Περιοχή για την Πληροφορική στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ στο Στέκι

Ξεκίνησε από tom, 18 Μαρ 2010, 06:22:45 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

tom

Ανοίγω αυτό το θέμα για να ακούσω τις απόψεις σας πάνω σε κάτι που με ενδιαφέρει σε μεγάλο βαθμό:

"Η Πληροφορική στο Ολοήμερο Δημοτικό"


Προσωπικά δουλεύω σε ολοήμερο ιδιωτικό σχολείο και απασχολούμαι τόσο στη Δευτεροβάθμια όσο και στην Πρωτοβάθμια, όπου έχω την πλειοψηφία των ωρών διοριστηρίου.

Ασχολούμαι με την πληροφορική στο Δημοτικό τρία χρόνια και είμαι σίγουρος ότι μπορώ να "δώσω" κάτι από τις εμπειρίες μου και να "κερδίσω" από τις εμπειρίες των άλλων συναδέλφων.

Είναι μια περιοχή αρκετά ανεξερεύνητη και στο άμεσο μέλλον θα μας απασχολήσει αρκετά. Τα παιδιά σήμερα είναι αρκετά εξοικιωμένα με την τεχνολογία ώστε να μπορούμε να κάνουμε πολύ καλή δουλειά μαζί τους ακόμα και στον προγραμματισμό ή τη ρομποτική. Πιστέψτε με.

Αν τα παραπάνω συνδυαστούν:

  • με την απουσία διδακτικού πακέτου,
  • με την πληθώρα παιδικών πιστοποιήσεων καλής ή κακής ποιότητας, στη χρήση υπολογιστών,
  • με την ύπαρξη παιδικών διαγωνισμών γενικών γνώσεων (δες "Λυσίας"), αλλά και ρομποτικής για δημοτικό
  • με την ασάφεια του ρόλου μας στο δημοτικό
νομίζω μπορεί να γίνει πολή συζήτηση εδώ στο στέκι... :)

Γνωρίζω ότι αρχικά το στέκι δημιουργήθηκε και εξακολουθεί να υπάρχει με σκοπό τη δευτεροβάθμια αλλά τα πράγματα νομίζω αλλάζουν. Πιστεύω ότι πολλοί καθηγητές που ήδη διδάσκουν στη δευτεροβάθμια θα κληθούν να προσφέρουν και στην πρωτοβάθμια, στο πλαίσιο του "Νέου Σχολείου

Θα ήταν τελείως έξω από τους σκοπούς του στεκιού να δημιουργηθεί μια περιοχή για την πληροφορική στο δημοτικό;

Θέλω να ακούσω τις απόψεις σας.
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

Keep Growing

Συμφωνώ συνάδελφε.
Ίσα ίσα που ο εκπαιδευτικός Πληροφορικός θα έχει μεγαλύτερο πεδίο δράσης στην πρωτοβάθμια Εκπ/ση.
Τα παιδιά απ' αυτή την ηλικία θα πρέπει να μαθαίνουν ΣΩΣΤΑ Πληροφορική.
Για μένα είναι μια πρόκληση που πρέπει να την κερδίσουμε ως εκπαιδευτικοί Πληροφορικής, ώστε σε συνεργασία με τους δασκάλους να βοηθήσουμε τα παιδιά να κάνουν μια σωστή αρχή στον χώρο της Πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών.

Θα πρότεινα στους διαχειριστές να δημιουργήσουν ξεχωριστό πίνακα για την Πρωτοβάθμια Εκπ/ση. Εξάλλου είναι πολλοί οι συνάδελφοι που δουλεύουν στα δημοτικά.
Ο Έρωτας (του Εκπ/κου Πληροφορικού) στ' αλώνια της καλδέρας (του υπνωτισμού).

alkisg

Θωμά με 'γεια σου, είσαι πλέον συντονιστής στη νέα κατηγορία «Δημοτικό» του φόρουμ (κι ας μην το ζήτησες! :))

Καλή αρχή να έχουμε, όντως η Πληροφορική χρειάζεται στα Δημοτικά, σε συνεργασία βέβαια και με τους δασκάλους.

Νίκος Αδαμόπουλος

Χαιρετίζω τη νέα περιοχή του Στεκιού...
Άντε, και καλές αναρτήσεις!

Λάμπρος Μπουκουβάλας

"Με γειά" την νέα περιοχή!

Άντε, με το καλό να δούμε να ανοίγουν θέσεις πληροφορικής στα δημοτικά, για να αποσυμφορηθεί λίγο η κατάσταση...
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Circle

Παράθεση από: tom στις 18 Μαρ 2010, 06:22:45 ΜΜ...
... Τα παιδιά σήμερα είναι αρκετά εξοικιωμένα με την τεχνολογία ώστε να μπορούμε να κάνουμε πολύ καλή δουλειά μαζί τους ακόμα και στον προγραμματισμό ή τη ρομποτική. Πιστέψτε με.

Αν τα παραπάνω συνδυαστούν:

  • με την απουσία διδακτικού πακέτου,
  • με την πληθώρα παιδικών πιστοποιήσεων καλής ή κακής ποιότητας, στη χρήση υπολογιστών,
  • με την ύπαρξη παιδικών διαγωνισμών γενικών γνώσεων (δες "Λυσίας"), αλλά και ρομποτικής για δημοτικό
  • με την ασάφεια του ρόλου μας στο δημοτικό
νομίζω μπορεί να γίνει πολή συζήτηση εδώ στο στέκι... :)
...


Πολύ καλή η ιδέα και η υλοποίηση, για να μάθουμε και εμείς ποια είναι η κατάσταση στο Δημοτικό. Καλές αναρτήσεις και καλή πορεία στην ενότητα αυτή.

Εγώ βλέπω μεγάλη διαφορά στο υπόβαθρο των γνώσεων που έχουν τα παιδιά τα τελευταία χρόνια. Πέρυσι και φέτος ακόμη πιο πολύ, τα παιδιά ήρθαν από το Δημοτικό με πάρα πολλές γνώσεις και δεξιότητες. Γνωρίζουν και χειρίζονται αρχεία και φακέλους, ζωγραφική και κειμενογράφο ύλη που καλύπτουμε εμείς στην πρώτη Γυμνασίου.

Θα μπορούσε να είναι τυχαίο, μα λίγο ως πολύ το έχουν διαπιστώσει και άλλοι συνάδελφοι με τους οποίους έχω μιλήσει.

Έτσι λοιπόν, πριν πούμε τις δικές μας απόψεις,  και κρατώντας τα παραπάνω από το αρχικό μήνυμα, μήπως κι εσύ συνάδελφε θα μπορούσες να μας δώσεις εσύ κάποιες παραπάνω πληροφορίες;

Συγκεκριμμένα:
* Σε ποιές τάξεις του Δημοτικού διδάσκεται η πληροφορική και πόσες ώρες;
* Ποιοί διδάσκουν; Δάσκαλοι ή καθηγητές ειδικότητας πληροφορικής;
* Ποιο είναι το αντικείμενο και πως διαρθώνεται;
* Ποιος αποφασίζει (γενικά ή σε κάθε σχολείο) τι και πως θα διδαχθεί;

Αυτά είναι μερικά ερωτήματα ή απορίες μου. Μια και γνωρίζετε την κατάσταση δώστε μας πληροφορίες  γενικά τι συμβαίνει ή ειδικά τι κάνετε εσείς.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων


υγ: ομολογώ πως ενώ λίγα χρόνια πριν γνώριζα τι συμβαίνει τώρα δεν γνωρίζω καθόλου πως έχει εξελιχθεί η  κατάσταση στα Δημοτικά.

Νίκος Αδαμόπουλος


tom

Παράθεση από: Circle στις 19 Μαρ 2010, 02:33:27 ΜΜ
Έτσι λοιπόν, πριν πούμε τις δικές μας απόψεις,  και κρατώντας τα παραπάνω από το αρχικό μήνυμα, μήπως κι εσύ συνάδελφε θα μπορούσες να μας δώσεις εσύ κάποιες παραπάνω πληροφορίες;

Συγκεκριμμένα:
* Σε ποιές τάξεις του Δημοτικού διδάσκεται η πληροφορική και πόσες ώρες;
* Ποιοί διδάσκουν; Δάσκαλοι ή καθηγητές ειδικότητας πληροφορικής;
* Ποιο είναι το αντικείμενο και πως διαρθώνεται;
* Ποιος αποφασίζει (γενικά ή σε κάθε σχολείο) τι και πως θα διδαχθεί;

Αυτά είναι μερικά ερωτήματα ή απορίες μου. Μια και γνωρίζετε την κατάσταση δώστε μας πληροφορίες  γενικά τι συμβαίνει ή ειδικά τι κάνετε εσείς.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων

Στο πλαίσιο του ολοήμερου σχολείου προβλέπονται για την πληροφορική, η οποία βέβαια έχει το όνομα "Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση", δύο ώρες υποχρεωτικές για κάθε τάξη. Το μάθημα πρέπει να το κάνει καθηγητής πληροφορικής.

Για τις μικρές τάξεις (Α'-Δ') κανονικά και σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα δεν νοείται η διδασκαλία της πληροφορικής ώς διδασκαλία γνωστικού αντικειμένου. Σκοπός είναι να εξοικειωθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες με τις βασικές λειτουργίες του υπολογιστή και να έλθουν σε μια πρώτη επαφή με διάφορες χρήσεις του ως εποπτικού μέσου διδασκαλίας, ως γνωστικού - διερευνητικού εργαλείου και ως εργαλείου επικοινωνίας και αναζήτησης πληροφοριών στο πλαίσιο των καθημερινών σχολικών τους δραστηριοτήτων με τη χρήση κατάλληλου λογισμικού και ιδιαίτερα ανοικτού λογισμικού διερευνητικής μάθησης.

Για τις μεγάλες τάξεις (Ε'-ΣΤ') οι μαθητές στο πλαίσιο της «Ευέλικτης Ζώνης» μπορούν να ασκηθούν στο λογισμικό γενικής χρήσης (ζωγραφική, επεξεργασία κειμένου, βάσεις δεδομένων, λογιστικό φύλλο, γραφικά), στις εφαρμογές πολυμέσων, στη χρήση - ενημέρωση βάσεων δεδομένων, στην ηλεκτρονική αλληλογραφία και αναζήτηση πληροφοριών από τον παγκόσμιο ιστό (www) και να αξιοποιήσουν κατάλληλα εργαλεία για την καλλιέργεια και ανάπτυξη της σκέψης τους.

Ομολογώ πως μέχρι φέτος είχα την εντύπωση ότι η πληροφορική στο δημοτικό είναι μόνο απόκτηση δεξιοτήτων χειρισμού υπολογιστή. Έκανα λάθος.

Εμείς φέτος στο σχολείο υλοποιήσαμε το πρόγραμμα Cambridge Computer Center της vellum s.a. Χρησιμοποεί το σπειροειδές μοντέλο σε τέσερα επίπεδα (δες συνημμένο), παρουσιάζοντας τα βασικά εργαλεία του office εμλουτισμένα με θεωρία πάνω στις έννοιες του διαδικτύου, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κλπ. Είναι ελκυστικό περιβάλλον αλλά δεν λαμβάνει σε πολύ μεγάλο βαθμό την έννοια της διαθεματικότητας και δεν εμπλέκει τα βασικά μαθήματα (ΓΛΩΣΣΑ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ κλπ). Έχει παρ' όλα αυτά ενδιαφέρουσες δραστηριότητες.

Τώρα το ποιο είναι το αντικείμενο και ποιος το καθορίζει είναι ο σκοπός που ανοίχτηκε αυτός ο πίνακας.  ;) Το ΑΠΣ είναι θέτει το γενικό πλαίσιο. Την ειδική υλοποίηση/υλοποιήσεις μπορούμε να τις βρούμε μαζί...

Μακάρι να μπορούσαμε να συμφωνήσουμε στις απαιτήσεις, να μοιράσουμε τη δουλειά να φτιάξουμε κάτι ολοκληρωμένο και να το χρησιμοποιούμε όλοι. Αν υπάρξουν εθελοντές εγώ είμαι μέσα. Είναι δουλειά μηνών πάντος.

Ανοίγω δύο παράλληλα θέματα ως εφόρμηση για συζήτηση...
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

tom

Παράθεση από: Keep Growing στις 18 Μαρ 2010, 06:36:25 ΜΜ
Θα πρότεινα στους διαχειριστές να δημιουργήσουν ξεχωριστό πίνακα για την Πρωτοβάθμια Εκπ/ση. Εξάλλου είναι πολλοί οι συνάδελφοι που δουλεύουν στα δημοτικά.
Παράθεση από: alkisg στις 18 Μαρ 2010, 08:51:19 ΜΜ
Καλή αρχή να έχουμε, όντως η Πληροφορική χρειάζεται στα Δημοτικά, σε συνεργασία βέβαια και με τους δασκάλους.
Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 19 Μαρ 2010, 12:22:31 ΠΜ
Χαιρετίζω τη νέα περιοχή του Στεκιού...
Άντε, και καλές αναρτήσεις!
Παράθεση από: Λάμπρος Μπουκουβάλας στις 19 Μαρ 2010, 10:28:44 ΠΜ
"Με γειά" την νέα περιοχή!
Παράθεση από: Circle στις 19 Μαρ 2010, 02:33:27 ΜΜ
Πολύ καλή η ιδέα και η υλοποίηση, για να μάθουμε και εμείς ποια είναι η κατάσταση στο Δημοτικό. Καλές αναρτήσεις και καλή πορεία στην ενότητα αυτή.

Χαίρομαι για τη θετική ανταπόκρισή σας και όντως καλή αρχή και ποιοτικές αναρτήσεις  ;)
Πιστεύω πως αυτός ο πίνακας αρχικά θα αναπτύσσεται αργά αλλά κάποια στιγμή, τους επόμενους μήνες  θα γίνει έκρηξη και θα υπάρξει μεγάλο ενδιαφέρον :) Μακάρι να βρεθούν εκπαιδευτικοί διαθέσιμοι για συνεργασία, ώστε αυτή η περιοχή να μην αποτελέσει μόνο τόπο εποικοδομητικού διαλόγου και νέων ιδεών αλλά και παραγωγής ποιοτικού υλικού, ανοιχτού για διάθεση και αξιοποίηση. Το ξέρω πως είναι εξαιρετικά δύσκολο, αλλά μπορεί να βρεθούν άνθρωποι με μεράκι που θα βοηθήσουν.
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

Καρκαμάνης Γεώργιος

Χαιρετώ και εγώ με την σειρά μου την νέα περιοχή του "Στεκιού".
Καλή αρχή και  θέλω να πιστεύω πως θα έχει την ανταπόκριση που της αρμόζει.

Καρκαμάνης Γεώργιος

Καλό είναι εσείς που ασχολείστε με την πληροφορική στο Δημοτικό να προσπαθήσετε να περάσετε ως μήνυμα στα παιδιά ότι ο υπολογιστής δεν είναι μια παιχνιδομηχανή και δεν είναι μόνο για Internet γιατί στο Γυμνάσιο τα περισσότερα παιδιά έχουν αυτή την εντύπωση.

tom

#11
Συνάδελφοι επειδή είδα ότι υπάρχει ενδιαφέρον δημιούργησα νέο θέμα σχετικά με τους διορισμούς, διοριστήρια, συμβάσεις κλπ για τους καθηγητές πληροφορικής, ΠΕ19 και ΠΕ20, στη δημόσια και ιδιωτική πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=999.0
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι