Σύγκριση Αλφαριθμητικών

Ξεκίνησε από olga_ath, 05 Δεκ 2010, 11:14:47 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Παράθεση από: Vangelis στις 14 Δεκ 2010, 12:56:57 ΠΜ

Υπήρχε ένα ωραίο μάθημα αρχιτεκτονικής υπολογιστών που τα διευκρινίζαμε αυτά αλλα χάθηκε και αυτό.


τί μου θύμησες...

πάντως για το α<ά θεωρώ δεδομένο ότι θα υπάρχει στο περιεχόμενο της άσκησης ως δεδομένο. τα παιδιά δε γνωρίζουν όσα γνωρίζουμε εμείς!
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Sergio

Παράθεση από: Vangelis στις 14 Δεκ 2010, 12:56:57 ΠΜ
είναι εύκολο για το παιδί να καταλάβει ότι το Α είναι μικρότερο απο το Β όπως το 0 είναι μικρότερο απο το 1

Κι όμως Βαγγέλη. Παρά το γεγονός ότι χρόνια τώρα το παρουσιάζω όπως ανέφερε σε προηγούμενο σχόλιό του και ο Λάμπρος:
"θα λέτε από μέσα σας: 1 - 2 - 3 - 4 ... Α - Β - Γ - Δ"
κάποια, σε ΠΑΡΑ πολλές περιπτώσεις, δείχνουν να εγκλωβίζονται στη σκέψη "..το Α είναι το μεγαλύτερο από τα γράμματα..".

Μάλιστα ένας μαθητής προσπάθησε κάποια στιγμή να μου αιτιολογήσει γιατί μπερδεύτηκε, λέγοντας το Α μπαίνει πάνω - πάνω στις καταστάσεις ενώ το Ω στον πάτο. Φοβάμαι ότι ο συνειρμός που τα μπερδεύει είναι ο άξονας Υ των μαθηματικών, ενώ θεωρούμε δεδομένο ότι θα το ερμηνεύσουν με το παράδειγμα του άξονα Χ (!!)  Αυτά όμως είναι συνηθισμένα να βλέπουν τα ονόματα σε αλφαβητική σειρά, το ένα κάτω από το άλλο οπότε ο συνειρμός μάλλον τα οδηγεί στον κατακόρυφο άξονα που το ΕΠΑΝΩ σημαίνει ΜΕΓΑΛΟ και το ΚΑΤΩ - ΜΙΚΡΟ.

Μετά τη συζήτηση που έγινε πριν τα χριστούγεννα σε αυτό το post (πολύ καλό timing), ενώ δεν εγκατέληψα τον τρόπο περιγραφής που είπα στην αρχή, την πρώτη φορά που μου το είπαν λάθος, τους γύρισα στον πίνακα ASCII του παραρτήματος και διέθεσα 5 λεπτά για να τους παρουσιάσω την έννοια της κωδικοποίησης των χαρακτήρων με αριθμούς.  Ήμουν ασφαλώς σαφής ότι δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να μάθουν τον πίνακα, όμως κατανόησαν εύκολα ότι το Α είναι "μικρότερο" του Β σε επίπεδο αναπαράστασης και επομένως και σύγκρισης.

Από τότε δε μου το ξαναμπέρδεψαν. ΤΥΧΑΙΟ ;; :D
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Νίκος Αδαμόπουλος

Αυτό που λέει ο Σέργιος το έχω δει κι εγώ: Είναι συνηθισμένο να νομίζουν ότι  το Α είναι μεγαλύτερο του Β, κ.ο.κ.
Μια ακόμα ερμηνεία: Στις μικρές τάξεις του Δημοτικού οι βαθμοί είναι Α, Β και Γ. Το Α είναι μεγαλύτερο του Β και το Β μεγαλύτερο του Γ...  :D

Καρκαμάνης Γεώργιος

Πιστεύω ότι η ίδια σύγχυση υπάρχει  σε πολλούς μαθήτες από ότι έχω παρατηρήσει.
Αυτό που λέω στους μαθητές μου είναι αυτό που αναφέρει και ο sergio ότι ισχύει για τους αριθμούς 1 ,2,3 ισχύει για τα γράμματα Α, Β,..

P.Tsiotakis

"όσο συνεχίζουμε, αυξάνεται η ποσότητα:  1, 2, 3, ...
α, β, γ, ..."

Σπύρος Δουκάκης

Πράγματι και εγώ παρατηρώ ότι αρχικά οι μαθητές έχουν αυτήν την νοητική σύγκρουση (και λόγω της παρατήρησης του Sergio αλλά και του Νίκου) όπου θέτουν ότι το Α είναι πρώτο στην κατάσταση και το Ω τελευταίο, ή ότι το Α είναι ο καλύτερος βαθμός και το Γ ο χειρότερος. Είναι μία πολύ καλή πάσα (η πρώτη παρατήρηση) όπου

μπορούμε να αξιοποιήσουμε και να παρουσιάσουμε απλοϊκά την κατάσταση του τμήματος για να δείξω ότι το Α είναι μικρότερο του Β, σχετίζοντας το επώνυμο του μαθητή με τον αύξοντα αριθμό που έχει στην κατάσταση.

ή με άλλα λόγια

1 Αααα
2 Αααβ
3 Ααβα
4 Αγαα

κ.ο.κ.

αλλά και η τελευταία σελίδα που έχει τους χαρακτήρες σχετιζόμενες με έναν αριθμό, βοηθάει να το καταλάβουν...

Sergio

#21
Παράθεση από: olga_ath στις 05 Δεκ 2010, 07:46:18 ΜΜ
Πολλά ευχαριστώ για την κατατοπιστική απάντηση. Σε αυτό το σημείο καταλαβαίνω ότι μια ολοκληρωμένη λύση για αυτήν την άσκηση σημαίνει αυτόματα ότι ξεφευγουμε από τα πλαίσια του μαθήματος.

Δε νομίζω ότι ξεφεύγουμε καθόλου.. Ακριβώς αυτό που ρώτησες είναι που πρέπει να μπορεί να κάνει ο μαθητής προκειμένου να κατασκευάσει τον αλγόριθμο που του 'αφήνεται ως άσκηση', στη σελίδα 56 του βιβλίου..
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Sergio

Παράθεση από: sstergou στις 05 Δεκ 2010, 03:34:18 ΜΜ
..τι γίνεται στην περίπτωση όπου το πρώτο γράμμα είναι κεφαλαίο και το δεύτερο μικρό; .. ξεφεύγουμε από τον στόχο του μαθήματος ..

Εδώ όντως ξεφεύγουμε από το σκοπό του μαθήματος.  Αρκεί επομένως να υπάρχει η παραδοχή (σημείωση, παρατήρηση) ότι τα ονόματα είναι στα κεφαλαία.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Καρκαμάνης Γεώργιος

Aν θυμάμε καλά, στα θέματα πανελληνίων υπάρχει τέτοια διευκρίνηση ώστε να μην δημιουργείτα αυτή η σύγχηση μεταξύ των παιδιών , αν Α > α κλπ.


elenitaaaaa

αφου δε γινεται διαχωρισμος μεταξυ πεζων-κεφαλαιων πως ειναι δυνατον να υπαρξει συγκριση?

Λάμπρος Μπουκουβάλας

εγώ εφαρμόζω την εξής τακτική:
τους βάζω και γράφουν τους αριθμούς από 1-24 και δίπλα τα γράμματα, για να καταλάβουν ποιο γράμμα είναι το μεγαλύτερο.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

elenitaaaaa

υπαρχει διαχωρισμος πεζων κεφαλαιων στη ΓΛΩΣΣΑ? κ αν δεν υπαρχει πως γινεται να υπαρχει συγκριση αναμεσα σε πεζα - κεφαλαια???

Νίκος Αδαμόπουλος

Δεν αναφέρεται τέτοιος διαχωρισμός, για αυτό στις σχετικές ασκήσεις θα πρέπει να υπάρχει κάποια επισήμανση, π.χ. ότι όλα τα αλφαριθμητικά θα δίνονται με κεφαλαία...

Αυτό λέει και παραπάνω (https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=3490.msg37030#msg37030) ο Σέργιος και στη συνέχεια ο Γιώργος...

elenitaaaaa


μ-Ziq

Καλησπέρα, πολύ ωραίο thread. Νομίζω το παρακάτω δεν έχει συζητηθεί.

Τι λέτε, είναι οι παρακάτω εκφράσεις αληθείς ή ψευδείς;

"ΟΛΙ"<"ΟΛΙΑ"

"ΟΛΙ "<"ΟΛΙΑ"

"ΟΛΙ "<"ΟΛΙ9"