Γρίφοι

Ξεκίνησε από toufeki, 13 Δεκ 2009, 02:13:03 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

alkisg

Γιατί, αν ο μυλωνάς βάλει στα σακιά του τις δυνάμεις του 2 από το 1 μέχρι το 256, και στο δέκατο σακί βάλει το υπόλοιπο (1000-511=489 κιλά), ποιον συνδυασμό δεν μπορεί να δημιουργήσει;

Νομίζω ότι μπορεί να δημιουργήσει όλους τους αριθμούς ως το 1000,
και επιπλέον τους αριθμούς από το 489 μέχρι το 511 μπορεί να τους δημιουργήσει με δύο τρόπους (όχι ότι αυτό τον ενδιαφέρει).

gthal

Εκπληκτική σκέψη Άλκη!
Δηλαδή
Τα Χ<=511 τα καλύπτει άνετα με τον κλασσικό τρόπο
Για τα Χ>511, δίνει τον τελευταίο σάκο (με τα 489) και έπειτα καλύπτει με τον κλασικό τρόπο τα υπόλοιπα Χ-489 που είναι σίγουρα <=511
έτσι ?
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

poursali

παντως ωραια τα καταφερε... ο μυλωνας... μπορει να μην εχει ζυγαρια, αλλα απο μυαλο........ δυαδικο!
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

gthal

Έχει και ζυγαριά ο κοκομοίρης. (αλλιώς πώς θα μετρούσε τα 1,2,4,... κιλά?)
Απλά δεν θέλει να ζυγίζει την τελευταία στιγμή.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

poursali

φανταζεστε τι εχει να γινει αν τελικα ο πελατης δεν ερθει??? χαχαχα
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

gthal

Θα γίνει.... μύλος  !   ;D
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

evry


   Μήπως να φτιάξουμε μια υποκατηγορία του θέματος με τίτλο "Δυαδικοί" γρίφοι?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

poursali

Παράθεση από: evry στις 20 Δεκ 2009, 02:45:32 ΜΜ
   Μήπως να φτιάξουμε μια υποκατηγορία του θέματος με τίτλο "Δυαδικοί" γρίφοι?

το κακο θα ειναι οτι θα μπαινεις κατευθειαν στη διαδικασια να ψαχνεις λυσεις με συγκεκριμενο τροπο ή σε συγκεκριμενη κατευθυνση
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

evry


Ακριβώς για αυτό το είπα, μήπως έχω καλύτερη τύχη  ;D
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

poursali

Παράθεση από: evry στις 20 Δεκ 2009, 03:07:27 ΜΜ
Ακριβώς για αυτό το είπα, μήπως έχω καλύτερη τύχη  ;D


χαχα πονηρος
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

gthal

Παράθεση από: dipa57 στις 19 Δεκ 2009, 11:45:17 ΜΜ
Βγαίνει ακριβώς με τον ίδιο τρόπο είτε είναι ο μεγαλύτερος είτε ο μικρότερος γιος με σημάδι
Σωστά !  Ξεχνούσα ότι υπάρχουν και παιδιά... ενός έτους   :-[
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

gthal

Λοιπόν, ο παρακάτω να μπει στους "μη δυαδικούς" γρίφους.
(μέχρι να αποδείξετε βέβαια το αντίθετο - για όλα σας έχω ικανούς  :) )

Σε ένα μοναστήρι ζουν, (ας πούμε) 100 μοναχοί και οι Ηγούμενος.
Σ' αυτό το μοναστήρι κάποιοι από τους μοναχους είναι μολυσμένοι απο μια αρρώστια της οποίας το μοναδικό σύμπτωμα είναι ένα σημάδι στο μέτωπο.
Κάθε πρωί που μαζεύονται για προσευχή, ο Ηγούμενος τους βλέπει όλους και αν δει έστω και έναν μολυσμένο, λέει απλώς: "Η αρρώστια υπάρχει"  (ούτε σε ποιους ούτε σε πόσους)
Ο σκοπός είναι να καθαρίσει το μοναστήρι από τη αρρώστια και για να γίνει αυτό πρέπει όποιος καταλαβει ότι είναι μολυσμένος, το ίδιο βράδυ στο κελί του να αυτοκτονήσει (έτσι, το επόμενο πρωί δεν θα βρίσκεται στην προσευχή)
Το πρόβλημα είναι ότι οι μοναχοί δεν μπορούν να δουν τον εαυτό τους (δεν υπάρχουν καθρέφτες) και, ενώ μπορούν να δουν ο ένας τον άλλο, δεν επικοινωνούν με κανένα τρόπο ώστε να εξηγήσουν ο ένας στον άλλο αν είναι μολυσμένος ή όχι. Το μόνο στοιχείο που έχουν κάθε μέρα είναι η δήλωση του Ηγούμενου ότι η αρρώστια υπάρχει ή δεν υπάρχει και από αυτή πρέπει καθένας να συμπεράνει ότι την έχει ή όχι.
Αν οι άρρωστοι αρχικά είναι (ας πουμε) 10, σε πόσες μέρες 8α καθαρίσει το μοναστήρι;
(η αρρώστια δεν εξαπλώνεται δηλ. αν οι αρρωστοι αρχικά είναι 10, δεν πρόκειται να αρρωστήσουν και άλλοι στη συνέχεια)
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

zwoula

στον γριφο με τους 2 φιλους που συναντιουνται δεν καταλαβαινω που μας χρησιμευει η πληροφορια οτι το ενα παιδι εχει σημαδι  :-\ :-\ :-\ :-\ ??? ??? ??? :o :o
Κάποτε είχαμε χρόνο για τον εαυτό μας.
Σήμερα δεν έχουμε χρόνο για κανένα....
Αυτό το «Κάποτε», το έλεγαν ζωή..

evry

  Μπράβο, εξαιρετικό πρόβλημα, σκεφτόμουν να το ανεβάσω εγώ, αν και μου φαίνεται ότι το έχεις πειράξει λίγο (αυτό με την αυτοκτονία το κάνει απαγορευτικό για παιδιά ;)).
    Αλλά έχω την εντύπωση ότι δεν χρειάζεται ο Ηγούμενος να λέει κάθε μέρα αν η αρρώστεια υπάρχει ή όχι. Αρκεί να το πει την πρώτη μέρα και φυσικά στο διάστημα αυτό να μην μολυνθεί κανείς άλλος. Δηλαδή δεχόμαστε ότι οι μόνοι άρρωστοι είναι οι αρχικοί και η ασθένεια δεν μεταδίδεται, έτσι δεν είναι?
   Τες πα θεωρώ ότι το πρόβλημα αυτό είναι από τα καλύτερα προβλήματα τα οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει ένας μαθηματικός για να εισάγει μια συγκεκριμένη έννοια (προφανώς δεν μπορώ να πω ποια είναι, γιατί θα χαλάσω τη λύση), αλλά δεν νομίζω ότι το κάνει κανένας. Ίσως επειδή με αυτό το πρόβλημα φαίνεται η αλγοριθμική διάσταση αυτής της έννοιας (πολύ βασική στην πληροφορική).
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

gthal

 :) :) :) :) :) :)
Συμφωνώ σε όλα
αντί να αυτοκτονήσει, να εγκαταλείψει το μοναστήρι
όντως, αρκεί να το πει την πρώτη μέρα
όντως, καταπληκτικός τρόπος να εισάγεις την συγκεκριμένη έννοια  :-X
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός