Σχολική ιστοσελίδα υψηλών προδιαγραφών για το σχολείο σας. CMS Internet School

Ξεκίνησε από dourvas, 13 Απρ 2013, 03:58:32 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

dourvas

Internet School

Μια εφαρμογή ελεύθερου λογισμικού που σκοπό έχει να παράγει δικτυακό τόπο με πλήθος υπηρεσιών προς εκπαιδευτές και μαθητές για λογαριασμό του σχολείου που θα την επιλέξει.

Απευθύνεται σε σχολεία της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και σε εκπαιδευτικούς.

Σχετικός ιστότοπος http://users.sch.gr/idourvas/idourvas.php

Υπηρεσίες της εφαρμογής

Το Internet School διαθέτει πλήθος από υπηρεσίες (οι περισσότερες από αυτές ενεργοποιούνται ή απενεργοποιούνται από την σελίδα διαχείρισης) που ο σκοπός τους είναι να διευκολύνουν τον εκπαιδευτικό του σχολείου στο έργο του αλλά και να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των μαθητών.

Πιο συγκεκριμένα για τον εκπαιδευτικό περιλαμβάνονται οι παρακάτω υπηρεσίες:
•   Ο εκπαιδευτικός έχει την δυνατότητα να συγγράψει το κείμενο που επιθυμεί και να το δημοσιεύσει στην ιστοσελίδα της τάξης (τοίχος) του σχολείου στην οποία αναφέρεται. (Όλα τα τμήματα του σχολείου διαθέτουν την δική τους ιστοσελίδα). Το σημείωμα αυτό θα αποσταλεί επίσης με email στους μαθητές της συγκεκριμένης τάξης. Με αυτόν τον τρόπο ο καθηγητής επικοινωνεί με τον μαθητή ακόμα και αν βρίσκεται στο σπίτι του. Επίσης, οι εργασίες και η ύλη που έχει παραδώσει στους μαθητές του για διάβασμα είναι ξεκάθαρες και αναρτημένες δημόσια. Έτσι οι μαθητές, ακόμα και αν δεν τις σημείωσαν σωστά κατά τη διάρκεια του μαθήματος, μπορούν να ενημερωθούν από τον ιστότοπο. Η ίδια δυνατότητα παρέχεται και στους γονείς των μαθητών.... Για να χρησιμοποιήσει κάποιος εκπαιδευτικός την υπηρεσία πρέπει πρώτα να συνδεθεί στο σύστημα με τον προσωπικό του κωδικό που έχει προμηθευτεί από τον διευθυντή του σχολείου.
•   Ο εκπαιδευτικός, στο πλαίσιο της επικοινωνίας με τους μαθητές του μέσω του αναφερόμενου ιστοχώρου, μπορεί να ανεβάζει σημειώσεις και ασκήσεις για αυτούς σε διάφορες μορφές αρχείων. Οι μαθητές έτσι, από το σπίτι τους, μπορούν να κατεβάσουν τις σημειώσεις ή τις ασκήσεις αυτές στον υπολογιστή τους. Ακόμα και σε περίπτωση απώλειας των σημειώσεων ή των ασκήσεων ή σε περίπτωση απουσίας τους από το μάθημα, θα μπορούν να τις προμηθευτούν από τον ιστοχώρο χωρίς περαιτέρω καθυστέρηση.
•   Ο εκπαιδευτικός, ακόμα και από το σπίτι του, αφού συνδεθεί στο σύστημα με τον κωδικό που έχει παραλάβει από τον διευθυντή του σχολείου, έχει την δυνατότητα να δημιουργήσει διαδικτυακά διαγώνισμα για τους μαθητές του. Οι ερωτήσεις που θα θέσει μπορούν να έχουν την μορφή πολλαπλής επιλογής ή σωστού - λάθους. Σε κάθε περίπτωση μπορεί να εισάγει μια εικόνα έτσι ώστε η εκφώνηση της ερώτησης να αφορά την εικόνα. Ο μαθητής που θα λύσει το διαγώνισμα θα βαθμολογηθεί αυτόματα από το σύστημα καθώς ο εκπαιδευτικός, κατά την διάρκεια της δημιουργίας του διαγωνίσματος, όρισε και τις σωστές απαντήσεις.
•   Ο εκπαιδευτικός, όντας συνδεδεμένος με τον ιστότοπο, μπορεί να καταχωρίσει βαθμούς διαγωνισμάτων, τεστ, εργασιών ή επίσημη βαθμολογία τριμήνων, τετραμήνων και τελικών εξετάσεων καθώς και σχόλια που αφορούν τα γραπτά και γενικότερα τους παραπάνω βαθμούς. Ο κάθε μαθητής, με την χρήση του δικού του, προσωπικού κωδικού, ενημερώνεται για τα παραπάνω αποτελέσματα και σχόλια (μόνο για αυτά που τον αφορούν προσωπικά). Έτσι εκπαιδευτικός και μαθητής διαθέτουν ένα πολύ χρήσιμο αρχείο με τους καταχωρισμένους βαθμούς που μπορούν οποιαδήποτε στιγμή να προσπελάσουν. Η καταχώριση της βαθμολογίας για τον εκπαιδευτικό είναι απλούστατη διαδικασία καθώς επιλέγει από λίστα τον μαθητή που βαθμολογεί, τον βλέπει σε φωτογραφία ώστε να αποφύγει το λάθος ενώ οποιαδήποτε στιγμή μπορεί να εκτυπώσει συγκεντρωτική αναφορά με τους καταχωρισμένους βαθμούς κάθε τάξης στο μάθημά του, ώστε να την χρησιμοποιήσει π.χ σε μια ενημέρωση γονέων.
•   Ο εκπαιδευτικός, όντας συνδεδεμένος με τον ιστότοπο, δημιουργεί αναφορές και μπορεί να εκτυπώσει εύκολα λίστες με τους μαθητές του σχολείου ανά τμήμα με ή χωρίς τις βαθμολογίες αυτών όπως έχουν καταχωριστεί στο σύστημα.
•   Ο εκπαιδευτικός, έχει πλέον την δυνατότητα να "κατεβάσει" στον υπολογιστή του έγγραφα που διευκολύνουν το έργο του αλλά και άλλα χρήσιμα έγγραφα που τον αφορούν. Τα αρχεία αυτά έχει μεταφορτώσει στον συγκεκριμένο χώρο του ιστοτόπου ο διαχειριστής του συστήματος.
•   Ο εκπαιδευτικός όπως και οποιοσδήποτε χρήστης μπορεί να ενημερωθεί με τα τελευταία νέα της εκπαίδευσης και όχι μόνο από σχετική ιστοσελίδα της εφαρμογής με τίτλο «Αίθουσα Τύπου». Με την χρήση ειδική τεχνολογίας (RSS) σημαντικές ειδήσεις εμφανίζονται, προερχόμενες από σημαντικούς ιστότοπους όπως π.χ το υπουργείο Παιδείας ή το Πρακτορείο Reuters.
Για τους μαθητές
•   Ο μαθητής έχει την δυνατότητα, μέσω του ιστοχώρου, να διαβάζει όλα τα σημειώματα, τα οποία οι καθηγητές του έχουν αναρτήσει για τα μαθήματά τους. Τα ίδια σημειώματα έχει λάβει και με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Οι εργασίες και η ύλη για τα μαθήματά τους έρχονται στην κατοχή τους γρήγορα και εύκολα χωρίς να χρειάζεται κάποιος προσωπικός κωδικός.
•   Ο μαθητής, χωρίς καμία καθυστέρηση και από το σπίτι του, μπορεί να προμηθευτεί τις σημειώσεις και τις ασκήσεις που ο εκπαιδευτικός του ανεβάζει για τα μαθήματά του. Ο μαθητής, με τον τρόπο αυτό, περιορίζει τα κενά στην διδαχθείσα ύλη, ακόμη και αν κάποιος σοβαρός λόγος τον κρατήσει για κάποιο χρονικό διάστημα μακριά από τη σχολική αίθουσα.
•   Ο μαθητής, είναι πλέον σε θέση να δοκιμάσει τις δυνάμεις του και από το σπίτι. Μπορεί να συνδεθεί με την ιστοσελίδα του σχολείου και να γράψει τα διαδικτυακά διαγωνίσματα που οι εκπαιδευτικοί του δημιούργησαν για εκείνον. Οι σωστές απαντήσεις και η βαθμολογία στο διαγώνισμα θα δίνονται αυτόματα από το σύστημα χωρίς να επιτείνεται η αγωνία των μαθητών. Με αυτό τον τρόπο θα αυτοαξιολογεί τις δυνάμεις του.
•   Ο μαθητής, αλλά και οποιοσδήποτε χρήστης, μπορεί να παρακολουθήσει τα βίντεο της συλλογής του Internet School. Ντοκιμαντέρ επιπέδου με θέματα που αφορούν την Ιστορία, την Επιστήμη, Κοινωνικά και Μυστηρίου. Εννοείται πώς μέσα από την συγκεκριμένη σελίδα γίνεται αναπαραγωγή των σχετικών ντοκιμαντέρ που βρίσκονται σε άλλους δικτυακούς τόπους. 
•   Ο μαθητής, αφού πρώτα συνδεθεί στον ιστότοπο με τον προσωπικό του κωδικό που παράλαβε από τον διευθυντή του σχολείου, ενημερώνεται από τους καθηγητές του για βαθμολογίες που αφορούν διαγωνίσματα, εργασίες και τεστς καθώς και τυχόν σχόλια των καθηγητών του για αυτά τα γραπτά αλλά και για επίσημες βαθμολογίες τετραμήνων και τελικών εξετάσεων.
•   Ο μαθητής μπορεί να δημοσιεύσει τις απόψεις του και τους προβληματισμούς του για οποιοδήποτε θέμα τον απασχολεί, να σχολιάσει τους αντίστοιχες δημοσιεύσεις των συμμαθητών του, να δημοσιεύσει φωτογραφίες και βίντεο από το youtube. Το μαθητικό ιστολόγιο είναι κοινό για όλα τα σχολεία που χρησιμοποιούν το Internet School με αποτέλεσμα την επικοινωνία και την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ μαθητών διαφορετικών σχολείων...
•   Οι μαθητές έχουν την δυνατότητα να ανταλλάσουν άμεσα μηνύματα μεταξύ τους, όντας όμως συνδεδεμένοι στο σύστημα του ιστότοπου ώστε να γράφουν μόνο επώνυμα.
•   Στην διάθεση όλων των χρηστών του ιστότοπου, επισκεπτών, μαθητών, εκπαιδευτικών υπάρχει ολοκληρωμένο σύστημα σκάκι με δυνατότητα για σύγχρονες αλλά και ασύγχρονες παρτίδες.
Ο διαχειριστής της ιστοσελίδας έχει τις παρακάτω αρμοδιότητες:

•   Δημιουργία και δημοσίευση σε σχετική ιστοσελίδα τελευταίων ειδήσεων καθώς και προαιρετική  αποστολή αυτών με email (newsletter) σε χρήστες που έχουν δηλώσει ότι επιθυμούν την παραλαβή αυτών.
•   Επιλογή των υπηρεσιών που ο ιστότοπος θα διαθέτει. Για παράδειγμα μπορεί να επιλέξει ο ιστότοπος να μην διαθέτει την υπηρεσία καταχώρισης βαθμολογίας ή μαθητικό ιστολόγιο. Η ενεργοποίηση και απενεργοποίηση υπηρεσιών γίνεται στην κυριολεξία με ένα κλικ.
•   Εισαγωγή ερωτήσεων και απαντήσεων που αφορούν το σχολείο και αποδίδουν χρήσιμες πληροφορίες στους επισκέπτες της ιστοσελίδας (FAQ). Για παράδειγμα θα μπορούσε να πληκτρολογήσει την ερώτηση: Είμαι Γονέας και θέλω να ενημερωθώ για την πρόοδο του παιδιού μου. Πότε να έρθω ώστε η ενημέρωση μου να είναι η καλύτερη δυνατή. Απάντηση: Μπλα Μπλα.....
•   Εισαγωγή κειμένου που αφορά την περιοχή (πόλη – χωριό) που ανήκει το σχολείο. Θα μπορούσε να ανατεθεί εργασία σε μαθητές....
•   Εισαγωγή - διαχείριση φωτογραφιών που εμφανίζονται σε διάφορες ιστοσελίδες του ιστότοπου. Οι φωτογραφίες συνήθως απεικονίζουν το σχολείο και την περιοχή που ανήκει.
•   Εισαγωγή και έκδοση κωδικών για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Η έκδοση κωδικών για μαθητές μπορεί να γίνει μαζικά ανά τμήμα από αρχείο Excel. Το αρχείο αυτό μπορεί να εξαχθεί από εφαρμογές όπως το eschool ή η Δέλτα Βάση ή ο Νέστορας.
•   Στην αρχή κάθε χρονιάς, δηλώνει το ξεκίνημα κάθε χρονιάς με τον αριθμό των τμημάτων κάθε τάξης. Με το πάτημα ενός κουμπιού γίνεται επανεγγραφή όλων των μαθητών στην επόμενη τάξη.
•   Ανεβάζει αρχεία που μπορούν να κατεβάσουν οι εκπαιδευτικοί.
•   Αλλάζει την δημοσκόπηση – ερεύνα που εμφανίζεται στην ιστοσελίδα του μαθητικού ιστολογίου και διαγράφει τα μηνύματα των δωματίων άμεσων μηνυμάτων (chatrooms).
•   Ανεβάζει τις εργασίες των μαθητών στον ιστότοπο. Οι εργασίες μπορούν να είναι παρουσιάσεις, έγγραφα κειμένου ή έγγραφα pdf.



Λάμπρος Μπουκουβάλας

Ωραία προσπάθεια, σύντομα θα τη δοκιμάσω. Ευχαριστώ πολύ.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Gnirut


dourvas

:-)

όποιος έχει την διάθεση! Ο διευθυντής η ο πληροφορικός ή κάποιος άλλος. Η διαχείριση της είναι πολύ εύκολη....

dim

Παράθεση από: dourvas στις 17 Απρ 2013, 11:24:49 ΠΜ
:-)

όποιος έχει την διάθεση! Ο διευθυντής η ο πληροφορικός ή κάποιος άλλος. Η διαχείριση της είναι πολύ εύκολη....

Σε ποια σχολεία της χώρας αναθέτουν τις εξωδιδακτικές εργασίες βάση του "Καλέ ποιος έχει διάθεση";!

dourvas

Ενδιαφέρουσα η παρατήρηση σας. Ας την κρατήσουμε λοιπόν. Η εφαρμογή προτείνεται σε αυτούς που "έχουν διάθεση" να δημιουργήσουν και να συντηρήσουν μια εφαρμογή για το σχολείο του που εκτός απο τον ενημερωτικό ρόλο που έχει ως ιστοσελίδα να εξυπηρετεί ανάγκες συναδέλφων και να προσελκύσει και ενεργοποιήσει με εναλλακτικούς τρόπους τους μαθητές. Πάντως δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια και κόπος για κάτι τέτοιο.
Ομολογώ πως το πιο δύσκολο απο όλα είναι να πείσεις του συναδέλφους εκπαιδευτικούς να το χρησιμοποιήσουν, μιας και δεν πληρώνονται για κάτι τέτοιο!. Υπάρχει αυτή η νοοτροπία που αναφέρει ο συνάδελφος σε μεγάλο βαθμό. Πάντως όλες οι υπηρεσίες που αναφέρονται στο πρώτο ποστ δεν είναι υποχρεωτικές..Με ένα κλικ απο την διαχείριση ενεργοποιεί ή καταργεί ο διαχειριστής όποια υπηρεσία θέλει.

dim

Παράθεση από: dourvas στις 17 Απρ 2013, 02:58:04 ΜΜ
Ομολογώ πως το πιο δύσκολο από όλα είναι να πείσεις του συναδέλφους εκπαιδευτικούς να το χρησιμοποιήσουν,
Ας ξεκινήσουν να εισάγουν τις βαθμολογίες τους  σε ένα λογιστικό φύλλο,
ας ξεκινήσουν με ηλεκτρονική καταχώρηση απουσιών,
ας ανοίξουν email,
ας γράψουν ένα κείμενο στον επεξεργαστή κειμένου
και ΝΑΙ έπειτα πάμε
στα βαριά ναρκωτικά που αναφέρεις.... "να πείσουμε τους συναδέλφους να το χρησιμοποιήσουν"!
Παράθεση από: dourvas στις 17 Απρ 2013, 02:58:04 ΜΜ
μιας και δεν πληρώνονται για κάτι τέτοιο!.
Για τα παραπάνω που αναφέρω πληρώνονται ή πολλές απαιτήσεις έχω;

Νίκος Αδαμόπουλος

(@dourvas) Συνάδελφε καταρχάς καλώς ήρθες στο Στέκι μας. Επίσης, συγχαρητήρια για την εφαρμογή... Να βρούμε βέβαια λίγο χρόνο και θα την δοκιμάσουμε...

