Απορίες από φετινό υποψήφιο

Ξεκίνησε από dimvavas, 16 Μαΐου 2017, 06:55:17 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

dimvavas

Καλησπέρα σε όλο το φόρουμ.
Είμαι κι εγώ φετινός υποψήφιος. Καλή επιτυχία και σε όλα τα άλλα τα παιδιά που δίνετε φέτος.

Μερικές απορίες:
1. Αν υπάρχει εντολή εκχώρησης, ο αλγόριθμος ικανοποιεί το κριτήριο "Είσοδος";
3. Παρομοίως με την πρώτη απορία, αν δεν υπάρχει εντολή εκχώρησης αλλά μόνο μία δομή επανάληψης Για..Απο..Μεχρι;
2. Αν δίνεται ένα κομμάτι αλγορίθμου και υπάρχει ένας ατέρμων βρόχος, παραβιάζει το κριτήριο της αποτελεσματικότητας ή όχι;

Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων.

dimvavas

"Αν μία διαδικασία δεν έχει παραμέτρους, δεν πρέπει να μπουν παρενθέσεις κατά την κλήση της."

Αυτό το βρήκα σε σημείωση του Διερμηνευτή "ΓΛΩΣΣΑ".
Η πρόταση ισχυεί για λόγους απλούστευσης από τον διερμηνευτή ή έτσι είναι και στην ΓΛΩΣΣΑ που εξεταζόμαστε; Γιατί, αν δε με ξεγελά η μνήμη μου, σε ένα βοήθημα έλεγε ότι πρέπει να ανοιγοκλείνει παρένθεση αν δεν υπάρχουν πραγματικές παράμετροι να περαστούν στη διαδικασία. ΠΧ Διαδικασία Δ1().

ΕDIT: Συγνώμη για το τζάμπα έξτρα ποστ, δεν έβρισκα το κουμπί της επεξεργασίας στο αρχικό ποστ και θεώρησα ότι δεν υπήρχε. Τώρα το ανακάλυψα.

bagelis

Ρωτάς πράγματα που μπορούν να πυροδοτήσουν συζητήσεις  >:D :police: :laugh:

Παράθεση από: dimvavas στις 16 Μαΐου 2017, 07:05:47 ΜΜ
"Αν μία διαδικασία δεν έχει παραμέτρους, δεν πρέπει να μπουν παρενθέσεις κατά την κλήση της."

Αυτό το βρήκα σε σημείωση του Διερμηνευτή "ΓΛΩΣΣΑ".
Η πρόταση ισχυεί για λόγους απλούστευσης από τον διερμηνευτή ή έτσι είναι και στην ΓΛΩΣΣΑ που εξεταζόμαστε; Γιατί, αν δε με ξεγελά η μνήμη μου, σε ένα βοήθημα έλεγε ότι πρέπει να ανοιγοκλείνει παρένθεση αν δεν υπάρχουν πραγματικές παράμετροι να περαστούν στη διαδικασία. ΠΧ Διαδικασία Δ1().
οι απόψεις διίστανται από όσο ξέρω. Λογικά ότι και να κάνεις (μάλλον) θα το πάρουν σωστό. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι το συντακτικό των υποπργογραμμάτων, όπως ορίζεται στο σχολικό είναι π.χ. για τη διαδικασία: ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ όνομα(λίστα τυπικών παραμέτρων), κατά συνέπεια οι παρενθέσεις μπαίνουν, απλά έχεις το κενό σύνολο σε παραμέτρους και δεν γράφεις καμία.

Παράθεση από: dimvavas στις 16 Μαΐου 2017, 06:55:17 ΜΜ
1. Αν υπάρχει εντολή εκχώρησης, ο αλγόριθμος ικανοποιεί το κριτήριο "Είσοδος";
3. Παρομοίως με την πρώτη απορία, αν δεν υπάρχει εντολή εκχώρησης αλλά μόνο μία δομή επανάληψης Για..Απο..Μεχρι;
Η είσοδος μπορεί να είναι και καμία, άρα δεν παραβιάζεται το κριτήριο της εισόδου. Για μένα εξαρτάται από το νόημα, δηλ.
αν μου πουν πρόσθεσε τους αριθμούς 1...Ν και δεν διαβάσω το Ν τότε παραβιάζεται το κριτήριο της εισόδου
αν μου πουν πρόσθεσε τους αριθμούς 1..100 τότε δεν παραβιάζεται το κριτήριο της εισόδου γιατί η απαιτούμενη είσοδος είναι το τίποτα.

Παράθεση από: dimvavas στις 16 Μαΐου 2017, 06:55:17 ΜΜ
2. Αν δίνεται ένα κομμάτι αλγορίθμου και υπάρχει ένας ατέρμων βρόχος, παραβιάζει το κριτήριο της αποτελεσματικότητας ή όχι;
Φυσικά παραβιάζεται το κριτήριο της περατότητας, οπότε αυτό είναι αρκετό για να πούμε ότι το τμήμα αυτό δεν είναι αλγόριθμος. Αν αρθεί η παραβίαση αυτή και ο αλγόριθμος βγάζει σωστό αποτέλεσμα τότε δεν παραβιάζεται άλλο κριτήριο. (Εδώ έχω την αίσθηση ότι πολλοί θα διαφωνήσουν).

evry


Παράθεση από: bagelis στις 17 Μαΐου 2017, 02:17:52 ΠΜ
αν μου πουν πρόσθεσε τους αριθμούς 1...Ν και δεν διαβάσω το Ν τότε παραβιάζεται το κριτήριο της εισόδου
Βαγγέλη νομίζω ότι αυτό που περιγράφεις παραβιάζει το κριτήριο της καθοριστικότητας δεδομένου ότι το Ν δεν έχει πάρει ακόμα τιμή.
Όπως και να έχει πάντως το βιβλίο λέει ότι ένας αλγόριθμος μπορεί να μην έχει είσοδο!!!
Ακόμα όμως και να μην το επέτρεπε, τότε ο παραπάνω αλγόριθμος έχει ως είσοδο το Ν. Το ότι αυτό δεν παίρνει τιμή είναι θέμα καθοριστικότητας.

Παράθεση
αν μου πουν πρόσθεσε τους αριθμούς 1..100 τότε δεν παραβιάζεται το κριτήριο της εισόδου γιατί η απαιτούμενη είσοδος είναι το τίποτα.
Το κριτήριο της εισόδου έχει συζητηθεί αρκετά και  όπως έχει ξαναειπωθεί υπάρχει πρόβλημα όσον αφορά τη μετάφραση των χαρακτηριστικών (features) σε κριτήρια κάτι πιο αυστηρό. Νομίζω ότι μια διαδικασία η οποία δεν δέχεται είσοδο οπότε όσες φορές και να την εκτελέσεις θα πάρεις το ίδιο αποτέλεσμα δεν μπορεί να θεωρηθεί αλγόριθμος . Ο αλγόριθμος έχει την έννοια μιας γενικευμένης διαδικασίας η οποία εφαρμόζεται σε ένα σύνολο δεδομένων εισόδου.

Όταν το βιβλίο λέει ότι ο αλγόριθμος πρέπει να πληροί το κριτήριο εισόδου και από την άλλη λέει ότι ένας αλγόριθμος μπορεί να έχει καμία, μια ή περισσότερες εισόδους τότε όλες οι διαδικασίες πληρούν το κριτήριο αυτό, άρα ...... τι σόι κριτήριο είναι αφού δεν υπάρχει καμία διαδικασία που να μην το πληροί?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

dimvavas

Σας ευχαριστώ και τους 2 για τις απαντήσεις!

Bagelis, νομίζω διαβάσατε λάθος την ερώτηση μου ή εγώ δεν κατάλαβα καλά τη διατύπωση σας. Προφανώς η περατότητα παραβιάζεται, η απορία μου είναι για την αποτελεσματικότητα.

Αφορμή είναι κάποιες απαντήσεις που είδα σε θέματα πανελληνίων τα οποία ενώ είχαν ατέρμονες βρόχους σε ένα κομμάτι αλγορίθμου, οι απαντήσεις έλεγαν ότι ΔΕΝ παραβιάζεται το κριτήριο της αποτελεσματικότητας, γεγονός που με έκανε εντύπωση. Πως ένας αλγόριθμος που παραμένει κολλημένος σε μία λούπα και δε συνεχίζει η ροή του είναι αποτελεσματικός;

tsabatman

Το βιβλίο λέει  ότι ΏΣ ΕΊΣΟΔΟΣ  μπορεί να δίνεται καμία, μια ή περισσότερες τιμές  .ΕΊΣΟΔΟΣ είναι  το σημείο που ενεργοποιεται το πρόγραμμα  (ο αλγόριθμος ) και ΠΆΝΤΑ  θα υπάρχει. Στην είσοδο όμως μπορεί και να μην δινεται καμιά τιμή από τον χρηστη(πχ συναρτήσεις παραγωγής τυχαίων αριθμών που δεν έχει η ΓΛΩΣΣΑ)

evry

Παράθεση από: tsabatman στις 18 Μαΐου 2017, 10:03:27 ΠΜ
ΏΣ ΕΊΣΟΔΟΣ  μπορεί να δίνεται καμία, μια ή περισσότερες τιμές  .

Παράθεση
ΕΊΣΟΔΟΣ είναι  το σημείο που ενεργοποιεται το πρόγραμμα  (ο αλγόριθμος ) και ΠΆΝΤΑ  θα υπάρχει.

Τα παραπάνω που έχεις γράψει δεν βγάζουν νόημα. Όταν λέμε είσοδο εννοούμε τιμή ή σημείο εισόδου?

Παράθεση
Στην είσοδο όμως μπορεί και να μην δινεται καμιά τιμή από τον χρηστη(πχ συναρτήσεις παραγωγής τυχαίων αριθμών που δεν έχει η ΓΛΩΣΣΑ)
Οι συναρτήσεις παραγωγής τυχαίων αριθμών δεν δέχονται συνήθως κάποιο seed?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gbougioukas

Παράθεση από: dimvavas στις 17 Μαΐου 2017, 12:00:20 ΜΜΠως ένας αλγόριθμος που παραμένει κολλημένος σε μία λούπα και δε συνεχίζει η ροή του είναι αποτελεσματικός;

"When I use a word,' Humpty Dumpty said, in rather a scornful tone, 'it means just what I choose it to mean — neither more nor less."
-Lewis Carroll, Through the Looking Glass

"Αποτελεσματικότητα (effectiveness). Κάθε μεμονωμένη εντολή του
αλγορίθμου να είναι απλή. Αυτό σημαίνει ότι μία εντολή δεν αρκεί να
έχει ορισθεί, αλλά πρέπει να είναι και εκτελέσιμη."

Αποτελεσματικότητα, λοιπόν, σημαίνει απλότητα, και απλότητα σημαίνει εκτελεσιμότητα (τι, όχι;). Το κόλλημα σε μια λούπα είναι μια χαρά εκτελέσιμο. Αντίθετα, ένας "αλγόριθμος" ο οποίος, για παράδειγμα, εμφανίζει τον αριθμό 1 αν κάθε άρτιος φυσικός αριθμός μεγαλύτερος ή ίσος του 4 μπορεί να εκφραστεί ως άθροισμα δύο πρώτων, αλλιώς εμφανίζει τον αριθμό 0, πως μπορεί να εκτελεστεί άραγε; Ποιες είναι οι απλές-εκτελέσιμες εντολές που τον αποτελούν; Η πρόταση "Κάθε άρτιος φυσικός αριθμός μεγαλύτερος ή ίσος του 4 μπορεί να εκφραστεί ως άθροισμα δύο πρώτων" ορίζεται μεν στα μαθηματικά (αριθμητική Peano), αλλά με ποιον τρόπο άραγε μπορούμε να αποφασίσουμε αν ισχύει ή όχι;
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

gbougioukas

#8
Παράθεση από: dimvavas στις 16 Μαΐου 2017, 06:55:17 ΜΜ
1. Αν υπάρχει εντολή εκχώρησης, ο αλγόριθμος ικανοποιεί το κριτήριο "Είσοδος";
3. Παρομοίως με την πρώτη απορία, αν δεν υπάρχει εντολή εκχώρησης αλλά μόνο μία δομή επανάληψης Για..Απο..Μεχρι;

1:
"Είσοδος (input). Καμία, μία ή περισσότερες τιμές δεδομένων πρέπει
να δίνονται ως είσοδοι στον αλγόριθμο."

Ο προγραμματισμός είναι μοντέρνα μαθηματικά και τα μοντέρνα μαθηματικά βασίζονται πάνω στην θεωρία των συνόλων. Απαραίτητο συστατικό της θεωρίας των συνόλων είναι το κενό σύνολο, επομένως υπάρχει και η κενή είσοδος ("καμία" σύμφωνα με τον παραπάνω ορισμό). Συνεπάγεται, είτε υπάρχει εντολή εκχώρησης, είτε δεν υπάρχει, ότι ο αλγόριθμος ικανοποιεί το κριτήριο  "Είσοδος", εκτός κι αν το πλήθος των εισόδων είναι αρνητικό ή μη-πεπερασμένο.

2: παρομοίως με την 1:
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

gbougioukas

Παράθεση από: dimvavas στις 16 Μαΐου 2017, 07:05:47 ΜΜ
"Αν μία διαδικασία δεν έχει παραμέτρους, δεν πρέπει να μπουν παρενθέσεις κατά την κλήση της."

Αυτό το βρήκα σε σημείωση του Διερμηνευτή "ΓΛΩΣΣΑ".
Η πρόταση ισχυεί για λόγους απλούστευσης από τον διερμηνευτή ή έτσι είναι και στην ΓΛΩΣΣΑ που εξεταζόμαστε; Γιατί, αν δε με ξεγελά η μνήμη μου, σε ένα βοήθημα έλεγε ότι πρέπει να ανοιγοκλείνει παρένθεση αν δεν υπάρχουν πραγματικές παράμετροι να περαστούν στη διαδικασία. ΠΧ Διαδικασία Δ1().

Για τις εξετάσεις ισχύει μόνο ότι λέει το βιβλίο. Όχι το τι λέει το βοήθημα, ούτε ο διερμηνευτής, ούτε εγώ. Το αν είναι αρκετά σαφή όλα όσα λέει το βιβλίο είναι ένα θέμα, όπως και να 'χει, οι ασάφειες συνήθως δεν πέφτουν στις εξετάσεις.
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

alkisg

Περιέργως, ο διερμηνευτής βασίστηκε σ' αυτά που λέει το βιβλίο! :)

Αν θυμάμαι καλά, το βιβλίο είχε παραδείγματα και χωρίς παρενθέσεις και με παρενθέσεις. Μετά από επικοινωνία με κάποιον από τους συγγραφείς του βιβλίου, θεωρήθηκε σωστότερο όπως το κάνει η Pascal, δηλαδή χωρίς παρενθέσεις. Και έτσι το είχαμε βάλει και στις προτεινόμενες διορθώσεις του διδακτικού πακέτου που στείλαμε στο υπουργείο.
Δεν κοίταξα πρόσφατα το βιβλίο αλλά δεν νομίζω να έχουν κάνει τις προτεινόμενες αλλαγές, οπότε αφού χρησιμοποιεί και τα δύο, αποτελεί ακόμα ασαφές σημείο και δεν πρέπει να μπει στις εξετάσεις, ή αν μπει τότε και οι δύο απαντήσεις πρέπει να θεωρηθούν σωστές.

Sergio

Όλοι μας γνωρίζουμε πως αρκετά σημεία του βιβλίου θα μπορούσαν να είχαν διατυπωθεί διαφορετικά.  Η προσωπική μου εμπειρία είναι πως, για τα περισσότερα από αυτά, οι μαθητές σπάνια προβληματίζονται.. Αυτοί που προβληματιζόμαστε είμαστε περισσότερο εμείς, που έχουμε διδαχθεί τον προγραμματισμό με πολύ πιο αυστηρό τρόπο και σίγουρα όχι στο πλαίσιο ενός μαθήματος Λυκείου.

Στα περισσότερα από αυτά τα σημεία ασάφειας ή "ασάφειας", μια ερμηνεία που βασίζεται στους στόχους του συγκεκριμένου μαθήματος συνήθως δίνει την απάντηση (όπως για παράδειγμα η χρήση σταθερών τιμών ως πραγματικών παραμέτρων που προσωπικά θεωρώ πως είναι σωστή τόσο για συναρτήσεις όσο και για διαδικασίες - στο πλαίσιο ΠΑΝΤΑ του συγκεκριμένου μαθήματος).

Όσο για την κλήση Διαδικασίας με κενή λίστα παραμέτρων θεωρώ πως, το συγκεκριμένο σημείο δεν αποτελεί μια από τις ασάφειες του βιβλίου

1. Δεν έχω δει σημεία στα οποία γίνεται κλήση διαδικασίας χωρίς παρενθέσεις, τόσο στο βιβλίο όσο και στο τετράδιο μαθητή.  Αλλά πάλι, μπορεί κάτι να μου ξέφυγε.

2. Βασιζόμενος όμως τόσο στο βιβλίο όσο και στον τρόπο αντίληψης του μαθητή, το σωστό είναι να ΜΗΝ υπάρχουν παράμετροι εντός των παρενθέσεων και ΟΧΙ να λείπουν ΚΑΙ οι παρενθέσεις.  Και εξηγούμαι:

παρ.10.5.2.:  Η κλήση σε διαδικασία πραγματοποιείται με την εντολή ΚΑΛΕΣΕ, που ακολουθείται από το όνομα της διαδικασίας συνοδευόμενο μέσα σε παρενθέσεις με τη λίστα παραμέτρων. Η γενική μορφή της εντολής ΚΑΛΕΣΕ είναι
Σύνταξη
ΚΑΛΕΣΕ όνομα-διαδικασίας (λίστα-παραμέτρων)


Με βάση την παραπάνω διατύπωση, λίστα παραμέτρων είναι Ο,ΤΙ περιλαμβάνεται μέσα στις παρενθέσεις.  Επομένως, κενή λίστα παραμέτρων σημαίνει πως μέσα στις παρενθέσεις δεν υπάρχει τίποτα.

Μέχρι στιγμής, οι μόνοι μαθητές που εκφράζουν αντιρρήσεις είναι όσοι το έχουν ΗΔΗ ακούσει διαφορετικά ή έχουν γίνει κοινωνοί συζήτησης αμφισβήτησης ή ασαφιών του βιβλίου.  Όσοι το πρωτοακούν από εμένα δεν προβληματίζονται.  Ο μαθητής δέχεται εύκολα πως .. αφού μέσα στις παρενθέσεις πρέπει να βάζει τις παραμέτρους.. αν δεν υπάρχουν παράμετροι, μέσα στις παρενθέσεις δεν βάζει τίποτα.
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

gthal

Παράθεση από: Sergio στις 21 Μαΐου 2017, 02:07:10 ΜΜ
Με βάση την παραπάνω διατύπωση, λίστα παραμέτρων είναι Ο,ΤΙ περιλαμβάνεται μέσα στις παρενθέσεις.  Επομένως, κενή λίστα παραμέτρων σημαίνει πως μέσα στις παρενθέσεις δεν υπάρχει τίποτα.
Συμφωνώ απόλυτα !
Δεν είχε περάσει ποτέ από το μυαλό μου κάτι διαφορετικό, ούτε έχω δει κλήση χωρίς παρενθέσεις στο βιβλίο. Πού είναι ;;
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

alkisg

Βρε παιδιά αφού είχαμε φάει μήνες ψάχνοντας τις ασάφειες του βιβλίου και τις καταγράψαμε όλες και τις στείλαμε στο Π.Ι., γιατί ξανακάνουμε τον ίδιο κόπο και ξαναψάχνουμε τα ίδια;
Ο Διερμηνευτής είχε υιοθετήσει αυτά που είχαμε συμφωνήσει τότε...
Από τα παρακάτω, αυτά που έχουν παρενθέσεις, τα είχαμε στείλει στις προτεινόμενες διορθώσεις στο Π.Ι. ώστε να μην χρησιμοποιούν παρενθέσεις και να συμφωνούν με όλα τα άλλα. Το Π.Ι. μας είχε απαντήσει ότι δεν είχε κονδύλια για εκτενή επανασελιδοποίηση και έτσι δεν τις έκανε όλες, παρ' όλα αυτά είναι ό,τι πιο έγκυρο διαθέτουμε, αφού είχε κάνει review των προτεινόμενων διορθώσεων και συγγραφέας του διδακτικού πακέτου.

Student book:
Σελίδα 220, ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Πρώτη, ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Δεύτερη
Σελίδα 239, ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Αντικείμενο_Γεγονός
Σελίδα 240, ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Υπολογισμός, ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Αντικείμενο_Γεγονός
Σελίδα 246, ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠλήκτροΕντολήςΒήμα1_Κλικ(), ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠλήκτροΕντολήςΒήμα2_Κλικ(), ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠλήκτροΕντολήςΒήμα3_Κλικ()
Σελίδα 247, ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠλήκτροΕντολήςΤέλος_Κλικ()

Student workbook:
Σελίδα 145, ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Πλήκτρο-Εντολής1_Κλικ
Σελίδα 146, ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Πλαίσιο-Κειμένου1_Αλλαγή

gthal

Σ' ευχαριστώ για την απάντηση Άλκη !
Δεν την πρόλαβα αυτή τη συζήτηση...
Μάλλον έγινε προτού ανακλύψω το στέκι, οπότε αφού έχει ήδη δαπανηθεί χρόνος και κόπος, δεν έχω πρόθεση να ανακατέψω τα πράγματα.
Τον καιρό εκείνο μάλιστα χρησιμοποιούσα τη Γλωσσομάθεια (αργότερα με κέρδισε ο Διερμηνευτής)  και είχα δοκιμάσει Διαδικασία χωρίς παραμέτρους με () και δούλευε κανονικά. Δυστυχώς δεν έτυχε να δοκιμάσω κάτι τέτοιο στο Διερμηνευτή (Διαδικασία χωρίς παραμέτρους είναι αρκετά άχρηση εδώ που τα λέμε)

Ο Διερμηνευτής καλώς γράφτηκε όπως γράφτηκε, δεδομένων των ασαφειών, των απόψεων και των απαντήσεων που υπήρχαν τη στιγμή εκείνη και δεν το κάνουμε θέμα, προς Θεού.
Είναι μια δουλειά που εγώ θαυμάζω έτσι κι αλλιώς.

Για μια ενδεχόμενη επόμενη προσέγγιση όμως, θα έλεγα ότι εδώ ίσως δημιουργούμε ασάφεια εκ του μη όντος, διότι κατά τη γνώμη μου το μόνο υπόδειγμα σύνταξης διαδικασίας που μπορεί να ληφθεί ως επίσημο, είναι αυτό στο οποίο αναφέρεται ο Στέργιος. Κανένα από τα παραδείγματα που λες δεν μπορώ να το δω ως υπόδειγμα σύνταξης Διαδικασίας χωρίς παραμέτρους αλλά μάλλον Διαδικασίας στην οποία δεν μας ενδιαφέρει τι παραμέτρους παίρνει, γιαυτό και δεν τις αναφέρει. Στη 222 (που είναι και το μόνο παράδειγμα εντός της τωρινής ύλης), θέλει να εξηγήσει την εμβέλεια των μεταβλητών και αν ανακάτευε παραμέτρους θα το περιέπλεκε το πράγμα - δε νομίζω ότι εννοεί οι Διαδικασίες να μην έχουν παραμέτρους, απλά δε θέλει να τις αναφέρει.

Θα έλεγα επίσης ότι για τα υπόλοιπα (πέραν του ότι είναι σε εκτός ύλης σημεία  >:D) δείχνει εν γένει πώς συντάσσεται μια διαδικασία γεγονότος (σε ΓΛΩΣΣΑ ;;; δε νομίζω, συχνά μιλάει για κάποιο "υποθετικό προγραμματιστικό περιβάλλον")  σε μια γλώσσα μάλιστα η οποία φαίνεται να υποστηρίζει και Αντικείμενα!!  (εκτός κι αν η ΓΛΩΣΣΑ είναι αντικειμενοστραφής και οδηγούμενη από το γεγονός και το ανακαλύπτω κι αυτό τώρα στα γεράματα  :D )
Παρατηρώ επίσης ότι οι Διαδικασίες αυτές δεν περιέχουν την εντολή ΑΡΧΗ και δεν βάζει underscore στο ΤΕΛΟΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ, πράγμα που μου λέει ότι αυτά τα παραδείγματα δεν έχουν γραφτεί με καμία πρόθεση αυστηρότητας όσον αφορά το συντακτικό της ΓΛΩΣΣΑΣ.

Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός