ερώτημα για παρουσίαση Πίνακων τιμών

Ξεκίνησε από lsourtzo, 19 Δεκ 2010, 11:00:34 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

lsourtzo

καταρχάς καλησπέρα ...
πιθανών το παρακάτω θέμα να έχει ξανασυζητηθεί αλλά σε ένα γρήγορο search που έκανα δεν βρήκα ακριβός αυτό που έψαχνα ...

είμαι καθηγητής σε φροντιστήριο εδώ και 10 χρόνια (από τότε που ξεκίνησε το μάθημα σχεδόν δηλαδή).

τα τελευταία 2 χρόνια από αρκετούς καθηγητές σχολείων παρατηρώ μία αλλαγή στον τρόπο σύνταξης των πινάκων τιμών.
πολλοί καθηγητές συνηθίζουν να γράφουν πρώτα την εντολή η την συνθήκη ή τον αριθμό της γραμμής και στην συνέχεια την νέα τιμή. άλλοι βάζουν και τις ίδιες τις συνθήκες μαζί με τις μεταβλητές και γράφουν δίπλα αν θα είναι αληθής ή ψευδής ...
αυτό μπορεί να είναι αρκετά βολικό στην περίπτωση μικρών πινάκων ... αλλά πραγματικά προσπαθώ να καταλάβω πως μπορεί να θεωρηθεί ποιο εύκολο για τους μαθητές όταν μου φέρνουν πίνακες τιμών των 2 και 3 σελίδων Α4 όπου χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί την μάνα ή πώς θα μπορούσαν να γίνουν με αυτήν την πρακτική ασκήσεις πινάκων τιμών με υποπρογράμματα σαν αυτά που είχαμε δει τα παλαιότερα χρόνια ... (αλλά αυτό μάλλον εκφράζει την προσωπική μου άποψη)

το ερώτημα μου είναι το εξής ...

επειδή δεν είμαι διορθωτής, στο τέλος, υπάρχει συγκεκριμένος τρόπος που αποδέχεται ένας εξεταστής την λύση με πίνακα τιμών ... (φυσικά δεν μιλάω για περιπτώσεις που η άσκηση τον ζητάει με συγκεκριμένο τρόπο)

και για να γίνω ποιο σαφής παραθέτω το παρακάτω παράδειγμα το οποίο είναι παλαιότερο θέμα ...

α<--5
β<--3
Για χ από 2 μέχρι 7 με_βήμα 4
      Όσο α<=10 επανάλαβε
            β<--β+α
            α<--α+4
      Τέλος_επανάληψης
      εμφάνισε α,β
      α<--4
Τέλος_επαναληψης
εμφάνισε α

ο τρόπος λύσης που προτείνω εγώ στους μαθητές μου είναι :
αυτό που θέλω από εσάς είναι να επιχειρηματολογήσετε γιατί ο τρόπος με που προανέφερα είναι καλύτερος για αρκετούς καθηγητές σχολείου? και αν αυτή η λύση σε αυτήν την άσκηση θα είχε προβλήματα κατά την διόρθωση της στις πανελλήνιες εξετάσεις ?


petrosp13

Προφανώς, αν δεν ζητάται να εμφανιστούν οι τιμές με συγκεκριμένο τρόπο, κάθε τρόπος που παρουσιάζει με αναλυτικό τρόπο τις τιμές των μεταβλητών κατά την ροή του αλγορίθμου, είναι σωστός
Τα τελευταία 2 χρόνια ζητάται να εμφανίζεται ο πίνακας τιμών με συγκεκριμένο τρόπο και σε αυτό εναρμονιστήκαμε. Νομίζω ότι έγινε για να μην υπάρχει υποψία αντιγραφής ως προς τις απαντήσεις.
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

lsourtzo

ο προβληματισμός μου έγκειται στο γεγονός ότι πίνακες σαν τον παραπάνω θέλουν 2.5 σελίδες για να γραφούν με τον άλλον τρόπο, και πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω πως αυτό θα διευκολύνει τους μαθητές ως προς την κατανόηση τους ...
ας αφήσουμε το γεγονός ότι πίνακες τιμών σε υποπρογράμματα με τον άλλον τρόπο δεν μπορώ να φανταστώ πόσο θα μπλέκονταν ...

εννοείτε ότι κάνω και τον άλλον τρόπο και διευκρινίζω ότι εξαρτάτε με το πώς το ζητάει η άσκηση ...

Καρκαμάνης Γεώργιος

Συγκεκριμένος τρόπος παρουσίασης ενός πινακα τιμών στην πραγματικότητα δεν υπάρχει καθώς στην θερωρία δεν υπάρχουν οδηγίες ούτε και παραδείγματα το πως μπορουμε να τον δημιουργήσουμε.

Όποιους πίνακες τιμών κατά καιρους χρησιμοποιούμε, στεκόμαστε στο πως τον παραθέτουν σε διάφορα θέματα πανελληνίων, οπότε στις εξετάσεις δεν υπάρχει περίπτωση να ζητηθεί απο το μαθητή να δημιουργήσει τον πίνακα τιμών.
Είτε τον παρουσιάζουν με ένα συγκεκριμένο τρόπο πυο ο μαθητής τον συμπληρώνει, είτε απλώς ζητάνε τις τιμές χωρίς τον πίνακα τιμών.

Οπότε όπως και να είναι στο τέλος δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: lsourtzo στις 21 Δεκ 2010, 01:06:28 ΠΜ
ο προβληματισμός μου έγκειται στο γεγονός ότι πίνακες σαν τον παραπάνω θέλουν 2.5 σελίδες για να γραφούν με τον άλλον τρόπο, και πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω πως αυτό θα διευκολύνει τους μαθητές ως προς την κατανόηση τους ...
ας αφήσουμε το γεγονός ότι πίνακες τιμών σε υποπρογράμματα με τον άλλον τρόπο δεν μπορώ να φανταστώ πόσο θα μπλέκονταν ...

εννοείτε ότι κάνω και τον άλλον τρόπο και διευκρινίζω ότι εξαρτάτε με το πώς το ζητάει η άσκηση ...
Επίσης οι τεράστιοι  πίνακες τιμών δεν αποδίδουν κανένα εκπαδευτικό όφελος στον μαθητή, και περισσότερο τον κουράζουν. Πάνω από 10 -15  γραμμές δεν νομίζω ότι πρέπει να είναι ένας πίνακας τιμών