Java - Γ ΕΠΑΛ

Ξεκίνησε από telits, 29 Μαΐου 2018, 08:24:33 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

telits

Καλησπερα στην ομορφη παρεα σας.
Εχει ακουσει κανεις οτι θα μπει η java στην Γ Λυκειου ΕΠΑΛ για μαθητες στην κατευθυνση των δικτυων;
Τηλέμαχος Ελευθερίου
Καθηγητης Πληροφορικης στο Ρεθυμνο☘

seibei

Δεν το έχω ακούσει, αλλά πιστεύω γενικότερα οτι πρέπει να μπει περισσότερη πράξη και να βγεί θεωρία από την ειδικότητα.

Απο την αρχή της χρονιάς ξεκίνησα μια συζήτηση (ήθελα να είναι συζήτηση, αλλά δεν απάντησε κανείς!!!) για το πρόγραμμα σπουδών.
Δεν έχουμε προτάσεις; Συζητούνται κάπου αυτά;
Θεωρείτε οτι δεν πρέπει να γίνουν αλλαγές;
Θεωρείτε πως το Excel ανήκει στους οικονομολόγους και δεν μας αφορά;   
Όλες αυτές τις εκατοντάδες σελίδες κατεβατών που έχουν τα βιβλία μας, ποιος τις έχει διαβάσει;


Sofia Panagopoulou

έχει μπει στην Γ ΕΠΑΛ JAVA

telits

Σε ποιο μαθημα; Θα εξεταστούν Πανελλαδικά τα παιδια;
Τηλέμαχος Ελευθερίου
Καθηγητης Πληροφορικης στο Ρεθυμνο☘

dpa2006

Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

evry

  Το μάθημα αυτό διδάσκεται στις ειδικότητες πληροφορικής του ΕΠΑΛ αλλά δεν είναι πανελλαδικά εξεταζόμενο. Η λογική του είναι κυρίως εργαστηριακή και όχι θεωρητική.
Δεν γνωρίζω φυσικά αν το διδάσκουν αυτό όλοι οι καθηγητές ή κάνουν κάτι άλλο στη θέση του. Από τη στιγμή που δεν είναι πανελλαδικά εξεταζόμενο δεν υπάρχει κανένας έλεγχος δυστυχώς. Να θυμίσω ότι πριν 3 χρόνια κάποιοι έκαναν Pascal αντί Python στη Β με το έτσι θέλω.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

dpa2006

Παράθεση από: evry στις 20 Ιουν 2018, 08:28:42 ΜΜ
  Το μάθημα αυτό διδάσκεται στις ειδικότητες πληροφορικής του ΕΠΑΛ αλλά δεν είναι πανελλαδικά εξεταζόμενο. Η λογική του είναι κυρίως εργαστηριακή και όχι θεωρητική.
Δεν γνωρίζω φυσικά αν το διδάσκουν αυτό όλοι οι καθηγητές ή κάνουν κάτι άλλο στη θέση του. Από τη στιγμή που δεν είναι πανελλαδικά εξεταζόμενο δεν υπάρχει κανένας έλεγχος δυστυχώς. Να θυμίσω ότι πριν 3 χρόνια κάποιοι έκαναν Pascal αντί Python στη Β με το έτσι θέλω.

Ευχαριστώ για την πληροφορία!
Άρα όταν λέμε Java εννοούμε κάποιο καινούργιο μάθημα...
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

clitos

Το μάθημα είναι εργαστηριακό. Απο εμπειρία 2 χρόνων είναι μια χαρά και οι οδηγίες και το βιβλίο. Τουλάχιστον εμένα με βοήθησε και τους μαθητές το ίδιο. Το Β μέρος πάει ανάλογα απο το τμήμα και την διάθεση των μαθητών... την  μιά χρονιά μου πήγε καλά και την προηγούμενη μέτρια. (Υλοποίηση εφαρμογής.)(Καταθέτω προσωπική εμπειρία, όπότε ίσως έκανα λάθη και εγώ...)
Πάντως βοήθησε πάρα πολύ το ότι είναι εργαστηριακό 4Ω .
Εντωμεταξύ όταν κάναμε το ΚΕΦ11 (Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός) στην Python , με τις έννοιες που μάθαν απο το εργαστήριο Java όλα ήταν πιο εύκολα.

evry

Συνάδελφε clitos δεδομένου ότι έφαγα ένα ολόκληρο καλοκαίρι με τρελές ώρες γράψιμο για αυτό το βιβλίο (είχα αναλάβει το κομμάτι της Java), αφήνοντας πίσω άλλες σημαντικές υποχρεώσεις, χαίρομαι που υπάρχουν εκπαιδευτικοί που αξιοποιούν αυτή τη δουλειά και δεν πάει χαμένος τόσο κόπος.
Το βιβλίο γράφτηκε με τη μορφή δραστηριοτήτων ώστε να γίνεται στο εργαστήριο. Απλά ο καθηγητής που δεν ξέρει Java πρέπει να διαβάσει λίγο μόνος του, αυτό είναι το πρόβλημα ότι δεν δώσαμε την ανάλογη υποστήριξη.
Με στεναχωρεί που μαθαίνω ότι υπάρχουν ακόμα καθηγητές που αντί να προσπαθήσουν να κάνουν αυτό το βιβλίο συνεχίζουν να κάνουν αντικειμενοστρεφή προγραμματισμό σε Visual Basic!

Παράθεση από: clitos στις 20 Ιουν 2018, 08:41:47 ΜΜ
Το μάθημα είναι εργαστηριακό. Απο εμπειρία 2 χρόνων είναι μια χαρά και οι οδηγίες και το βιβλίο. Τουλάχιστον εμένα με βοήθησε και τους μαθητές το ίδιο. Το Β μέρος πάει ανάλογα απο το τμήμα και την διάθεση των μαθητών... την  μιά χρονιά μου πήγε καλά και την προηγούμενη μέτρια. (Υλοποίηση εφαρμογής.)(Καταθέτω προσωπική εμπειρία, όπότε ίσως έκανα λάθη και εγώ...)
Πάντως βοήθησε πάρα πολύ το ότι είναι εργαστηριακό 4Ω .
Εντωμεταξύ όταν κάναμε το ΚΕΦ11 (Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός) στην Python , με τις έννοιες που μάθαν απο το εργαστήριο Java όλα ήταν πιο εύκολα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

clitos

Παράθεση από: evry στις 20 Ιουν 2018, 09:13:04 ΜΜ
Συνάδελφε clitos δεδομένου ότι έφαγα ένα ολόκληρο καλοκαίρι με τρελές ώρες γράψιμο για αυτό το βιβλίο (είχα αναλάβει το κομμάτι της Java), αφήνοντας πίσω άλλες σημαντικές υποχρεώσεις, χαίρομαι που υπάρχουν εκπαιδευτικοί που αξιοποιούν αυτή τη δουλειά και δεν πάει χαμένος τόσο κόπος.
Το βιβλίο γράφτηκε με τη μορφή δραστηριοτήτων ώστε να γίνεται στο εργαστήριο. Απλά ο καθηγητής που δεν ξέρει Java πρέπει να διαβάσει λίγο μόνος του, αυτό είναι το πρόβλημα ότι δεν δώσαμε την ανάλογη υποστήριξη.
Με στεναχωρεί που μαθαίνω ότι υπάρχουν ακόμα καθηγητές που αντί να προσπαθήσουν να κάνουν αυτό το βιβλίο συνεχίζουν να κάνουν αντικειμενοστρεφή προγραμματισμό σε Visual Basic!

Δεν το χα στο νού μου όταν έγραφα το σχόλιο.Συγχαρητήρια τότε. Πάντως και οι συνάδελφοι που ξέρουν Java  το διάβασμα δεν το γλιτώνουν νομίζω. To greenfoot ας πούμε για να κάνουμε το Pong ( επέιδή μου το ζητήσε το τμήμα) μου έφαγε χρόνο αν και η java ήταν αντικείμενο επαγγελματικής ασχολίας μου για καιρό.

Αν όντως συμβαίνει πολύ αυτό με την v.basic είναι άλλο ένα βάσανο στην Πληροφορική εκπαίδευση.Η αντιμετώπιση και μόνο απο το όνομα της java είναι θετική απο τα παιδιά και αυτό απο μόνο του είναι ένα καλό εφαλτήριο για μια χρονιά. Εμένα τουλάχιστον έτσι λειτούργησε.Πάλι καλά που δεν έγινε Visual Fortran ,όπως μαθαιναμε κάποτε εμέις..

evry

Και εγώ πριν γράψουμε το βιβλίο δεν είχα ασχοληθεί ιδιαίτερα με το Greenfoot. Όμως επειδή το βιβλίο ήταν για μαθητές και όχι για φοιτητές και ειδικά για μαθητές ΕΠΑΛ, έπρεπε να μπει κάτι που θα τους βοηθούσε να ξεκινήσουν σε Java και το Greenfoot ήταν το πιο ενδεδειγμένο.
Η λογική των συγγραφέων ήταν ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές θα μπορούσαν τουλάχιστον να καλύψουν την ύλη με το Greenfoot. Αυτό θεωρώ είναι εφικτό. Από εκεί και πέρα αν κάποιος μπορεί να δείξει μερικά πράγματα στο Eclipse με τη βιβλιοθήκη της acm καλό θα ήταν για μαθητές που έχουν μια έφεση στον προγραμματισμό και μπορούν να ακολουθήσουν.
  Επίσης δεν θέλαμε να μπει η Java στο σχολείο pascaloειδώς γιατί είναι γλώσσα με άλλη φιλοσοφία. Αν πας να την κάνεις σαν μια άλλη ΓΛΩΣΣΑ θα αποτύχεις είναι βέβαιο. Καλό είναι να ακολουθείται η προσέγγιση objects first.
  Αυτό φυσικά μας δυσκολεύει διότι εμείς έχουμε μάθει προγραμματισμό με άλλη φιλοσοφία (οι περισσότεροι φαντάζομαι ξεκινήσαμε με πρώτη γλώσσα pascal ή C) και είναι δύσκολο να αλλάξεις τρόπο σκέψης, ειδικά στην διδασκαλία σου
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

dpa2006

Το βιβλίο είναι εξαιρετικό και αξίζουν συγχαρητήρια στην συγγραφική ομάδα!
Φίλος που δεν ασχολείται με εκπαίδευση (προγραμματιστής) εντυπωσιάστηκε
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science

asianis

Παιδιά καλημέρα σας. Ο γιος μου είναι 1 λυκείου και θέλει να ασχοληθεί με το προγραμματισμού. Είναι πολύ καλός και στα μαθηματικά. Πώς μπορεί να ξεκινήσει να διαβάζει για πολύ αρχάριο.
Ευχάριστο

evry

Θα επέλεγα κάποιο Online μάθημα και φυσικά θα τον άφηνα μόνο του χωρίς απολύτως καμία βοήθεια ή παρότρυνση να ασχοληθεί.
Μερικά τέτοια μαθήματα που είναι δωρεάν είναι τα παρακάτω:

https://www.edx.org/course/computing-in-python-i-fundamentals-and-procedural-programming

https://www.edx.org/course/cs50s-introduction-computer-science-harvardx-cs50x

https://www.edx.org/course/introduction-to-python-absolute-beginner
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

seibei

Παράθεση από: evry στις 20 Ιουν 2018, 08:28:42 ΜΜ
  Το μάθημα αυτό διδάσκεται στις ειδικότητες πληροφορικής του ΕΠΑΛ αλλά δεν είναι πανελλαδικά εξεταζόμενο. Η λογική του είναι κυρίως εργαστηριακή και όχι θεωρητική.
Κατά την ταπεινή μου γνώμη, όλα τα μαθήματα στο Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑΛ) θα έπρεπε να είναι προσανατολισμένα στο εργαστήριο, σε ασκήσεις και προτζεκ, υποστηριζόμενα από την ελάχιστη δυνατή θεωρία (πλην ίσως ενός πανελλαδικά εξεταζόμενου πχ Δίκτυα).