Επιστήμη Υπολογιστών Β ΓΕΛ (yes) - ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Ξεκίνησε από P.Tsiotakis, 14 Σεπ 2014, 07:15:45 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

P.Tsiotakis

Επειδή το στέκι πρέπει να γυρίσει στις ρίζες του, το σημείο συνεύρεσης, επικοινωνίας και συνεργασίας των εκπαιδευτικών του γνωστικού αντικειμένου της πληροφορικής, ξεκινώ αυτό το νέο θέμαπου είναι σημαντικό και συνάμα χρηστικό για όλους.

Σχετικά με το νέο μάθημα/βιβλίο της B ΓΕΛ, όλοι θα το σχεδιάσουμε από την αρχή. Συνεπώς, έχει μεγάλη αξία και σημασία να ανταλλάξουμε υλικό, απόψεις κ.λπ.

Tο μάθημα συμμετέχει στην τράπεζα θεμάτων, είναι ιδιαίτερα σημαντικό και είναι ο προπομπός της επόμενης τάξης.

ΠΣ: συνημμένο αρχείο

Σχολικό βιβλίο:   αναμένεται αύριο

Π.Τ.


ΥΓ: Θα μπορούμε να κρίνουμε το σχολικό βιβλίο, με σεβασμό στη δουλειά των συναδέλφων μας και γνωρίζοντας ότι έπρεπε να καλύψουν όλο το πρόγραμμα σπουδών σε 2 μήνες.

P.Tsiotakis

Σχόλιο: Ένας εκπαιδευτικός διδάσκει το Πρόγραμμα Σπουδών και (προσπαθεί να) εκπληρώνει τους στόχους του. Το σχολικό βιβλίο δεν είναι παρά ένα (σημαντικό) εργαλείο που μπορεί να αξιοποιήσει μαζί με όποιο άλλο χρήσιμο υλικό κρίνει...

Παντελης Τσιράκης

Το μάθημα αυτό περιέχει ένα μεγάλο κομμάτι απο το αεππ .αρα θα είναι απαραίτητο για το μάθημα της γ Λυκείου .αν τελικα με το καλο η πληροφορική είναι εξεταζομενη στη γ τα παιδιά θα πρέπει να το Αγαπησουν ωστε να το επιλέξουν και του χρόνου.και ένα μεγάλο μειον είναι ότι κανένα φροντιστήριο στην Ελλάδα δεν έχει τμήμα γι αυτό το μάθημα.αρα οτι μάθουν θα είναι απο την μια ώρα την βδομάδα στο σχολειο.

petrosp13

Από το πρόγραμμα σπουδών του, αναμένουμε λογικά να έχουμε περισσότερη θεωρία στο εξεταζόμενο μάθημα της Β και της Γ, δηλαδή τα θέματα Α και Β θα είναι πραγματικά θεωρητικά
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

P.Tsiotakis

Στο θέμα αυτό θα συζητήσουμε για το τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος της Β λυκείου, σκέψεις, προβληματισμούς, τεχνικές και πιθανώς θα ανταλλάξουμε υλικό

Katsadouros_Dhm

Το πρόγραμμα σπουδών δίνει την αίσθηση ότι η ύλη είναι πολύ μεγάλη για ένα μονόωρο μάθημα.
Νομίζω ότι θα υπάρχουν προβλήματα εμπέδωσης της ύλης. Θέλει πολύ προσοχή η διαχείριση του χρόνου για να μη βρεθούμε τέλος χρονιάς και είμαστε πίσω στην ύλη.
Θα πρέπει να εξορθολογιστεί η ύλη ή το μάθημα να γίνει δίωρο (έστω και τώρα).

Από πλευράς προσέγγισης των θεμάτων, θα πρέπει να δούμε και το νέο βιβλίο αφού αυτό θα έχουν σα βασική αναφορά οι μαθητές, αλλά φαίνεται ότι στα δύο πρώτα κεφάλαια η ΑΕΠΠ θα είναι χρήσιμος οδηγός για τη διδασκαλία τους.

andreas_p

Καλή χρονιά !
Στην πρώτη για φέτος επαφή με τους ΣΣ το #1 θέμα πρέπει να είναι είτε το 2ωρο στη Β είτε το συμμάζεμα της ύλης. Στόχος του συγκεκριμένου μαθήματος είναι η πρώτη θετική εικόνα !!! Το παιδί να συμπαθήσει έως αγαπήσει το συγκεκριμένο μάθημα, το οποίο τού είναι άγνωστο ...

Α

veni

Έχω την πεποίθηση πως όλα τα μονόωρα μαθήματα σε όλη τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα έπρεπε να καταργηθούν διότι πολύ απλά δεν υπάρχουν στην πράξη (είναι για να λέμε ότι τα έχουμε και τα διδάσκουμε).

Στο πλαίσιο ενός μονόωρου μαθήματος σε Λύκειο ή σε Γυμνάσιο μετα βίας θα καταφέρεις να μάθεις τα ονόματα των μαθητών  στις 22 περίπου φορές που θα μπεις στην τάξη. Αν συνυπολογίσεις διαγωνίσματα κλπ ελάχιστος χρόνος μένει για ουσιαστική δουλειά. Είχα την τύχη να υπηρετώ σε πιλοτικό γυμνάσιο (που σιγά σιγά μετατρέπεται σε κανονικό) και η διαφορά του δίωρου μαθήματος της Πληροφορικής και της σχέσης που μπορείς να αναπτύξεις με τα παιδιά σε σύγκριση με το μονόωρο μάθημα είναι παραπάνω από σημαντική.
Επιπλέον στο πλαίσιο του εργαστηριακού μαθήματος επιλογής των Πολυμέσων της Γ Λυκείου (δίωρο και αυτό) μπορούσες να εργαστείς με τα παιδιά πάνω σε μεγαλύτερα έργα και να τα αποφορτίσεις από το συνεχές τρέξιμο για τις πανελλήνιες. Το πιο εντυπωσιακό στατιστικό ήταν ότι οι μαθητές της θεωρητικής ήταν καλύτεροι μαθητές από εκείνους της τεχνολογικής.

Τον αντίλογο τον καταλαβαίνω. Όμως ως μάχιμος εκπαιδευτικός προτάσσω τα παραπάνω.
Εξυπακούεται ότι θα προσπαθήσουμε για το καλύτερο αποτέλεσμα  ::)

Παναγιώτη sorry για το off-topic αλλά εάν οι πολιτικοί -άντηδες και οι λοιπές συντεχνίες κινηθούν στο ίδιο πνεύμα, αντίστοιχες ώρες θα μας δώσουν( ; ) στη Γ Λυκείου.
Βενιέρης Γεώργιος
Καθηγητής Πληροφορικής
Πιλοτικό (R.I.P.)  Γυμνάσιο

P.Tsiotakis

Προσωπικά θεωρώ οτι το μάθημα θα αποκτήσει τη δυναμική να γίνει 2ωρο τελικά, αλλά αφού τρέξει ως μονόωρο και φανεί αυτή η αδυναμία και αφού δούνε και τα Logistics του προσωπικού.
Άρα ας κινηθούμε όπως έκαναν έξυπνα και εύστοχα οι δημιουργοί του ΠΣ:

θα σχεδιάσουμε 27 διδακτικές ενότητες με ελάχιστο περιεχόμενο που μπορεί να επεκταθεί. Τι λέτε;

Σπύρος Δουκάκης

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=5890.msg67171#msg67171

Πρόταση διδασκαλίας για την 1η Ενότητα: Βασικές Έννοιες, Κεφάλαιο 1.1 Επιστήμη των Υπολογιστών για το μάθημα Εισαγωγή στις Αρχές Επιστήμης Η/Υ (ΑΕΠΥ) με τη χρήση εννοιολογικού χάρτη.



P.Tsiotakis

that's what i'm talking about. community's origins.

προτεινόμενη εργασία για το σπίτι: εμπλουτισμός του χάρτη απο τους μαθητές με τουλάχιστον 2 έννοιες ακόμη

Νίκος Αδαμόπουλος

Χαίρομαι για το δυναμικό comeback...
Τι είναι αυτό το (yes) ...;

P.Tsiotakis

Παράθεση από: Νίκος Αδαμόπουλος στις 15 Σεπ 2014, 12:28:57 ΠΜ
Χαίρομαι για το δυναμικό comeback...
Τι είναι αυτό το (yes) ...;

Το comeback μονο η κοινότητα -αν υπάρχει- μπορει νηφάλια να το κανει. Το yes είναι σύμπτυξη του yeeeeeeeeesssssssss, at last CS is here

Αν πρέπει να πάρουμε κάποιο μήνυμα απο τους τελευταίους 12 μήνες είναι: αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας έργου και του διδακτικού μας αντικειμένου παντού.

Μπορούμε να παράξουμε ένα μίνιμουμ κοινόχρηστου υλικού για την κοινότητα και τους μαθητές μας.

fof

Γιατί έχω την εντύπωση πως το πρόγραμμα σπουδών γι αυτό το μονόωρο μάθημα είναι τεράστιο;

O Σχεδιασμός , η οργάνωση και η βοήθεια προς τους μαθητές μας είναι το ζητούμενο και χαίρομαι πολύ για την πρωτοβουλια αυτή!

Καλή αρχή σε όλους ! 


Gnirut

Παράθεση από: fof στις 15 Σεπ 2014, 11:27:34 ΠΜ
Γιατί έχω την εντύπωση πως το πρόγραμμα σπουδών γι αυτό το μονόωρο μάθημα είναι τεράστιο;

Δεν έχεις την εντύπωση, έτσι είναι...
Αλήθεια θα έχει τράπεζα θεμάτων στο τέλος; (Για να ξέρουμε τι χάπια να αγοράσουμε).

Εν πάση περιπτώσει η παρούσα πρωτοβουλια είναι καλή και θα βοηθήσει στην οριοθέτηση του μαθήματος και από τους ιθύνοντες.

Καλή αρχή!