Μάθημα Β Λυκείου

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 14 Ιαν 2018, 06:31:38 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ilias_s

#15
Σε σύνολο 35 μαθητών της Β τάξης πήρα φέτος 7 γραπτά από 10 και πάνω. Μ.Ο τάξης 5,9. Τα περισσότερα γραπτά είναι κάτω του 5.

Κάποιος θα σκεφτεί πως τους έβαλα πολύ δύσκολα θέματα ή πως δεν έκανα μάθημα και παίζαμε ... "κρεμάλα" όλη τη χρονιά! Παρόλαυτά φέτος έσπασα ρεκόρ αριθμού μαθημάτων (26 και 27 αντίστοιχα στα δύο τμήματα) ενώ πέρυσι έκανα 18 και 19 αντίστοιχα.

Το 2016-17 με τα ίδια θέματα είχα Μ.Ο γραπτών της τάξης 8,8 (αν και με λιγότερα μαθήματα). Το 2015-16 ο αντίστοιχος Μ.Ο ήταν 11 και το 2014-15 ο Μ.Ο ήταν 8.5.

... έχω μιλήσει και με άλλους συναδέλφους. Σε σχολεία της περιοχής με παρόμοια χαρακτηριστικά τα αποτελέσματα είναι μέσες άκρες τα ίδια.

stam12

Άρα είναι γενικότερο το πρόβλημα και θα πρέπει να το εκλάβουν ως "καμπανάκι" οι σχολικοί σύμβουλοι. Να ζητήσουν ν' αναβαθμιστεί το μάθημα και να γίνει δίωρο, άμεσα.
Το να κάνεις λάθος είναι ανθρώπινο και το να ρίχνεις το φταίξιμο στον υπολογιστή είναι ακόμη πιο ανθρώπινο.

dimitrios67

Θα μπορουσες να ανεβασεις τα θεματα που εβαλες,
για να κανουμε  μια συγκριση με τα θεματα που εχουμε βαλει αλλοι συναδελφοι;
Πιστευω οτι θα μπορεσουμε να βγαλουμε "ασφαλεστερα" συμπερασματα,
οταν δουμε σε ποια θεματα δεν "απεδωσαν" οι μαθητές μας!

ilias_s

Δεν πιστεύω πως μπορούμε να βγάλουμε ασφαλέστερα συμπεράσματα απλά κοιτάζοντας τα θέματα. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε με αυτό είναι να αποκλείσουμε την περίπτωση της "υπερβολής" εκ μέρους του εκπαιδευτικού. Σε 3-4 μέρες που θα έχω μεγαλύτερη άνεση χρόνου θα ανεβάσω τα θέματα των τελευταίων 2 ή και 3 ετών.

Δυστυχώς, το πρόβλημα είναι πολύ πιο σύνθετο και πτυχές του προβλήματος ποικίλουν από περιοχή σε περιοχή ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, όπως έγραψα και πιο πάνω. Ο αριθμός ωρών είναι αντικειμενικά ένα πρόβλημα που έχει ίσως μόνο το δικό μας μάθημα! Αλλά και μία παρέμβαση να γίνει εκεί, το πρόβλημα δεν θα λυθεί (απλά θα υπάρξει βελτίωση). Για να καταλάβεις γιατί παρατηρούνται αυτοί οι βαθμοί πρέπει να μελετήσεις πάρα πολλές παραμέτρους (π.χ οικογενειακό περιβάλλον, στάση απέναντι στο σχολείο, τοπική οικονομία κτλ).

stam12

#19
Ανεβάζω ενδεικτικά κάποια από τα θέματα ...

  • Στο , αν και τους προειδοποίησα ότι θα βάλω κάτι σχετικό, έγινε σφαγή και ακόμα και οι καλοί μαθητές δε μπορούσαν να ξεχωρίσουν μεταξύ τους τα λογικά διαγράμματα των δομών επανάληψης.
  • Στο , αν και τον ίδιο αλγόριθμο τον είχαν εξεταστεί σε γραπτή δοκιμασία του Β' τετραμήνου με μορφή μπερδεμένης σειράς εντολών, εντούτοις έγινε και πάλι σφαγή και οι περισσότεροι έβαζαν άλλα αντ' άλλων στα κενά.
  • Στο , ήταν κάπως καλύτερα τα πράγματα κι έπιαναν αρκετές μονάδες απ' αυτό, αλλά στο 3Β έγινε και πάλι κόλαση. (εκτός εξαιρέσεων πάντα)
Το να κάνεις λάθος είναι ανθρώπινο και το να ρίχνεις το φταίξιμο στον υπολογιστή είναι ακόμη πιο ανθρώπινο.

ilias_s

Αυτά πάντως δεν τα λες δύσκολα θέματα και δεν μπορεί να ευθύνονται για τις χαμηλές επιδόσεις των μαθητών.

Θα πρέπει να έχουμε στα υπόψη μας πως τουλάχιστον ένα μέρος των μαθητών που καλούνται να απαντήσουν σε αυτά τα θέματα, του χρόνου θα είναι στη Θετική και στην Οικονομία-Πληροφορική και με ένα 2ωρο ή 4ωρο "φρεσκάρισμα" (σύμφωνα με τις οδηγίες) θα πρέπει να μπαίνουν στην ύλη της Γ' τάξης. Αυτό είναι ανέφικτο για ένα μαθητή που δεν μπορεί να απαντήσει στο Β ή δεν μπορεί να λύσει άσκηση όπως η 3Β.

stam12

#21
Υπάρχει κι ένα άλλο ζήτημα παρανόησης για το μάθημα, μεταξύ των εκπαιδευτικών του σχολείου. Επειδή είναι μάθημα πληροφορικής και μονόωρο, το θεωρούν "εύκολο" (κάτι σαν παιχνίδι, δε ξέρω). Έτσι στο σχολείο μου φέτος, το έβαλαν να εξεταστεί δεύτερο, μαζί με τη Γεωμετρία! Και ενώ το μάθημα δεν είναι εύκολο, γιατί είναι μαθηματικής φύσεως (η αλγοριθμική είναι κλάδος των μαθηματικών), το περιφρονούν και το αντιμετωπίζουν ως δευτερεύον. Έτσι φέρνουν και τους μαθητές σε ακόμη δυσκολότερη θέση απ' ό,τι ήδη είναι, γιατί παρά τον περιορισμένο χρόνο διδασκαλίας που έχουν στη διάθεσή τους λόγω του μονόωρου, τους περιορίζουν ακόμα και στις εξετάσεις βάζοντάς το δεύτερο. Υπάρχει λοιπόν σίγουρα ζήτημα παρανόησης.
Το να κάνεις λάθος είναι ανθρώπινο και το να ρίχνεις το φταίξιμο στον υπολογιστή είναι ακόμη πιο ανθρώπινο.

pvs

Το μάθημα έτσι όπως γίνεται ουσιαστικά κάνει ένα γενικό πέρασμα στην ύλη χωρίς εμβάνθυση και τίποτα παραπάνω. Λυπάμαι αλλά έτσι είναι. Για να αποκτήσει την πρέπουσα σημασία έπρεπε κατά τη γνώμη μου να φτάνει μέχρι τη δομή επιλογής και να γίνεται σαφές ότι η ύλη στη Γ θα ξεκινάει από τη δομή επανάληψης και όλα τα προηγούμενα θα θεωρούνται δεδομένα.
Επίσης, κάθε χρόνο όπως πολλοί συνάδελφοι ξεκινάμε προετοιμασία, ειλικρινά σας αναφέρω, έχοντας μαθητές από 5-6 διαφορετικά λύκεια (επαρχία δουλεύω), κάθε λύκειο έχει κάνει διαφορετική ύλη. Άλλοι έχουν κάνει μέχρι τη δομή ακολουθίας, άλλοι μόνο μέχρι τη δομή επιλογής, άλλοι επανάληψη (για, όσο) και άλλοι έχουν κάνει μέχρι και δισδιάστατους πίνακες. Μόνο υποπρογράμματα δεν μου έχει τύχει μέχρι στιγμής. Συγγνώμη αλλά αυτό δεν είναι μάθημα.

andreas_p

Με μία ώρα την εβδομάδα καλύπτεις ΜΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ δομή επιλογής  + το πολύ την  Για ή Όσο με γνωστό και ΤΙΠΟΤΕ ΠΑΡΑΠΑΝΩ! ! Για να καταφέρεις να τους βάλεις στο ... κλίμα του μαθήματος  !!!

bagelis

Έχει ενδιαφέρον η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων που στο σχολιασμό των θεμάτων των Λατινικών ζητάνε το μάθημα να γίνει δίωρο στη Β΄ Λυκείου...

ntzios kostas

Φίλε Stam πιστεύω ότι τα θέματα σου είναι πολύ δύσκολα για αυτό το μάθημα.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

stam12

Ναι, για τα δεδομένα του μαθήματος αποδεικνύεται τελικά πως είναι δύσκολα. Αλλά μη ξεχνάμε πως βασικός στόχος του μαθήματος είναι να μάθουν τα παιδιά να φτιάχνουν αλγόριθμους, χρησιμοποιώντας τις τρεις αλγοριθμικές δομές: ακολουθία, επιλογή και επανάληψη. Η δε θεωρία μάθησης που εφαρμόζεται στο μάθημα είναι ο εποικοδομητισμός. Άρα πέρα από το "τι είναι αλγόριθμος" θα πρέπει να μπουν και κάποια τέτοια θέματα.
Το να κάνεις λάθος είναι ανθρώπινο και το να ρίχνεις το φταίξιμο στον υπολογιστή είναι ακόμη πιο ανθρώπινο.

ntzios kostas

Δεν διαφωνώ. Έτσι ακριβώς πρέπει να είναι, αλλά αυτό πρέπει να γίνει εφόσον έχουμε κάνει και εμείς αντίστοιχο μάθημα. Προσωπικά με μια ώρα σε τέτοιο επίπεδο δε φτάνω με τίποτα.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

stam12

Το 2Β για παράδειγμα (με τα κενά), το κάναμε ως άσκηση, (όπως και τον αντίστοιχο αλγόριθμο που μετράει θετικούς κι αρνητικούς) κι η αλήθεια είναι πως ήταν απ' τις "δυσκολότερες" ασκήσεις που προφτάσαμε να κάνουμε! Αλλά αφού διδάχτηκε έστω σαν άσκηση κι αφού ήτανε θέμα (έστω δύσκολο) σε γραπτιή δοκιμασία του Β' τετραμήνου, θεώρησα πως μπορούσε να μπει και στις εξετάσεις! Αλλιώς, τι θα ρωτάγαμε; Τι κάνει "νιάου νιάου στα κεραμίδια"; Είπαμε, αν δε μπορούμε να φτάσουμε ούτε σ' αυτό το επίπεδο, τότε δεν έχει νόημα το στήσιμο του μαθήματος! Αποτυγχάνει στους βασικούς του στόχους.
Το να κάνεις λάθος είναι ανθρώπινο και το να ρίχνεις το φταίξιμο στον υπολογιστή είναι ακόμη πιο ανθρώπινο.

ilias_s

#29
Να ξεκαθαρίσουμε, πρώτα απ' όλα, κάτι σχετικά με την Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ (εφεξής ΕΑΕΗΥ).

Είναι εμφανές πως το μάθημα προέκυψε από τα 2 και κάτι πρώτα κεφάλαία της ΑΕΠΠ, που μαζί με λίγες προσθήκες θεωρίας, δημιούργησαν το βιβλίο του μαθήματος που διδάσκουμε. Οι ώρες προφανώς υπολογίστηκαν βάση τις ώρες που χρειαζόταν κάποιος να διδάξει τα 2 αυτά κεφάλαια της ΑΕΠΠ στα πλαίσια του 2ωρου μαθήματος. Έτσι πήραν ένα κομμάτι της ύλης ενός 2ωρου μαθήματος της Τεχνολογικής της Γ' τάξης ΓΕΛ, που έβγαινε σε 20-25 ώρες περίπου, και κάνοντας το 1ώρο, το "άπλωσαν" στη Β' τάξη ως μάθημα Γενικής Παιδείας. Το μόνο πρόβλημα με αυτό είναι πως κανείς δεν έλαβε υπόψη το ποιότικο χαρακτηριστικό της συχνότητας των μαθημάτων και την εξ' ορισμού υποβάθμιση οποιουδήποτε μαθήματος διδάσκεται μία ώρα την εβδομάδα.

Και τώρα ερχόμαστε στη σημερινή πραγματικότητα...

Θα διαφωνήσω μαζί σου ntzios kostas σχετικά με τη δυσκολία των θεμάτων γιατί, σύμφωνα με τον στόχο του μαθήματος τον οποίο έχει θέσει το ίδιο το υπουργείο και όχι εμείς, οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να λύσουν τέτοιες ασκήσεις τελειώνοντας τη Β΄τάξη. Θεωρητικά τουλάχιστον, ο μαθητής μετά την ΕΑΕΗΥ της Β' λυκείου και μετά από μία ανασκόπηση 2 ή 4 ωρών, στην αρχή της Γ' τάξης, μπαίνει κανονικά στην ύλη του (πανελλαδικά εξεταζόμενου) μαθήματος της ΑΕΠΠ!!!