ΑΝΑΘΕΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ (Β ΑΝΑΘΕΣΗ)

Ξεκίνησε από tyllman, 25 Ιουν 2015, 01:14:55 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

dski

Η νέα εγκύκλιος εδώ:

http://www.minedu.gov.gr/ypapegan/ypour-apof/34542-11-05-18-oi-anatheseis-ton-mathimaton-gymnasiou-kai-genikoy-lykeiou-5

Δίνεται Β' Ανάθεση τα μαθηματικά στους ΠΕ86 με πτυχίο πληροφορικής ή μαθηματικών.

ilias_s

Παράθεση από: Eri στις 11 Μαΐου 2018, 03:35:54 ΜΜ
Βγήκε διορθωτική εγκύκλιος!
ΠΕ 86 2η ανάθεση τα μαθηματικά κ όχι 3η!

Με απλά λόγια, "τη βολέψαμε και για του χρόνου". Έτσι όπως είναι οι αναθέσεις τώρα παίζει μέχρι και 'γω να κάνω μαθηματικά στο γυμνάσιο που συμπληρώνω.

Μόνο που η αναβάθμιση των μονόωρων μαθημάτων μας πάλι θα "ξεχαστεί" γιατί και το υπουργείο δε θα το βολεύει να κάνει αλλαγή αλλά και εμείς θα βολευτούμε με τα μαθηματικά..!

gbougioukas

Υπενθυμίζω ότι μαθηματικά αντικείμενα, όπως


  • Θεωρία Υπολογισιμότητας
  • Θεωρία Πολυπλοκότητας (η θεωρία που γέννησε το περίφημο πρόβλημα P versus NP)
  • Θεωρία Αυτομάτων και Τυπικών Γλωσσών
  • Θεωρία των Γράφων
  • Άλγεβρα Boole
  • Προτασιακός Λογισμός
  • Πρωτοβάθμιος Λογισμός

διδάσκονται σχεδόν κατά αποκλειστικότητα όσον αφορά το υποχρεωτικό κομμμάτι των πσ της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στα τμήματα Πληροφορικής. Συνεπάγεται η επιστήμη των Μαθηματικών δεν διδάσκεται μόνο στα τμήματα Μαθηματικών, είναι και δική μας υπόθεση. Επίσης, αδυνατώ να καταλάβω πως τα "θεμέλια"  μιας επιστήμης (Θεωρία Υπολογισμού εν προκειμένω) μπορεί να εκλαμβάνονται ως "ξένη ειδικότητα"...

Η εξέλιξη δεν μπορεί να εμποδιστεί, μπορεί να καθυστερείται λίγο αλλά μέχρι εκεί. Αύριο μεθαύριο θα μπει η Μαθηματική Λογική και η Θεωρία των Γράφων στα σχολεία, για παράδειγμα. Είμαστε τα μόνα τμήματα που διδασκόμαστε στα υποχρεωτικά μαθήματα αυτά τα αντικείμενα χρόνια και χρόνια τώρα. Θα παραιτηθούμε από την διδασκαλία αυτών των αντικειμένων;

Μα θα πει κάποιος "τώρα μιλάμε για Γεωμετρία και ...δεν έχουμε διδαχτεί Γεωμετρία". Ναι, ούτε Python έχουν διδαχτεί οι περισσότεροι από μας πλην των πολύ νέων. Μήπως δεν μπορούμε να διδάξουμε python;;





Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

ilias_s

#33
Μιλάμε για μαθηματικά ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ!!! Έχεις δει ποια είναι η ύλη τους?

Την ίδια την ύλη της Α' γυμνασίου τη διδάσκουν οι δάσκαλοι στο δημοτικό που έχουν μπει στο παιδαγωγικό από Θεωρητική και στη σχολή τους έκαναν μόνο Στατιστική (και αυτή μάλλον σε επίπεδο λυκείου περίπου).

Επίσης, να μην ξεχνάμε πως η Β' ανάθεση γενικά είναι λύση ανάγκης. Για να πάρει κάποιος ΠΕ86 ή ΠΕ04.01 τα μαθηματικά σημαίνει πως στο συγκεκριμένο σχολείο δεν υπάρχει διαθέσιμος ΠΕ03 για να αναλάβει το μάθημα. Το ίδιο συνέβαινε και παλιότερα με τους ΠΕ04. Το ίδιο έκαναν και οι ΠΕ03 στους ΠΕ04.05(Γεωλόγοι). Τότε κανείς δε γκρίνιαζε γιατί αυτοί οι κλάδοι συμπλήρωναν εύκολα ωράριο και δεν έβλεπες συχνά να παίρνουν πάνω από ένα 4ωρο μαθηματικών. Επί της ουσίας τώρα δε νομίζω πως κανένας (λογικός) αμφισβητεί την ικανότητα ενός πληροφορικού να διδάξει απλές έννοιες των μαθηματικών στα παιδιά.

Με εμάς λυσσάνε μερικοί γιατί έχουμε τέτοιο πλεόνασμα ωρών ως κλάδος που, συγκριτικά με τους ΠΕ04, θα "σβήσουμε" περισσότερα κενά από τον "χάρτη", πράγμα που ζημιώνει τους αναπληρωτές ΠΕ03 κατά κύριο λόγο. Αλλά για το πλεόνασμα αυτό δε φταίμε εμείς αλλά ορισμένοι άλλοι κλάδοι και οι συντεχνίες τους που είχαν την κακή συνήθεια να μπαινοβγαίνουν στο υπουργείο και να "ροκανίζουν" τις ώρες των υπολοίπων σε κάθε ευκαιρία.

Ουσιαστικά τώρα έπαθαν και οι ΠΕ03 ό,τι έπαθαν οι ΠΕ02 με τους ξενόγλωσσους και την ιστορία...

gbougioukas

Εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω γιατί η Β' ανάθεση των Μαθηματικών, η οποία είναι επιστημονική συνέπεια για την περίπτωση μας, έρχεται σε αντίφαση με την βελτίωση της Α' ανάθεσής μας της Πληροφορικής. Δηλαδή αν το μάθημα της Πληροφορικής είναι όπως το θέλουμε, γιατί να μην έχουμε και Β' ανάθεση τα Μαθηματικά; Δεν είναι λύση ανάγκης, είναι ένα μεγάλο κομμάτι των προγραμμάτων σπουδών μας.

υγ
Αν ρίξει κανείς μια ματιά στις ανακοινώσεις των άλλων κλάδων σχετικά με τις αναθέσεις, θα καταλάβει ότι αν διδάσκονταν τα μισά Μαθηματικά από όσα διδασκόμαστε εμείς θα είχαν διεκδικήσει Α' ανάθεση στα Μαθηματικά και στην Γ' Λυκείου.
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

ilias_s

Παράθεση από: gbougioukas στις 14 Μαΐου 2018, 02:11:59 ΜΜ
Εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω γιατί η Β' ανάθεση των Μαθηματικών, η οποία είναι επιστημονική συνέπεια για την περίπτωση μας, έρχεται σε αντίφαση με την βελτίωση της Α' ανάθεσής μας της Πληροφορικής. Δηλαδή αν το μάθημα της Πληροφορικής είναι όπως το θέλουμε, γιατί να μην έχουμε και Β' ανάθεση τα Μαθηματικά; Δεν είναι λύση ανάγκης, είναι ένα μεγάλο κομμάτι των προγραμμάτων σπουδών μας.

Γιατί είναι απλά θέμα "εξοικονόμησης ανθρώπινων πόρων"!!!

Κανείς δε θα σκιστεί να αναβαθμίσει την Πληροφορική στο ελληνικό σχολείο όσο υπάρχει η ανάγκη να καλύπτουμε κενά άλλων κλάδων. Αν το κάνει θα δημιουργήσει περισσότερα κενά και αυτό στην Ελλάδα της κρίσης δε θα συμβεί! Έτσι, κάνουν κάτι καλύτερο... μας δίνουν τα Μαθηματικά (εντελώς "τυχαία" το θυμήθηκαν τώρα!) ως Β' ανάθεση ώστε και τη δουλειά τους να κάνουν (να καλύψουν τα κενά των ΠΕ03) και να είμαστε και εμείς χαρούμενοι (και εφησυχασμένοι!) που δεν θα χρειάζεται να τρέχουμε σε 50 διαφορετικά σχολεία για να συμπληρώσουμε ωράριο!

Για να μην πω πως οδηγούν στον ακόμα μεγαλύτερο διχασμό του κλάδου (ο οποίος ήταν διαχασμένος ούτως ή άλλως...) και μας κάνουν να μη βλέπουμε ούτε μέχρι τη μύτη μας!

Παράθεση από: gbougioukas στις 14 Μαΐου 2018, 02:11:59 ΜΜ
υγ
Αν ρίξει κανείς μια ματιά στις ανακοινώσεις των άλλων κλάδων σχετικά με τις αναθέσεις, θα καταλάβει ότι αν διδάσκονταν τα μισά Μαθηματικά από όσα διδασκόμαστε εμείς θα είχαν διεκδικήσει Α' ανάθεση στα Μαθηματικά και στην Γ' Λυκείου.

Και εκεί ακριβώς είναι το γενικότερο πρόβλημα!

Στην Ελλάδα πριν την κρίση οι αναθέσεις δεν ακολουθούσαν καμία επιστημονική ή κοινωνική λογική... ακολουθούσαν συντεχνιακή λογική και αυτό είναι το λάθος. Μάλιστα ακόμα και σήμερα, όπου μπορούν ορισμένοι κλάδοι, πιέζουν για την προώθηση των συντεχνιακών τους συμφερόντων. Απλά το μόνο που άλλαξε είναι πως στένεψαν τα περιθώρια για $%!*@ τώρα που μειώθηκαν τα λεφτά!

Δεν είναι τυχαίο που η Πληροφορική στο Γυμνάσιο παρέμενε 1ωρο μάθημα όταν άλλοι κλάδοι διεκδικούσαν και έπαιρναν +1 ή +2 ώρες!

Καρκαμάνης Γεώργιος

Εμείς ως κλαδος τι αραγε διεκδικούμε;;
Πριν απο λίγα χρονια και για λιγες ημερες είχε ανακοινωθει ωρολόγιο πρόγραμμα γυμνάσιου με δυο ώρες διδασκαλίας πληροφορικής στο πρότυπο των πειραματικών. Ξέρετε γιατι σε λιγες μέρες το αναιρέσαν;

ilias_s

Αυτό ακριβώς!

Εμείς, σε ένα ανησυχητικά μεγάλο ποσοστό, αρκούμαστε στη Β' ανάθεση του Χ κραταιού μαθήματος, στο να κάνουμε χαμαλοδουλειές του δ/ντή για να είμαστε "απαραίτητοι" και να ελπίζουμε πως θα μας καλύψει και δε θα μας διαθέσουν σε 4-5 σχολεία για να συμπληρώνουμε ωράριο. Ίσως και κάποια απόσπαση σε κάποια διοικητική υπηρεσία για να είμαστε και στον τόπο μας!

Το να αναβαθμιστεί το δικό μας αντικείμενο, αυτό που σπουδάσαμε, και να γίνει το μάθημα αξιόλογο και όχι δεκανίκι (ποιότητα παρεχόμενης γνώσης, επάρκεια ωρών για την κάλυψη της ύλης κτλ) είναι ένα "όνειρο" που μέχρι και οι ίδιοι δεν το πιστεύουμε.

(δε μας χαλάει η δεύτερη ανάθεση αλλά γκρινιάζω γιατί βλέπω να την υπερασπιζόμαστε με μεγαλύτερο σθένος απ' ότι την πρώτη)

pgrontas

Όποιος ξέρει κάποια μέθοδο που να πληρεί το κριτήριο της αποτελεσματικότητας για την αναβάθμιση του αντικειμένου μας, ας την θέσει.

Όλοι θέλουμε να αναβαθμιστεί η πληροφορική και να διδάσκουμε την επιστήμη μας με πάθος και μεράκι.

Μέχρι τότε δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να είμαστε ο μόνος κλάδος χωρίς β ανάθεση και γκρινιάζουμε αν διδάσκουμε το αντικείμενο το οποίο βρίσκεται πιο κοντά στις σπουδές μας και στο οποίο και εμείς βρισκόμαστε πιο κοντά από όλους τους άλλους κλάδους (για να μην πω ότι το δικαιούμαστε ηθικά βλέποντας πόσοι μαθηματικοί είναι ακόμα ΠΕ86).
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

ilias_s

#39
Μία κουβέντα θα πω...

Την ώρα που η ελληνική κοινωνία κοιτάζει τις e-eggrafes με γουρλωμένα μάτια (γιατί άραγε;), οι έλληνες πληροφορικοί πασχίζουμε να την πείσουμε (γιατί άραγε;) πως μπορούμε να διδάξουμε και εμείς τα μαθηματικά γυμνασίου!!!

Μόνο εγώ βλέπω κάτι περίεργο σε αυτό;;;  :D

elvor

Η αύξηση των ωρών του μαθήματος της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο αν θα μπορούσε να γίνει θα είχε πολλαπλά οφέλη.

ilias_s

Παράθεση από: elvor στις 30 Μαΐου 2018, 08:49:54 ΜΜ
Η αύξηση των ωρών του μαθήματος της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο αν θα μπορούσε να γίνει θα είχε πολλαπλά οφέλη.

Ακριβώς! Και δε μιλάμε για οφέλη των πληροφορικών αλλά ολόκληρης της κοινωνίας.

Όταν άλλαξε προσανατολισμό το μάθημα του γυμνασίου, στον αρχικό σχεδιασμό ήταν η δίωρη διδασκαλία του. Αυτό δεν έγινε λόγω (υπογείων) πιέσεων που ασκήθηκαν στο υπουργείο, φυσικά από το δικό μας κλάδο! Εμείς αντί να διεκδικούμε να εφαρμοστεί αυτό που σχεδιάστηκε αρχικά, ψάχνουμε γιατί και πως δεν διδάσκουμε τα μαθηματικά ως Β' ανάθεση...

Όμως εδώ υπάρχουν και δικές μας ευθύνες... που να γυρνούσαμε να πούμε "θέλουμε 2 ώρςες την εβδομάδα να κάνουμε το χελωνόκοσμο"?. Έτσι έβρισκαν και οι άλλοι πάτημα κλάδοι και έλεγαν "Σιγά μην κάνουμε 2ωρο την "ώρα του παιδιού"! Μία ώρα και πολύ είναι!".

Δε λέω, καλή και δίκαιη η Β' ανάθεση των μαθηματικών αλλά για ό,τι έχει να κάνει με την μαθηματική παιδεία στην ελληνική εκπαίδευση ας τρέξουν οι μαθηματικοί. Εμείς ας λύσουμε πρώτα τα δικά μας.

Όσον αφορά τον τρόπο; Στην Ελλάδα ζούμε! Ξέρουμε πως έχουν τα πράγματα και τι πρέπει να πεις για να ακουστείς...

Circle

Τώρα, να δείτε, με το 3ωρο (αν θα γίνει) για πιστοποίηση τπε στη γ γυμνασίου, πόσο ακόμη πιο άχρηστοι με το 1ώρο θα φαινόμαστε.

Υπάρχουν σχολεία που τα θρησκευτικά διδάσκονται με δίωρο συνεχόμενο, με συνθετικές εργασίες  (ναι, με τις τελευταίες αλλαγές που έξυπνοι θεολόγοι αξιοποίησαν) και χρήση πτε στο μάξιμουμ!! Επιχείρημα: δεν δουλεύεται η συνθετική εργασία με σπασμένες τις δύο ώρες. Και το σχολείο το έκανε! Και πολύ καλά το έκανε.

Εμείς παλεύουμε με τη μία ώρα να οργανώσουμε το μάθημα, τους μαθητές και να παράγουμε έργο.


Καρκαμάνης Γεώργιος

Οι υπόλοιποι κλάδοι παλεύουν για να κερδίσουν κομμάτι από το ωρολόγιο πρόγραμμα ενώ εμείς αντιδρούσαμε όταν στο Γυμνάσιο ανακοινώθηκε 2 ώρες Πληροφορική και μάλιστα κάποιοι της πληροφορικής που κινούσαν τα "νήματα" το πολέμησαν αυτό και το αποτέλεσμα πιο ήταν: μέσα σε ένα μήνα το ωρολόγιο πρόγραμμα με 2 ώρες Πληροφορική να εξαφανιστεί....

ilias_s

Με τις παρούσες συνθήκες δεν ξέρω αν μπορούμε να ελπίζουμε σε αύξηση των ωρών του μαθήματος στο Γυμνάσιο. Στο ΓΕΛ υπάρχει η βούληση να γίνει αναδιάρθρωση των ωρών αλλά, επειδή παντού ακούω πως το εξεταστικό θα παραμείνει ως έχει, βλέπω τον κίνδυνο το μάθημα του Προγραμματισμού της Γ' τάξης να παραμένει στην κατεύθυνση της Οικονομίας παρόλο που η θέση του είναι στη Θετική..!