Γειά σε όλους!
Παραθέτω μερικές ασκήσεις για τα κεφάλαια 2 και 3.
Αρκετές είναι δικές μου και μερικές είναι δύσκολες,
οπότε feel free να διορθώσετε/ρωτήσετε ότιδήποτε. :D
Αξιόλογη δουλειά.
Οι πρώτες, εν τάχει, παρατηρήσεις
Στην άσκηση 1 να διευκρινιστεί εάν το πλαίσιο περιλαμβάνει ή όχι το Q-Tag. Το ίδιο, ίσως θα μπορούσε να διευκρινιστεί και στην 3.
Στην άσκηση 4, στα δεδομένα του πλαισίου, στην 6η στήλη της τελευταίας γραμμής, φαίνεται η τιμή feb η οποία είναι εσφαλμένη (για byte).
Η άσκηση 4 και η 13 απαιτούν αναφορά στη δομή του πλαισίου/πακέτου, κάτι που είναι σχετικά δύσκολο να θυμάται κανείς από μνήμης, εκτός ίσως και αν δίνεται συνοδευτικά της άσκησης ή επιτρέπει τη χρήση του βιβλίου για την επίλυσή της.
Για ποιο λογο να υπαρχουν δυσκολες ασκησεις, απο την στιγμη που το 60% συμφωνα με τα περσινα στατσιστικα, γραφουν κατω απο την βαση στα δικτυα
Συνάδελφε πολύ καλή δουλειά
Ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις!
Παράθεση από: gxry στις 19 Ιαν 2019, 01:19:10 ΠΜ
Στην άσκηση 1 να διευκρινιστεί εάν το πλαίσιο περιλαμβάνει ή όχι το Q-Tag. Το ίδιο, ίσως θα μπορούσε να διευκρινιστεί και στην 3.
Θεωρείται ότι το πλαίσιο Ethernet είναι ότι ορίζει η εικόνα στη σελίδα 46 του σχολικού, όποτε μόνο MAC addresses, Type, Data και FCS.
Παράθεση από: gxry στις 19 Ιαν 2019, 01:19:10 ΠΜ
Στην άσκηση 4, στα δεδομένα του πλαισίου, στην 6η στήλη της τελευταίας γραμμής, φαίνεται η τιμή feb η οποία είναι εσφαλμένη (για byte).
Ο δαίμων του τυπογραφείου :police:
Παράθεση από: gxry στις 19 Ιαν 2019, 01:19:10 ΠΜ
Η άσκηση 4 και η 13 απαιτούν αναφορά στη δομή του πλαισίου/πακέτου, κάτι που είναι σχετικά δύσκολο να θυμάται κανείς από μνήμης, εκτός ίσως και αν δίνεται συνοδευτικά της άσκησης ή επιτρέπει τη χρήση του βιβλίου για την επίλυσή της.
Οι ασκήσεις λύνονται με ανοιχτό βιβλίο!
(όπως κανονικά έπρεπε να είναι και τα διαγωνίσματα, αλλά αυτό σηκώνει μεγάλη συζήτηση για τα δεδομένα στο ελλαντα)
Παράθεση από: socnafs στις 19 Ιαν 2019, 10:14:54 ΠΜ
Για ποιο λογο να υπαρχουν δυσκολες ασκησεις, απο την στιγμη που το 60% συμφωνα με τα περσινα στατσιστικα, γραφουν κατω απο την βαση στα δικτυα
Πολύ σωστή παρατήρηση, όμως αυτή η "πίεση" έσωσε τους μαθητές μου πέρσι.
edit: Έγινε μια μικρή διόρθωση στα θέματα και ανέβασα ενδεικτικές λύσεις. Ελένξτε και εσείς παρακαλώ για τυχόν λαθάκια!
Ευχαριστώ
Μια παρατηρηση για την ασκηση 8 που μοιαζει πολυ με την ασκηση του τετραδιου μαθητη σελ. 39
Το ερωτημα β μπορουμε να το απαντησουμε πολυ ευκολα αρκει να απαντησουμε στο ερωτημα γ πρωτα. Κοιταζοντας τις λυσεις του τετραδιου περιγραφει μια μεθοδο αρκετα πιο δυσκολη
Πολύ καλή δουλειά συνάδελφε ... θα συμφωνήσω επίσης μαζί σου ... οι εξετάσεις πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσουν να στηρίζονται στην απομνημόνευση
Συγχαρητήρια για τη δουλειά σου,
Αν μου επιτρέπεται μια ερώτηση για την Άσκηση 2..
Το bit0 (τελευταίο δεξιά) στο ΒΑ δηλ στο 1011 1010 είναι ήδη 0 (απενεργοποιημένο) οπότε θα απαντούσα ότι είναι η ίδια MAC.
Αν η άσκηση ζητούσε να είναι απενεργοποιημένο το X bit τότε ταιριάζει η απάντηση που δίνεις στις Λύσεις δηλαδή 1011 1000 δηλαδή Β8.
Πείτε μου αν κάτι δεν υπολογίζω καλά...
@khatziar
Έχεις δίκιο.
(BA)hex -> (1011 1010)bin
με σειρά από το LSB προς το MSB (b0, b1, ... b7) είναι
0101 1101
Συνεπώς το b0 (M-bit), το πρώτο στη σειρά, είναι ήδη 0 ενώ το X-bit είναι 1.
@mikezante
δείτε λίγο τις απαντήσεις στην Άσκηση 8: κατά τη γνώμη μου πρέπει να είναι
β) περιοχή διευθύνσεων από 192.168.5.193 έως 192.168.5.222 (και όχι 223)
γ) Διεύθυνση εκπομπής πρέπει να είναι 192.168.5.223 (και όχι 224)
@khatziar
Σωστός.
α) Μάσκα δικτύου: 255.255.255.224
γ1) Διεύθυνση δικτύου: 192.168.5.192
γ2) Διεύθυνση εκπομπής: 192.168.5.223
β) Διαθέσιμες διευθύνσεις (που ανήκουν στο ίδιο δίκτυο): 192.168.5.193 - 192.168.5.222
δ) 32-27=5, 2^5 - 2 = 32-2 = 30
Ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις σας!