ΘΕΜΑΤΑ 2018

Ξεκίνησε από ΤΙΜ, 13 Ιουν 2018, 12:05:29 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ΤΙΜ

Καλημέρα σε όλους πως σας φάνηκαν τα θέματα ;

peteglamgr

Παγιδούλα στο διάγραμμα ροής, όλα τα άλλα μου φάνηκαν φυσιολογικά. Θα ήθελα το υποπρόγραμμα να πιάνει λιγότερο στο 4ο θέμα και το Δ4 που ήθελε άθροισμα γραμμής, ταξινόμηση και εμφάνιση μετά να πιάνει πιο πολλές μονάδες από 4.

nikolasmer

Στο Α4 δεχόμαστε και αναποδα τις ακολουθίες;
Μερεντίτης Νικόλαος
Πληροφορικός

lsourtzo

Λογικά θέματα ... ανεβάζω τις λύσεις να ρίξετε και εσείς μία ματιά μήπως ξέφυγε τίποτα ...

Ευχαριστώ.


P.Tsiotakis

έχουμε λύσει τις ασκήσεις με τον ίδιο τρόπο, απλά ειχα άλλα άλλα ονόματα μεταβλητών ...

π.χ. i, j  :P

Παράθεση από: lsourtzo στις 13 Ιουν 2018, 12:59:58 ΜΜ
Λογικά θέματα ... ανεβάζω τις λύσεις να ρίξετε και εσείς μία ματιά μήπως ξέφυγε τίποτα ...

Ευχαριστώ.



petrosp13

Αρκετά πιο δύσκολα σε σχέση με πέρσι για τον μέσο μαθητή
Προσωπική αποψη
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

lsourtzo

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 13 Ιουν 2018, 01:09:32 ΜΜ
έχουμε λύσει τις ασκήσεις με τον ίδιο τρόπο, απλά ειχα άλλα άλλα ονόματα μεταβλητών ...

π.χ. i, j  :P


Μάλλον γιατί είναι ο πλέον λογικός τρόπος λύσεις τους ...  ;)

peteglamgr

Θεωρητικά το διάγραμμα ροής δε γίνεται και με ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ;;

ΔΙΑΒΑΣΕ Σ
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
   ΔΙΑΒΑΣΕ Α
   ΑΝ Α<>0 ΤΟΤΕ
      Σ<-Σ+Α
      ΔΙΑΒΑΣΕ Α
   ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Α=0
ΕΜΦΑΝΙΣΕ Σ

lsourtzo

Παράθεση από: peteglamgr στις 13 Ιουν 2018, 01:42:01 ΜΜ
Θεωρητικά το διάγραμμα ροής δε γίνεται και με ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ;;

ΔΙΑΒΑΣΕ Σ
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
   ΔΙΑΒΑΣΕ Α
   ΑΝ Α<>0 ΤΟΤΕ
      Σ<-Σ+Α
      ΔΙΑΒΑΣΕ Α
   ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Α=0
ΕΜΦΑΝΙΣΕ Σ


Νομίζω το δεύτερο διάβασε πρέπει να φύγει ...


ΔΙΑΒΑΣΕ Σ
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
   ΔΙΑΒΑΣΕ Α
   ΑΝ Α<>0 ΤΟΤΕ
      Σ<-Σ+Α
   ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Α=0
ΕΜΦΑΝΙΣΕ Σ

peteglamgr

Ναι έχεις δίκιο, από τη βιασύνη μου.
Ευχαριστώ.

ilias_s

Έχω την αίσθηση πως ήταν δυσκολότερα από πέρυσι. Περιμένω πως ο μέσος μαθητής θα αντιμετώπιζε μία δυσκολία στο Θέμα Γ λόγω του αριθμού των μεταβλητών που έπρεπε να χρησιμοποιεί. Νομίζω πως το υποπρόγραμμα του Δ5, που έδινε 8 μονάδες, δεν ήταν κάτι δύσκολο αλλά ζόρικο ήταν το Δ4 που έδινε μόνο 4 μονάδες.

Επίσης υπήρχαν σημεία και στα Α και Β που θα έπρεπε κάποιος να προσέξει περισσότερο (π.χ Α1(4), Β2)

xara_pap

ξέρετε τις οδηγίες βαθμολόγησης που δοθηκαν στα Φ.Α κέντρα?

xara_pap

ξερετε αν θα κοψουν στο διαγραμμα ροης αν κάποιος κάνει ισοδύναμο κώδικα με μεχρις οτου αλλά σωστο?

lsourtzo

Διάβασε Σ
Διάβασε Α
Αν Α <>0 τότε
    Αρχή επανάληψης
         Σ<--Σ+Α
         Διάβασε Α
    Μέχρις ότου Α=0
Τέλος αν
Ενφανισε Σ

Για αυτό το λέτε ?

panawths

Παράθεση από: peteglamgr στις 13 Ιουν 2018, 01:42:01 ΜΜ
Θεωρητικά το διάγραμμα ροής δε γίνεται και με ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ;;

ΔΙΑΒΑΣΕ Σ
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
   ΔΙΑΒΑΣΕ Α
   ΑΝ Α<>0 ΤΟΤΕ
      Σ<-Σ+Α
      ΔΙΑΒΑΣΕ Α
   ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Α=0
ΕΜΦΑΝΙΣΕ Σ
Καλησπέρα, σχετικά με την παρακάτω λύση τι παρατηρήσεις έχετε;;
ΔΙΑΒΑΣΕ Σ
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
   ΔΙΑΒΑΣΕ Α   
   Σ<-Σ+Α
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Α=0
ΕΜΦΑΝΙΣΕ Σ
Στην περίπτωση που το Α είναι ίσο με 0 εκτελέιται μια παραπάνω εντολη (Σ<-Σ+Α) αλλά το αποτέλεσμα της εντολής ΕΜΦΑΝΙΣΕ Σ δεν αλλάζει καθόλου γιατί γίνεται πρόσθεση με το μήδεν.
Πως θα το βαθμολογούσατε;

Άρης Κεσογλίδης

#15
Εδώ είναι και οι δικές μου λύσεις.

Θεωρώ απαράδεκτο το θέμα Β2 με το Διάγραμμα Ροής, και για το πώς είναι φτιαγμένο και για το τι εξετάζει, και για τις πολλές μονάδες που έχει.

Επίσης, το Α4 θεωρώ ότι έχει πολλές μονάδες. Ας έμπαιναν 2-3 τέτοια αθροίσματα, όχι 5.

Πιστεύω ότι υπάρχει μία "ασάφεια" ή είναι πιο "αόριστο" το ερώτημα Γ1.β .
Εγώ καταλαβαίνω ότι πρέπει πρώτα να μπουν κάποια κιβώτια, και μετά να βγουν κάποια, και κάνω 2 ξεχωριστούς ελέγχους.
Άλλοι, κάνουν "εισερχόμενα μείον εξερχόμενα" και βλέπουν τότε αν χωρούν.
Θεωρώ ότι όπως είναι γραμμένη η εκφώνηση, πρέπει και τα 2 να ληφθούν σωστά.
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

petrosp13

Παράθεση από: panawths στις 13 Ιουν 2018, 02:50:31 ΜΜ
Καλησπέρα, σχετικά με την παρακάτω λύση τι παρατηρήσεις έχετε;;
ΔΙΑΒΑΣΕ Σ
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
   ΔΙΑΒΑΣΕ Α   
   Σ<-Σ+Α
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Α=0
ΕΜΦΑΝΙΣΕ Σ
Στην περίπτωση που το Α είναι ίσο με 0 εκτελέιται μια παραπάνω εντολη (Σ<-Σ+Α) αλλά το αποτέλεσμα της εντολής ΕΜΦΑΝΙΣΕ Σ δεν αλλάζει καθόλου γιατί γίνεται πρόσθεση με το μήδεν.
Πως θα το βαθμολογούσατε;

Όλες αυτές οι λύσεις πρέπει να θεωρηθούν σωστές γιατί δεν έχουμε απάντηση ούτε εμείς οι ίδιοι για το τι σημαίνει ισοδύναμος κώδικας
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

andreas_p

Δεν είναι ισοδύναμο. Λείπει μία ΑΝ

andreas_p

Δόθηκαν , στην αρχή της χρονιάς,  οδηγίες σχετικές.
Θέμα : Μετατροπές
163578/Δ2/02-10-2017 ΠΑΡΆΡΤΗΜΑ  Σελ.  10

SPY

Η πιο άκυρη και πιο παράλογη κατανομή μονάδων ever: ΘΕΜΑ Δ ΑΕΠΠ 2018

Με αφορμή κάποια σχόλια περί ασάφειας στο θέμα Γ αναρωτιέμαι μήπως στα θέματα Γ και Δ πρεπει να ζητείται παράδειγμα εισόδου με δομημένη  μορφή;    Π.χ. στο Γ1β δώστε παράδειγμα εισόδου τέτοιο ωστε να εισάγονται τιμές για 4 μέρες και να γίνονται δεκτές όλες;;;

angrits

Καλησπέρα και από εμένα.
Θα διαφωνήσω σε όσους λένε ότι τα θέματα ήταν πιο δύσκολα από τα περσινά. Για μένα τα θέματα ήταν βατά Αν σκεφτούμε ότι οι μαθητές δίνουν 4 μαθήματα τωρα ποια πανελλήνιες. Συγκεκριμένα παρατήρησα πολλές ασκήσεις συμπλήρωσεις κενών που ο μαθητής πολύ απλά για να το επαληθεύσει έπρεπε να κάνει τον πίνακα τιμών. Θα ξεκινήσω ανάποδα: Το Δ θέμα ήταν πιο εύκολο από το περσυνό το οποίο είχε πολλά υποπρογράμματα και δυσκόλευε τους μαθητές. Η μόνη δυσκολία κατά την γνώμη μου να καταλάβουν ότι έχουμε 12 μήνες τον χρόνο και έτσι βάζουμε επανάλληψη για τους ρίπους 12 φορές. Το θέμα Γ ήταν και αυτό πιο εύκολο από περσι. Αν καποιος μαθητής γνωρίζει καλά τις δομές επανάλληψης το λύνει εύκολα. Δεν καταλαβαίνω βεβαια για ποιο λόγο οι ποιο πολλές απαντήσεις έχουν κάνει ΟΣΟ <> ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ και όχι ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ---ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ για την πρώτη επανάλληψη. Μάλλον όλοι πείραν από τον ΟΕΦΕ. Το θεμα Β ήταν ΠΟΛΥ ποιο εύκολο από το περσυνο. Ειδικα η ταξινόμηση άλλαζε απλός την εξωτερική Για... με ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ. Όσο για το διάγραμμα δεν νόμιζα ότι θα μπει αλλά θα μπορούσαν να το λύσουν με 2 τρόπους. Το θέμα Α να καταλήξω μπορώ να πώ ότι ήταν λίγο ποιο δύσκολο από το περσυνό αν και πολλλά σειμεία του όπως το Α2 μου φάνηκε πολύ εύκολο. Εκπροσοπως του ΟΕΦΕ βγήκε να πει τα θέματα στα κρατικά κανάλια λέγοντας ότι ήταν πιο δύσκολα από πέρσυ. Τι πιστεύεται;;;

tasospap

Οδηγίες απο το βαθμολογικό για τους προφορικά εξεταζόμενους για το Β2.

Με χρήση της ΟΣΟ έπαιρνε 10/10.
Με χρήση Αρχη_επανάληψης+Αν έπαιρνε 8/10.
Με χρήση Αρχη_επανάληψης χωρίς Αν έπαιρνε 5/10.

petrosp13

Σοβαρα τώρα;
Θα κόψουν τόσες μονάδες από ένα παιδί επειδή το θέμα μπαζει από παντού;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

pgrontas

Καλησπέρα σε όλους,

τα θέματα κατά τη γνώμη μου ήταν αρκετά καλά.

Θέμα Α εύκολο.
Θέμα Β ενισχύει το σχολικό εγχειρίδιο (Β1) και απαιτεί κριτική σκέψη (Β2) έξω από τυφλοσούρτες.
Θέμα Γ δίνει σημασία στην σωστή ανάγνωση της εκφώνησης.
Θέμα Δ θα το ήθελα λίγο πιο δύσκολο.

Η μεγαλύτερη παραφωνία κατά τη γνωμη μου η κατανομή βαθμολογίας στα Δ4 και Δ5, ειδικά αν λάβουμε υπόψιν μας ότι η εύρεση μεγίστου ζητείται 2-3 φορές αν μέτρησα καλά.


Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Κωστας τζιαννης

απο τους μαθητες σας τι εντυπωσεις αποκομισατε?πως πηγαν?εγραψαν οτι αξιζαν πιο πανω πιο κατω?

gthal

Καλησπέρα Παναγιώτη,
χαίρομαι που τα ξαναλέμε εδώ μετά από καιρό (και με όλους βασικά, τέτοιες μέρες κάθε χρόνο, γιατί τον υπόλοιπο χρόνο χανόμαστε λιγάκι)
Γενικά καταλαβαίνω τη γνώμη που διατυπώνεις παραπάνω και διαφωνώ ελάχιστα, καθώς είμαι οπαδός πιο βατών θεμάτων με κλιμακούμενη δυσκολία.
Αυτό που να καταλάβω λίγο περισσότερο είναι αυτά που λες για το Θέμα Β, γιατί τα βρίσκω κάπως αντικρουόμενα.
Τι σημαίνει ότι ενισχύει το σχολικό εγχειρίδιο; Ότι περνάει το μήνυμα "Διαβάζετε από εκεί γιατί θα σας βάζουμε θέματα που έχει μέσα";
Και ταυτόχρονα επικροτούμε την εξέταση έξω απο τυφλοσούρτες; Πώς γίνονται και τα δύο;
Και επειδή έχω αρκετό... άχτι τις "Οδηγίες μελέτης" που τους μοιράζουν τα τελευταία χρόνια... αυτές δεν τους διδάσκουν τυφλοσούρτες;
Γιατί τους μοιράζουν αυτό το πράγμα; Τους αναλύουν ας πούμε πώς θα κάνουν μετατροπή σε κάθε περίπτωση μιας δομής επανάληψης σε κάθε άλλη.
Αυτό είναι καθαρά φροντιστηριακή προσέγγιση, καθαρή προετοιμασία για τις εξετάσεις - και γίνεται επίσημη θέση του Υπουργείου;
Αυτό πρέπει δηλαδή να ξέρει οπωσδήποτε ένας προγραμματιστής;
Και φυσικά, αφού έχουν καλύψει όλες τις περιπτώσεις και τις έχουν κάνει νιανιά, στις εξετάσεις θα ψάχνουν πώς να ξεφύγουν από τους τυφλοσούρτες.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

pgrontas

Παράθεση από: gthal στις 13 Ιουν 2018, 05:50:25 ΜΜ
Αυτό που να καταλάβω λίγο περισσότερο είναι αυτά που λες για το Θέμα Β, γιατί τα βρίσκω κάπως αντικρουόμενα.
Τι σημαίνει ότι ενισχύει το σχολικό εγχειρίδιο; Ότι περνάει το μήνυμα "Διαβάζετε από εκεί γιατί θα σας βάζουμε θέματα που έχει μέσα";

Γεια σου Γιώργο,

το Β1 ενισχύει το σχολικό εγχειρίδιο (τετράδιο μαθητή - πράσινο) και το Β2 είναι πρωτότυπο (κατά τη γνώμη μου φυσικά). Σε μια εξέταση πρέπει να υπάρχουν και τα δύο όχι μόνο το ένα. Δεν τα βλέπω αντικρουόμενα.
Για τις οδηγίες μελέτης συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

gthal

Παράθεση από: Κωστας τζιαννης στις 13 Ιουν 2018, 05:48:32 ΜΜ
απο τους μαθητες σας τι εντυπωσεις αποκομισατε?πως πηγαν?εγραψαν οτι αξιζαν πιο πανω πιο κατω?
Εγώ Κώστα τυχαίνει να έχω αρκετούς καλούς φέτος, και φαίνεται να έχουν γράψει και 90 και ένας μάλλον αγγίζει το 100 (δεν βρήκαμε σε τι θα μπορούσαν να του κόψουν)
Τους αδύνατους μαθητές δεν τους βρίσκεις τέτοιες μέρες. Πιστεύω ότι με αυτά τα θέματα θα έγραψαν λιγότερο από ότι θα μπορούσαν και δεν θα αντικατοπτρίζει την προσπάθειά τους.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

gthal

Παράθεση από: pgrontas στις 13 Ιουν 2018, 05:53:23 ΜΜ
Γεια σου Γιώργο,

το Β1 ενισχύει το σχολικό εγχειρίδιο (τετράδιο μαθητή - πράσινο) και το Β2 είναι πρωτότυπο (κατά τη γνώμη μου φυσικά). Σε μια εξέταση πρέπει να υπάρχουν και τα δύο όχι μόνο το ένα. Δεν τα βλέπω αντικρουόμενα.
Για τις οδηγίες μελέτης συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.
Σε κατάλαβα.
Ισορροπία δηλαδή.
χμμ... δεν ξέρω αν συμφωνώ ή διαφωνώ... νομίζω πως ότι παραπέμπει σε αυτούσιο διάβασμα από το βιβλίο με απωθεί
αλλά ακραίες μεμονωμένες καταστάσεις να εξετάζονται επίσης με απωθεί (ειδικά όταν το εγχειρίδιο "κοιμίζει" τους μαθητές με πεπατημένες τεχνικές)
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

pvs

Παράθεση από: tasospap στις 13 Ιουν 2018, 05:02:09 ΜΜ
Οδηγίες απο το βαθμολογικό για τους προφορικά εξεταζόμενους για το Β2.

Με χρήση της ΟΣΟ έπαιρνε 10/10.
Με χρήση Αρχη_επανάληψης+Αν έπαιρνε 8/10.
Με χρήση Αρχη_επανάληψης χωρίς Αν έπαιρνε 5/10.
Από περιέργεια και μόνο συνάρτηση αντί για διαδικασία στο Δ5?

evry

Λογικά θα κόψουν 0-3 μονάδες.
Ένας πολύ αυστηρός θα κόψει 2 από την κατασκευή και 1 για την κλήση (?).
Οι περισσότεροι θα κόψουν 1-2 και αρκετοί καμία.
(Δεν βαθμολογώ φέτος αλλά αυτά έβλεπα όλα τα χρόνια στη βαθμολόγηση).
Σίγουρα πάντως είναι στην κρίση του βαθμολογητή.

Παράθεση από: pvs στις 13 Ιουν 2018, 06:55:00 ΜΜ
Από περιέργεια και μόνο συνάρτηση αντί για διαδικασία στο Δ5?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gf

Η χρήση συνάρτησης θα κοστίσει μέχρι και 4 μόρια.

bagelis

Παράθεση από: gf στις 13 Ιουν 2018, 09:36:18 ΜΜ
Η χρήση συνάρτησης θα κοστίσει μέχρι και 4 μόρια.
όλα τα άλλα 4 μονάδες και αυτό το μοναδικό σημείο 4 μόνο του;
υπερβολικό δεν είναι;


gkappa

Παράθεση από: tasospap στις 13 Ιουν 2018, 05:02:09 ΜΜ
Οδηγίες απο το βαθμολογικό για τους προφορικά εξεταζόμενους για το Β2.

Με χρήση της ΟΣΟ έπαιρνε 10/10.
Με χρήση Αρχη_επανάληψης+Αν έπαιρνε 8/10.
Με χρήση Αρχη_επανάληψης χωρίς Αν έπαιρνε 5/10.

Μου φαίνεται υπερβολικό...
Κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε οι δύο πρώτες λύσεις να θεωρούνται σωστές και η τρίτη να παίρνει ένα 8/10

gkappa

Παράθεση από: panawths στις 13 Ιουν 2018, 02:50:31 ΜΜ
Καλησπέρα, σχετικά με την παρακάτω λύση τι παρατηρήσεις έχετε;;
ΔΙΑΒΑΣΕ Σ
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
   ΔΙΑΒΑΣΕ Α   
   Σ<-Σ+Α
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Α=0
ΕΜΦΑΝΙΣΕ Σ
Στην περίπτωση που το Α είναι ίσο με 0 εκτελέιται μια παραπάνω εντολη (Σ<-Σ+Α) αλλά το αποτέλεσμα της εντολής ΕΜΦΑΝΙΣΕ Σ δεν αλλάζει καθόλου γιατί γίνεται πρόσθεση με το μήδεν.
Πως θα το βαθμολογούσατε;

Προσωπικά θα θεωρούσα λογική μια βαθμολογία 8/10 αλλά από ότι διάβασα η οδηγία λέει 5/10.
Εμένα μου φαίνεται απαράδεκτο το 5/10

Αργυροπούλου Βασιλική

Καλησπέρα, πόσο πιστευετε πως θα κοστισει αν στο Δ. ένας μαθητής γεμισε  τον δισδιαστατο πίνακα ξεκινώντας με την επαναληψη των ποταμών? Ο πίνακας γεμίζει κανονικά απλώς κατά γραμμή.
Αργυροπούλου Βασιλική
Καθηγήτρια Πληροφορικής

lsourtzo

Παράθεση από: petrosp13 στις 13 Ιουν 2018, 05:07:57 ΜΜ
Σοβαρα τώρα;
Θα κόψουν τόσες μονάδες από ένα παιδί επειδή το θέμα μπαζει από παντού;

Χωρίς Αν είναι λάθος (δεν βγάζει το ίδιο αποτέλεσμα) οπότε λογικό το 5 ...
το -2 για την λύση με το Αν είναι απαράδεκτο κατά την γνώμη μου ... όποια λύση βγάζει ίδιο αποτέλεσμα θα έπρεπε να πιαστεί σωστή ...

Κωστας τζιαννης

Παράθεση από: lsourtzo στις 14 Ιουν 2018, 09:34:13 ΠΜ
Χωρίς Αν είναι λάθος (δεν βγάζει το ίδιο αποτέλεσμα) οπότε λογικό το 5 ...
το -2 για την λύση με το Αν είναι απαράδεκτο κατά την γνώμη μου ... όποια λύση βγάζει ίδιο αποτέλεσμα θα έπρεπε να πιαστεί σωστή ...
το ιδιο αποτελεσμα βγαζει και χωρις αν και μαλιστα αν καποιος θελει να βαθμολογησει τον εξυπνο μαθητη η λυση χωρις αν για μενα ειναι ακομα πιο σπουδαια αφου αφαιρει μια περιττη συνθηκη που δεν χρειαζεται.απλα κανει μια επιπλεον προσθεση.το αποτελεσμα δεν αλλαζει

lsourtzo

Παράθεση από: Κωστας τζιαννης στις 14 Ιουν 2018, 09:41:45 ΠΜ
το ιδιο αποτελεσμα βγαζει και χωρις αν

Εννοείς επειδή το τελευταίο Α θα είναι 0 οπότε δεν θα επηρεάσει το Σ ... δεν έχεις άδικο .. χα χα χα .. πολύ μάπα θέμα τελικά ...

gbougioukas

Παράθεση από: Αργυροπούλου Βασιλική στις 14 Ιουν 2018, 01:17:26 ΠΜ
Καλησπέρα, πόσο πιστευετε πως θα κοστισει αν στο Δ. ένας μαθητής γεμισε  τον δισδιαστατο πίνακα ξεκινώντας με την επαναληψη των ποταμών? Ο πίνακας γεμίζει κανονικά απλώς κατά γραμμή.

Μα δε λέει πουθενά η εκφώνηση ότι πρέπει να γεμίσει ο πίνακας κατά στήλη.
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

Κωστας τζιαννης

Παράθεση από: lsourtzo στις 14 Ιουν 2018, 09:44:08 ΠΜ
Εννοείς επειδή το τελευταίο Α θα είναι 0 οπότε δεν θα επηρεάσει το Σ ... δεν έχεις άδικο .. χα χα χα .. πολύ μάπα θέμα τελικά ...

βασικα εγω δεν βαθμολογω οποτε δεν ξερω τι παιζει απλα θεωρω αδικο να κοβονται μοναδες για τετοια ανουσια πραγματα που δεν επηρρεαζουν το αποτελεσμα.για μενα αυτοι που κοβουν απο τετοια πραγματα απλα θελουν και κοβουν αναλογα με τα κομπλεξ που κουβαλαει ο καθενας.ΒΕΒΑΙΑ ΑΝ εχει βγει τετοια αποφαση απο το υπουργειο δεν μπορεις να κανεις διαφορετικα αλλα μπορεις πχ να μην αφαιρεσεις αλλου μοναδες για καποια παραλειψη που εχει κανει καποιος και ετσι να το ισοβαθμησεις καπως

lsourtzo

Παράθεση από: gbougioukas στις 14 Ιουν 2018, 09:45:16 ΠΜ
Μα δε λέει πουθενά η εκφώνηση ότι πρέπει να γεμίσει ο πίνακας κατά στήλη.
λέει ανά δειγματοληψία ... και για αυτό θα πρέπει να εμφανίζει και το όνομα υποτίθεται ... και εδώ δεν μπορεί να είναι πολλά τα μόρια ... για μένα μπορεί και κανένα, άριστοι μαθητές και δεν ήταν εύκολο να το εντοπίσουν ...

Κωστας τζιαννης

Παράθεση από: lsourtzo στις 14 Ιουν 2018, 09:48:46 ΠΜ
λέει ανά δειγματοληψία ... και για αυτό θα πρέπει να εμφανίζει και το όνομα υποτίθεται ... και εδώ δεν μπορεί να είναι πολλά τα μόρια ... για μένα μπορεί και κανένα, άριστοι μαθητές και δεν ήταν εύκολο να το εντοπίσουν ...

και το να γεμισεις τον πινακα κατα γραμμες παλι ανα δειγματοληψια ειναι και ετσι εμφανιζεις και καθε πολη πιο σωστα δλδ δεν την εμφανιζεις 12 φορες αλλα μια την καθε μια.πχ για την πολη α δωσε τη δειγματοληψια για καθε μηνα.για την πολη β το ιδιο κτλ.καλυτερο απο το να λεγες για τον πρωτο μηνα δωσε τη δειγματοληψια της α για τον πρωτο της β για τον πρωτο της γ κτλ και μετα για τον δευτερο μηνα μεχρι τον 11ο.δεν εχω διαβασει προσεκτικα το θεμα ξερω ομως οτι δεν επηρρεαζει πουθενα κι αυτα ειναι να χαμε να λεγαμε δεν εξεταζουν τη γνωση καποιου απλα ειναι αφορμη για να κοπουν βαθμοι.να κοψει καποιος κατι αν μαθητης αντι για διαδικασια εβαλε συναρτηση οκ αλλα απο τετοια ειναι αδικο.ΟΠΟΥ ΠΟΛΗ ΒΑΛΕ ΠΟΤΑΜΙ

gbougioukas

Παράθεση από: lsourtzo στις 14 Ιουν 2018, 09:48:46 ΠΜ
λέει ανά δειγματοληψία ... και για αυτό θα πρέπει να εμφανίζει και το όνομα υποτίθεται ... και εδώ δεν μπορεί να είναι πολλά τα μόρια ... για μένα μπορεί και κανένα, άριστοι μαθητές και δεν ήταν εύκολο να το εντοπίσουν ...

Ακριβώς, ανά δειγματοληψία, όχι ανά μήνα. Η δειγματοληψία αφορά έναν ποταμό και έναν μήνα. Δεν δηλωνεται προτίμηση σε έναν από τους δύο δείκτες του πίνακα. Το ότι εμφανίζει το όνομα του ποταμού, μη σου πω ότι σε πάει στην αντίθετη προτίμηση αυτού που λες, δηλαδή σε καταχώρηση ανά γραμμές (ποταμούς), αλλιώς αντιβαίνει στην αρχή της φειδούς.
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

Λαμπράκης Μανώλης

Παράθεση από: gbougioukas στις 14 Ιουν 2018, 09:57:02 ΠΜ
Ακριβώς, ανά δειγματοληψία, όχι ανά μήνα. Η δειγματοληψία αφορά έναν ποταμό και έναν μήνα. Δεν δηλωνεται προτίμηση σε έναν από τους δύο δείκτες του πίνακα. Το ότι εμφανίζει το όνομα του ποταμού, μη σου πω ότι σε πάει στην αντίθετη προτίμηση αυτού που λες, δηλαδή σε καταχώρηση ανά γραμμές (ποταμούς), αλλιώς αντιβαίνει στην αρχή της φειδούς.

αυτό νομίζω και εγώ ... δεν λέει για κάθε μήνα πχ ή για κάθε ποταμό ... δεν επηρεάζει καθόλου εδώ την επεξεργασία ... στο Δ4 πχ είναι ξεκάθαρα ανά γραμμή

lsourtzo

Παράθεση από: gbougioukas στις 14 Ιουν 2018, 09:57:02 ΠΜ
Ακριβώς, ανά δειγματοληψία, όχι ανά μήνα. Η δειγματοληψία αφορά έναν ποταμό και έναν μήνα. Δεν δηλωνεται προτίμηση σε έναν από τους δύο δείκτες του πίνακα. Το ότι εμφανίζει το όνομα του ποταμού, μη σου πω ότι σε πάει στην αντίθετη προτίμηση αυτού που λες, δηλαδή σε καταχώρηση ανά γραμμές (ποταμούς), αλλιώς αντιβαίνει στην αρχή της φειδούς.

στο πάνω μέρος της εκφώνησης λέει ... ότι γίνετε δειγματοληψία κάθε μήνα για όλες τις περιοχές ... επομένως ... σε κάθε δειγματοληψία πρέπει να διαβάζει για όλες τις περιοχές ... τουλάχιστον αυτό είχε στο μυαλό του αυτός που το έγραψε ... η διατύπωση έπρεπε να είναι καλύτερη ...

Λαμπράκης Μανώλης

Πάντως για να πω και εγώ την άποψη μου, το γ και το δ δεν μου άρεσαν γιατί δεν είχαν κάποια πολύ δύσκολη επεξεργασία, αλλά αρκετά πολύπολκή εκφώνηση που δεν ήταν καθόλου ξεκάθαρο το τι ζητάει ... προτιμώ πχ να είναι ένα δύσκολο θέμα αλλά να είναι ξεκάθαρο τι ζητάει .. εγώ προσωπικά τα διάβασα ξανά και ξανά για να καταλάνω, και πάλι δεν ήμουν 100% στο τι ζητούσε σε κάποια σημεία ...

gbougioukas

#47
Παράθεση από: lsourtzo στις 14 Ιουν 2018, 10:01:54 ΠΜ
στο πάνω μέρος της εκφώνησης λέει ... ότι γίνετε δειγματοληψία κάθε μήνα για όλες τις περιοχές ... επομένως ... σε κάθε δειγματοληψία πρέπει να διαβάζει για όλες τις περιοχές ... τουλάχιστον αυτό είχε στο μυαλό του αυτός που το έγραψε ... η διατύπωση έπρεπε να είναι καλύτερη ...


Στο πάνω μέρος της εκφώνησης περιγράφει ένα σενάριο, όχι το πως θα γίνει η καταχώριση. Το "μια δειγματοληψία το μήνα σε κάθε ποταμό" δεν δηλώνει προτίμηση στην καταχώριση, ούτε ανά γραμμές, ούτε ανά στήλες. Η προτίμηση προκύπτει στην δική σου αντίληψη γιατί προφανώς λαμβάνεις υπόψη τον παράγοντα του χρόνου με συγκεκριμένο τρόπο, δηλαδή θεωρείς ότι το πρόγραμμα τρέχει για έναν ολόκληρο χρόνο. Εγώ θεωρώ ότι τα δεδομένα διατηρούνται σ' ένα φύλλο χαρτί και καταχωρούνται στο τέλος του χρόνου. Στο ερώτημα Δ3 συγκεκριμένα, λέει "για κάθε δειγματοληψία", όχι "για κάθε μήνα".   
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

Κωστας τζιαννης

σε ολα αυτα που ειπατε θελω να προσθεσω οτι το κομματι με τη δημιουργια υποπρογραμματος ηταν υπουλο αφου ναι μεν σε μια συναρτηση δεν μπορεις να χεις διαβασε αλλα η εκφωνηση λεει "να επιστρεφει το μαχ" οταν ξερουμε οτι μια διαδικασια επιστρεφει τα παντα ολα απο οσα της δινεις και καποιοι πανω στο αγχος μπορει να μπερδευτηκαν. οποτε αν θελαν να ειναι τιμιοι θα λεγαν"να φτιαχτει υποπρογραμμα που θα υπολογιζει το μαχ".

gthal

Φοβάμαι ότι έχει πάει να παίξει με λέξεις η εκφώνηση - κρύβει το "μήνα" πίσω από τη δειγματοληψία
(και αν δεν το είχε παρατηρήσει ο Π. Τσιωτάκης - από νωρίς μάλιστα, αλλά τώρα καταλάβαμε τι είπε - δεν θα το συζητάγαμε καν τώρα)
Ας ελπίσουμε να μην είναι έτσι, γιατί είναι νομίζω ντροπιαστικό για το αντικείμενό μας να παίζουμε με αυτά, λες και δεν έχουμε κάτι πιο σοβαρό και έντιμο να εξετάσουμε από το τι καταλαβαίνει ένας μαθητής από μία εκφώνηση spaghetti.
Ακόμα και το τι είναι η επικινδυνότητα που θέλει να υπολογίσουμε (στο Δ3) από μόνος του παραπάνω το έχει ξεχειλώσει. Αντιγράφω:
ΠαράθεσηΗ επικινδυνότητα ενός ρύπου εκφράζεται με έναν ακέραιο αριθμό από το 1 έως και το 10. Στην κλίμακα αυτή η μεγαλύτερη τιμή αντιστιχεί σε υψηλότερη επικινδυνότητα.
Ένας δείκτης της επικινδυνότητας των υδάτων (πάλι; δεν το ορίσαμε αυτό; ) είναι η επικινδυνότητα (πάλι ο ίδιος όρος) εκείνου του ρύπου που έχει τη μέγιστη τιμή (μεταξύ ποιων δηλαδή;;; αόριστο κι αυτό).
Επικινδυνότητες παντού! Με μια προσπάθεια μάλλον να διαχωρίσει την έννοια επικινδυνότητα από την έννοια δείκτης επικινδυνότητας (πιάσ' τ' αυγό και κούρευ' το)
Και πρέπει εγώ στο Δ3 να καταλάβω ότι όταν λες να υπολογίσω επικινδυνότητα, πρέπει να βρω αυτό που παραπάνω μάλλον βαφτίζεις δείκτη επικινδυνότητας, ακριβώς για να το ξεχωρίσεις ίσως από την ίδια την επικινδυνότητα;

Πάντως για μένα, το πιο σωστό που διάβασα είναι αυτό
Παράθεση από: gbougioukas στις 14 Ιουν 2018, 09:57:02 ΠΜ
Ακριβώς, ανά δειγματοληψία, όχι ανά μήνα. Η δειγματοληψία αφορά έναν ποταμό και έναν μήνα. Δεν δηλωνεται προτίμηση σε έναν από τους δύο δείκτες του πίνακα. Το ότι εμφανίζει το όνομα του ποταμού, μη σου πω ότι σε πάει στην αντίθετη προτίμηση αυτού που λες, δηλαδή σε καταχώρηση ανά γραμμές (ποταμούς), αλλιώς αντιβαίνει στην αρχή της φειδούς.
Εύγε! Για το επιχείρημα αυτό και ελπίζω να ληφθεί υπ' όψη και στη βαθμολόγηση, αν τυχόν έχουν μπει πειρασμοί να βαθμολογηθεί η φορά σάρωσης στο Δ3
Η δειγματοληψία αφορά ποταμό και μήνα και όχι μόνο μήνα.
Το δείγμα που θα πάρω τον Ιανουάριο από τον ποταμό Α δεν θα είναι το ίδιο με εκείνο του ποταμού Β, κι ας είναι στον ίδιο μήνα.
Άρα κάθε κελί είναι και μία δειγματοληψία και όχι κάθε μήνας μια δειγματοληψία
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

kyriakos208

Παράθεση από: gbougioukas στις 14 Ιουν 2018, 10:18:34 ΠΜ
Στο πάνω μέρος της εκφώνησης περιγράφει ένα σενάριο, όχι το πως θα γίνει η καταχώριση. Το "μια δειγματοληψία το μήνα σε κάθε ποταμό" δεν δηλώνει προτίμηση στην καταχώριση, ούτε ανά γραμμές, ούτε ανά στήλες. Η προτίμηση προκύπτει στην δική σου αντίληψη γιατί προφανώς λαμβάνεις υπόψη τον παράγοντα του χρόνου με συγκεκριμένο τρόπο, δηλαδή θεωρείς ότι το πρόγραμμα τρέχει για έναν ολόκληρο χρόνο. Εγώ θεωρώ ότι τα δεδομένα διατηρούνται σ' ένα φύλλο χαρτί και καταχωρούνται στο τέλος του χρόνου. Στο ερώτημα Δ3 συγκεκριμένα, λέει "για κάθε δειγματοληψία", όχι "για κάθε μήνα".

Ποια η διαφορά να διαβάζει πρώτα ανα δειγματολειψία με το να διαβάζει ανα ποταμό.Στο τέλος ίδια λύση είναι.Στο μάθημα αυτό ο καθένας έχει την δικιά του λύση αρκεί να είναι σωστή

akalest0s

Τουλαχιστον, μετα απο ολη αυτη τη φιλολογικη αναλυση που εχει πεσει, ελπιζω να συμφωνουμε οτι το Δ θεμα ειναι φετος σαφως πιο δυσκολο απο το περσινο!   :P (το πονο μου εγω ;D)
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

kyriakos208

Παράθεση από: akalest0s στις 14 Ιουν 2018, 06:52:20 ΜΜ
Τουλαχιστον, μετα απο ολη αυτη τη φιλολογικη αναλυση που εχει πεσει, ελπιζω να συμφωνουμε οτι το Δ θεμα ειναι φετος σαφως πιο δυσκολο απο το περσινο!   :P (το πονο μου εγω ;D)

Γενικά σαν μάθημα κάθε χρόνο έχει ασάφειες.Μήπως θέλει αυτό μήπως θέλει εκείνο.Ουσιαστικά παίζεις με την τύχη σου.....

prapasl

#53
Παράθεση από: tasospap στις 13 Ιουν 2018, 05:02:09 ΜΜ
Οδηγίες απο το βαθμολογικό για τους προφορικά εξεταζόμενους για το Β2.

Με χρήση της ΟΣΟ έπαιρνε 10/10.
Με χρήση Αρχη_επανάληψης+Αν έπαιρνε 8/10.
Με χρήση Αρχη_επανάληψης χωρίς Αν έπαιρνε 5/10.
Λεωνίδας Πράπας
Καθηγητής ΠΕ19, MSc Πληροφορικής

evry

Δεν επιτρέπεται.
Δεν μπορούμε να δημοσιοποιούμε τι συμβαίνει σε κάθε βαθμολογικό. Απαγορεύεται :police:
Γενικά μπορούμε να μιλάμε χωρίς αναφορά σε συγκεκριμένο βαθμολογικό.

Παράθεση από: prapasl στις 15 Ιουν 2018, 01:38:52 ΠΜ
Για ποιό βαθμολογικό μιλάμε αν επιτρέπεται;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

akouts

Παράθεση από: petrosp13 στις 13 Ιουν 2018, 02:57:04 ΜΜ
Όλες αυτές οι λύσεις πρέπει να θεωρηθούν σωστές γιατί δεν έχουμε απάντηση ούτε εμείς οι ίδιοι για το τι σημαίνει ισοδύναμος κώδικας

Η εκφώνηση δεν μιλάει για ι ισοδύναμο κώδικα αλλά για ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΕΝΤΟΛΩΝ !!!

lsourtzo

Παράθεση από: akouts στις 15 Ιουν 2018, 10:49:47 ΠΜ
Η εκφώνηση δεν μιλάει για ι ισοδύναμο κώδικα αλλά για ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΕΝΤΟΛΩΝ !!!
Mε αυτήν την λογική θα μπορούσε να πει κάποιος ότι η άσκηση είναι αδύνατη αφού πρέπει να αλλάξεις την συνθήκη και να αναφέρεις 2 φορές το διάβασε αντί για μία ...

Στην περίπτωση της λύσης με το Αν και την μέχρις ότου εν το μεταξύ η ακολουθία μένει ίδια ... άρα γιατί να χαθούν μόρια ?

οπότε εδώ έχουμε να κάνουμε με μία περίεργη ερμηνεία  ...

Σκέψου το λίγο ... γιατί να μπορώ να γράψω 2 φορές το ίδιο διάβασε αλλά να μην μπορώ να ερμηνεύσω 2 φορές το ίδιο ρόμβο ?

Ο ρόμβος θεωρείτε εντολή ??? ή όχι ?
αν ναι τότε με ποιο δικαίωμα στην λύση με την ΟΣΟ τον αλλάζουμε ?
αν όχι τότε είναι αδιάφορο ως προς την εκφώνηση το ως πρως ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΕΝΤΟΛΩΝ !

Σε κάθε περίπτωση αυτό δεν είναι ένα ζήτημα που θα έπρεπε να απασχολεί έναν μαθητή ...

ikariofil

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει να κοπούν μονάδες στην υλοποίηση με Μέχρις_ότου.
Η τιμή φρουρός που τερματίζει την επανάληψη είναι το μηδέν και όταν διαβαστεί δεν επηρεάζει το Σ που είναι και το αποτέλεσμα.

Και εγώ στις προτεινόμενες λύσεις στους μαθητές μου το έδωσα με Όσο, όμως δεν βλέπω κάτι στραβό στην υλοποίηση με Μέχρις_ότου

evry

Δεν έχει σημασία πόσες φορές θα αναφέρεις το Διάβασε αλλά πόσες φορές θα εκτελεστεί.
Δηλαδή όταν ο αλγόριθμος εκτελεστεί να εκτελεστούν τα ίδια βήματα.
Όπως το δίνει η εκφώνηση δεν μας ενδιαφέρει η δομή αλλά να εκτελεστούν τα ίδια βήματα.
Παράθεση από: lsourtzo στις 15 Ιουν 2018, 11:01:18 ΠΜ
Mε αυτήν την λογική θα μπορούσε να πει κάποιος ότι η άσκηση είναι αδύνατη αφού πρέπει να αλλάξεις την συνθήκη και να αναφέρεις 2 φορές το διάβασε αντί για μία ...

Σε αυτό που λες για την αλλαγή στον ρόμβο έχεις ένα δίκιο φυσικά.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pvs

Συγγνώμη για το οφ τοπικ αλλά δεν ξέρω που πρέπει να γράψω, συμφωνώ ότι δεν πρέπει να κοιτάμε τα άλλα μαθήματα αλλά μετά την περσινή παρένθεση είχαμε πάλι φέτος τη χαρά του κάθε πικραμένου στο αοθ. Καμία διαβάθμιση στα θέματα, εύκολα, με λίγα λόγια ο ορισμός της λαϊκής πολιτικής. Και πάλι θα επιστρέψουμε στα κλασικά εικονογραφημένα, γιατί έγραψαν αοθ και δεν έγραψαν προγραμματισμο. Η ζημιά που γίνεται σε όσους δουλεύουμε σε φροντιστήρια κάθε χρόνο είναι πάρα πολύ μεγάλη.

Άρης Κεσογλίδης

1) Συμφωνώ σε όλα με τον Γιώργο ( @gthal ) ...

2) Επίσης συμφωνώ απόλυτα με τον Μανώλη σ' αυτό:
Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 14 Ιουν 2018, 10:03:14 ΠΜ
Πάντως για να πω και εγώ την άποψη μου, το γ και το δ δεν μου άρεσαν γιατί δεν είχαν κάποια πολύ δύσκολη επεξεργασία, αλλά αρκετά πολύπολκή εκφώνηση που δεν ήταν καθόλου ξεκάθαρο το τι ζητάει ... προτιμώ πχ να είναι ένα δύσκολο θέμα αλλά να είναι ξεκάθαρο τι ζητάει .. εγώ προσωπικά τα διάβασα ξανά και ξανά για να καταλάνω, και πάλι δεν ήμουν 100% στο τι ζητούσε σε κάποια σημεία ...

Αυτό το θέμα με τις ασάφειες πρέπει επιτέλους να προσεχθεί και να εξαλειφθεί...
Τόσα χρόνια είχαμε το 1ο κεφάλαιο στην ύλη, και μιλώντας για τα προβλήματα λέγαμε ότι είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει σωστή ερμηνεία και κατανόηση του προβλήματος, αλλά πρώτα να υπάρχει σαφής διατύπωση !

Και τελικά, αντί να κοιτάνε οι θεματοδότες να εξηγούν ΑΚΡΙΒΩΣ τι θέλουν να γίνει, και να δοθεί βάση στην υλοποίηση,
τελικά βάζουν ανούσιες παγίδες κρυμμένες σε ασαφείς εκφωνήσεις!............


Θες "κύριε θεματοδότη" να διαβαστούν τα στοιχεία κατά στήλη και όχι κατά γραμμή;
Γράψε συγκεκριμένα "Να εισάγονται πρώτα τα στοιχεία του 1ου μήνα, μετά του 2ου και ούτω καθεξής".

Να εξηγήσεις αναλυτικότατα μία διαδικασία που έχει κάποια δυσκολία στην σκέψη και στην υλοποίησή της, να δώσεις και παράδειγμα/παραδείγματα, και να δεις ποιος μπορεί να το κάνει και ποιος όχι...
Να μην προσπαθήσεις να δεις ποιος κατάλαβε τι εννοείς και ποιος όχι...!

Γιατί δεν τονίζεται αυτό το πράγμα και είναι τόσο δύσκολο να γίνει μετά από τόσα χρόνια;;;..................  :(
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

Λαμπράκης Μανώλης

Παράθεση από: Άρης Κεσογλίδης στις 16 Ιουν 2018, 03:36:15 ΠΜ
1) Συμφωνώ σε όλα με τον Γιώργο ( @gthal ) ...

2) Επίσης συμφωνώ απόλυτα με τον Μανώλη σ' αυτό:
Αυτό το θέμα με τις ασάφειες πρέπει επιτέλους να προσεχθεί και να εξαλειφθεί...
Τόσα χρόνια είχαμε το 1ο κεφάλαιο στην ύλη, και μιλώντας για τα προβλήματα λέγαμε ότι είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει σωστή ερμηνεία και κατανόηση του προβλήματος, αλλά πρώτα να υπάρχει σαφής διατύπωση !

Και τελικά, αντί να κοιτάνε οι θεματοδότες να εξηγούν ΑΚΡΙΒΩΣ τι θέλουν να γίνει, και να δοθεί βάση στην υλοποίηση,
τελικά βάζουν ανούσιες παγίδες κρυμμένες σε ασαφείς εκφωνήσεις!..........

Θες "κύριε θεματοδότη" να διαβαστούν τα στοιχεία κατά στήλη και όχι κατά γραμμή;
Γράψε συγκεκριμένα "Να εισάγονται πρώτα τα στοιχεία του 1ου μήνα, μετά του 2ου και ούτω καθεξής".

Να εξηγήσεις αναλυτικότατα μία διαδικασία που έχει κάποια δυσκολία στην σκέψη και στην υλοποίησή της, να δώσεις και παράδειγμα/παραδείγματα, και να δεις ποιος μπορεί να το κάνει και ποιος όχι...
Να μην προσπαθήσεις να δεις ποιος κατάλαβε τι εννοείς και ποιος όχι...!

Γιατί δεν τονίζεται αυτό το πράγμα και είναι τόσο δύσκολο να γίνει μετά από τόσα χρόνια;;;..................  :(

αυτό ακριβώς ... το περσινό θέμα Γ, ενώ ήταν αρκετά πιο δύσκολο σε υλοποίηση, ήταν "πιο τίμιο" από το φετινό θέμα Γ, γιατί ναι μεν είχε δύσκολες υλοποιήσεις αλλά η εκφώνηση νομίζω ήταν ξεκάθαρη στο τι ζητούσε (το δύσκολο ήταν να "συμπεράνουν" πως βγαίνουν τα σετ) ... νομίζω το φετινό θέμα γ ααααααααν  καταλάβαινες τελικά τι ήθελε, ήταν σχετικά εύκολο σε υλοποίηση

kyriakos208

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 16 Ιουν 2018, 09:20:28 ΠΜ
αυτό ακριβώς ... το περσινό θέμα Γ, ενώ ήταν αρκετά πιο δύσκολο σε υλοποίηση, ήταν "πιο τίμιο" από το φετινό θέμα Γ, γιατί ναι μεν είχε δύσκολες υλοποιήσεις αλλά η εκφώνηση νομίζω ήταν ξεκάθαρη στο τι ζητούσε (το δύσκολο ήταν να "συμπεράνουν" πως βγαίνουν τα σετ) ... νομίζω το φετινό θέμα γ ααααααααν  καταλάβαινες τελικά τι ήθελε, ήταν σχετικά εύκολο σε υλοποίηση
Σαν μαθητής θα μιλήσω τώρα.  Όντως το θέμα Γ είχε πολλές ασαφειες. Έφτασα στο σημείο να λέω μήπως θέλει αυτό ή μήπως εκείνο.

Άρης Κεσογλίδης

Έτσι Μανώλη...
Και θα μπορούσαν ακόμα και στο περσινό Θέμα Γ να βάλουν κι ένα πινακάκι για παράδειγμα που να έδειχνε βαθμολογία, σετ υπέρ και σετ κατά.
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

lsourtzo

Λίγο ποιο δύσκολες ασκήσεις με πολύ ποίο κατανοητές εκφωνήσεις είναι το ζητούμενο νομίζω ... Και ξαναλέω ... Πολύ λίγο ποιο δύσκολες για καλύτερη διάκριση των μαθητών ...

Λαμπράκης Μανώλης

Α
Παράθεση από: lsourtzo στις 16 Ιουν 2018, 05:23:09 ΜΜ
Λίγο ποιο δύσκολες ασκήσεις με πολύ ποίο κατανοητές εκφωνήσεις είναι το ζητούμενο νομίζω ... Και ξαναλέω ... Πολύ λίγο ποιο δύσκολες για καλύτερη διάκριση των μαθητών ...

Ακριβώς αυτό...για εμένα το μάθημα έχει αρκετά ωραία θέματα που δεν έχουν μπει μέχρι τώρα...ας μπει και κάτι λίγο πιο δύσκολο για να ξεχωρίσει ο καλός...αλλά να είναι ξεκάθαρο το τι ζητάει..νομίζω το μάθημα μας είναι το 2ο σε δυσκολία στην κατεύθυνση,  οπότε με λίγο πιο δύσκολα θέματα, ανεβαίνει και το επίπεδο του νομίζω  ..

lsourtzo

Το επίπεδο δεν εξαρτάται από τα θέματα αλλά από το υλικό ... Δυστυχώς υπάρχει φάκα στο τυράκι ... Ποιο δύσκολα θέματα μπορεί να σημαίνουν ποιο λίγους μαθητές .... Πρέπει λίγο να προστατεύσουμε και το επάγγελμα ...

Δυστυχώς το τελευταίο σύστημα μας ισοπέδωσε ... Σε λίγο ακόμα και για της πληροφορικής τις σχολές θα πρέπει να πηγαίνουν θετική ... Θα μείνουμε με τους οικονομολόγους .... Και μετά ξουτ.

Δυστυχώς εξαιρετικές σχολές που άπτονται άμεσα της πληροφορικής και δεν μπορούν να περάσουν οι μαθητές μας ...

Λαμπράκης Μανώλης

Εννοείται πως συμφωνώ ... απλά όποιο και να είναι το υλικό, πάλι θα υπάρχει διαβάθμιση στα μαθήματα,έτσι γενικά το λέω...πάντως εγώ φέτος είχα αρκετούς άριστους μαθητές, ελπίζω να μην ήμουν η εξαίρεση...σχετικά με τις σχολές, είχα διαβάσει εδώ στο φόρουμ την πιο σωστή άποψη...πέρα από τις σχολές πληροφορικής, πως γίνεται με μαθημα βαρύτητας τα μαθηματικά να μην μπορεί να περάσει κάποιος μαθηματικό πχ...αλλά εντάξει έχει συζητηθεί πολύ το θέμα   :angel: >:D

efi lamprou

Παράθεση από: gkappa στις 14 Ιουν 2018, 12:17:11 ΠΜ
Προσωπικά θα θεωρούσα λογική μια βαθμολογία 8/10 αλλά από ότι διάβασα η οδηγία λέει 5/10.
Εμένα μου φαίνεται απαράδεκτο το 5/10
Παράθεση από: Αργυροπούλου Βασιλική στις 14 Ιουν 2018, 01:17:26 ΠΜ
Καλησπέρα, πόσο πιστευετε πως θα κοστισει αν στο Δ. ένας μαθητής γεμισε  τον δισδιαστατο πίνακα ξεκινώντας με την επαναληψη των ποταμών? Ο πίνακας γεμίζει κανονικά απλώς κατά γραμμή.
Παράθεση από: gkappa στις 14 Ιουν 2018, 12:17:11 ΠΜ
Προσωπικά θα θεωρούσα λογική μια βαθμολογία 8/10 αλλά από ότι διάβασα η οδηγία λέει 5/10.
Εμένα μου φαίνεται απαράδεκτο το 5/10
Κι εμένα μου φαίνεται απαράδεκτο το 5/10. Στο δικό μας βαθμολογικό δίνουμε 10 στην Όσο,  9/10 με Μέχρις_ότου και Αν, 8/10 με Μέχρις_ότου χωρίς Αν

lsourtzo

Για ακόμα μια φορά λοιπόν θα υπάρχουν ίδια γραπτά με άλλους βαθμούς ... Ελπίζω να είναι όλοι όπως εσείς!

Λαμπράκης Μανώλης

ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ !!!!!


συνάδελφοι άσχετο, αλλά μπείτε να δείτε θέματα ΕΠΑΛ προγραμματισμό ... ότι πιο δύσκολο έχω δει σε διαγώνισμα ... το τερμάτισαν ... :angel: >:D :police:


για πείτε καμιά γνώμη οι πιο εμπειροι ... μήπως είμαι εγώ υπροβολικος??

nikosx

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 20 Ιουν 2018, 10:47:29 ΠΜ
ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ !!!!!


συνάδελφοι άσχετο, αλλά μπείτε να δείτε θέματα ΕΠΑΛ προγραμματισμό ... ότι πιο δύσκολο έχω δει σε διαγώνισμα ... το τερμάτισαν ... :angel: >:D :police:




για πείτε καμιά γνώμη οι πιο εμπειροι ... μήπως είμαι εγώ υπροβολικος??








εμένα μου αρέσουν περισσότερο από τα αντίστοιχα θέματα του ΓΕΛ
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

Λαμπράκης Μανώλης

από μαθητές ΕΠΑΛ δε νομίζω πως λύνονται τα περισσοτερα...

meteo_xampos

Καλημέρα σας κοπέλια!!! Τι έχετε διαπιστώσει από τη βαθμολόγηση εως τώρα;;

petrosp13

Επιστρέψαμε στο 2014
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

lsourtzo

Φοβάμαι πως Ναι ....

meteo_xampos

Έχω την εντύπωση πως η βαθμολόγηση ήταν λίγο αυστηρή φέτος... Ή ότι από περιοχή σε περιοχή διέφερε;

tsabatman

Τα τρία θέματα με συμπλήρωση κενών είναι υπερβολικά. Στο 4 θέμα θα πρέπει να έχουν υποδείγματα των πινάκων κατά την γνώμη μου.

fr33k3r

Παράθεση από: angrits στις 13 Ιουν 2018, 04:36:14 ΜΜ
Καλησπέρα και από εμένα.
Θα διαφωνήσω σε όσους λένε ότι τα θέματα ήταν πιο δύσκολα από τα περσινά. Για μένα τα θέματα ήταν βατά Αν σκεφτούμε ότι οι μαθητές δίνουν 4 μαθήματα τωρα ποια πανελλήνιες. Συγκεκριμένα παρατήρησα πολλές ασκήσεις συμπλήρωσεις κενών που ο μαθητής πολύ απλά για να το επαληθεύσει έπρεπε να κάνει τον πίνακα τιμών. Θα ξεκινήσω ανάποδα: Το Δ θέμα ήταν πιο εύκολο από το περσυνό το οποίο είχε πολλά υποπρογράμματα και δυσκόλευε τους μαθητές. Η μόνη δυσκολία κατά την γνώμη μου να καταλάβουν ότι έχουμε 12 μήνες τον χρόνο και έτσι βάζουμε επανάλληψη για τους ρίπους 12 φορές. Το θέμα Γ ήταν και αυτό πιο εύκολο από περσι. Αν καποιος μαθητής γνωρίζει καλά τις δομές επανάλληψης το λύνει εύκολα. Δεν καταλαβαίνω βεβαια για ποιο λόγο οι ποιο πολλές απαντήσεις έχουν κάνει ΟΣΟ <> ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ και όχι ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ---ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ για την πρώτη επανάλληψη. Μάλλον όλοι πείραν από τον ΟΕΦΕ. Το θεμα Β ήταν ΠΟΛΥ ποιο εύκολο από το περσυνο. Ειδικα η ταξινόμηση άλλαζε απλός την εξωτερική Για... με ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ. Όσο για το διάγραμμα δεν νόμιζα ότι θα μπει αλλά θα μπορούσαν να το λύσουν με 2 τρόπους. Το θέμα Α να καταλήξω μπορώ να πώ ότι ήταν λίγο ποιο δύσκολο από το περσυνό αν και πολλλά σειμεία του όπως το Α2 μου φάνηκε πολύ εύκολο. Εκπροσοπως του ΟΕΦΕ βγήκε να πει τα θέματα στα κρατικά κανάλια λέγοντας ότι ήταν πιο δύσκολα από πέρσυ. Τι πιστεύεται;;;

Πιστεύω ότι πρέπει να χρησιμοποιήσεις ορθογράφο την επόμενη φορά....άλλο το "πιο" και άλλο το "ποιο"