Το Στέκι των Πληροφορικών

Γενικό Λύκειο => Γενικά => Μήνυμα ξεκίνησε από: gbougioukas στις 18 Ιουν 2018, 11:16:25 ΠΜ

Τίτλος: Οικονομία, Πληροφορική και ... Ανάλυση;;
Αποστολή από: gbougioukas στις 18 Ιουν 2018, 11:16:25 ΠΜ
Είναι προφανές ότι το μαθηματικό αντικείμενο της Ανάλυσης αποτελεί βασικό εργαλείο για τις Φυσικές Επιστήμες, αλλά όχι για την Πληροφορική και τις Οικονομικές Επιστήμες. Η Στατιστική είναι βασικά Μαθηματικά για τις Οικονομικές Επιστήμες, ενώ για την Πληροφορική έχουμε μια πληθώρα αντικειμένων, από την Μαθηματική Λογική και την Θεωρία Υπολογισμού μέχρι την Συνδυαστική και την Θεωρία των Γράφων. Απορώ, με ποια επιστημονική τεκμηρίωση επιλέχθηκε το μάθημα της Ανάλυσης για την συγκεκριμένη Ομάδα Προσανατολισμού.
Τίτλος: Απ: Οικονομία, Πληροφορική και ... Ανάλυση;;
Αποστολή από: evry στις 18 Ιουν 2018, 12:29:30 ΜΜ
Η ανάλυση είναι βασικότατο μάθημα στις οικονομικές επιστήμες και μάλιστα πολύ πιο βασικό από την στατιστική. Δες βελτιστοποίηση, συνάρτηση Langrange ή δες τι μαθηματικά κάνουν στην οικονομετρία. Ότι έχει να κάνει με μοντελοποίηση ενός φαινομένου και βελτιστοποίηση κρύβει μέσα του την ανάλυση την έννοια της  παραγώγου κλπ.
Δες τι κάνουν σε τομείς όπως financial mathematics, μέχρι και αρμονική ανάλυση!
Τίτλος: Απ: Οικονομία, Πληροφορική και ... Ανάλυση;;
Αποστολή από: gbougioukas στις 18 Ιουν 2018, 06:33:46 ΜΜ
Παράθεση από: evry στις 18 Ιουν 2018, 12:29:30 ΜΜ
Η ανάλυση είναι βασικότατο μάθημα στις οικονομικές επιστήμες και μάλιστα πολύ πιο βασικό από την στατιστική. Δες βελτιστοποίηση, συνάρτηση Langrange ή δες τι μαθηματικά κάνουν στην οικονομετρία. Ότι έχει να κάνει με μοντελοποίηση ενός φαινομένου και βελτιστοποίηση κρύβει μέσα του την ανάλυση την έννοια της  παραγώγου κλπ.
Δες τι κάνουν σε τομείς όπως financial mathematics, μέχρι και αρμονική ανάλυση!

Δεν διαφωνεί κανείς στο ότι όπου χρησιμοποιείται μοντελοποίηση χρειάζεται η Ανάλυση - χωρίς να ξεχνάμε βέβαια ότι υπάρχουν και διακριτά εργαλεία μοντελοποίησης (π.χ. Lattice gas automaton (https://en.wikipedia.org/wiki/Lattice_gas_automaton)) ή και μικτά (π.χ. Lattice Boltzmann (https://en.wikipedia.org/wiki/Lattice_Boltzmann_methods)). Το θέμα είναι κατά πόσο η μοντελοποίηση είναι περισσότερο βασική από την Στατιστική για το σύνολο των οικονομικών τμημάτων της συγκεκριμένης Ομάδας Προσανατολισμού, και μάλιστα σε ένα επίπεδο εισαγωγικών εξετάσεων. Δηλαδή, είναι δυνατόν για ένα υποψήφιο Διοίκησης Επιχειρήσεων ή Λογιστικής/Χρηματοοικονομικών ή Οικονομικών να είναι βασική γνώση το Θεώρημα Bolzano περισσότερο από τη Στατιστική; Μήπως να εξετάζεται και η Θεωρία της Σχετικότητας για την εισαγωγή στα τμήματα Φυσικής; Είναι το ίδιο βασική η μοντελοποίηση για το σύνολο των Οικονομικών Σχολών όσο είναι και για τις Φυσικές Επιστήμες;  Και στην Πληροφορική, στα Νευρωνικά Δίκτυα, για παράδειγμα, χρησιμοποιούμε Μερικές Παραγώγους. Τι πάει να πει αυτό ότι είναι βασικά Μαθηματικά για την Πληροροφορική η Ανάλυση και όχι η Θεωρία Υπολογισμού;
Τίτλος: Απ: Οικονομία, Πληροφορική και ... Ανάλυση;;
Αποστολή από: evry στις 18 Ιουν 2018, 06:42:23 ΜΜ
Στα Οικονομικά από τη στιγμή που θέλεις να έχεις κέρδος, προφανώς η βελτιστοποίηση είναι σημαντική. Άρα η Ανάλυση είναι πολύ βασική, και ναι βασικότερη της στατιστικής!
Τι να κάνουμε τώρα.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mathematical_economics (https://en.wikipedia.org/wiki/Mathematical_economics)
Στον παραπάνω σύνδεσμο έχει ως κεντρικές έννοιες τις παρακάτω:

Modern mathematical economics
   Differential calculus
   Linear models
   Input-output economics
   Mathematical optimization
   Linear optimization
   Nonlinear programming
   Variational calculus and optimal control
   Functional analysis


Για να μπορέσεις να δουλέψεις με τα παραπάνω πρέπει να έχεις ένα πολύ ισχυρό υπόβαθρο στην ανάλυση.
Το πιο γνωστό βιβλίο για οικονομικά μαθηματικά που διδάσκεται σε όλες τις σχολές περιέχει κατά το μεγαλύτερο μέρος Ανάλυση και λίγο Γραμμική Άλγεβρα
https://www.amazon.co.uk/Fundamental-Methods-Mathematical-Economics-Chiang/dp/0071238239 (https://www.amazon.co.uk/Fundamental-Methods-Mathematical-Economics-Chiang/dp/0071238239)

Παράθεση από: gbougioukas στις 18 Ιουν 2018, 06:33:46 ΜΜ
Δεν διαφωνεί κανείς στο ότι όπου χρησιμοποιείται μοντελοποίηση χρειάζεται η Ανάλυση - χωρίς να ξεχνάμε βέβαια ότι υπάρχουν και διακριτά εργαλεία μοντελοποίησης (π.χ. Lattice gas automaton (https://en.wikipedia.org/wiki/Lattice_gas_automaton)) ή και μικτά (π.χ. Lattice Boltzmann (https://en.wikipedia.org/wiki/Lattice_Boltzmann_methods)). Το θέμα είναι κατά πόσο η μοντελοποίηση είναι περισσότερο βασική από την Στατιστική για το σύνολο των οικονομικών τμημάτων της συγκεκριμένης Ομάδας Προσανατολισμού, και μάλιστα σε ένα επίπεδο εισαγωγικών εξετάσεων. Δηλαδή, είναι δυνατόν για ένα υποψήφιο Διοίκησης Επιχειρήσεων ή Λογιστικής/Χρηματοοικονομικών ή Οικονομικών να είναι βασική γνώση το Θεώρημα Bolzano περισσότερο από τη Στατιστική; Μήπως να εξετάζεται και η Θεωρία της Σχετικότητας για την εισαγωγή στα τμήματα Φυσικής; Είναι το ίδιο βασική η μοντελοποίηση για το σύνολο των Οικονομικών Σχολών όσο είναι και για τις Φυσικές Επιστήμες;  Και στην Πληροφορική, στα Νευρωνικά Δίκτυα, για παράδειγμα, χρησιμοποιούμε Μερικές Παραγώγους. Τι πάει να πει αυτό ότι είναι βασικά Μαθηματικά για την Πληροροφορική η Ανάλυση και όχι η Θεωρία Υπολογισμού;

Προσπερνάω το γεγονός ότι αν δεν ξέρεις ανάλυση δεν ξέρεις μαθηματικά...
Τίτλος: Απ: Οικονομία, Πληροφορική και ... Ανάλυση;;
Αποστολή από: gbougioukas στις 18 Ιουν 2018, 07:54:32 ΜΜ
Παράθεση από: evry στις 18 Ιουν 2018, 06:42:23 ΜΜ
Στα Οικονομικά από τη στιγμή που θέλεις να έχεις κέρδος, προφανώς η βελτιστοποίηση είναι σημαντική. Άρα η Ανάλυση είναι πολύ βασική, και ναι βασικότερη της στατιστικής!
Τι να κάνουμε τώρα.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mathematical_economics (https://en.wikipedia.org/wiki/Mathematical_economics)
Στον παραπάνω σύνδεσμο έχει ως κεντρικές έννοιες τις παρακάτω:

Modern mathematical economics
   Differential calculus
   Linear models
   Input-output economics
   Mathematical optimization
   Linear optimization
   Nonlinear programming
   Variational calculus and optimal control
   Functional analysis



Υποθέτω ότι οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής που στοχεύουν στις πρώτες προσβλέπουν αρχικά σ' ένα προπτυχιακό στα Οικονομικά (σκέτο) και όχι σ' ένα μεταπτυχιακό στα Οικονομικά Μαθηματικά.

Παράθεση από: evry στις 18 Ιουν 2018, 06:42:23 ΜΜ
Προσπερνάω το γεγονός ότι αν δεν ξέρεις ανάλυση δεν ξέρεις μαθηματικά...

Άραγε, ήξερε Μαθηματικά ο Gödel;
O Russel;
Και σε ποια Μαθηματικά άραγε ένα σύνολο μπορεί να είναι ίσο με ένα στοιχείο του;

Τίτλος: Απ: Οικονομία, Πληροφορική και ... Ανάλυση;;
Αποστολή από: evry στις 18 Ιουν 2018, 08:17:39 ΜΜ
Όσον αφορά την οικονομετρία είναι προπτυχιακό μάθημα, όπως επίσης και το βιβλίο που ανέφερα.
Αυτά αναφέρονται σε προπτυχιακά μαθήματα, κάτι που αγνοείς.

Την Ανάλυση δεν την ανέφερα τυχαία. Είναι προφανές ότι έχεις οριοθετήσει ένα δικό σου σύνολο γνώσεων το οποίο έχεις ορίσει ως μαθηματικά και πληροφορική και αγνοείς όλα τα υπόλοιπα
Για αυτό και αγνοείς το πόσο σημαντική είναι η Ανάλυση για τα Μαθηματικά.

Αν είχες διαβάσει το έργο του Russell The Principles of Mathematics (https://people.umass.edu/klement/pom/pom.html#sec22), θα ήξερες ότι ο Russell είχε αρκετά κεφάλαια σχετικά με την ανάλυση σε αυτό. Για αυτό στο τέλος αναφέρει και έννοιες της Φυσικής όπως η κίνηση και οι νόμοι του Νεύτωνα

Τίτλος: Απ: Οικονομία, Πληροφορική και ... Ανάλυση;;
Αποστολή από: pgrontas στις 20 Ιουν 2018, 03:40:39 ΜΜ
Αν και ο gbougioukas είναι λίγο υπερβολικός θεωρώ ότι έχει κάποιο δίκιο.

Τα μαθηματικά στο Λύκειο δίνουν υπέρ του δέοντος σημασία στην ανάλυση και λιγότερη σημασία σε άλλους κλάδους των μαθηματικών οι οποίοι έχουν μεγάλη σημασία και για τις υπόλοιπες επιστήμες αλλά και για την καθημερινή ζωή. Θεωρώ για πως για αυτό φταίει η σχέση τους με τη φυσική αλλά και τα πολυτεχνεία. Αυτό όμως έχει αρνητικές συνέπειες σε άλλους κλάδους και στη γενική παιδεία.
Η στατιστική που αναφέρθηκε είναι ένα παράδειγμα. Δεν νοείται Ιατρική χωρίς καλή γνώση της στατιστικής.
Επίσης θεωρία πιθανοτήτων. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί καλύπτεται τόσο λίγο στη γενική παιδεία (ενώ πχ. στη Γ Λυκείου υπάρχει ξανά ανάλυση).
Ένας άλλος κλάδος των διακριτών μαθηματικών  η συνδυαστική επίσης. Ας μάθουν και τα παιδιά λίγο πιο πολύπλοκες τεχνικές απαρίθμησης.
Επίσης γιατί όχι και λίγο μαθηματική λογική. Είναι λογικό οι απόφοιτοι λυκείου να τη συναντούν μόνο μέσω της φιλοσοφίας;

Φυσικά δε λέω ότι η ανάλυση δεν χρειάζεται στην πληροφορική, αλλά σίγουρα στη γενική παιδεία θα ήθελα περισσότερο πλουραλισμό.
Τίτλος: Απ: Οικονομία, Πληροφορική και ... Ανάλυση;;
Αποστολή από: dpa2006 στις 20 Ιουν 2018, 07:36:08 ΜΜ
Σε γενικές γραμμές ο συνάδελφος gbougioukas
έχει δίκιο.Αν θυμάστε τα πρώτα χρόνια του Ενιαίου Απολυτηρίου (μακαρίτης Αρσένης- ουσιαστικά το σημερινό σύστημα είναι το ίδιο με εκείνο και τα βιβλία ίδια σχεδόν,αν όχι ίδια με αλλαγές στα εξώφυλλα σε κάποιες ειδικότητες...!!! :D )τα μαθηματικά της Τεχνολογικής και στην Β και στην Γ ήταν διαφορετικά για τον κύκλο Υπηρεσιών-Πληροφορικής.
Μετά από την πρώτη χρονιά τα βιβλία της Θετικής (Θετικού προσανατολισμού πλέον)μπήκαν και στην Τεχνολογική κατεύθυνση.Πράγματι δεν πρέπει να διδάσκεται κάποιος που θέλει να γίνει γιατρός ή Οικονομολόγος τα ίδια με κάποιον που θέλει να γίνει Φυσικός.Μηχανικός κλπ.
Αλλά δεν νομίζω πως το Μνημονιακό Σύστημα που ζούμε θα δείξει αυτήν την ευελιξία.Η λογική της συγχώνευσης βρίσκεται παντού (στις ειδικότητες μας,γνωστό σωστά?),στα ΑΕΙ με τα ΤΕΙ(που έγιναν ΑΕΙ) κλπ.Δυστυχώς προβλέπω πως θα πάμε σε ακόμη μεγαλύτερη συρρίκνωση και ας την απευχόμαστε όλοι.Για να θυμίσω κάτι από τα παλαιά.
Στην Β και Δ Δέσμη διδασκόταν ως το 1992-1993 τα Μαθηματικά ΙΙ(Κυρίως Στατιστική,Πίνακες και Ανάλυση)Στην Α Δέσμη τα Μαθηματικά Ι σε τρεις τόμους Ανάλυση (4 κεφάλαιο ύλη ως το 1987,5 κεφάλαια ύλη από το 1988-1993),Άλγεβρα(4 κεφάλαια ύλη),Αναλυτική Γεωμετρία(4 κεφάλαια ύλη).Στην τότε Β Δέσμη τα Μαθηματικά ΙΙ εξετάζονταν ενδοσχωλικά δεν το έδιναν Πανελλαδικές(Γενικές Εξετάσεις τότε)Για όποιον νεότερο ενδιαφέρεται, και για όποιον παλαιότερο θέλει να θυμηθεί παραθέτω τα βιβλία.Από το 1993-1994 τα βιβλία στην Α Δέσμη άλλαξαν και έγιναν δύο το ίδιο συνέβη και με το βιβλίο της Δ Δέσμης.
το λινκ αναφοράς:
https://parmenides51.blogspot.com/p/classic-school-books.html

Βαρουχάκης Ν., Αδαμόπουλος Λ. , Γιαννίκας Χ. , Μπέτσης Α. , Νοταράς Δ. , Σολδάτος Κ.  Φωτόπουλος Σ. : Μαθηματικά Ι Γ' Λυκείου, 'Αλγεβρα ΟΕΔΒ 1983 <2σε1> 
  (https://4.bp.blogspot.com/-0eGTGhXs-a4/VDPyYxgdZII/AAAAAAAABKU/Fc0XIsrwphs/s1600/%CE%92%CE%B1%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%87%CE%AC%CE%BA%CE%B7%CF%82%2B%CE%BA.%CE%B1.%2B-%2B%CE%9C%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC%2B%CE%99%CE%99%2B%CE%93'%2B%CE%9B%CF%85%CE%BA%CE%B5%CE%AF%CE%BF%CF%85%2B1983.png) (https://drive.google.com/file/d/0B9uh0VymSVrpaDhYVExxN0duT1E/view?usp=sharing)
Βαρουχάκης Ν., Αδαμόπουλος Λ. , Γιαννίκας Χ. , Μπέτσης Α. , Νοταράς Δ. , Σολδάτος Κ.
Φωτόπουλος Σ. : Μαθηματικά Ι Γ' Λυκείου, Ανάλυση ΟΕΔΒ 1983 <2σε1>

  (https://3.bp.blogspot.com/-5oL34i44OtE/VDPyYwDRNQI/AAAAAAAABKQ/J8k41W9R_i8/s1600/%CE%92%CE%B1%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%87%CE%AC%CE%BA%CE%B7%CF%82%2B%CE%BA.%CE%B1.%2B-%2B%CE%9C%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC%2B%CE%99%2B%CE%93'%2B%CE%9B%CF%85%CE%BA%CE%B5%CE%AF%CE%BF%CF%85%2C%2B%CE%91%CE%BD%CE%AC%CE%BB%CF%85%CF%83%CE%B7%2B1983.png) (https://drive.google.com/file/d/0B9uh0VymSVrpQmQzTDZEelRhLW8/view?usp=sharing)
Βαρουχάκης Ν., Αδαμόπουλος Λ. , Γιαννίκας Χ. , Μπέτσης Α. , Νοταράς Δ. , Σολδάτος Κ.
Φωτόπουλος Σ. : Μαθηματικά Ι Γ' Λυκείου, Αναλυτική Γεωμετρία ΟΕΔΒ 1983 <2σε1>
  (https://3.bp.blogspot.com/-yhx0GFJ0Kw8/VDPyYiyS09I/AAAAAAAABKM/lJPh2zip-eM/s1600/%CE%92%CE%B1%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%87%CE%AC%CE%BA%CE%B7%CF%82%2B%CE%BA.%CE%B1.%2B-%2B%CE%9C%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC%2B%CE%99%2B%CE%93'%2B%CE%9B%CF%85%CE%BA%CE%B5%CE%AF%CE%BF%CF%85%2C%2B%CE%91%CE%BD%CE%B1%CE%BB%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE%2B%CE%93%CE%B5%CF%89%CE%BC%CE%B5%CF%84%CF%81%CE%AF%CE%B1%2B1983.png) (https://drive.google.com/file/d/0B9uh0VymSVrpcjUwajlFOUxvd1U/view?usp=sharing)
Βαρουχάκης Ν., Αδαμόπουλος Λ. , Γιαννίκας Χ. , Μπέτσης Α. , Νοταράς Δ. , Σολδάτος Κ.
Φωτόπουλος Σ. : Μαθηματικά ΙΙ Γ' Λυκείου ΟΕΔΒ 1983 <2σε1>

(https://3.bp.blogspot.com/-y5fi38FXaNs/VDaVR-pLQTI/AAAAAAAABSo/N0_Y3yzI9DI/s1600/math%2Bii.png) (https://drive.google.com/file/d/0B9uh0VymSVrpWkFVckt2WHl1WWM/view?usp=sharing)
 
Ανδρεαδάκης Σ., Κουσεράς Ν., Μετής Σ. , Παπασταυρίδης Σ. , Πολύζος Γ., Σβερκός Α.
Άλγεβρα, Αναλυτική Γεωμετρία, Πιθανότητες Γ' Λυκείου ΟΕΔΒ 1994 <σελιδοδείκτες>
(https://1.bp.blogspot.com/-DS17iOr8tiU/VDP0oSZnHyI/AAAAAAAABLM/iYg8DTAhKII/s1600/%CE%91%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%B5%CE%B1%CE%B4%CE%AC%CE%BA%CE%B7%CF%82%2B%CE%BA.%CE%B1.%2B-%2B%CE%86%CE%BB%CE%B3%CE%B5%CE%B2%CF%81%CE%B1%2C%2B%CE%91%CE%BD%CE%B1%CE%BB%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE%2B%CE%93%CE%B5%CF%89%CE%BC%CE%B5%CF%84%CF%81%CE%AF%CE%B1%2C%2B%CE%A0%CE%B9%CE%B8%CE%B1%CE%BD%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B5%CF%82%2B%CE%93'%2B%CE%9B%CF%85%CE%BA%CE%B5%CE%AF%CE%BF%CF%85%2B1994.png) (https://drive.google.com/file/d/0B9uh0VymSVrpSm9FODkydGU5UEk/view?usp=sharing)

Κατσαργύρης Β. , Μεντής Κ. , Παντελίδης Γ. , Σουρλάς Κ.
Ανάλυση Γ' Λυκείου ΟΕΔΒ 1992  <σελιδοδείκτες>

(https://1.bp.blogspot.com/-a8njt9oFLgE/VDPy3YOVsjI/AAAAAAAABK0/GrRwLIMHMTE/s1600/%CE%9A%CE%B1%CF%84%CF%83%CE%B1%CF%81%CE%B3%CF%8D%CF%81%CE%B7%CF%82%2B%CE%BA.%CE%B1.%2B-%2B%CE%91%CE%BD%CE%AC%CE%BB%CF%85%CF%83%CE%B7%2B%CE%93'%2B%CE%9B%CF%85%CE%BA%CE%B5%CE%AF%CE%BF%CF%85%2B1992.png) (https://drive.google.com/file/d/0B9uh0VymSVrpM0duNWlodno5TXc/view?usp=sharing)
Τίτλος: Απ: Οικονομία, Πληροφορική και ... Ανάλυση;;
Αποστολή από: evry στις 20 Ιουν 2018, 08:41:56 ΜΜ
Να θυμίσω τότε τη μεγάλη διαφορά επιπέδου μαθηματικών 1ης-4ης δέσμης και τα αποτελέσματα που είχε αυτό για τους φοιτητές των οικονομικών σχολών.
Επίσης το γεγονός ότι αυτό συνέβαινε παλιά δε σημαίνει ότι ήταν και σωστό. Να σου θυμίσω ότι το αντίστοιχο βιβλίο μαθηματικών είχε θεωρία ομάδων και διανυσματικούς χώρους. Μην πάμε στο άλλο άκρο. Τα παιδιά δεν έχουν την ωριμότητα για τέτοια μαθηματικά με αποτέλεσμα να λύνουν ασκήσεις χωρίς να καταλαβαίνουν τι κάνουν
Τίτλος: Απ: Οικονομία, Πληροφορική και ... Ανάλυση;;
Αποστολή από: dpa2006 στις 20 Ιουν 2018, 09:20:04 ΜΜ
Παράθεση από: evry στις 20 Ιουν 2018, 08:41:56 ΜΜ
Να θυμίσω τότε τη μεγάλη διαφορά επιπέδου μαθηματικών 1ης-4ης δέσμης και τα αποτελέσματα που είχε αυτό για τους φοιτητές των οικονομικών σχολών.
Επίσης το γεγονός ότι αυτό συνέβαινε παλιά δε σημαίνει ότι ήταν και σωστό. Να σου θυμίσω ότι το αντίστοιχο βιβλίο μαθηματικών είχε θεωρία ομάδων και διανυσματικούς χώρους. Μην πάμε στο άλλο άκρο. Τα παιδιά δεν έχουν την ωριμότητα για τέτοια μαθηματικά με αποτέλεσμα να λύνουν ασκήσεις χωρίς να καταλαβαίνουν τι κάνουν

Ναι συμφωνώ,αν και για συγκεκριμένες σχολές και τμήματα οι Ομάδες και οι Δακτύλιοι είναι χρησιμότατοι!
Φυσικοί (όχι μόνο θεωρητικοί),Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί,ακόμα και στην Πληροφορική(κρυπτογραφία),Θεωρία Κωδίκων κ.α.
https://math.stackexchange.com/questions/449066/do-groups-rings-and-fields-have-practical-applications-in-cs-if-so-what-are-s (https://math.stackexchange.com/questions/449066/do-groups-rings-and-fields-have-practical-applications-in-cs-if-so-what-are-s)
Άρα θα μπορούσαμε να δούμε την συμμετοχή ως ύλη μόνο σε ποιο διευρυμένες Κατευθύνσεις και σε ένα άλλο Λύκειο.
Η προσέγγιση των Μαθηματικών όπως ξεκίνησε στο Ενιαίο Λύκειο το 1998 μου άρεσε περισσότερο.
Π.χ. στην Β Λυκείου στα μαθηματικά κατεύθυνσης να έχεις άλγεβρα Boole (Δίτιμη) ή και άλλα θέματα με εφαρμογές στην Πληροφορική.

Όσο αφορά την διαφορά των Μαθηματικών ήταν τεράστια μεταξύ Α και Δ Δέσμης.
Αλλά ειλικρινά μας έκαναν τόσο κακό τα μαθηματικά εκείνης της περιόδου...;
Παραθέτω ένα λινκ από το 1989 μελέτης του Καθηγητή Χαλάτση (ήταν νομίζω Καθηγητής στο Παιδαγωγικό) για τα Μαθηματικά Δέσμης
https://ojs.lib.uom.gr/index.php/paidagogiki/article/view/6613/6642 (https://ojs.lib.uom.gr/index.php/paidagogiki/article/view/6613/6642)
Απευθείας λινκ (https://ojs.lib.uom.gr/index.php/paidagogiki/article/download/6613/6642)
Τίτλος: Απ: Οικονομία, Πληροφορική και ... Ανάλυση;;
Αποστολή από: evry στις 20 Ιουν 2018, 09:31:21 ΜΜ
Κοίτα οι δακτύλιοι έχουν εφαρμογή στην ελλειπτική κρυπτογραφία κάτι αρκετά εξειδικευμένο και πολύ δύσκολο να κατανοήσεις. Είναι από εκείνα τα πράγματα που όταν ρωτάς τους μαθηματικούς να σου δώσουν ένα επεξηγηματικό παράδειγμα ώστε να καταλάβεις τι είναι σου απαντούν ότι κάτι τέτοιο δεν υπάρχει και ότι αυτά είναι .... θεωρητικά μαθηματικά >:D >:D >:D.
Έχει τύχει να έχω ασχοληθεί (για την ακρίβεια προσπάθησα να ασχοληθώ) με το αντικείμενο.
Φαντάσου να προσπαθήσεις να τα εξηγήσεις εσύ σε μαθητές Λυκείου.

Παράθεση από: dpa2006 στις 20 Ιουν 2018, 09:20:04 ΜΜ
Η προσέγγιση των Μαθηματικών όπως ξεκίνησε στο Ενιαίο Λύκειο το 1998 μου άρεσε περισσότερο.
Π.χ. στην Β Λυκείου στα μαθηματικά κατεύθυνσης να έχεις άλγεβρα Boole (Δίτιμη) ή και άλλα θέματα με εφαρμογές στην Πληροφορική.
δεν έχω πλήρη εικόνα αλλά τα μαθηματικά των δεσμών τα θεωρώ πολύ καλά και σε όγκο και σε επίπεδο, π.χ. η Γραμμική Άλγεβρα είναι σημαντική για όλες τις επιστήμες.

Παράθεση
Όσο αφορά την διαφορά των Μαθηματικών ήταν τεράστια μεταξύ Α και Δ Δέσμης.
Αλλά ειλικρινά μας έκαναν τόσο κακό τα μαθηματικά εκείνης της περιόδου...;
Σε εμάς δεν έκαναν, στους τεταρτοδεσμίτες έκαναν όμως  :D

to link που στο καλό το ξέθαψες!!!!
Τίτλος: Απ: Οικονομία, Πληροφορική και ... Ανάλυση;;
Αποστολή από: dpa2006 στις 21 Ιουν 2018, 10:51:51 ΜΜ
Παράθεση από: evry στις 20 Ιουν 2018, 09:31:21 ΜΜ
Κοίτα οι δακτύλιοι έχουν εφαρμογή στην ελλειπτική κρυπτογραφία κάτι αρκετά εξειδικευμένο και πολύ δύσκολο να κατανοήσεις. Είναι από εκείνα τα πράγματα που όταν ρωτάς τους μαθηματικούς να σου δώσουν ένα επεξηγηματικό παράδειγμα ώστε να καταλάβεις τι είναι σου απαντούν ότι κάτι τέτοιο δεν υπάρχει και ότι αυτά είναι .... θεωρητικά μαθηματικά >:D >:D >:D .
Έχει τύχει να έχω ασχοληθεί (για την ακρίβεια προσπάθησα να ασχοληθώ) με το αντικείμενο.
Φαντάσου να προσπαθήσεις να τα εξηγήσεις εσύ σε μαθητές Λυκείου.
Ναι το κατανοώ και δεν είναι δυνατόν να θελήσεις να εξηγήσεις κάτι τέτοιο....!!!Δεν μπορούμε να έχουμε απαιτήσεις από όλους τους Μαθηματικούς να γνωρίζουν θεωρητικά Μαθηματικά,ούτε Μαθηματικά με εφαρμογές στην Πληροφορική.Οι Γλώσσες-Αυτόματα-Γραμματικές δεν ήταν εύκολο μάθημα για μαθηματικούς αν δεν κάνω λάθος...Ας μου επιτραπεί να παραθέσω έναν σύνδεσμο ενημερωτικά
Στοιχεία Αλγεβρικής Θεωρίας Κωδίκων (https://www.esofia.net/vivlio/algevra/stoiheia-algevrikis-theorias-kodikon)

Παράθεσηδεν έχω πλήρη εικόνα αλλά τα μαθηματικά των δεσμών τα θεωρώ πολύ καλά και σε όγκο και σε επίπεδο, π.χ. η Γραμμική Άλγεβρα είναι σημαντική για όλες τις επιστήμες.
Σε εμάς δεν έκαναν, στους τεταρτοδεσμίτες έκαναν όμως  :D
Ισχύει αυτό που λες για τους Δδεσμίτες κατά κανόνα.Υπήρχαν λίγοι Δδεσμίτες που "πετούσαν" στα Μαθηματικά και άλλοι απλά πετούσαν χαρταετό...!!! :laugh: ;D Και κάποιοι Αδεσμίτες δυστυχώς ήταν αρκετά αδύναμοι...Στο σύστημα των Δεσμών δεν μπορώ να καταλάβω γιατί καταργήθηκε η Ε Δέσμη(απλό απολυτήριο...)Για τα μαθηματικά των Δεσμών αν διαβάσεις τα περιεχόμενα αρχικά και τα βιβλία εν καιρώ θα καταλάβεις αρκετά,αν δεν τα έχεις διδαχθεί.
Αν και λάτρης των Δεσμών,μου άρεσε το αρχικό σχήμα των Μαθηματικών στο Ενιαίο Απολυτήριο.Δυστυχώς δεν ακολουθήθηκε,όπως και πολλά άλλα μαθήματα σε αυτό το σύστημα καταργήθηκαν γρήγορα.Και στην Πληροφορική της Τεχνολογικής (http://www.pi-schools.gr/content/index.php?lesson_id=1&ep=67)(Πολυμέσα-Δίκτυα,Εφαρμογές Πληροφορικής,Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων και Λειτουργικά Συστήματα)
Κάποια από αυτά ήταν επιλεγόμενα αν θυμάμαι καλά.
Εντελώς πληροφοριακά ο προσομοιωτής σε Java που δινόταν με το Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων & Λειτουργικά Συστήματα. Τάξη Γ΄Ενιαίου Λυκείου. (http://www.pi-schools.gr/content/index.php?lesson_id=1&ep=67&c_id=281)Λινκ1 (https://web.archive.org/web/20100823055257/http://pi-schools.sch.gr/download/lessons/computers/lykeio/books/texnologia.html)(από wayback μόνο δυστυχώς πλέον...)
Ο προσομοιωτής (https://web.archive.org/web/20100923125851/http://pi-schools.sch.gr:80/download/lessons/computers/lykeio/books/technology-operating-system/sw-test.htm) από Wayback, ισχύει ακόμη και το απευθείας λινκ (http://www.pi-schools.gr/download/lessons/computers/lykeio/books/technology-operating-system/sw-test.htm)
διδασκόταν "ενισχυμένος" στο Εισαγωγικό Μάθημα Αρχιτεκτονικής Υπολογιστών στο ΕΜΠ για πολλά χρόνια...(στο 4ο Εξάμηνο)
πριν μπει Patteson-Hennessy.


Παράθεση
to link που στο καλό το ξέθαψες!!!!

Κατά λάθος πριν από πολλά χρόνια ψάχνοντας στατιστικά στοιχεία για τις Δέσμες. ;D Πάντως η στατιστική του αυτή δείχνει αδυναμία και στα Μαθηματικά Α και Β λυκείου τότε.(όχι ότι δεν υφίσταται κάτι ανάλογο σήμερα...  ??? )
Πιθανόν και στα άλλα μαθήματα,αλλά δεν έχω κατορθώσει να βρω στατιστικά για εκείνα...