ΑΠΟΡΙΑ ΣΕ ΑΣΚΗΣΗ

Ξεκίνησε από petros93, 01 Φεβ 2011, 10:26:26 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

petros93

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ.
ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΕ ΒΟΗΘΗΣΕΤΕ ΣΕ ΜΙΑ ΑΠΟΡΙΑ ΜΟΥ ΠΟΥ ΕΧΩ ΣΕ ΜΙΑ ΑΣΚΗΣΗ.

ΝΑ ΕΙΣΑΓΕΤΕ ΕΝΑΝ ΑΚΕΡΑΙΟ ΑΡΙΘΜΟ>0 ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΜΕΙΩΝΕΤΕ ΣΥΝΕΧΩΣ ΚΑΤΑ ΕΝΑ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΗΔΕΝ. ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΤΟΛΗ ΓΙΑ.

ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
   ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Χ>0

ΓΙΑ Ι ΑΠΟ Χ ΜΕΧΡΙ 1 ΜΕ_ΒΗΜΑ -1
      Χ <- Χ-1
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

ΑΠΟΡΙΑ : ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΑΛΛΑΞΩ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΟΥ Χ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΓΙΑ ???

petrosp13

Δεν μπορείς
Γιατί δεν αποθηκεύεις το Χ σε μια μεταβλητή οριν την επανάληψη και να βάλεις αυτή την μεταβλητή σαν τελική τιμή;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση από: petrosp13 στις 01 Φεβ 2011, 11:41:28 ΠΜ
Δεν μπορείς
Γιατί δεν αποθηκεύεις το Χ σε μια μεταβλητή οριν την επανάληψη και να βάλεις αυτή την μεταβλητή σαν τελική τιμή;
Νομίζω ότι είναι η πιο απλή υλοποίηση που αναφέρει ο Πέτρος

petros93

ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ ΤΟ ΛΟΓΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΕΚΑΝΑ ?

Sergio

Δες στο τετράδιο μαθητή, την τελευταία παρατήρηση της παραγράφου 8.3 (σελ. 78)

Πάντως η άσκηση που σου δόθηκε να κάνεις μάλλον προσπαθεί να "παίξει" με αυτή την "παγίδα" που όμως δεν πρέπει να τη θεωρήσεις πραγματικά παγίδα..  Το νόημα που έχει αυτή η "απαγόρευση" είναι να αποτρέψει από τη χρησιμοποίηση της ΓΙΑ όταν δεν είναι καθορισμένος ο αριθμός των επαναλήψεων κατά την εκτέλεση (βλ.βασικά βιβλίο επίσης μαθητή 42, καθώς και σελ.178).  Σε τέτοιες περιπτώσεις, η ενδεδειγμένη εντολή επανάληψψης είναι η ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ (βλ.βιβλίο μαθητή, σελίδα 176, προτελευταία παράγραφος). Εάν όμως η επανάληψη δεν είναι σίγουρο ότι θα συμβεί υποχρεωτρικά μια φορά, τότε καταλήγουμε στην ΟΣΟ.

Ένας άλλος τρόπος να αντιληφθείς τη χρησιμότητα της ΓΙΑ είναι, να τη θεωρήσεις ως ένα μηχανισμό που επιτρέπει σε μία μεταβλητή να πάρει "ισαπέχουσες" τιμές σε ένα διάστημα, με γνωστή αρχή και γνωστό τέλος, ξεκινώνστας από την αρχή του.. Η απόσταση τιμής-από-τιμή είναι το βήμα.. Η αρχή του διαστήματος είναι το ΑΠΟ και το τέλος του το ΜΕΧΡΙ..

Τελικά, ένας πρακτικός οδηγός για την επιλογή της κατάλληλης εντολής επανάληψης είναι ο εξής:
ΑΝ είναι καθορισμένος ο αριθμός των επαναληψεων ΤΟΤΕ
  Χρησιμοποίησε ΓΙΑ
ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ εη επανάληψη θα συμβεί υποχρεωτικά μια φορά ΤΟΤΕ
  Χρησιμοποίησε ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ
ΑΛΛΙΩΣ
  Χρησιμοποίησε ΟΣΟ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

Ή, για να τα θυμάσαι.. Γ-Μ-Ο, όπως λέμε.. Γενικός Μέσος Ορος ( ένα πράμα.. ) :D
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

petros93

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΟΛΟΥΣ.