των γραπτών στις Εξετάσεις

Ξεκίνησε από Sergio, 04 Μαΐου 2003, 11:36:52 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Sergio

Μετά από συζήτηση με το συνάδελφο Δημήτρη Γιακοβή σκεφτήκαμε ότι θα μπορούσαμε μέσα από το στέκι να προβληματιστούμε σχετικά με περιστατικά  που απασχόλησαν τη διαδικασία της διόρθωσης τις χρονιές που πέρασαν !!

Οι φετινές εξετάσεις είναι πλέον πολύ κοντά και αντίστοιχα κοντά η .. διόρθωση των φετινών γραπτών !

Πείτε λοιπόν τις εμπειρίες σας από τις μέχρι τώρα εξετάσεις. Παθήματα... μαθήματα... λάθη που δεν χρεώθηκαν όσο έπρεπε, σωστά που 'τιμωρήθηκαν' άδικα κ.ο.κ.

Θα μπορούσαμε ίσως να ... προλάβουμε παρόμοια περιστατικά φέτος (και σε επόμενες χρονιές.)
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

alkisg

Πολύ ωραίο θέμα, αλλά ειδικά σε μικρές πόλεις / χωριά είναι λίγο ευαίσθητο (τα ονόματα γνωστά και παρεξηγήσεις γίνονται εύκολα).
Να θυμόμαστε λοιπόν ότι ο στόχος είναι να αποφύγουμε παλιότερα λάθη.

Καταθέτω την εμπειρία μου:

Πρόπερσι είχαν βάλει θέμα να μετατραπεί μία ΓΙΑ στην αντίστοιχη ΟΣΟ. Η συνηθισμένη λύση είναι η

ι <-- αρχική_τιμή
ΟΣΟ ι <= τελική_τιμή ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
  ΕΝΤΟΛΕΣ
  ι <-- ι + βήμα
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

Όμως αυτό δεν είναι απόλυτα σωστό, αν το βήμα είναι αρνητικό η συνθήκη της ΟΣΟ πρέπει να γίνει >= (μεγαλύτερο ή ίσο).

Ένας μαθητής λοιπόν είχε προνοήσει και είχε βάλει μία ΑΝ βήμα > 0 και στη συνέχεια ΔΥΟ ΟΣΟ, μία για κάθε περίπτωση. Δυστυχώς κάποιος συνάδελφος, πιθανώς λόγω κεκτημένης ταχύτητας, το είχε "κοκκινήσει".

Συμπέρασμα: υπομονή και ανοιχτά μάτια κατά τη διόρθωση! Μπορεί μετά από 100 γραπτά να νομίζουμε ότι έχουμε δει όλες τις πιθανές λύσεις, αυτό όμως δεν συμβαίνει πάντα!

Γιακοβής Δημήτρης

Χαιρετίζω όλους τους συναδέλφους

Πολύ καλή προσπάθεια αυτό το forum με αρκετά ενδιαφέροντα ζητήματα.

Θεωρώ χρήσιμη μια συζήτηση σχετικά με τα γραπτά που αρκετοί από μας θα κληθούν να διορθώσουν. Η αλήθεια είναι ότι τα γραπτά που διορθώνουμε χωρίζονται σε διάφορες κατηγορίες. Η συζήτηση θεωρώ ότι αφορά γραπτά πάνω από ένα συγκεκριμένο βαθμό (πάνω από τη βάση ας πούμε).

Ας ανεφέρω μερικά περιστατικά που θεωρώ χαρακτηριστικά σημεία που έχουν ενδιαφέρον:

 - Την τελευταία χρονιά έγινε αρκετός λόγος για το 4ο θέμα και ειδικότερα για το πως οι μαθητές έπρεπε να διαβάσουν τον δισδιάστατο πίνακα που εξέφραζε την παρουσία ή όχι κάποιου προιόντος.
Οδηγία από το Υπουργείο δεν ήρθε (πέρα από ένα φαχ με πρότυπες λύσεις!!). Η εκφώνηση μπέρδεψε πάρα πολλούς μαθητές. Μάλιστα πιστεύω, όσοι από μας φέτος έκαναν αυτό το θέμα στην τάξη, θα διαπίστωσαν ότι οι μαθητές δεν πολυκατάλαβαν τι ακριβώς ζητάει η άσκηση!!!

Θα είχε ενδιαφέρον να μας αναφέρουν συνάδελφοι που διόρθωσαν πέρυσι, τι έκαναν σε αυτό το θέμα.

 - Επίσης στο ίδιο θέμα ζητούσε να γραφεί ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ σε ΓΛΩΣΣΑ. Αν κάποιος μαθητής έγραψε ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ως επικεφαλίδα οι συνάδελφοι το θεωρούσαν λάθος;

 - Στο τρίτο θέμα με τα διόδια, στο β') σκέλος, αν κάποιος μαθητής έπαιρνε τρια διαφορετικά ΑΝ πόσο έκοβε ο διορθωτής;

 - Στο τρίτο θέμα πάλι στο α) σκέλος, αν ο μαθητής έγραφε ΑΝ Τ = Φ (χωρίς ' ή ") πόσο έκοβε ο διορθωτής;

Τα παραδείγματα είναι ενδεικτικά και θα ήθελα την άποψη σας.

Θεωρώ ότι τα περσινά θέματα σε αρκετά σημεία ΑΣΑΦΗ, και για τους μαθητές, αλλά και για τους διορθωτές.

* Τις παραπάνω παρατηρήσεις τις κάνω για ένα λόγο! Εχω την αίσθηση ότι το κάθε βαθμολογικό κέντρο ίσως αυθαιρετεί, με αποτέλεσμα να έχουμε αποκλίσεις στη βαθμολογία σε ένα θέμα, μεταξύ των βαθμολογικών κέντρων.

Ενα τελευταίο σχόλιο: ελπίζω το μάθημα να μην το μετατρέψουν σε μάθημα για "παπαγάλους" βάζοντας πάλι 28 μονάδες ανάπτυξης. Στις περσινές διορθώσεις υπήρξαν γραπτά άριστα μέχρι το θέμα 2, ενώ το θέμα 3 και 4 δεν είχε καν πιαστεί για λύση!

Γιακοβής Δημήτριος
Μηχ Η/Υ & Πληροφορικής
ΠΕ19  

mdkdmah

Συνάδελφε, όλες αυτές τις ερωτήσεις τις κάναμε και εμείς όταν κληθήκαμε να διορθώσουμε τα γραπτά.Στο βαθμολογικό κέντρο που ήμουν εγώ (στο 2ο Λύκειο Αλίμου , δεν θυμάμαι αριθμό βαθμολογικού), αποφασίσαμε -σύμφωνα και με τις οδηγίες της επιτροπής- τα παρακάτω:
Για το 3ο θέμα:
1. Για τα εισαγωγικά απλά κόβαμε 2 μόρια
2. για τα περιορισμένα ΑΝ τα πέρναμε σωστά αν φυσικά είχαν τη σωστή λογική σειρά δηλ. πρώτα το Υ=0 και μετά Υ<Α και μετά Υ>Α, αν τα είχε με άλλη σειρά δίναμε 8 μόρια αν φυσικά οι εντολές μέσα στη δομή ήταν σωστές. (Με τα 2 πρώτα αν φυσικά εμφανίζεται 2 φορές το ίδιο αποτέλεσμα αν Υ=0 αλλά αποφασίσαμε να μην το λάβουμε υπ' όψιν)
Εγώ διόρθωσα και πολλά γραπτά με ένα περιορισμένο ΑΝ και ένα ΑΝ ΤΟΤΕ ΑΛΛΙΩΣ που μπορει να λυθεί και έτσι σωστά.
Για το 4ο θέμα:
για να πάρει 4 μόρια για το τμήμα του αλγορίθμου - προγράμματος αρκούσε να έχει τη διπλή επανάληψη και τν εντολή ΔΙΑΒΑΣΕ Π[i, j]. Βέβαια οποιαδήποτε σωστή απάντηση και με έλεγχο εκγυρότητας τιμών ήταν σωστή (για μένα πιο πλήρης) .
όσον αφορά στο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ήρθε οδηγία που έλεγε ότι και να γράψουν είναι σωστό.
Όσον αφορά στη θεωρία μη ξεχνάτε ότι είναι και απολυτήριες εξετάσεις και το 8 - 10 θα πρέπει να το πιάνει το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών, εξάλλου είναι πολύ λίγα αυτά που πρέπει να μάθουν απ' έξω.

ΝΤΟΥΡΟΥ ΔΩΡΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΣ
ΠΕ19