(@dim @Gnirut) Μην πυροβολείτε τον πιανίστα... Δεν φταίει ο άνθρωπος σε κάτι!

dim

Φυσικά, συγχαρητήρια για την εφαρμογή.


Τώρα Νίκο, όσο πυροβόλησα τον πιανίστα άλλο τόσο έβαλα και τους εκρηκτικούς μηχανισμούς στην Βοστώνη.
Όχι παίζουμε! (χιούμορ Νίκο)! :D
Ξέρεις, ξέρω, ξέρουμε αν υπάρχει ένσταση ποιο το μελανό σημείο αυτής!


@dourvas Μπράβο και πάλι για την προσπάθεια!

dourvas

Συνάδελφε κ.Αδαμόπουλε ευχαριστώ για το καλωςόρισμα. Θα εκτιμούσα αν βρίσκατε το χρόνο να τσεκάρετε την εφαρμογή. Η κριτική είναι ευπρόσδεκτη. Αν βρείτε χρόνο για κάτι τέτοιο, θα εκτιμούσα αν κάνατε παρατηρήσεις (εσείς ή οποιοσδήποτε αναγνώστης) προκειμένου να βελτιωθεί.

dim


dourvas

Θα ήθελα να σας ενημερώσω πως η εφαρμογή (CMS) Internet School διατίθεται πλέον σε νέα έκδοση (έκδοση 3).

Συνοπτική περιγραφή της εφαρμογής.

Το Internet School είναι ένα CMS (Context Management System). Δηλαδή, μια διαδικτυακή εφαρμογή που επιτρέπει καταρχάς την δημοσίευση - μέσα από μια διαδικασία εγκατάστασης 7 απλών βημάτων - και στην συνέχεια την αλλαγή και διαχείριση του περιεχομένου μιας σειράς από ιστοσελίδες (ιστότοπο), ανάλογα με την επιθυμία του σχολείου που το χρησιμοποιεί, μέσα από μια κεντρική σελίδα διαχείρισης. Η διαδικασία εγκατάστασης μπορεί να γίνει είτε κατευθείαν στους servers του πανελλήνιου σχολικού δικτύου είτε τοπικά σε υπολογιστή της επιλογής σας που διαθέτει βέβαια το κατάλληλο λογισμικό (π.χ MySql και Apache server).

Το Internet School διανέμεται σύμφωνα με τους όρους της GNU General Public License . Είναι ελεύθερο λογισμικό και φυσικά δωρεάν.

Προσφέρει πλήθος από υπηρεσίες για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς

Αναλυτική περιγραφή της εφαρμογής

http://users.sch.gr/idourvas/idourvas.php

Προσθήκες σχετικά με την προηγούμενη έκδοση

Η εφαρμογή απέκτησε πιο σύγχρονη μορφή καθώς χρησιμοποιήθηκε ιδιαιτέρως η τεχνολογία CSS3 ώστε να επιτευχθεί καλύτερο αισθητικό αποτέλεσμα. Παρέχονται πλέον περισσότερες δυνατότητες στα σχολεία να αλλάξουν την όψη του δικού τους ιστότοπου (templates). Επίσης, προστέθηκε υπηρεσία δημιουργίας μηνιαίας δικτυακής εφημερίδας με τους μαθητές σε ρόλο διαχειριστή (εννοείται και συντάκτη) και τους εκπαιδευτικούς σε ρόλο επιβλέπων. Δημιουργήθηκε ακόμα υπηρεσία που αφορά τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων καθώς απέκτησαν πλέον την δική τους ιστοσελίδα με δυνατότητα δημιουργίας και δημοσίευσης ανακοινώσεων και αποστολής μαζικών ηλεκτρονικών μηνυμάτων στην λίστα newsletter του εκάστοτε σχολείου.