Ύλη 2015 2016

Ξεκίνησε από GB, 07 Ιουν 2015, 09:07:35 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

petrosp13

Δεν θα μάθεις ποτέεεεε

:D :D
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

fan

Για αυτό είπα ότι απλά μας αναφέρουν έννοιες και μας αφήνουν εμάς να χαράξουμε την διδασκαλία και ανάλογα και την ύλη. Συγκεκριμένα πράγματα στην καινούργια ύλη υπάρχουν;(δηλαδή 4 ώρες αυτή η ύλη , 3 ώρες αυτές οι ασκήσεις...); Αν ναι θα τα δούμε στα καινούργια βοηθήματα

petrosp13

Αν περιμένουμε τα βοηθήματα για να χαράξουμε την ύλη τότε καήκαμε
Οι λεπτομέρειες θα έπρεπε να υπάρχουν από τον Ιούνιο για να τραβήξει ο καθένας τον δρόμο του
Και με την ανοργανωσιά που έχει σε όλα το ελληνικό κράτος, χαλαρά δεν θα έχουμε απαντήσεις μέχρι τον Νοέμβρη
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

kar

Καλησπέρα,

Αυτός ο πίνακας 5.2 στην παράγραφο 5.1.3 με τους χρόνους εκτέλεσης αλγορίθμου βγαίνει από τον προηγούμενο αλγόριθμο της ίδιας παραγράφου? Κάτι δεν μου κάθεται και δεν τον καταλαβαίνω. Πως βγήκαν αυτά τα 42 μsec?

Γιάννης Αναγνωστάκης

Αν και δεν σχετίζεται άμεσα αλλά έμμεσα, γνωρίζει κανείς στη Β' Λυκείου τι θα ισχύσει φέτος; Εννοώ μέχρι πιο επίπεδο θα φτάσει η ύλη;

Diotima

#155
Παράθεση από: kar στις 23 Αυγ 2015, 03:19:23 ΜΜ
Καλησπέρα,

Αυτός ο πίνακας 5.2 στην παράγραφο 5.1.3 με τους χρόνους εκτέλεσης αλγορίθμου βγαίνει από τον προηγούμενο αλγόριθμο της ίδιας παραγράφου? Κάτι δεν μου κάθεται και δεν τον καταλαβαίνω. Πως βγήκαν αυτά τα 42 μsec?

Ναι, βγαίνει από τον προηγούμενο αλγόριθμο, αν υποθέσουμε ότι ο ίδιος αλγόριθμος εκτελεί Ν φορές την εντολή Για, και ο πίνακας 5.2 δίνει το συνολικό χρόνο που χρειάζεται η εκτέλεσή του για Ν=5, Ν=10, Ν=100, Ν=1.000.000.

Κατ' αρχήν υποθέτει ότι για κάθε πράξη που είναι: εντολή εκχώρησης, αύξηση της μεταβλητής i, έλεγχος συνθήκης, εντολή εμφάνισης τιμής χρειάζεται 1 μικροδευτερόλεπτο (μs).
Για την εκτέλεση όμως της εντολής z <-- x*y χρειάζονται 2μs (υποθέτω 1μs για να γίνει η πράξη x*y και άλλο 1μs για να γίνει η εκχώρηση στη z).

Έστω λοιπόν ότι η εντολή επανάληψης είναι: Για i από 0 μέχρι Ν-1 και θέλουμε να υπολογίσουμε το χρόνο εκτέλεσης του αλγορίθμου.

1. Για τις εντολές x<-- 123, y<-- 234, Εκτύπωσε x, Εκτύπωσε y, Εκτύπωσε z χρειάζονται: 1*5=5 μs (αφού εκτελούνται μία φορά η κάθε μία).

Ο βρόχος: Για i από 0 μέχρι Ν-1 εκτελείται Ν φορές (για i=0, 1, 2,...,N-1)
οπότε οι εντολές μέσα στο βρόχο εκτελούνται Ν φορές. Άρα:

2. Η εντολή Εκτύπωσε i χρειάζεται 1μs και η z <-- x*y χρειάζεται 2μs άρα μία εκτέλεση τους=3μs. Συνολικά χρειάζονται: Ν*3=3Ν μs (αφού αυτές οι εντολές εκτελούνται Ν φορές).

3. Για την εντολή Για i από 0 μέχρι Ν-1 γίνονται Ν+1 αναθέσεις στη μεταβλητή i (i=0,1,2,...,N-1, N) άρα χρειάζονται: (Ν+1)*1=Ν+1 μs.
Επίσης γίνονται Ν+1 έλεγχοι της συνθήκης i<=N-1 (για κάθε τιμή i=0,1,2,...,N-1,N) άρα χρειάζονται: (Ν+1)*1=Ν+1 μs.

Συνολικά λοιπόν έχουμε: 5+3Ν+Ν+1+N+1=5Ν+7 μs.

Πίνακας 5.2
Για Ν=5 είναι: 5*5+7=32 μs
Για Ν=10 είναι: 5*10+7=57 μs
Για Ν=100 είναι: 5*100+7=507 μs
Για Ν=1.000.000 είναι: 5*1.000.000+7=5.000.007μs, περίπου 5sec (όπως λέει και το βιβλίο, αφού 1sec=1.000.000μs).

Επειδή η παράγραφος 5.1.3 είναι εντός ύλης και υπάρχει και το παράδειγμα, υποθέτω ότι θα μπορούσε να ζητηθεί ανάλογη άσκηση υπολογισμού του χρόνου εκτέλεσης στις εξετάσεις. Αν κάποιος συνάδελφος διαφωνεί με την εξήγηση που έδωσα θα ήθελα πολύ να ακούσω τη γνώμη του.

AEPP2106

Καλησπέρα σε όλους. Μήπως ξέρει κανείς αν έχει βγει κάποιο βοήθημα με την καινούρια ύλη; Αλλιώς, υπάρχει κάποια πηγή για να μελετήσουμε πολυπλοκότητες και γενικά το κεφάλαιο ανάλυσης αλγορίθμου;
Επίσης, σε ποια φάση της ύλης σκοπεύετε να τα διδάξετε αυτά;
Στο φροντιστήριο που εργάζομαι μου ζητούν σημειώσεις για να βγάλουν βιβλίο και η αλήθεια είναι ότι έχω πρόβλημα με το καινούριο κομμάτι της ύλης.. Έχετε καμία ιδέα; Να προτείνετε κάτι; :'( :-[

ΣΧΟΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

Εγώ προσωπικά σκοπεύω τις παραγράφους της νέας ύλης να τις διδαξω γύρω στα μισά της ύλης και εφόσον έχω κάνει μονοδιάστατους πίνακες ,ταξινόμηση και αναζήτηση. Δηλαδή σχεδόν με το νέο έτος. Όπου το τοπίο έχει ξεκαθαρίσει. (Πιθανές διευκρινήσεις του υπουργείου).
Επίσης  νομίζω ότι πρέπει να σταθούμε σε βασικά πράγματα ,θεωρία από το σχολικό βιβλίο και τις απλές και μέτριες ασκήσεις που υπάρχουν στο ΣΤΕΚΙ.
ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΕΡΙΠΛΟΚΑ ΠΡΩΤΗ ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ !
Καθηγητής πληροφορικής ΠΕ20

mariakath

Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει με απλά λόγια την πολυπλοκότητα αλγορίθμου???Δεν καταλαβαίνω τίποτα από τον τρόπο που την εξηγεί το βιβλίο...

Ευχαριστώ πολύ!

dpa2006

Παράθεση από: mariakath στις 04 Σεπ 2015, 11:43:06 ΠΜ
Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει με απλά λόγια την πολυπλοκότητα αλγορίθμου???Δεν καταλαβαίνω τίποτα από τον τρόπο που την εξηγεί το βιβλίο...

Ευχαριστώ πολύ!

Ρίξε μια ματιά εδώ και αν σε δυσκολέψει και αυτό πες μου:
http://www.cs.ucy.ac.cy/~mavronic/Classes/cs232/Notes/notes1.pdf
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

Kixer

Εγινε η εξεταστέα ύλη στα εσπερινά ακριβώς ίδια με τα ημερήσια για την αεππ;

Γιώργος Π

Την ίδια απορία έχω και εγώ. Αν σκεφτούμε ότι οι μαθητές της φετινής Δ´ Εσπερινού δεν έχουν διδαχθεί το μάθημα Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης Η/Υ (επειδή έγινε πρώτη φορά πέρσι στην Β´ Τάξη Εσπερινού) φαίνεται να είναι αρκετή η ύλη που πρέπει να καλύψουμε.

SPY

Παράθεση από: Diotima στις 25 Αυγ 2015, 03:13:26 ΜΜ
Ναι, βγαίνει από τον προηγούμενο αλγόριθμο, αν υποθέσουμε ότι ο ίδιος αλγόριθμος εκτελεί Ν φορές την εντολή Για, και ο πίνακας 5.2 δίνει το συνολικό χρόνο που χρειάζεται η εκτέλεσή του για Ν=4, Ν=10, Ν=100, Ν=1.000.000.

Κατ' αρχήν υποθέτει ότι για κάθε πράξη που είναι: εντολή εκχώρησης, αύξηση της μεταβλητής i, έλεγχος συνθήκης, εντολή εμφάνισης τιμής χρειάζεται 1 μικροδευτερόλεπτο (μs).
Για την εκτέλεση όμως της εντολής z <-- x*y χρειάζονται 2μs (υποθέτω 1μs για να γίνει η πράξη x*y και άλλο 1μs για να γίνει η εκχώρηση στη z).

Έστω λοιπόν ότι η εντολή επανάληψης είναι: Για i από 0 μέχρι Ν και θέλουμε να υπολογίσουμε το χρόνο εκτέλεσης του αλγορίθμου.

......
Ο βρόχος: Για i από 0 μέχρι Ν εκτελείται Ν+1 φορές (για i=0, 1, 2,...,N)
οπότε οι εντολές μέσα στο βρόχο εκτελούνται Ν+1 φορές. Άρα:

2. Η εντολή Εκτύπωσε i χρειάζεται 1μs και η z <-- x*y χρειάζεται 2μs άρα μία εκτέλεση τους=3μs. Συνολικά χρειάζονται: (Ν+1)*3=3Ν+3 μs (αφού αυτές οι εντολές εκτελούνται Ν+1 φορές).

3. Για την εντολή Για i από 0 μέχρι Ν γίνονται Ν+2 αναθέσεις στη μεταβλητή i (i=0,1,2,...,N,N+1) άρα χρειάζονται: (Ν+2)*1=Ν+2 μs.
Επίσης γίνονται Ν+2 έλεγχοι της συνθήκης i<=N (για κάθε τιμή i=0,1,2,...N, N+1) άρα χρειάζονται:(Ν+2)*1=Ν+2 μs.

Συνολικά λοιπόν έχουμε: 5+3Ν+3+Ν+2+Ν+2=5Ν+12 μs.

Πίνακας 5.2
Για Ν=4 είναι: 5*4+12=32μs (που συμφωνεί ακριβώς με το παράδειγμα του βιβλίου).
Για Ν=10 είναι: 5*10+12=62μs (το βιβλίο λέει 57μs, λιγότερο κατά 5μs).
Για Ν=100 είναι: 5*100+12=512μs (το βιβλίο λέει 507μs, λιγότερο κατά 5μs).
Για Ν=1.000.000 είναι: 5*1.000.000+12=5.000.012μs, περίπου 5sec (όπως λέει και το βιβλίο, αφού 1sec=1.000.000μs).

Η εξήγηση που δίνω εγώ για τη διαφορά  των 5μs με το βιβλίο, που μου βγαίνει για τις περιπτώσεις Ν=10 και Ν=100, είναι ότι μάλλον υπολόγισαν τον χρόνο από την εκτέλεση της Για και ξέχασαν να προσθέσουν τα 5μs που χρειάζονται για τις αρχικές εντολές εκχώρησης και για τις εντολές εκτύπωσης στο τέλος, εκτός του βρόχου.

Επειδή η παράγραφος 5.1.3 είναι εντός ύλης και υπάρχει και το παράδειγμα, υποθέτω ότι θα μπορούσε να ζητηθεί ανάλογη άσκηση υπολογισμού του χρόνου εκτέλεσης στις εξετάσεις. Αν κάποιος συνάδελφος διαφωνεί με την εξήγηση που έδωσα θα ήθελα πολύ να ακούσω τη γνώμη του.

Φίλε Diotima,
μιας και το πιάσαμε το θέμα, στον πίνακα 5.2 όταν γράφουν οι συγγραφείς "μέγεθος n" εννοούν
"Για i από 0 μέχρι n-1".
Έτσι οι υπολογισμοί σου γίνονται (αντί για n+2 βάζουμε n+1): 5n+7 που δίνει τις τιμές του πίνακα 5.2
Βέβαια επιμένω στην ένσταση μου για την αύξηση του i που δίνει 6n+7.


Diotima

Παράθεση από: SPY στις 12 Οκτ 2015, 07:43:33 ΜΜ
Φίλε Diotima,
μιας και το πιάσαμε το θέμα, στον πίνακα 5.2 όταν γράφουν οι συγγραφείς "μέγεθος n" εννοούν
"Για i από 0 μέχρι n-1".
Έτσι οι υπολογισμοί σου γίνονται (αντί για n+2 βάζουμε n+1): 5n+7 που δίνει τις τιμές του πίνακα 5.2
Βέβαια επιμένω στην ένσταση μου για την αύξηση του i που δίνει 6n+7.
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ SPY, είχα πάρει λάθος τη Για i από 0 μέχρι n αντί για n-1.
Διόρθωσα την ανάλυση με βάση την πολύ σωστή παρατήρηση σου για να μη μπερδευτεί κανείς και κάνει το λάθος που έκανα, οπότε είναι σωστός ο πίνακας 5.2.
Συμφωνώ με την ένσταση σου για την αύξηση του i. Αν μετατρέπαμε τη Για σε Όσο και γράφαμε την εντολή i <-- i+1 πριν κλείσει ο βρόχος δε θα μετρούσαμε 2 πράξεις;

petrosp13

Είναι απλά αδιανόητο να έκατσαν 5 άνθρωποι τον Ιούνιο και να αποφάσισαν ότι θα διδαχθούν κι άλλοι αλγόριθμοι ταξινόμησης, ότι θα διδαχθούν ασκήσεις σε στοίβα και ουρά και ότι η πολυπλοκότητα αλγορίθμων θα είναι εντός ύλης και σήμερα, 4 μήνες μετά και 1 μήνα μετά τον αγιασμό, γνωρίζουμε ακριβώς τα ίδια πάνω στο θέμα με εκείνη την μέρα του Ιουνίου, δηλαδή ΤΙΠΟΤΑ
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής