Υλη 2016-2017

Ξεκίνησε από freedomst, 12 Σεπ 2016, 06:12:57 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

freedomst

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ  ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (ΑΕΠΠ)
Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών
Οικονομίας και Πληροφορικής
Από το βιβλίο «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμμα-
τιστικό Περιβάλλον» της Γ' τάξης Γενικού Λυκείου των
Α. Βακάλη, Η. Γιαννόπουλου, Ν. Ιωαννίδη, Χ. Κοίλια, Κ.
Μάλαμα, Ι. Μανωλόπουλου, Π. Πολίτη, έκδοση (Ι.Τ.Υ.Ε.)
«Διόφαντος»

2. Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων
2.1 Τι είναι αλγόριθμος.
2.3 Περιγραφή και αναπαράσταση αλγορίθμων.
2.4 Βασικές συνιστώσες/ εντολές ενός αλγορίθμου.
2.4.1 Δομή ακολουθίας.
2.4.2 Δομή Επιλογής.
2.4.3 Διαδικασίες πολλαπλών επιλογών (αφαιρείται η
εντολή πολλαπλής επιλογής «Επίλεξε»)
2.4.4 Εμφωλευμένες Διαδικασίες.
2.4.5 Δομή Επανάληψης.
3. Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι
3.2 Αλγόριθμοι + Δομές Δεδομένων = Προγράμματα
3.3 Πίνακες
3.6 Αναζήτηση
3.7 Ταξινόμηση
6. Εισαγωγή στον προγραμματισμό
6.3 Φυσικές και τεχνητές γλώσσες.
6.4 Τεχνικές σχεδίασης προγραμμάτων.
6.4.1 Ιεραρχική σχεδίαση προγράμματος.
6.4.2 Τμηματικός προγραμματισμός.
6.4.3 Δομημένος προγραμματισμός.
6.7 Προγραμματιστικά περιβάλλοντα.
7. Βασικά στοιχεία προγραμματισμού.
7.1 Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ.
7.2 Τύποι δεδομένων.
7.3 Σταθερές.
7.4 Μεταβλητές.
7.5 Αριθμητικοί τελεστές.
7.6 Συναρτήσεις.
7.7 Αριθμητικές εκφράσεις.
7.8 Εντολή εκχώρησης.
7.9 Εντολές εισόδου-εξόδου.
7.10 Δομή προγράμματος.
8. Επιλογή και επανάληψη
8.1 Εντολές Επιλογής
8.1.1 Εντολή ΑΝ
8.2 Εντολές επανάληψης
8.2.1 Εντολή ΟΣΟ...ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
8.2.2 Εντολή ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ
8.2.3 Εντολή ΓΙΑ...ΑΠΟ...ΜΕΧΡΙ
9. Πίνακες
9.1 Μονοδιάστατοι πίνακες.
9.2 Πότε πρέπει να χρησιμοποιούνται πίνακες.
9.3 Πολυδιάστατοι πίνακες.
9.4 Τυπικές επεξεργασίες πινάκων.
10. Υποπρογράμματα
10.1 Τμηματικός προγραμματισμός.
10.2 Χαρακτηριστικά των υποπρογραμμάτων.
10.3 Πλεονεκτήματα του τμηματικού προγραμμα-
τισμού.
10.4 Παράμετροι.
10.5 Διαδικασίες και συναρτήσεις.
10.5.1 Ορισμός και κλήση συναρτήσεων.
10.5.2 Ορισμός και κλήση διαδικασιών.
10.5.3 Πραγματικές και τυπικές παράμετροι.
10.6 Εμβέλεια μεταβλητών - σταθερών
Σταματοπούλου Ελευθερία
ΠΕ19 - ΓΕΛ Κρύας Βρύσης

"Ουδέν κακόν αμιγές καλού"

P.Tsiotakis


pgrontas

Κρίμα. Πάνω που πήγε να γίνει μία αναβάθμιση του μαθήματος, πάμε πάλι πίσω.

Γνωρίζει κανένας τον λόγο της αφαίρεσης ενοτήτων όπως η πολυπλοκότητα, η στοίβα και λοιπές δομές;
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

amisail

#3
Πίσω στα παλιά...

tsak

Πάει το 5ο και οι άλλες δομές δεδομένων του 3ου κεφαλαίου.  Κατά την άποψή μου πολύ ορθώς. . Δεν έχουν να δώσουν κάτι σημαντικό στην παρούσα φάση νομίζω. Ελπίζω όμως να ανέβει το επίπεδο των θεμάτων τουλάχιστον 1-2 επίπεδα πάνω από τα περσινά

Γιάννης Αναγνωστάκης

Δεν νομιζω ότι ήρθε η καταστροφή...Το κομμάτι των ασκήσεων, με εξαίρεση την στοίβα (που εδώ που τα λέμε, δύσκολα θα έμπαινε σε Πανελλήνιες) είναι αυτούσιο μέσα...

Laertis

Αλλεπάλληλες παλινωδίες στην ύλη, χωρίς κανένα, έστω και υποτυπώδη, σχεδιασμό και με πειραματισμούς στου κασίδι το κεφάλι. Μήπως φέτος να δοκιμάζαμε το 11ο κεφάλαιο και τον Αντικειμενοστραφή, φυσικά όχι ολόκληρο - πρώτη φορά θα μπει-, έτσι για να κόψουμε κίνηση και του χρόνου βλέπουμε ... Αν δεν τραβάει το βγάζουμε βρε αδερφέ.
Με τη μέρα τα βγάζουμε, με τη νύχτα τα βάζουμε. Τι έχουνε τα έρμα και ψοφάνε ;
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

tsak

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 12 Σεπ 2016, 07:26:53 ΜΜ
Δεν νομιζω ότι ήρθε η καταστροφή...Το κομμάτι των ασκήσεων, με εξαίρεση την στοίβα (που εδώ που τα λέμε, δύσκολα θα έμπαινε σε Πανελλήνιες) είναι αυτούσιο μέσα...

Σε πιο κομμάτι ασκησεων αναφέρεσαι συνάδελφε? Νομίζω είναι ξεκάθαρα έξω οι δομές δεδομένων πλην των πινάκων. Κάνω λάθος ?

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: tsak στις 12 Σεπ 2016, 07:43:54 ΜΜ
Σε πιο κομμάτι ασκησεων αναφέρεσαι συνάδελφε? Νομίζω είναι ξεκάθαρα έξω οι δομές δεδομένων πλην των πινάκων. Κάνω λάθος ?

Πέρα απο τις ασκήσεις (εννοώ να φτιάξεις αλγόριθμο-πρόγραμμα) με τη στοίβα, τι άλλες ασκήσεις είναι έξω? (Για την δυαδική αναζήτηση και τις άλλες μορφές ταξινόμησης περιμένουμε οδηγίες, γιατί και πέρυσι εκεί ήταν )

Katsadouros_Dhm

Να παρατηρήσω ότι δεν υπάρχει τώρα η φράση που υπήρχε πέρσι: " Οι Αλγόριθμοι να υλοποιούνται σε αμιγώς προγραμματιστικό περιβάλλον και συγκεκριμένα αυτό της "ΓΛΩΣΣΑΣ".

Οπότε γυρνάμε εντελώς στα παλιά κάνοντας και επίλυση προβλημάτων με αλγορίθμους.

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: Katsadouros_Dhm στις 12 Σεπ 2016, 07:53:20 ΜΜ
Να παρατηρήσω ότι δεν υπάρχει τώρα η φράση που υπήρχε πέρσι: " Οι Αλγόριθμοι να υλοποιούνται σε αμιγώς προγραμματιστικό περιβάλλον και συγκεκριμένα αυτό της "ΓΛΩΣΣΑΣ".

Οπότε γυρνάμε εντελώς στα παλιά κάνοντας και επίλυση προβλημάτων με αλγορίθμους.

Εγώ θα έλεγα να δουμε τις οδηγίες πρώτα για αυτό

Katsadouros_Dhm

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 12 Σεπ 2016, 07:55:24 ΜΜ
Εγώ θα έλεγα να δουμε τις οδηγίες πρώτα για αυτό
Συμφωνώ, απλώς πέρσι υπήρχε η φράση για τη χρήση μόνο της ΓΛΩΣΣΑΣ γραμμένη στο ΦΕΚ (Στις παρατηρήσεις). Φέτος δεν υπάρχει τίποτα.

Kixer

Παράθεση από: Katsadouros_Dhm στις 12 Σεπ 2016, 07:53:20 ΜΜ
Να παρατηρήσω ότι δεν υπάρχει τώρα η φράση που υπήρχε πέρσι: " Οι Αλγόριθμοι να υλοποιούνται σε αμιγώς προγραμματιστικό περιβάλλον και συγκεκριμένα αυτό της "ΓΛΩΣΣΑΣ".

Οπότε γυρνάμε εντελώς στα παλιά κάνοντας και επίλυση προβλημάτων με αλγορίθμους.

Η οποία φράση να αναφέρω απλά ότι υπάρχει στο αντίστοιχο ΦΕΚ για την ύλη του εσπερινού για το 2016-17....   :) :)

theoni

Καλησπέρα και καλή σχολική χρονιά σε όλους... Η ύλη που ανακοινώθηκε????

Αργυροπούλου Βασιλική

Αργυροπούλου Βασιλική
Καθηγήτρια Πληροφορικής

meteo_xampos

Πέρυσι έκανα 3 ώρες την εβδομάδα και ίσα που προλάβαινα να βγάλω την ύλη με τα κοπέλια... Φέτος πάλι στις 2 αναγκαστικά δεν πρέπει να κοροϊδεύουμε τα κοπέλια... Τα χτυπήματα που δεχόμαστε είναι αλλεπάληλα και στον ιδιωτικό τομέα... Πρώτα όλες οι σχολές πληροφορικής στη θετική, και τώρα αυτό με τη μείωση της ύλης... Το μονόωρο στη Β' Λυκείου υπάρχει ακόμα; Αν είναι έτσι με την ύλη, δεν πρέπει να καταργηθεί και αυτό; Δεν χρειάζεται πλέον...

tasospap

Στοίβα και ουρά είναι εκτός και ως θεωρία!!!!!

tsabatman

ενταξει ας μην τα τραγικοποιούμε. Στο αοθ έχουν ελάχιστη και την ίδια ύλη τα τελευταία 10 χρόνια.

ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΕΣΤΟΡΑΣ

Τουλάχιστον τις οδηγίες του μαθήματος θα τις δημοσιεύσουν εγκαίρως ?? Ή την παραμονή των εξετάσεων??
Ελπίζω να δημοσιευτούν όσο το δυνατόν γρηγορότερα οι οδηγίες του μαθήματος . >:( >:( >:( >:( >:(

theoni

Η στοιβα και η ουρά εκτος και εως θεωρία και ως ασκήσεις κατανοητό.με την δυαδική αναζήτηση και τους επιπλέον αλγορίθμους ταξινόμησης τι θα κάνουμε??? Το βιβλίο του μαθητή στις παραγράφους 3.6- 3.7 δεν δείχνουν κανέναν απο αυτούς τους αλγόριθμους...

busy_bee

Αναρωτιέμαι η φράση "για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Γ' τάξης Γενικού Λυκείου" στην αρχή του ΦΕΚ τι νόημα έχει! Δηλαδή οι μαθητές που φοιτούν το 2016 - 2017 δεν λέγονται τελειόφοιτοι σε αντίθεση με αυτούς που έχουν τελειώσει το λύκειο που είναι οι απόφοιτοι; Ευτυχώς στο τέλος του ΦΕΚ υπάρχει αυτό: "Για το σχ. έτος 2016-2017 η διδακτέα ύλη των μαθημάτων της Γ' τάξης Γενικού Λυκείου που εξετάζονται και πανελλαδικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ταυτίζεται με την ως άνω εξεταστέα ύλη." που ξεκαθαρίζει τα πράγματα.

Εκτός και αν οι ενδοσχολικές εξετάσεις της Γ' Λυκείου προηγηθούν των Πανελληνίων, μιας και τα γυμνάσια τελειώνουν 31 Μαΐου οπότε πράγματι οι φετινοί μαθητές θα είναι απόφοιτοι όταν δίνουν Πανελλήνιες :)

pvs

Προσωπικά θεωρώ ότι το "τυράκι" είναι η μείωση της ύλης αλλά αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του επιπέδου δυσκολίας των θεμάτων. Αν ήμασταν με το παλιό σύστημα δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα αλλά με το τωρινό επίπεδο μαθητών θα υπάρξει μεγάλο ζήτημα αν αυξήσουν το επίπεδο δυσκολίας. Επίσης, αν τελικά η δυαδική και η ταξινόμηση με επιλογή είναι μέσα (λογικά θα είναι) τότε ουσιαστικά σε θέματα ασκήσεων είμαστε στα περσινά (εκτός στοίβας - ουράς). Το ζήτημα είναι πως λες στα παιδιά ότι πρέπει να μάθετε να γράφετε και αλγόριθμο ενώ τα έχεις πει ότι γράφουμε μόνο ΓΛΩΣΣΑ χωρίς να φανεί ότι δεν ξέρεις τι σου γίνεται και ότι είναι καθαρά θέμα υπουργείου. >:(

Sergio

Αφού δεν αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας, τουλάχιστον μειώθηκε η ύλη..

Δεν ξέρω για εσάς, πάντως εγώ θεωρώ πως οι 2 ώρες (έστω και μετά τη μία ώρε στη Β' τάξη) ήταν "ανέκδοτο" για τη σωστή κάλυψη της ύλης και την επαρκή προετοιμασία των μαθητών.  Ακόμα και για τους μαθητές που δεν πήγαιναν φροντιστήριο και προετοιμαζόντουσαν αποκλειστικά στο σχολείο, χρειαζόντουσαν 3 επιπλέον ώρες πρόσθετης διδακτικής στήριξης για να προετοιμαστούν σωστά.

Η περισυνή ύλη μου άρεσε, αλλά όχι για 2ωρο μάθημα.. :(
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

tasospap

Παράθεση από: pvs στις 14 Σεπ 2016, 11:51:02 ΠΜ
Προσωπικά θεωρώ ότι το "τυράκι" είναι η μείωση της ύλης αλλά αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του επιπέδου δυσκολίας των θεμάτων. Αν ήμασταν με το παλιό σύστημα δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα αλλά με το τωρινό επίπεδο μαθητών θα υπάρξει μεγάλο ζήτημα αν αυξήσουν το επίπεδο δυσκολίας. Επίσης, αν τελικά η δυαδική και η ταξινόμηση με επιλογή είναι μέσα (λογικά θα είναι) τότε ουσιαστικά σε θέματα ασκήσεων είμαστε στα περσινά (εκτός στοίβας - ουράς). Το ζήτημα είναι πως λες στα παιδιά ότι πρέπει να μάθετε να γράφετε και αλγόριθμο ενώ τα έχεις πει ότι γράφουμε μόνο ΓΛΩΣΣΑ χωρίς να φανεί ότι δεν ξέρεις τι σου γίνεται και ότι είναι καθαρά θέμα υπουργείου. >:(

Η λογική λέει ότι δυαδική και ταξινόμηση με επιλογή είναι εκτός ύλης. Γυρίσαμε στο προ διετίας καθεστώς και χωρίς στοίβα-ουρά.

pgrontas

Παράθεση από: Sergio στις 14 Σεπ 2016, 11:59:10 ΠΜ
Αφού δεν αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας, τουλάχιστον μειώθηκε η ύλη..

Δεν ξέρω για εσάς, πάντως εγώ θεωρώ πως οι 2 ώρες (έστω και μετά τη μία ώρε στη Β' τάξη) ήταν "ανέκδοτο" για τη σωστή κάλυψη της ύλης και την επαρκή προετοιμασία των μαθητών.  Ακόμα και για τους μαθητές που δεν πήγαιναν φροντιστήριο και προετοιμαζόντουσαν αποκλειστικά στο σχολείο, χρειαζόντουσαν 3 επιπλέον ώρες πρόσθετης διδακτικής στήριξης για να προετοιμαστούν σωστά.

Η περισυνή ύλη μου άρεσε, αλλά όχι για 2ωρο μάθημα.. :(

Αυτή η σκέψη οδηγεί στο εξής παράδοξο: Η νέα ύλη η οποία ουσιαστικά διδάσκεται σε 3 ώρες (σε 2 χρόνια) είναι μικρότερη από την ύλη της τεχνολογικής την οποία διδάσκαμε παλιά σε 2 ώρες (σε 1 χρόνο).

Δηλαδή αποφανθήκαμε από μόνοι μας ότι δεν μπορούμε να διδάξουμε το μάθημα της Β Λυκείου;
Έχουμε όλοι προσωπικά απογοητευθεί και δυσκολευτεί με το μονόωρο, αλλά δεν μπορώ να δεχτώ ότι αυτός ο χρόνος περνάει χωρίς να μείνει τίποτα στα παιδια. Η νέα ύλη όμως αυτό καθιστά σαφές.

Αυτό που λείπει είναι αυτό που επεσήμανε ο Laertis. Δεν υπάρχει ξεκάθαρο και μακροπρόθεσμο σχέδιο για το τι θέλουμε να πετύχουμε στην πληροφορική στο Λύκειο. Ας κάτσουμε λοιπόν να διδάξουμε εις διπλούν γλώσσα και ψευδογλώσσα πάλι...

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: pgrontas στις 14 Σεπ 2016, 12:51:07 ΜΜ
Αυτή η σκέψη οδηγεί στο εξής παράδοξο: Η νέα ύλη η οποία ουσιαστικά διδάσκεται σε 3 ώρες (σε 2 χρόνια) είναι μικρότερη από την ύλη της τεχνολογικής την οποία διδάσκαμε παλιά σε 2 ώρες (σε 1 χρόνο).

Δηλαδή αποφανθήκαμε από μόνοι μας ότι δεν μπορούμε να διδάξουμε το μάθημα της Β Λυκείου;
Έχουμε όλοι προσωπικά απογοητευθεί και δυσκολευτεί με το μονόωρο, αλλά δεν μπορώ να δεχτώ ότι αυτός ο χρόνος περνάει χωρίς να μείνει τίποτα στα παιδια. Η νέα ύλη όμως αυτό καθιστά σαφές.

Αυτό που λείπει είναι αυτό που επεσήμανε ο Laertis. Δεν υπάρχει ξεκάθαρο και μακροπρόθεσμο σχέδιο για το τι θέλουμε να πετύχουμε στην πληροφορική στο Λύκειο. Ας κάτσουμε λοιπόν να διδάξουμε εις διπλούν γλώσσα και ψευδογλώσσα πάλι...

Δεν νομίζω ότι το πρόβλημα το έχουμε οι καθηγητές...Οι "σχεδιαστές" του υπουργείου το βλέπουν έτσι...

pgrontas

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 14 Σεπ 2016, 01:15:29 ΜΜ
Δεν νομίζω ότι το πρόβλημα το έχουμε οι καθηγητές...Οι "σχεδιαστές" του υπουργείου το βλέπουν έτσι...

Φυσικά έχεις δίκιο, αλλά οι πράξεις τους εμάς δείχνουν.

Και συμπληρώνω, ότι ποιοι είναι αυτοί οι σχεδιαστές, δεν είναι καθηγητές; Ακόμα και αν δεν είναι από κάπου τροφοδοτούνται...
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

pvs

Παράθεση από: pgrontas στις 14 Σεπ 2016, 12:51:07 ΜΜ
Αυτή η σκέψη οδηγεί στο εξής παράδοξο: Η νέα ύλη η οποία ουσιαστικά διδάσκεται σε 3 ώρες (σε 2 χρόνια) είναι μικρότερη από την ύλη της τεχνολογικής την οποία διδάσκαμε παλιά σε 2 ώρες (σε 1 χρόνο).

Δηλαδή αποφανθήκαμε από μόνοι μας ότι δεν μπορούμε να διδάξουμε το μάθημα της Β Λυκείου;
Έχουμε όλοι προσωπικά απογοητευθεί και δυσκολευτεί με το μονόωρο, αλλά δεν μπορώ να δεχτώ ότι αυτός ο χρόνος περνάει χωρίς να μείνει τίποτα στα παιδια. Η νέα ύλη όμως αυτό καθιστά σαφές.

Αυτό που λείπει είναι αυτό που επεσήμανε ο Laertis. Δεν υπάρχει ξεκάθαρο και μακροπρόθεσμο σχέδιο για το τι θέλουμε να πετύχουμε στην πληροφορική στο Λύκειο. Ας κάτσουμε λοιπόν να διδάξουμε εις διπλούν γλώσσα και ψευδογλώσσα πάλι...
Στη συγκεκριμένη περίπτωση θεωρώ ότι είναι καθαρά πολιτική απόφαση να μειωθεί η ύλη (όχι μόνο σε εμάς) για να δείξει το υπουργείο ότι συμπασχει με τα παιδιά και τους γονείς. Σε επίπεδο ασκήσεων και με τη νέα ύλη πάλι χρειάζονται 3 ώρες την εβδομάδα σε επίπεδο φροντιστήριου για να γίνει σωστή προετοιμασία καθώς μιλάμε για μάθημα κατεύθυνσης σε σύνολο 4 και όχι 6 όπως παλιά. Ουσιαστικά αν δεν βγήκαν (δυαδική - ταξινόμηση με επιλογή) προσωπικά κερδίζω γύρω στις 8 ώρες σε σχέση με τα περσινά (3ω στοίβα-ουρά, 3 ώρες πολυπλοκότητα υπολογισμός αριθμών πράξεων, 2ώ δένδρα κτλ) που θα τις αφιερώσω σε δύσκολες ασκήσεις στους πίνακες και τα υποπρογράμματα. Στην περίπτωση που οι παραπάνω αλγόριθμοι έχουν βγει τότε ας ετοιμαστούμε για πολύ δύσκολα θέματα με ότι αυτό συνεπάγεται. Το τι θέλουμε ως κλάδος είναι άλλη κουβέντα. Θεωρώ ότι μέχρι και τη Β' (Α' και Β') τα παιδιά πρέπει να έχουν τελειώσει και δομές επανάληψης και στη Γ' να μαθαίνουν πίνακες και υποπρογράμματα. Επίσης καλό θα ήταν είτε να μπούνε τα δίκτυα είτε οι βάσεις δεδομένων με sql (χωρίς union και πιο προχωρημένα θέματα στις βάσεις).

jayz

Τα ονόματα των μελών της επιτροπής έχουν δημοσιοποιηθεί στο παρακάτω λινκ
https://www.minedu.gov.gr/eidiseis/22504-28-07-16-oi-122-ekpaideftikoi-pou-epilexthikan-gia-ton-eksorthologismo-tis-ylis

Κάποιοι είναι και συγγραφείς βιβλίων/βοηθημάτων του μαθήματος!!!

Sergio

Παράθεση από: pgrontas στις 14 Σεπ 2016, 12:51:07 ΜΜ
Αυτή η σκέψη οδηγεί στο εξής παράδοξο: Η νέα ύλη η οποία ουσιαστικά διδάσκεται σε 3 ώρες (σε 2 χρόνια) είναι μικρότερη από την ύλη της τεχνολογικής την οποία διδάσκαμε παλιά σε 2 ώρες (σε 1 χρόνο).

Δηλαδή αποφανθήκαμε από μόνοι μας ότι δεν μπορούμε να διδάξουμε το μάθημα της Β Λυκείου;
Έχουμε όλοι προσωπικά απογοητευθεί και δυσκολευτεί με το μονόωρο, αλλά δεν μπορώ να δεχτώ ότι αυτός ο χρόνος περνάει χωρίς να μείνει τίποτα στα παιδια. Η νέα ύλη όμως αυτό καθιστά σαφές.

Αυτό που λείπει είναι αυτό που επεσήμανε ο Laertis. Δεν υπάρχει ξεκάθαρο και μακροπρόθεσμο σχέδιο για το τι θέλουμε να πετύχουμε στην πληροφορική στο Λύκειο. Ας κάτσουμε λοιπόν να διδάξουμε εις διπλούν γλώσσα και ψευδογλώσσα πάλι...


Ούτε οι 2 ώρες της Τεχνολογικής κατεύθυνσης ήταν αρκετές.. τότε !

Όσο για το μάθημα της Β Λυκείου, πρόκειται για μάθημα γενικής παιδείας και μονόωρο.  Δεν έχει νόημα η άθροιση της μίας ώρας τέτοιου μαθήματος με τις 2 του μαθήματος προσανατολισμού της Γ ιδιαίτερα αφού η Β' Λυκείου απευθύνεται σε μαθητές όλων των "προσανατολισμών" και οφείλει να αντιμετωπίζεται ως τέτοια, παρά το γεγονός πως για τα 2/3 (χονδρικά) αποτελεί προετοιμασία  για το μάθημα προσανατολισμού της επόμενης τάξης και για μισούς από αυτούς για μάθημα που θα το εξεταστούν πανελλαδικά.

Χοντρά - χοντρά, το μάθημα της Β' Λυκείου θεωρώ πως μας "γλυτώνει" λιγότερες από 10 ώρες στη Γ, δηλαδή περίπου 1 μήνα (με όρους Γ' τάξης).  Αυτό το "κέρδος" του ενός μήνα, σε συνδυασμό με τη μείωση της ύλης αλλά και την, γενικότερα αποδεκτή, πτώση του επιπέδου των μαθητών της ΟΠ ΟΚΠ σε σχέση με την παλαιότερη Τεχ.Κατ. νομίζω οτι πιθανά να οδηγούν σε ρεαλιστικότερο σενάριο στη Γ τάξη..

Είδωμεν !
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Sergio

Παράθεση από: jayz στις 14 Σεπ 2016, 03:23:24 ΜΜ
Τα ονόματα των μελών της επιτροπής έχουν δημοσιοποιηθεί στο παρακάτω λινκ
https://www.minedu.gov.gr/eidiseis/22504-28-07-16-oi-122-ekpaideftikoi-pou-epilexthikan-gia-ton-eksorthologismo-tis-ylis

Κάποιοι είναι και συγγραφείς βιβλίων/βοηθημάτων του μαθήματος!!!

Εξ όσων ξέρω, η επιτροπή αυτή ΔΕΝ ασχολήθηκε με τη Γ' Λυκείου, αλλά με Δημοτικό/Γυμνάσιο/Α+Β Λυκείου..  Οι συνάδελφοι εργάστηκαν αμισθί και το ήθος των περισσοτέρων το γνωρίζουμε όλοι από τη συμμετοχή τους (και) στο Στέκι..
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Γιάννης Αναγνωστάκης

Προσωπικά δεν αφήνω κανένα υπονοούμενο για δόλο στην ενέργεια αυτή. Απλά θέλω να μάθω το σκεπτικό της...Αν όμως δεν δημοσιευτεί το σκεπτικό, κάτι θα δείχνει....

P.Tsiotakis

Στο http://www.esos.gr/sites/default/files/articles-legacy/yp.ap_.yli_.panel_.2017-1.pdf
ορίζεται η ύλη έχοντας υπόψη: 1...8. Δεν φαίνεται να αναφέρεται εκεί εισήγηση ομάδων εξορθολογισμού ύλης που συστάθηκαν αργότερα.
Άλλωστε και το σχετικό υλικό που ήδη ανακοινώθηκε για την Ιστορία και τα φιλολογικά μαθήματα (των ομάδων εξορθολογισμού ύλης), δεν αναφέρεται σε εξεταζόμενα μαθήματα της τελευταίας τάξης, από όσο διάβασα.

Το τελευταίο διάστημα είναι πολύ συνηθισμένο να γράφονται μηνύματα από λογαριασμούς και πρόσωπα 1 χρήσης, το δέντρο της ζωής βλέπετε.

marianad

Καλησπέρα,

κατά την γνώμη σας το πλαίσιο που αναφέρεται στις δευτερεύουσες δομές δεδομένων (σελίδα 66 του σχολικού βιβλίου) είναι εντός ή εκτός;

βάσει σελιδοποίησης βρίσκεται στην παράγραφο 3.7 που είναι εντός ύλης, αλλά βάσει λογικής δεν ανήκει στην 3.9  ??? ??

twisted

Παράθεση από: marianad στις 03 Δεκ 2016, 12:07:23 ΠΜ
Καλησπέρα,

κατά την γνώμη σας το πλαίσιο που αναφέρεται στις δευτερεύουσες δομές δεδομένων (σελίδα 66 του σχολικού βιβλίου) είναι εντός ή εκτός;

βάσει σελιδοποίησης βρίσκεται στην παράγραφο 3.7 που είναι εντός ύλης, αλλά βάσει λογικής δεν ανήκει στην 3.9  ??? ??

Καλημέρα!!! Μην ψάχνεις να βρεις άκρη βάση λογικής....εδώ βγάλανε τη στοίβα και έχουμε μέσα τη στοίβα χρόνου εκτέλεσης!!!

VAIOS

Τελικά είναι μέσα στην ύλη η στοίβα χρόνου εκτέλεσης;;;;;; ??? ???

twisted

Παράθεση από: VAIOS στις 05 Δεκ 2016, 09:33:29 ΠΜ
Τελικά είναι μέσα στην ύλη η στοίβα χρόνου εκτέλεσης;;;;;; ??? ???

Σύμφωνα με την ύλη και τις ενότητες του 10ου κεφαλαίου που είναι εντός είναι κανονικά μέσα....

spyvou

Καλησπερα και απο μενα!

Τελικα η δυαδικη αναζητηση και η ταξινομηση με επιλογη ειναι μεσα στην υλη; περισυ ειχε βγει διευκρινιστικη εγκυκλιος με παραδειγματα και τα ειχε θεματα προς εξεταση! Φετος; Δεν τα διδασκουμε και περιμενουμε εγκυκλιο ή τα κανουμε κανονικα για παν ενδεχομενο;;

Laertis

Μεταφέρω απο τις φετινές οδηγίες:

"Να παρουσιασθεί η έννοια της ταξινόμησης και να διδαχθεί η ταξινόμηση ευθείας ανταλλαγής. Να γίνει η επισήμανση ότι υπάρχουν διαφορετικοί αλγόριθμοι
ταξινόμησης (ενδεικτικά, η αναφορά σε μερικούς απλούς αλγορίθμους ταξινόμησης, στις χρήσιμες πληροφορίες στο δεξί πλαίσιο της παραγράφου 3.7). Να
δοθούν, ως παραδείγματα, κάποιοι από αυτούς (ταξινόμηση με επιλογή) με μορφή ασκήσεων, όπου περιγράφεται ο αλγόριθμος και ζητείται η υλοποίηση του σε πρόγραμμα (βλέπε ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ)." σελ.9

"Η δυαδική αναζήτηση να διδαχθεί ως άσκηση και να υλοποιηθεί με πρόγραμμα, όπως παρακάτω σε ταξινομημένο πίνακα 20 θέσεων. Πέρα από το τμήμα δηλώσεων, το πρόγραμμα έχει ένα επιπλέον τμήμα για το "γέμισμα" του πίνακα με στοιχεία (υποθέτουμε ότι ο πίνακας γεμίζει με σωστά ταξινομημένα στοιχεία σε αύξουσα σειρά)."  σελ.16

http://didefth.gr/new/wp-content/uploads/aepp_odigies_1617_dde.pdf


Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

G.S.

Οι ασκήσεις μπορούν να υλοποιηθούν και σε ψευδογλώσσα για φέτος ή μόνο σε ΓΛΩΣΣΑ? Κάπου υπάρχει μια οδηγία που διαγράφει την αντίστοιχη οδηγία που ίσχυε πέρυσι.
Σιαφάκας Γιώργος
ΠΕ19

petrosp13

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής