Θέματα 2007 ??

Ξεκίνησε από lsourtzo, 12 Απρ 2007, 11:43:03 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

NiColas1957

Να υποθέσω δηλαδή ότι όσοι διδάσκουμε τον αλγόριθμο της συγχώνευσης
απλά είμαστε κουτοί και κακοί διότι ταλαιπωρούμε τους μαθητές μας ?
Προσωπικά ελπίζω ΑΝ ζητηθεί συγχώνευση, να ζητηθεί ο αλγόριθμος της συγχώνευσης , και όχι ….. ο φυσαλίδας!
Και τελικά κάποιοι βαθμολογητές θα βρουν τρόπο να εκτιμήσουν την προσπάθεια κάποιων παιδιών. 
Πως μπορούν να το κάνουν, πχ σε μια ερώτηση ανάπτυξης, να μην απαιτήσουν να έχει γράψει ο μαθητής τα πάντα ακριβώς ως παπαγάλος και να του δώσουν τα μόρια που παίρνει η ερώτηση έστω και αν τα γράφει «με δικά του λόγια»!

NiColas1957

Από Τσιιωτάκης P.  Β τεύχος,  1.131 σελ 176
Η επιτροπή Τηλεπικοινωνιών του κρατιδίου ΒΒΟ ζήτησε από τις 2 εταιρείες κινητή τηλεφωνίας να εκδώσουν τηλεφωνικό κατάλογο.  Οι εταιρείες δεσμεύτηκαν να παραδώσουν στην επιτροπή, σε ηλεκτρονική μορφή, δύο πίνακες από τους οποίους ο ένας θα περιέχει τα ονόματα των συνδρομητών και (ταξινομημένα σε αύξουσα διάταξη) και ο άλλος τα αντίστοιχα τηλέφωνά τους. Να αναπτυχθεί αλγόριθμος που θα συγχωνεύει τους τέσσερις πίνακες σε δύο νέους που θα περιέχουν τα ονόματα όλων των συνδρομητών (ταξινομημένα) και τα αντίστοιχα τηλέφωνά τους.

Και μια ακόμα από NiColas ….
Δύο λύκεια μίας πόλης αποφασίζουν να πάνε πενθήμερη εκδρομή μαζί. 
Σε πίνακα Α[135] και πίνακα Β[170] έχουμε τα ονόματα των μαθητών κάθε λυκείου ταξινομημένα κατά αύξουσα τάξη.  Να συγχωνεύσετε τους πίνακες σε ένα πίνακα Γ και να εκτυπώσετε λίστες με τα ονόματα των μαθητών όπως αυτοί θα καθίσουν σε πούλμαν των 45 θέσεων κατά αλφαβητική σειρά.  Πόσα πούλμαν θα χρησιμοποιηθούν?   Πώς ονομάζονται οι μαθητές που θα καθίσουν στο τελευταίο πούλμαν και πόσοι είναι αυτοί?

P.Tsiotakis


Η άσκηση στο προαναφερθέν βιβλίο (και η όλη συζήτηση για τη συγχώνευση) προκύπτει από την παράγραφο 3.9.2 του βιβλίου καθηγητή (σελίδα 94) και βέβαια από την αναφορά στη σελίδα 200 του σχολικού βιβλίου (παράγραφος 9.4)

Η συγχώνευση πάντως είναι η μόνη από τις τυπικές επεξεργασίες των πινάκων (παράγραφος 9.4) που δεν έχει ζητηθεί σε άσκηση...

Με εκτίμηση,

Wizard

Έχει μπει ποτέ θέμα στις πανελλήνιες, του οποίου η λύση να βρίσκεται μόνο στο τετράδιο μαθητή, όπως η συγχώνευση; Γιατί αν δεν έχει μπει, θεωρώ αδύνατο να ζητηθεί ο αλγόριθμος συγχώνευσης του τετραδίου. Επίσης, αποδεχόμαστε κάθε λύση που είναι σωστή και δικαιολογείται, άρα είτε χρησιμοποιηθεί ο αλγόριθμος συγχώνευσης είτε ταξινομηθεί ο νέος πίνακας, πρέπει να δοθούν οι ίδιες μονάδες, γιατί καλώς ή κακώς δεν εξετάζεται η βέλτιστη λύση και πρέπει να το αποδεχτούμε. Όπως στη σειριακή αναζήτηση, είτε σταματάει ο αλγόριθμος όταν βρεθεί το στοιχείο είτε σαρωθεί όλος ο πίνακας, οι ίδιες μονάδες δίνονται.

P.Tsiotakis

#34
Σύμφωνοι, δεν μπορεί να ζητηθεί συγκεκριμένος αλγόριθμος (πχ μπορείς να λύσεις με Για τη σειριακή), απλά επισήμανα το σημείο του διδακτικού πακέτου που υπάρχει ο αλγόριθμος. Μπορεί να ζητηθεί κάτι από το τετράδιο μαθητή: είναι μέρος του διδακτικού πακέτου

Ωστόσο, θα έρθει κάποια στιγμή που ΔΕ θα μπορεί κάποιος να λύσει τόσο εύκολα την άσκηση με Για αντί Όσο ...

πχ έχω πίνακα μισθών ταξινομημένο με φθίνουσα διάταξη και θέλω να εντοπίσω τον μικρότερο μισθό στο διάστημα [500, 600].... και πολλά άλλα τέτοια ερωτήματα

Εδώ δεν τίθεται θέμα βέλτιστης λύσης, αλλά σωστής λύσης

Η προσπάθεια των παιδιών είναι σεβαστή, αλλά κάπως πρέπει να υπάρχει και διαβάθμιση της βαθμολογίας. Όλοι μας έχουμε δει καλούς και λιγότερο καλούς μαθητές και δε γίνεται να παίρνουν όλοι τον ίδιο βαθμοί, έτσι δεν είναι; Και μεις από τη μεριά μας τους στέλνουμε στον εύκολο δρόμο ("πάρε Για για σειριακή, το ίδιο είναι..."), αλλά...

Με εκτίμηση,

Wizard

Δε διαφωνώ με αυτά που λες, αλλά όπως είναι έτσι οι πανελλήνιες, διαφωνώ με τη διαβάθμιση της βαθμολογίας, γιατί "κάθε λύση επιστημονικά τεκμηριωμένη είναι αποδεκτή". Κι εγώ θα προτιμούσα να ξεχωρίζει ο απόλυτα σωστός από αυτόν που πάει "μέσω Λαμίας" στη λύση, αλλά με αυτούς τους κανόνες "παίζουμε" δυστυχώς.

Επίσης, στο τετράδιο μαθητή υπάρχει άσκηση για μετατροπή αδόμητου αλγορίθμου σε δομημένο. Άρα, και αυτό μπορεί να ζητηθεί αν δεχτούμε ότι μπορεί να ζητηθεί συγχώνευση.

evry


  Νομίζω τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Η ύπαρξη του αλγορίθμου της συγχώνευσης έχει να κάνει με την αποδοτική λύση του ομώνυμου προβλήματος, και αφού η απόδοση είναι εκτός ύλης, όχι μόνο δε μπορείς να αναγκάσεις κάποιον μαθητή να απαντήσει με τον αλγόριθμο που δίνεται στο τετράδιο του μαθητή, αλλά δε μπορείς να δώσεις περισσότερες μονάδες (άσχετα αν πολλοί το κάνουμε παράτυπα καμιά φορά) σε αυτόν που θα δώσει μια έξυπνη και γρήγορη λύση έναντι αυτού που θα δώσει την λύση που θα διεκδικεί όσκαρ χαζομάρας αλλά θα δουλεύει.
      Αυτές νομίζω είναι και οι οδηγίες που θα δίνονται στα βαθμολογικά κέντρα.
   Για να μην παρεξηγηθώ, δε λέω να μην διδάσκουμε τον αλγόριθμο της συγχώνευσης, προφανώς και πρέπει. Αυτό που λέω είναι ότι δε μπορούν να το ζητήσουν από τους μαθητές. Η μόνη περίπτωση είναι να τους δώσουν μια λεκτική περιγραφή και να ζητήσουν τον αλγόριθμο. Αυτό όμως για πανελλήνιες είναι πολύ επικίνδυνο.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

alex

Yparxoyn pouthena luseis gi auta???

Παράθεση από: NiColas1957 στις 27 Απρ 2007, 09:49:55 ΜΜ
Από Τσιιωτάκης P.  Β τεύχος,  1.131 σελ 176
Η επιτροπή Τηλεπικοινωνιών του κρατιδίου ΒΒΟ ζήτησε από τις 2 εταιρείες κινητή τηλεφωνίας να εκδώσουν τηλεφωνικό κατάλογο.  Οι εταιρείες δεσμεύτηκαν να παραδώσουν στην επιτροπή, σε ηλεκτρονική μορφή, δύο πίνακες από τους οποίους ο ένας θα περιέχει τα ονόματα των συνδρομητών και (ταξινομημένα σε αύξουσα διάταξη) και ο άλλος τα αντίστοιχα τηλέφωνά τους. Να αναπτυχθεί αλγόριθμος που θα συγχωνεύει τους τέσσερις πίνακες σε δύο νέους που θα περιέχουν τα ονόματα όλων των συνδρομητών (ταξινομημένα) και τα αντίστοιχα τηλέφωνά τους.

Και μια ακόμα από NiColas ….
Δύο λύκεια μίας πόλης αποφασίζουν να πάνε πενθήμερη εκδρομή μαζί. 
Σε πίνακα Α[135] και πίνακα Β[170] έχουμε τα ονόματα των μαθητών κάθε λυκείου ταξινομημένα κατά αύξουσα τάξη.  Να συγχωνεύσετε τους πίνακες σε ένα πίνακα Γ και να εκτυπώσετε λίστες με τα ονόματα των μαθητών όπως αυτοί θα καθίσουν σε πούλμαν των 45 θέσεων κατά αλφαβητική σειρά.  Πόσα πούλμαν θα χρησιμοποιηθούν?   Πώς ονομάζονται οι μαθητές που θα καθίσουν στο τελευταίο πούλμαν και πόσοι είναι αυτοί?


Dem

να ρωτησω και κατι??εστω ενας μαθητης εχει μια κου κου ρου κου λυση σωστη μεν αλλα πολυπλοκη δε..
ο βαθμολογητης τρωει ωρα και προσπαθει να καταλαβει τι εχει κανει η το διαγραφει??
και αν η λυση ειναι πανεξυπνη και πανω απο το επιπεδο του  βαμολογητη??
να γραφουμε χαζες λυσεις μηπως πεσουμε σε κανεναν ακυρο απο τους πολλους που κυκλοφορουν στα σχολεια??γιατι ειναι πολλοι....
αποριες μαθητη........

andreas_p

Ο βαθμολογητής τρώει ώρα και προσπαθεί να καταλάβει .

Να είσαι σίγουρος ότι δεν ακυρώνει τη λύση.

Αν δεν την καταλάβει απευθύνεται  στον συντονιστή των βαθμολογητών ή συνεργάζεται με άλλους συναδέλφους.

Στο λέω εκ  πείρας.  Βαθμολογώ πάνω από  5 χρόνια.

Ανδρέας

Dem

εσυ μπορει να το κανεις επειδη εισαι υπευθυνος και ξερεις ποσο σημαντικο ειναι αυτο για το παιδι.αλλα καποιος αλλος δεν θα τραβηξει χ???εχει και τοσα γραπτα να διορθωσει..μην χανει και χρονο...

kostafe2

Παράθεση από: Dem στις 07 Μαΐου 2007, 02:44:55 ΜΜ
εσυ μπορει να το κανεις επειδη εισαι υπευθυνος και ξερεις ποσο σημαντικο ειναι αυτο για το παιδι.αλλα καποιος αλλος δεν θα τραβηξει χ???εχει και τοσα γραπτα να διορθωσει..μην χανει και χρονο...

φιλε dem αυτοι που βαθμολογουν είναι υπευθυνοι γιαυτο που κανουν.κανενας δεν τραβάει χ ετσι απλα.γραπτα διορθωνουμε δεν παιζουμε προπο.

Dem

ενταξει...ας συμφωνησω οτι ολοι ειναι υπευθυνοι...αλλα ολα αυτα που ακουω για καθηγητες του δημοσιου και για αυτα που λενε μεσα στη ταξη με προδιαθετουν να παρουσιασω ενα γραπτο γεματο επεξηγησεις για τις εντολες που θα γραφω(εδω βρισκω το αθροισμα των γραμμων του
πινακα Α)αλλα και αυτο ειναι ριψοκινδυνο γιατι ακουσα οτι μια καθηγητρια σε ενα γνωστο μου σε ενα διαγωνισμα εκοψε μοναδες επειδη χρησιμοποιησε το συμβολο του θαυμαστικου(που λεει ξεκαθαρα στο βιβλιο οτι χρησιμοποιειται για σχολια του προγραμματιστη) ή το συμβολο &....!!!!
ελεος......αυτοι θα μας διορθωσουν τα γραπτα?? :o ;D

Peandbal

Φίλε Dem, απ' ότι αντιλαμβάνομαι δεν πείθεσαι από την απάντηση του andreas_p και του kostafe2. ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ και εγώ οι βαθμολογητές είναι υπεύθυνοι και κάνουν συνηδειτά την δουλειά τους. Δες τα στατιστικά του Υπουργείου παιδείας για τις αναβαθμολογήσεις, κυμαίνονται γύρω στο 3%.

Dem

θα το παιξω δυσκολος...το παιδι αξιζει για 95 και ο ενας βαθμολογει 85 και ο αλλος 80.το γραπτο δεν παει για αναβαθμολογηση....
ενταξει πλακα κανω αλλα δεν ξερω..μακαρι να εχετε δικιο και να μην πεσω στην περιπτωση....
αν και δεν ειμαι σιγουρος για την εγκυροτητα των στατιστικων του υπουργειου...