Διαγωνίσματα για τη χρονιά 2014 - 2015

Ξεκίνησε από nikolasmer, 11 Μαρ 2015, 12:42:28 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

nikolasmer

Λίγο αργά και μετά από αρκετό άγχος για το μέλλον του μαθήματος (ενώ τίποτα δεν έχει ακόμη κριθεί), ανεβάζω όλα τα διαγωνίσματα που έβαλα σε ορισμένους μαθητές μου από την αρχή της χρονιάς μέχρι σήμερα.

Από τις λύσεις και τις ερωτήσεις τους κατάλαβα πως αρκετά θέματα ήταν ασαφή και οι εκφωνήσεις τους ήθελαν μεγάλη βελτίωση. Όποιος ενδιαφέρεται, ας κάνει τις παρατηρήσεις και τις διορθώσεις του και ας προτείνει εναλλακτικές.

Πηγές: Ιδέες πήρα από το σχολικό βιβλίο, από το βιβλίο του καθηγητή (από το οποίο πήρα και ορισμένες ερωτήσεις Σ-Λ ατόφιες), από βοηθήματα όπως το βιβλίο του Καρκαμάνη και τους 2 τόμους του Τσιωτάκη Παναγιώτη του οποίου οι ιδέες είναι άπειρες και από το Διαδίκτυο.

Καλό κουράγιο σε όσους δίνουν εξετάσεις και καλή δύναμη σε όλους που εύχονται ενα μέλλον καλύτερο για το μάθημα και τον κλάδο γενικότερα.

  Υ.Γ. Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλα τα άτομα που γράφουν στο ΣΤΕΚΙ και γεμίζουν σελίδες με φοβερές ιδέες.
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

nikolasmer

Οι λύσεις ίσως αργήσουν...... :-[
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

nikolasmer

#2
Το τελευταίο διαγώνισμα της χρονιάς.

Σχολιασμός επί των θεμάτων:
Θέμα Α:
Α1. Ότι μου ερχόταν το έγραφα.
Α2. Κλασική θεωρία
Α3. Σε παλαιότερα θέματα με είχε προβληματίσει η πολυπλοκότητα αυτής της συνάρτησης. Ίσως υπάρχει και άλλος τρόπος...
Α4. Αργεί πολύ στον διερμηνευτή για μεγάλους αριθμούς.

Θέμα Β:
Πήρα την ιδέα από το Project Euler. Τη λύση τη σκέφτηκα εγώ και φυσικά μπάζει από παντού. Χρειάστηκε ατελείωτος χρόνος για να πάρω απάντηση στον Διερμηνευτή.
Β1, Β2, Β3 κλασικά ερωτήματα για να δω αν οι μαθητές κατάλαβαν το πέρασμα τιμών by value ή by reference.
Αποφάσισα να μην βάλω πάλι Διάγραμμα Ροής και Πίνακα Τιμών με κλήση Υποπρογραμμάτων αν και τα Θεωρώ αρκετά σημαντικά.

Θέμα Γ:
Είναι το θέμα που με κούρασε όσο τίποτα άλλο. Ώρες ολόκληρες ξεσκόνισα βιβλία μαθηματικών και τίποτα δεν κατάφερα ξεκάθαρο. Άλλο ήθελα και άλλο βγήκε στο τέλος. Anyway το έβαλα σαν θέμα και προσπάθησα να περιγράψω το τί ζητάω όσο πιό καλά γίνεται. Φυσικά πρόκειται για μούφα. Θα δώ και τις αντιδράσεις των παιδιών....

Θέμα Δ:
Και αυτό ας ελπίσουμε να γίνει κατανοητό μετά και το παράρτημα που τοποθέτησα στο τέλος των θεμάτων.

Αυτά...Εγώ το απόλαυσα.. :P

Καλή επιτυχία σε όλους τους μαθητές στις πανελλαδικές εξετάσεις και καλό κουράγιο.

Υ.Γ. Σίγουρα θα υπάρχουν ασάφειες, λάθη και παραλήψεις. Όποιος το επιθυμεί μπορεί να παραθέσει προτάσεις για βελτιώσεις και διορθώσεις. Αυριο (19/4/2015) τα παιδιά μου γράφουν :-X. Ας προλάβει κανένας το κακό!!!
What is done is done...

Παραθέτω και Ενδεικτικές Λύσεις για το 4ο Διαγώνισμα στο 2ο, 3ο και 4ο συνημμένο αρχείο.
Οι λυσεις έχουν γραφεί στο Διερμηνευτή της Γλώσσας
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

nikolasmer

Συνέχεια των αρχείων λύσεων για το 4ο Διαγώνισμα

Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

nikolasmer

Σε Word οι λύσεις ολόκληρου του θέματος.

Παρατηρήσεις: Όπως αναφέρθηκα, είναι ενδεικτικές λύσεις και σίγουρα επιδέχονται βελτιώσεις. Στο θέμα Δ εχουν περαστεί στην καρτέλα "Αρχείο εισόδου" και οι τιμές της ψηφοφορίας 0 και 1 όπως φαίνονται στην εικόνα του παραρτήματος. Υπάρχει μια ακόμη προσέγγιση του πίνακα "από μέσα προς τα έξω" την οποία ίσως ανεβάσω αργότερα. Μου φαίνεται όμως πιο δυσνόητη. 
Στο θέμα Γ όπως πληροφορήθηκα υπάρχει περίπτωση και η δεύτερη παράγωγος μιας συνάρτησης να είναι μηδέν απλά τότε δεν θα είχαμε ακρότατο. Οπότε στον κώδικα σε εκείνη την περίπτωση ίσως θα ήταν προτιμότερο αν Αλλιώς_αν και όχι σκέτο Αλλιώς. Επίσης το εχτρα ερώτημα στο θέμα Γ δεν το έχω λύσει γιατί η άσκηση σε μέγεθος μεγάλωνε αρκετά. Αυτά...

Και πάλι καλή επιτυχία και καλόν αγώνα σε όλους...
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

nikolasmer

Παρατηρήσεις:
1. Σχετικά με το 4ο θέμα, μια άλλη προσέγγιση από "μέσα πρός τα έξω", του πίνακα Ψ[17,17] είναι:
  Σολ <- 0
  ΓΙΑ κ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 8
    σ <- 0!αποθηκεύεται όλο το άθροισμα
    ΓΙΑ ι ΑΠΟ 9 - κ ΜΕΧΡΙ 9 + κ
      ΓΙΑ λ ΑΠΟ 9 - κ ΜΕΧΡΙ 9 + κ
        σ <- σ + Ψ[ι, λ]
      ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    Σ_κόμματος <- σ - Σολ!οι ψήφοι του εκάστοτε κόμματος
    ΓΡΑΨΕ Σ_κόμματος
    Σολ <- Σολ + Σ_κόμματος!θα πρέπει αυτούς να τους προσθέσω
    ! για να βρεθεί στην επόμενη επανάληψη το άθροισμα των ψήφων
    ! του αμέσως μεγαλύτερου ομόκεντρου τετραγώνου.
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


Και η πάρα πολύ καλή λύση που έδωσε ο συνάδελφος Βασίλης Π. :
Για κ από 1 μέχρι 8
  Σ[κ] <-  -Ψ[κ,κ] - Ψ[κ,18-κ] - Ψ[18-κ,κ] - Ψ[18-κ,18-κ]  ! τα αφαιρώ αρχικά γιατί θα προστεθούν 2 φορές οι γωνίες
  Για i από κ μέχρι 18-κ με_βήμα 18-2*κ
    Για j από κ μέχρι 18-κ
      Σ[κ] <- Σ[κ] + Ψ[i,j] + Ψ[j,i]
    Τέλος_επανάληψης
  Τέλος_επανάληψης
  Εμφάνισε Σ[κ]! όπου και μετά μπορούμε να βρούμε ποσοστά
Τέλος_επανάληψης


2. Στο θέμα Α3 υπάρχει μια αστοχία απο μέρους μου. Αν η τιμή τερματισμού είναι σύνθετος τότε δεν βγάινει το σωστό αποτέλεσμα. Οπότε πρέπει το max να υπολογίζεται κάθε φορά εκ νέου μέσα στο πρώτο Αν της λύσης και όχι μέσα στο Αλλιώς_αν. Ευχαριστώ το φίλο και συνάδελφο vistrian για την παρατήρησή του.
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός