Εντολή Επιλεξε - ερωτηση

Ξεκίνησε από fan, 26 Οκτ 2007, 04:53:34 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

fan

Επειδη δεν το εχω συναντήσει στη συγχρονη βιβλιογραφια
Η δομη επίλεξε με λογικο τελεστη πχ ΚΑΙ ισχυει;

Διάβασε α
Επίλεξε α
Περίπτωση > 0 KAI <=55                      !Αν α>0 ΚΑΙ α<=55
      Εμφάνισε “........”
Περίπτωση ................
      
Τέλος_επιλογών
Ευχαριστω

P.Tsiotakis

Και στη σελίδα 17 αλλά και στη σελίδα 173 το βιβλίο μαθητή περιγράφει για τη δομή Επίλεξε οτι μπορεί να περιγράψει περιοχή τιμών.

Ωστόσο, δεν υπάρχει κάποιο παράδειγμα στο διδακτικό πακέτο που να το κάνει συγκεκριμένο και γι αυτό προσωπικά θεωρώ οτι πρέπει να αποφεύγεται γιατί διαφορετικά ο κάθε ένας θα το υλοποιεί όπως θεωρεί οτι είναι σωστό, κάτι που με βρίσκει αντίθετο.

Αν θυμάμαι καλά στην Pascal το select συντάσσεται

select a
  case 0..2

ρωτώντας αν το α ανήκει στο διάστημα [0, 2]

θα μπορούσαμε να υιοθετήσουμε κάτι τέτοιο; Ίσως ναι. Η προσωπική μου άποψη διατυπώθηκε παραπάνω.

Παντως, θεωρώ οτι το "Περίπτωση > 0 KAI <=55" είναι σίγουρα λάθος, καθώς ο λογικός τελεστή ΚΑΙ συνδέει ολοκληρωμένες συνθήκες, κάτι που δε συμβαίνει αν λείπει το ένα σκέλος της έκφρασης

Το θέμα αυτό έχει ξανασυζητηθεί στο στέκι, μπορείς να κάνεις αναζήτηση και να δεις παλιότερες τοποθετήσεις (η δικιά μου διατηρείται)

koniordos

Νομίζω στην Pascal η αντίστοιχη είναι η
case (x) of
1:
4:
else
end.

και η Select case είναι FORTRAN.

Όσον αφορά την σελ 173, εγώ καταλαβαίνω πως επιτρέπεται κάτι σαν
ΕΠΙΛΕΞΕ χ
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΠΟ 1 ΕΩΣ 14
..
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΙΛΟΓΩΝ
που βέβαια χωρίς παράδειγμα δεν μπορώ να υποστηρίξω με σιγουριά πως ευσταθεί.

Συμφωνώ πως η χρήση λογικών τελεστών είναι σίγουρα λάθος, ενώ προτείνω τη χρήση της ΕΠΙΛΕΞΕ μόνο για ακέραιες και χαρακτήρες (ordinal types - όπως συνήθως στις γλώσσες προγραμματισμού) καθώς και για διακριτές τιμές και όχι διαστήματα τιμών. Για την τελευταία ανάγκη υπάρχει η δομή ΑΝ .. ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ .. ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
Τσορώνης Τάκης
Ηλ.Μηχ. & Μηχ. Η/Υ ΕΜΠ

EleniK

Νομίζω σε κάποια παραδείγματα (δεν θυμάμαι όμως που τα είδα) γράφεται από 3 έως 10
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

MichaelP

To μόνο που αναφέρει το βιβλίο είναι στη σελ. 173 (αν ενθυμούμαι καλώς) ότι μπορεί η Επίλεξε να χρησιμοποιηθεί με περιοχή διαστήματος από-έως.
Τέλος.- Κάμμία άλλη αναφορά δεν γίνεται γι'αυτή τη καταραμένη εντολή...Όποιος κατάλαβε, κατάλαβε...

Προσωπικά λέω στα παιδιά ότι η Επίλεξε χρησιμοποιείται:
α. Με ανισότητες και
β. Με μεμονομένες τιμές (μία ή περισσότερες χωριζόμενες με κόμμα)

Έτσι η περίπτωση συνεχούς περιοχής τιμων καλύπτεται με κατάλληλη χρήση ανισοτήτων, αλλά με μεγάλη προσοχή στην ορθή χρήση διαστημάτων (σειράς αναφοράς (μικρότερο -> μεγαλύτερο ή αντίστροφα αναλογα την ανισότητα και ορίων αυτών, αναλόγως την περίπτωση).

Παρακαλώ επιβεβαιώστε την "τακτική" μου.

Με τιμή.

ntzios kostas

Στη σελίδα 37 του σχολικού βιβλίου στο δεξί πλαίσιο λέει ότι η λίστα τιμών μπορεί να είναι μία η περισσότερες διακριτές τιμές, περιοχή τιμών από...εώς ή να υπακούουν μία συνθήκη. Στην ίδια και επόμενη σελίδα λέει ότι η συνθήκη μπορεί να περιέχει λογικούς τελεστές. Μόνο από αυτά εγώ βγάζω συμπέρασμα ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε λογικούς τελεστές στη δομή αυτή του σχολικού βιβλίου.

Πράγματι στο στέκι έχει γίνει μεγάλη συζήτηση για το θέμα αυτό (και η δικιά μου άποψη διατηρείται  :))
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

evry


   Απλά να διευκρινήσω ότι όταν λέμε χρήση λογικών τελεστών εννοούμε μεταξύ λογικών εκφράσεων όπως το παράδειγμα του fan στην αρχή του thread και όχι κάτι τέτοιο
Κώδικας: ΓΛΩΣΣΑ
   Περίπτωση 1 ή 3 ή 5 ή 7

το οποίο σε μορφή ψευδογλώσσας ίσως να έχει κάποια λογική αλλά στο αντίστοιχο θέμα που έπεσε φέτος σε πολλά βαθμολογικά έκοψαν σε όσους μαθητές χρησιμοποίησαν τον λογικό τελεστή ή έτσι


What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ntzios kostas

Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

P.Tsiotakis

εφοσον ο συγκριτικός τελεστής = εννοείται στην Επίλεξε

(το Περίπτωση = 2  είναι το ίδιο με το
     Περίπτωση 2)

τότε γιατί ;;;

Παράθεση από: evry στις 20 Οκτ 2008, 05:02:51 ΜΜ
Απλά να διευκρινήσω ότι όταν λέμε χρήση λογικών τελεστών εννοούμε μεταξύ λογικών εκφράσεων όπως το παράδειγμα του fan στην αρχή του thread και όχι κάτι τέτοιο
Κώδικας: ΓΛΩΣΣΑ
   Περίπτωση 1 ή 3 ή 5 ή 7

... στο αντίστοιχο θέμα που έπεσε φέτος σε πολλά βαθμολογικά έκοψαν σε όσους μαθητές χρησιμοποίησαν τον λογικό τελεστή ή έτσι

Αν έγραψε κάποιος μαθητής:
Κώδικας: ΓΛΩΣΣΑ
   Περίπτωση =1 ή =3 ή =5 ή =7


στα βαθμολογικά κέντρα βαθμολογήθηκε ως σωστό;

ntzios kostas

Στο δικό μου ειπώθηκε ότι θα το πάρουμε σωστό. Προσωπικά δεν βρήκα τέτοια απάντηση.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

evry

Νομίζω είχαμε ξανακάνει αυτή την κουβέντα για το σχετικό θέμα. Αρχικά η ιδέα ήταν να το πάρουμε λάθος. Όταν λέμε λάθος εννοούμε φυσικά -1 ή 2 μονάδες στις 6. Φυσικά μετά έστειλε η επιτροπή διάφορες διευκρινήσεις μέσα στις οποίες ήταν και αυτή. Ότι δηλαδή μπορούμε αν θέλουμε να το πάρουμε σωστό. Προσέξτε το κορυφαίο, δεν μας έλεγε να το πάρουμε σωστό απλά το άφηνε σε μας. Εγώ τουλάχιστον έτσι κατάλαβα. Η βαθμολόγηση όμως είχε ξεκινήσει και όπως καταλαβαίνετε ήδη κάποιοι είχαν χάσει μονάδες.
    Από πολλούς συναδέλφους άκουσα την σκέψη ότι αφού το παράδειγμα είναι από το βιβλίο και έχει τη λύση μέσα θα έπρεπε οι μαθητές να το ξέρουν.
    Τώρα το περίπτωση 2 με το =2 οκ αυτό σίγουρα δε μπορείς να κόψεις, αλλά είμαι σίγουρος ότι και από αυτό κάποιοι έκοβαν. Το πρόβλημα είναι αν δεις 1 ή 2 ή 3 τι κάνεις. Η σύνταξη αυτή εάν μιλάμε σε επίπεδο ΓΛΩΣΣΑΣ δε νομίζω ότι είναι σωστή, με το σκεπτικό ότι τα 1,2,3 δεν είναι λογικές αλλά αριθμητικές εκφράσεις.
   Τώρα σε επίπεδο ψευδογλώσσας δεν νομίζω ότι έχει νόημα να κόψεις.

Φυσικά το πρόβλημα κατά τη γνώμη μου δεν είναι ποιος έκοψε και γιατί αλλά για ποιο λόγο μπήκε αυτό το θέμα σε πανελλήνιες. Όσο περνάει ο καιρός συγκλίνω προς μια και μόνη απάντηση : επειδή ήταν στο βιβλίο

Παράθεση από: Τσιωτάκης Παναγιώτης στις 20 Οκτ 2008, 06:08:21 ΜΜ
εφοσον ο συγκριτικός τελεστής = εννοείται στην Επίλεξε

(το Περίπτωση = 2  είναι το ίδιο με το
     Περίπτωση 2)

τότε γιατί ;;;

Αν έγραψε κάποιος μαθητής:
Κώδικας: ΓΛΩΣΣΑ
   Περίπτωση =1 ή =3 ή =5 ή =7


στα βαθμολογικά κέντρα βαθμολογήθηκε ως σωστό;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

ntzios kostas

#11
ΠαράθεσηΦυσικά το πρόβλημα κατά τη γνώμη μου δεν είναι ποιος έκοψε και γιατί αλλά για ποιο λόγο μπήκε αυτό το θέμα σε πανελλήνιες. Όσο περνάει ο καιρός συγκλίνω προς μια και μόνη απάντηση : επειδή ήταν στο βιβλίο
Απλά γιατί αυτοί που βάζουν τα θέματα μπορεί και να μην έχουν διδάξει το μάθημα. Μπορεί να είναι καθηγητές πανεπιστημίου, 'ομως τις αδυναμίες του βιβλίου δεν νομίζω ότι τις ξέρουν.
Πάντως στο συγκεκριμένο θέμα, όταν ένας καθηγητής ή μαθητής διαβάζει την παράγραφο στη σελίδα 37 και βλέπει στα δεξιά της σελίδας τη λέξη συνθήκη, με ποια λογική να απορρίψει τη μη χρήση των λογικών τελεστών. Και αφού υπάρχει αυτή η λέξη και υπάρχει η λογική και η πιθανότητα κάποιος να την "παρεξηγήσει", εμείς γιατί να κόψουμε μόριο από ένα τέτοιο γραπτό, αφού και εμείς δεν μπορούμε να απαντήσουμε; (Βέβαια αναφέρομαι στην περίπτωση =2 ή =3 ή =4) Αυτό δεν μπορώ να το καταλάβω.



Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

summer

Παράθεση από: MichaelP στις 20 Οκτ 2008, 03:50:33 ΜΜ
To μόνο που αναφέρει το βιβλίο είναι στη σελ. 173 (αν ενθυμούμαι καλώς) ότι μπορεί η Επίλεξε να χρησιμοποιηθεί με περιοχή διαστήματος από-έως.
Προσωπικά λέω στα παιδιά ότι η Επίλεξε χρησιμοποιείται:
α. Με ανισότητες και
β. Με μεμονομένες τιμές (μία ή περισσότερες χωριζόμενες με κόμμα)

Έτσι η περίπτωση συνεχούς περιοχής τιμων καλύπτεται με κατάλληλη χρήση ανισοτήτων

Με τιμή.

Τελικά τί προτείνουμε στους μαθητές;
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΠΟ 1 ΕΩΣ 14
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 1..14 !ΑΥΤΟ ΔΕΧΕΤΑΙ Η ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑ
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ >=1 ΚΑΙ <=14



P.Tsiotakis

τίποτα απο αυτά κατά τη γνώμη μου, δεν υπάρχει παράδειγμα στο διδακτικό πακέτο

Καρκαμάνης Γεώργιος

Σε τέτοια περίπτωση καλύτερα να αποφεύγεται η χρίση της ΕΠΙΛΕΞΕ και να χρησιμοποιείται η Αν...αλλιώς_αν