Δομημένος Προγραμματισμός: Τι θα πέσει άραγε αύριο (Δευτέρα) στις πανελλαδικές;

Ξεκίνησε από fkoutsakas, 15 Ιουν 2014, 11:28:15 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

fkoutsakas

Δομημένος Προγραμματισμός: Τι θα πέσει άραγε αύριο στις πανελλαδικές;
http://okiriostonipologiston.blogspot.gr/2014/06/blog-post_15.html

Αυτές τις μέρες παίζει πολύ η κλασική ερώτηση: "Κύριε, κύριε, πείτε πείτε τι θα πέσει στις πανελλαδικές;"

Δυστυχώς (ή ευτυχώς ;-)) δεν έχω τη δυνατότητα να προβλέψω ακριβώς τα θέματα. Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να σας δώσω μια καλή στοιχηματική ;-) πρόταση για τα φετινά θέματα βασιζόμενος:
στη δεξαμενή θεμάτων των προηγούμενων ετών,
στο τι θα επέλεγα εγώ αν ήμουν στη θέση της επιτροπής
Θα ξεκινήσω από τα "στανταράκια", από την (δύσκολη) άσκηση δηλαδή που πέφτει κάθε χρόνο:

ΘΕΜΑ 4ο
Πέντε στα πέντε χρόνια το τέταρτο θέμα ζητούσε από τους μαθητές να λύσουν ένα πρόβλημα αναπτύσσοντας αλγόριθμο (είτε με λογικό διάγραμμα / ψευδοκώδικα είτε με εντολές Pascal). Μάλιστα τα τέσσερα από τα πέντε χρόνια το θέμα αυτό ήταν της μορφής:

Τα Ν σχολεία μιας πόλης πάνε σε ένα μουσείο. Το μουσείο χρεώνει κλιμακωτά για την επίσκεψη ως εξής:
10 ευρώ για τους πρώτους 50 μαθητές
8 ευρώ για τους επόμενους 100 μαθητές
5 ευρώ για τους υπόλοιπους μαθητές
Φτιάξτε πρόγραμμα σε Pascal ή αλγόριθμο που να υπολογίζει πόσο θα πληρώσει το κάθε σχολείο...

Η άσκηση δηλαδή απαιτούσε το συνδυασμό της αλγοριθμικής δομής της επανάληψης (while, repeat ή for) με την αλγοριθμική δομή της επιλογής (if ή case).

Η άσκηση αυτή έδινε το 20% των μονάδων.

Τις ασκήσεις αυτή της μορφής που έχουν πέσει τα τελευταία χρόνια μπορείτε να τις βρείτε εδώ.

ΘΕΜΑ 1ο
Άλλο "σιγουράκι¨ είναι το πρώτο θέμα το οποίο όλα τα χρόνια είναι θέμα "καθαρής" θεωρίας το οποίο εξετάζει τις γνώσεις των μαθητών με ερωτήσεις τύπου "Σωστό / Λάθος", αντιστοιχίας, ενώ κάποιες χρονιές έχουν τεθεί και ερωτήσεις θεωρίας που ζητούν από τους μαθητές να διατυπώσουν έναν σύντομο ορισμό ή να απαριθμήσουν κάτι (π.χ. χαρακτηριστικά, είδη, κατηγορίες, κλπ).

Σε αυτό το θέμα είναι πιθανό λίγο-πολύ να πέσει οτιδήποτε από οποιοδήποτε κεφάλαιο. Εγώ θα επέλεγα θεωρία από το 7ο κεφάλαιο (interpreterm compiler, είδη προγραμματισμού, κατηγορίες γλωσσών, κλπ).

Το θέμα αυτό θα έδινε το 20% των μονάδων.

ΘΕΜΑ 2ο
Και στο 2ο θέμα θα επέλεγα να εξετάσω τη θεωρία αλλά με τη μορφή σύντομων ασκήσεων. Για παράδειγμα ασκησούλες:

με mod και div
με συναρτήσεις του κεφ 13 (pred, succ, κλπ)
με write / writeln και read / readln (τι θα εμφανιστεί στην οθόνη,τι θα καταχωρηστεί στη μνήμη;)
με αποσπάσματα κώδικα (read, write, :=, while, repeat, for, κλπ) που θα ζητούσα από τους μαθητές να μου πουν τι περιέχει η μνήμη και τι εμφανίζεται στην οθόνη
...

ΘΕΜΑ 3ο
Το τελευταίο 20% των μονάδων θα το έδινα με ένα θέμα (το 3ο) της μορφής "ελέγχω / προσομοιώνω την εκτέλεση είτε κώδικα, είτε ψευδοκώδικα, είτε λογικού διαγράμματος" και καταγράφω τι συμβαίνει στην μνήμη (τιμές κάποιων μεταβλητών) και στην οθόνη. Μάλιστα εδώ θα μπορούσε να μπει επιτέλους κάτι από το κεφάλαιο 12 (υποπρογράμματα). Θα μπορούσε για παράδειγμα να δοθεί κώδικας προγράμματος σε Pascal με 2-3 procedures και functions και να ζητηθεί από τους μαθητές να το "εκτελέσουν" δίνοντας κάποιες συγκεκριμένες τιμές. Θα μπορούσε να ελεγχθεί το πέρασμα παραμέτρων by value και by reference, καθολικές και τοπικές μεταβλητές, κλπ.

Και για αυτούς της επιτροπής που γουστάρουν τα πολυσέλιδα θέματα θα έλεγα ότι μπορούν να βάλουν δύο τέτοια προγραμματάκια ή αν θέλουν να αφήσουν εποχή μπορούν να βάλουν και τρία (υποθέματα).

Ακόμη και αυτά (τα παραπάνω) τα θέματα που είναι σαφώς ευκολότερα από τα θέματα του 2010, 11, 12, 13 μου φαίνονται ένα κλικ πιο δύσκολα από θέματα άλλων τομέων (για δείτε εδώ)

Καλή μελέτη και εύχομαι όλα να εξελιχθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο (που θα εξελιχθούν ούτως ή άλλως ;-))

ΥΓ: Τη Δευτέρα θα λύσω και θα αναρτήσω στο blog τις λύσεις των ασκήσεων μετά τις 11:00.