Ασφάλεια και κοινωνική δικτύωση στο Internet.

Ξεκίνησε από toufeki, 10 Φεβ 2010, 03:54:26 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

poursali

Παράθεση από: toufeki στις 11 Φεβ 2010, 04:09:59 ΜΜ
Άλλο όμως Κώστα να το "ξέρεις" ως έφηβος και άλλο να το ξέρεις μέσα από μια καλά οργανωμένη εκπαιδευτική διαδικασία.
Έτσι δεν είναι;

σιγουρα δεν λεω οτι δεν εχουμε ευθυνη, ακομα και αν δεν το προβλεπει καμια εγκυκλιος δεν απαλασσομαστε των ευθυνων μας. αλλα υπαρχει και αυτο το ρημαδι το εμφυτο ενστικτο που σου λεει ποτε ακριβως περνας τα ορια.
βεβαια συνεχιζω να πιστευω οτι η αλλαγη σχολικου περιβαλλοντος ηταν υπερβολικη
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

toufeki

Και γω συμφωνώ ότι ΠΡΕΠΕΙ να τιμωρηθεί ο μαθητής για να καταλάβει ότι κάθε λάθος πράξη θα πρέπει να τιμωρείται. Ακριβώς επειδή σε κάποιο βαθμό είχε την γνώση του τι έκανε.
Η τιμωρία όμως θα πρέπει να δίνεται με  παιδαγωγικά κριτήρια και όχι προσωπικά-εκδικητικά.
Δηλαδή να στηρίζεται στο δίπολο: Παιδαγωγική - διδακτική προσφορά <-> απαίτηση.

poursali

τι λες αραγε οι συναδελφοι που συμφωνησαν στην απομακρυνση να σκεφτονται τωρα?
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

toufeki

...την περικοπή των επιδομάτων!
Δυστυχώς.

tom

Παράθεση από: toufeki στις 11 Φεβ 2010, 03:06:07 ΜΜ
Λοιπόν, τέτοιες αποφάσεις με εξοργίζουν.
Γιατί ρε φίλε επιβάλεις την  μέγιστη ποινή στο παιδί;
Του έχεις μάθει στο σχολείο "τρόπους" ορθής χρήσης της κοινωνικής δικτύωσης;
Του έχεις μάθει ότι "παίζει" με επικίνδυνα "παιχνίδια";
Έχεις υπάρξει εσύ "Εκπαιδευτικό σύστημα"  εντάξει στις υποχρεώσεις σου;
Έχεις διδάξει στα παιδιά πως να προφυλάσσονται στο Ιντερνετ;
Έχεις προβλέψει στα μαθήματα της πληροφορικής να διδάσκονται αυτά τα θέματα;(σε ποιο ΔΕΠΠΣ γίνεται αυτό και δεν το γνωρίζω;)

Έχεις δίκιο, αλλά είσαι και λίγο υπερβολικός. Γενικότερα θέματα προσωπικών δεδομένων, ηθικής και νομικών συνεπειών σχετικά με την κοινωνική δικτύωση και χρήση των ΤΠΕ, θα πρέπει να ενταχθούν τόσο στο μάθημα πληροφορικής γυμνασίου, όσο και στα μαθήματα κοινωνιολογίας, έκθεσης κλπ.

Βέβαια, για να κάνω το δικηγόρο του διαβόλου κάποια πραγματάκια υπάρχουν και στα ΑΠΣ.

π.χ. ΑΠΣ Α' Γυμνασίου:

"Να γνωρίζουν κανόνες επικοινωνιακής συμπεριφοράς στο διαδίκτυο."

Σχολικό βιβλίο, ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 - Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΜΑΣ ΖΩΗ

π.χ. ΑΠΣ Γ' Γυμνασίου:

"Να αντιλαμβάνονται τις επιδράσεις των ΤΠΕ στους διάφορους κοινωνικούς τομείς..."

Σχολικό βιβλίο, ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 - Ο υπολογιστής στην κοινωνία και των πολιτισμό.

Είναι όμως από τα κεφάλαια που και εμείς, κάποιες φορές, δε δίνουμε την έμφαση που τους αρμόζει με βάση τη σημερινή καθημερινότητα.

Εμείς τις προάλλες στο σχολείο είχαμε πειθαρχικό με μαθητές που ανέβασαν video στο Youtube, στο οποίο ενημέρωναν και εξηγούσαν πως ο τάδε συμμαθητής τους είναι.... Το άσχημο είναι ότι οι υπόλοιποι μετά σε πηγαδάκια έλεγαν... "Λες να είναι αλήθεια;", "Τώρα που το σκέφτομαι, τότε...". Στο παιδί έχει μπει ήδη ταμπέλα.

Δύσκολη περίοδος η εφηβεία. Ευτυχώς εγώ φέτος έχω μόνο Γ' Λυκείου και Δημοτικό  ;D
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

toufeki

Δηλαδή συνάδελφε έχεις πιάσει τα 2 άκρα στην καμπύλη Gauss. <2.5%  >:D
Και η ύλη στην οποία αναφέρεσαι είναι ακριβώς τα 2 ακραία σημεία της καμπύλης. ~0%.

Το μεγάλο όμως "πανηγύρι" ξεκινά πλησιάζοντας προς το κέντρο.

poursali

Παράθεση από: toufeki στις 11 Φεβ 2010, 06:28:09 ΜΜ
...την περικοπή των επιδομάτων!
Δυστυχώς.

ελα Παναγιωτη, μην γινεσαι υπερβολικος... δεν νομιζω να μην τους επηρεαζει ο ντορος που γινεται και να μην βλεπουν με αλλο ματι (ισως) το ολο φαινομενο.
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

toufeki

Σήμερα την λέξη υπερβολικός την άκουσα τουλάχιστον 2 φορές.
Αν προσθέσω και μερικές ακόμα παλαιότερα, ...Χμ τελικά πρέπει να πάω να με κοιτάξουν.  >:D

Όλοι είμαστε άνθρωποι Κώστα και σίγουρα επηρεαζόμαστε.
Ένας λειτουργός όμως δεν θα πρέπει να αφήνει έρμαιο τον εαυτό του σε κάθε λογής επηρεασμό.
Όταν σκεφτείς ότι η δική σου απόφαση επηρεάζει την μελλοντική στάση-συμπεριφορά ενός εφήβου θα πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός.
Μην ξεχνάμε ότι εκπαιδεύουμε και όταν τιμωρούμε.   

poursali

Παράθεση από: toufeki στις 11 Φεβ 2010, 07:40:14 ΜΜ
Σήμερα την λέξη υπερβολικός την άκουσα τουλάχιστον 2 φορές.
Αν προσθέσω και μερικές ακόμα παλαιότερα, ...Χμ τελικά πρέπει να πάω να με κοιτάξουν.  >:D

παλι υπερβαλεις! (3 φορες) μια χαρα σε βρισκω δεν χρειαζεται να σε δει κανενας.. απλα βραζει λιγο το αιμα σου, πραγμα οχι απαραιτητα κακο

Παράθεση από: toufeki στις 11 Φεβ 2010, 07:40:14 ΜΜ
Όλοι είμαστε άνθρωποι Κώστα και σίγουρα επηρεαζόμαστε.
Ένας λειτουργός όμως δεν θα πρέπει να αφήνει έρμαιο τον εαυτό του σε κάθε λογής επηρεασμό.
Όταν σκεφτείς ότι η δική σου απόφαση επηρεάζει την μελλοντική στάση-συμπεριφορά ενός εφήβου θα πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός.
Μην ξεχνάμε ότι εκπαιδεύουμε και όταν τιμωρούμε.   

ακομα και με το ντυσιμο εκπαιδευουμε.. ακομα και οταν χασμουριομαστε.. σε ολα.. τα παιδια ειναι πολυ αυστηροι κριτες και τετοιες αποφασεις των εκπαιδευτικων κρυβουν και πανικο καμια φορα
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

dim

Παράθεση από: poursali στις 11 Φεβ 2010, 07:54:43 ΜΜ
ακομα και με το ντυσιμο εκπαιδευουμε.. ακομα και οταν χασμουριομαστε.. σε ολα.. τα παιδια ειναι πολυ αυστηροι κριτες και τετοιες αποφασεις των εκπαιδευτικων κρυβουν και πανικο καμια φορα
Ωχχχχ!!! Εγώ καπνίζω... και δεν λέει να κοπεί......

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Δε γνωρίζω αν είχε προηγηθεί κάποια προεργασία από το συνάδελφο πληροφορικής στο εν λόγω σχολείο, ούτε μπορούμε να κρίνουμε ως ακραία την απόφαση του συλλόγου, για τον απλούστατο λόγο ότι δε γνωρίζουμε το ιστορικό της συγκεκριμένης μαθήτριας. Δεν είναι λίγα τα δυσπροσάρμοστα παιδιά στα σχολεία, ούτε εκείνα που ρέπουν προς την αταξία. Ζούμε δε εν μέσω περίεργων καταστάσεων, κατά τις οποίες τα παιδιά εκπαιδεύονται ως μικροί αυτοκράτορες: έχουν μόνο δικαιώματα, τα οποία κατοχυρώνουν μαχόμενα, αλλά ούτε λόγος για υποχρεώσεις. Και σε αυτή την κατάσταση έχουν συμβάλλει τα μέγιστα επί σειρά ετών γονείς και παππούδες-γιαγιάδες, που νομίζουν ότι έτσι τους αγαπούν τα παιδιά (ενώ στην πραγματικότητα χαϊδεύουν τον ατομικό τους εγωισμό - σκεφθείτε συνάδελφοι αυτό που μόλις ανέφερα για τον εγωισμό των γονέων...).

Επομένως η ρίζα του κακού βρίσκεται στο άμεσο γενεαλογικό δένδρο, και όχι στο κλαδί που είναι το παιδί. Ας μην ξεχνάμε ότι οι οικογένειες των μαθητών μας είναι λίγο ως πολύ σαν τις δικές μας οικογένειες, καθώς μοιραζόμαστε το ίδιο κομμάτι κοινωνίας. Ακόμη κι αν κόψεις το κλαδί, αν δε μπολιάσεις το δέντρο, δεν έκανες τίποτε.

Αρνούμαι να πιστέψω ότι ένα παιδί - ακόμη και στην εφηβεία - έχει πλήρη αίσθηση ή πλήρη απουσία μέτρου. Μπορεί να βρίσκεται "στην κοσμάρα του", αλλά βαθιά μέσα του ξέρει πότε πρέπει να σταματήσει. Απλά, έχει συνείδηση (είναι στις προδιαγραφές του ως ανθρώπου), η οποία ακόμη δεν έχει πωρωθεί πλήρως. Και αυτό φαίνεται από το αίσθημα ενοχής που νοιώθει εκ των υστέρων, από την διάθεσή του να επιδειχθεί για τις πράξεις του ή από την προσπάθειά του να καταλάβει αν κατέχει ακόμη τη θέση που είχε πριν την πράξη του. Αυτά είναι βιώματα, δεν μπορούν να περιγραφούν γραπτώς με ευκολία.

Εν ολίγοις, το βασικό μερίδιο ευθύνης βρίσκεται στην οικογένεια και στα ίδια τα παιδιά, που χτίζουν το χαρακτήρα τους. Στην πραγματικότητα το παιδί έχει θετικές και αρνητικές παραστάσεις και επιλέγει τη δική του στάση ζωής.

Η δική μας ευθύνη είναι σαφώς περιορισμένη σε σχέση με την οικογένεια. Περισσότερο εστιάζω στην προσωπικότητα του καθηγητή. Αν ο καθηγητής είναι ένα πηγάδι, από όπου το παιδί μπορεί να αντλήσει άφθονο θετικό παράδειγμα ανά πάσα στιγμή, τότε οι κανόνες έρχονται μόνοι τους...

Ο Παναγιώτης έβαλε τον τίτλο "Ασφάλεια και κοινωνική δικτύωση στο Internet". Εγώ θα βγάλω το ιντερνετ και θα βάλω "Ασφάλεια και κοινωνική δικτύωση στην ψυχή του μαθητή και στο σχολείο". Κοινωνική δικτύωση σε ένα σχολείο υπάρχει πρώτα ανάμεσα σε ανθρώπους και μετά στο facebook... Και θα πρέπει να κάνουμε την υπέρβαση: δηλ. να μη μας αφορά ΜΟΝΟ η ασφάλεια των μαθητών εντός της αυλής, να έχουμε κλειδωμένα λουκέτα και επιτήρηση, αλλά και ασφάλεια των "εισερχομένων" εντός της ψυχής του παιδιού. Ή διαφορετικά: να μας ενδιαφέρει τί παιδιά θα προσφέρουμε στην κοινωνία του αύριο.

Το κακό με τους ανθρώπους είναι ότι, όταν επενδύσεις σε αυτούς, η επένδυση αυτή είναι αβέβαιη και τα αποτελέσματά της φαίνονται μετά από χρόνια... Γι' αυτό και οι πολιτικοί μας είναι στην πλειοψηφία τους αποτυχημένοι, ενώ παράλληλα τρίζουν μανιωδώς τα κοκκαλάκια των προγόνων μας, που αγωνίστηκαν για τη δημοκρατία, που εμείς στρεβλώσαμε!

ΥΓ: συγνώμη για τα πολλά μου λόγια. Ουκ εν το πολλώ το ευ... αλλά φιλοξενώ τα πεθερικά μου στο σπίτι εδώ και δύο μέρες και τα είπα όλα μαζεμένα  ;D ;D ;D
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

tom

Παράθεση από: toufeki στις 11 Φεβ 2010, 03:06:07 ΜΜ
Έρχεται τώρα και η υπουργός και μας λέει ότι τα παιδιά ξέρουν "πληροφορική".
Ιδού κυρία μου τα αποτελέσματα. Να τι γνωρίζουν οι μαθητές.
Εύγε κυρία μου, γιατί είδατε τα πράγματα στην εκπαίδευση των νέων στις νέες τεχνολογίες όπως ακριβώς είναι.
Μάλλον κάτι άκουσε η υπουργός... >:D

http://www.esos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=6868:-lr-&catid=346:2009-12-02-06-54-27&Itemid=1079
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

thtsag

Στα πλαίσια δημιουργίας ενός σχολικού περιοδικού επιλέξαμε σαν κύριο θέμα τεύχους τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης.
Είμαστε στη στατιστική ανάλυση του ερωτηματολογίου που δόθηκε στους μαθητές και πραγματικά έχω φριάξει με τα αποτελέσματα!
Μέσα στην επόμενη βδομάδα θα αναρτήσω ένα αντίγραφο για όσους συναδέλφους επιθυμούν να το διαβάσουν.

poursali

Παράθεση από: thtsag στις 12 Φεβ 2010, 04:22:55 ΜΜ
Στα πλαίσια δημιουργίας ενός σχολικού περιοδικού επιλέξαμε σαν κύριο θέμα τεύχους τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης.
Είμαστε στη στατιστική ανάλυση του ερωτηματολογίου που δόθηκε στους μαθητές και πραγματικά έχω φριάξει με τα αποτελέσματα!
Μέσα στην επόμενη βδομάδα θα αναρτήσω ένα αντίγραφο για όσους συναδέλφους επιθυμούν να το διαβάσουν.


αν θελεις δωσε μιας πρωτη γευση με μερικες εντυπωσεις
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

poursali

μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