Α' φάση της πράξης «Ψηφιακή τάξη» (Η/Y για Α’ τάξη Γυμνασίου 2009-2010)

Ξεκίνησε από Wizard, 30 Ιουλ 2009, 03:19:51 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Παράθεση από: dim στις 13 Οκτ 2009, 07:45:58 ΜΜ

Και απο πότε μπορούμε "με τη θέλησή μας και με δικιά μας πρωτοβουλία να διδάξουμε οποιοδήποτε μάθημα, χωρίς να υπάρχει ανάθεση??  Μπορεί να γίνει απλά για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου??

Όταν δεν υπάρχει καθηγητής της ειδικότητας, προκειμένου να αναλάβει κάποιο μάθημα, τότε μπορεί να γίνει η ανάθεση σε άλλον με απόφαση συλλόγου.
Στο συγκεκριμένο σχολείο η καθηγήτρια που δικαιωματικά θα αναλάμβανε τη γεωγραφία, αρνήθηκε μεν να ενταχθεί στην ψηφιακή τάξη, αλλά έτυχε το ΠΥΣΔΕ να τη διαθέσει ολοκληρωτικά σε άλλο σχολείο, διότι προέκυψε μη αναμενόμενο κενό. Έτσι εξηγούνται όλα.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Παράθεση από: zavag στις 07 Οκτ 2009, 06:05:44 ΜΜ

    Το
Σχολίνουξsxolinux) είναι ένα ελεύθερο και δωρεάν λειτουργικό σύστημα Λίνουξ για μαθητές Γυμνασίου. Αποτελείται ως επί το πλείστον από ελεύθερο λογισμικό και βασίζεται στο Ubuntu Linux το οποίο τροποποιούμε (με μια διαδικασία που λέγεται remastering) με έξτρα πακέτα λογισμικού, για τις ανάγκες των μαθητών, αλλά και διαφορετικό γραφικό θέμα, εικονίδια και φυσικά λογότυπα, που να ταιριάζουν στο «κοινό» της διανομής.[/li]
[/list]

  • Το Σχολίνουξ είναι ένα Live DVD με δυνατότητα εγκατάστασης. Αυτό σημαίνει ότι το Σχολίνουξ τρέχει «ζωντανά» μέσα από ένα δισκάκι DVD, χωρίς να χρειάζεται άμεσα να το εγκαταστήσετε στο σκληρό δίσκο σας. Αν σας αρέσει και θέλετε να εκμεταλευθείτε όλες τις δυνατότητές του, τότε μπορείτε να το εγκαταστήσετε με μια πολύ απλή και αυτοματοποιημένη διαδικασία.

Μου φαίνεται αρκετά ενδιαφέρον... θα το κατεβάσω και θα το δοκιμάσω. Δεν γνώριζα την ύπαρξή του. Ευχαριστώ!
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

dim

Μπορείτε να μου προτείνετε μια απάντηση για τους κύριους συναδέλφους που έχουν αναλάβει την  ψηφιακή τάξη στις ερωτήσεις τύπου: κάνε μου, δείξε μου, σύνδεσε μου, αποσύνδεσε μου, συμπίεσε μου, αποσυμπίεσε μου κτλ κτλ κτλ για τα netbook?

Απάντηση όπως:
1. απευθύνσου στο κατάστημα
2. απευθύνσου στην επιμόρφωση. (θα γίνει?)
3. δεν έχω σχέση.. δεν με εντάσσει το υπουργείο σε αυτήν την κατάσταση. ….. επίσης λέει κάπου ότι συμβουλευτικά οφείλουμε να εμπλακούμε?

Ευχαριστώ πολύ.

Corwin

Η άποψή μου είναι ότι μερικές φορές είναι καλύτερα να λες την αλήθεια ή μέρος αυτής  ;) . Αν νιώθεις πίεση και δυσφορία το δηλώνεις με τον τρόπο σου:

1. "Δεν γνωρίζω από netbook βρείτε κάποιον που να το κατέχει το θέμα".
2. "Ειμαι πνιγμένος με το εργαστήριο και τα διαγωνίσματα και τα εξωδιδακτικά μου και δεν προλαβαίνω ούτε να πάω στην τουαλέτα".

ή κάτι τέτοιο τέλοσπάντων το οποίο δε θα σε φέρει σε άμεση σύγκρουση με τους συναδέλφους, αν μπορείς να το αποφύγεις.

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Εγώ θα έλεγα να αποφασίσει ο σύλλογος να απαλλαχθεί ο καθηγητής πληροφορικής από κάθε άλλη εξωδιδακτική εργασία προκειμένου να ασχοληθεί μόνο με τις "πρώτες βοήθειες" στη ψηφιακή τάξη... Ακόμη και ωράριο να συμπληρώνει!

Μη βιαστείτε να βγάλετε συμπεράσματα για την πρόταση που διατύπωσα. Μερικές φορές (επιμένω και τονίζω, κατά περίπτωση) ίσως συμφέρει να κάνουμε ανταλλαγές. "Θέλεις βοήθεια; Κάνε εσύ τις δουλειές μου κι εγώ θα σε εξυπηρετήσω"!
(π.χ. γραμματεία, μισθοδοσία, πρόγραμμα που μέχρι τώρα συνήθιζαν σε πολλά σχολεία να τα αναθέτουν σε εμάς διότι κανένας άλλος δεν ήξερε να χρησιμοποιεί ΗΥ(??????) Έτσι βρίσκονται καθηγητές πληροφορικής να δουλεύουν 8-2 στο σχολείο και να έχουν επιπλέον δουλειά για το σπίτι και κάποιοι άλλοι να φεύγουν προκλητικά μετά από 3-4 ώρες εργασίας).

Προσωπικά μπορεί και να το σκεφτόμουν σοβαρά κάτι τέτοιο... Και πάλι ΜΟΝΟ για πρώτες βοήθειες, όχι για να καλύψω εγώ "την εγγύηση".

Και ΓΙΑ ΝΑ ΕΛΑΦΡΥΝΩ λίγο το κλίμα και να γελάσουμε, συνάδελφε corwin, φαντάζεσαι να πούμε στους συναδέλφους "Ειμαι πνιγμένος ... και δεν προλαβαίνω ούτε να πάω στην τουαλέτα" κι εκείνοι να βάλουν μια βιολογική μέσα στο εργαστήριο, ώστε να έχω χρόνο (ακόμη και εκεί μέσα) να ασχολούμαι με netbooks???  ;D ;D
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Corwin

Παράθεση από: Λάμπρος Μπουκουβάλας στις 03 Νοε 2009, 12:42:51 ΜΜ
Και ΓΙΑ ΝΑ ΕΛΑΦΡΥΝΩ λίγο το κλίμα και να γελάσουμε, συνάδελφε corwin, φαντάζεσαι να πούμε στους συναδέλφους "Ειμαι πνιγμένος ... και δεν προλαβαίνω ούτε να πάω στην τουαλέτα" κι εκείνοι να βάλουν μια βιολογική μέσα στο εργαστήριο, ώστε να έχω χρόνο (ακόμη και εκεί μέσα) να ασχολούμαι με netbooks???  ;D ;D

Ομολογώ πως αυτό δεν το είχα σκεφτεί!!!   :o

Καρκαμάνης Γεώργιος

Παράθεση
Αυτό ΔΕΝ το είχα προσέξει και είναι όντως πρόβλημα...
Βλέπω τα πρωτάκια (θα ειναι στην Α' λυκείου τότε) να πληρώνουν το κατιτίς στη Microsoft για να αναβαθμίσουν σε 7...
Ίσως να έχουν εξοικειωθεί τόσο πολύ με το LINUX που δεν θα χρειάζονται τα Windows........

Σπύρος Δουκάκης

Τι εικόνα υπάρχει από τα σχολεία σας; Λειτουργεί η ψηφιακή τάξη; Σε ποια μαθήματα και υπό ποιες συνθήκες;

ΣΔ

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Μεικτή η εικόνα... αλλού λειτουργεί, αλλού προσπαθεί να λειτουργήσει και αλλού είναι ακόμη σε φάση bebe. Σε κάθε περίπτωση ο καθηγητής πληροφορικής έχει τραβήξει το σχετικό κουπί για τις αρχικές ρυθμίσεις σε κάθε νέτμπουκ μαθητή και εκπαιδευτικού  >:(.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Corwin

Παράθεση από: Λάμπρος Μπουκουβάλας στις 05 Νοε 2009, 10:23:26 ΠΜ
Μεικτή η εικόνα... αλλού λειτουργεί, αλλού προσπαθεί να λειτουργήσει και αλλού είναι ακόμη σε φάση bebe. Σε κάθε περίπτωση ο καθηγητής πληροφορικής έχει τραβήξει το σχετικό κουπί για τις αρχικές ρυθμίσεις σε κάθε νέτμπουκ μαθητή και εκπαιδευτικού  >:(.

Συμφωνώ, η εικόνα είναι μικτή πράγμα φυσιολογικό από τη στιγμή που τα πάντα επαφίονται στην "αυτοθυσία" των συναδέλφων των άλλων ειδικοτήτων οι οποίοι πρέπει να δουλέψουν την ψηφιακή τάξη. Στο σχολείο μου υπάρχει μια αξιολογότατη συνάδελφος με επιμόρφωση Β΄ κύκλού η οποία παλεύει και απ΄ότι κατάλαβα κάνει δουλειά. Οι υπόλοιποι είναι ελαφρά χαμένοι στο διάστημα.

Για ρυθμίσεις, προβλήματα και τέτοια δεν έχω μέχρι στιγμής κάποιο ιδιαίτερο φόρτο, μάλλον τα τακτοποιεί η συνάδελφος. Στο μόνο που έβαλα ένα χεράκι είναι στην ανάκτηση δεκάδων ξεχασμένων passwords από netbooks μαθητών οι οποίοι τα κλέιδωσαν και μετά ξέχασαν τον κωδικό.  :)

Πάντως και σε αυτή την περίπτωση τύπωσα κάποιες οδηγίες και τις παρέδωσα στους ενδιαφερόμενους συναδέλφους (να μαθαίνουν κι αυτοί).  ;)

Λάμπρος Μπουκουβάλας

Παράθεση από: Corwin στις 05 Νοε 2009, 10:42:11 ΠΜ

Πάντως και σε αυτή την περίπτωση τύπωσα κάποιες οδηγίες και τις παρέδωσα στους ενδιαφερόμενους συναδέλφους (να μαθαίνουν κι αυτοί).  ;)

Νομίζω ότι τελικά αυτή είναι η καλύτερη τακτική... ένα μικρό φυλλάδιο με οδηγίες προς ναυτιλλομένους!
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Σπύρος Δουκάκης

Πάντως είναι ένα πολύ μεγάλο εγχείρημα με πολύ πρόχειρο σχεδιασμό.
Η αλήθεια είναι ότι από τη μία δεν έπρεπε να χαθούν τα λεφτά της δράσης, όπου παγκοσμίως πλέον χρησιμοποιούν ΦΜΥ (Αυστραλία, ΗΠΑ, Αγγλία, Βραζιλία κ.α.), ενώ από την άλλη η επιμόρφωση, η γνώση και η εμπειρία μας είναι τόσο μικρή που κάνει πολύ δύσκολη την υλοποίηση της δράσης.

Πραγματικά μόνο οι εκπαιδευτικοί με επιμόρφωση Β επιπέδου μπορούν να κάνουν πράγματα! Ουσιαστικά πάντως μας έριξαν στα βαθιά νερά φέτος με τη δράση. Ευτυχώς που ακολουθεί η επιμόρφωση Β επιπέδου και έτσι
α) πολλοί συνάδελφοι που διδάσκουν στην πρώτη γυμνασίου θα θελήσουν να την παρακολουθήσουν και
β) του χρόνου θα είναι καλύτερα προετοιμασμένοι για δράση!

ΣΔ

za√‘ag

Στο σχολείο μας πήραν 2-3 (μου είπαν) από τους 7 που έχουν δηλώσει στο πρακτικό. Όλοι όμως (μαθητές / καθηγητές) τα έχουν στο σπίτι τους και τα .... φορτίζουν !! :)
«Δεν υπάρχει λόγος να θέλει κανείς έναν υπολογιστή στο σπίτι του»--Ken Olson, πρ. της DEC, 1977
«Τα 640KB RAM επαρκούν για να τρέξει κάθε πρόγραμμα»--Bill Gates
Δείτε κι άλλες ιστορικές ατάκες  εδώ

pentsas

Γεια σου ρε zavag, μου έφτιαξες την διάθεση.
Παίρνω λοιπόν το νήμα και το πάω λίγο παραπέρα (μια και είμαι άσπονδος οπαδός του Αριστοφάνη μη με παρεξηγείτε).
Αφήνω φυσικά έξω τους μαθητές, αλλά για τους καθηγητές έχω να προτείνω κάτι:
Αντί να τα φορτίζουν μπορούν να τα ....
Ποιά;


Τι είναι η παπαριά;...


Για να ξέρουμε όλοι για τί πράγμα μιλάμε…
Η παπαριά είναι ένα δέντρο σαν την αχλαδιά μόνο που δεν κάνει αχλάδια.
Ανήκει στην οικογένεια των Papariae στην οποία ανήκει η παπάγια και το αγγούρι.
Πρόκειται για δέντρο της ερήμου το οποίο προστατεύει τον καρπό του με πολλά τριχίδια.
Με αυτή την μέθοδο τα διάφορα πουλιά-θηρευτές δεν πλησιάζουν.
Ο καρπός του εν λόγω δέντρου (παπάρι) παρατηρείται έντονα μετά το 2ο έτος της ηλικίας του.
Ακόμα τα παπάρια είναι πολύ ευαίσθητα σε πιέσεις.
Μπορεί εύκολα να πρηστούν λόγω...
μεταβολών του περιβάλλοντος στη θερμοκρασία, το pH, και την υγρασία.
Προτιμούν να αφεθούν σε ηρεμία και μετά από μια μικρή αύξηση θερμοκρασίας που προκαλείται από μικροερεθίσματα εκτοξεύονται τα σπόρια που μεταφέρονται στο άνθος με τον άνεμο (ανεμο γκάστρι).
Λόγω του φαινομένου του θερμοκηπίου ελάχιστα παπάρια είναι φυσιολογικά και λειτουργικά, για αυτό και πρέπει να τυγχάνουν προσοχής από τους γεωπόνους.
Τα παπάρια και τα δέντρα παπαριές τυγχάνουν μεγάλου σεβασμού στις μέρες μας στην Ελλάδα, αφού πάντα οι Έλληνες τα θυμούνται στην καθημερινή ζωή:

-Ως απάντηση σε σχόλιο βαθυστόχαστο: «παπαριές ».
-Μεγάλη ένδειξη προσφοράς και αλληλεγγύης είναι η προσφορά παπαριών: «Πάρε τα παπάρια μου ».
-Κάτι που τυγχάνει μέγιστης σημασίας από εμάς λέμε « στα παπάρια μου».
-Για άτομα που κάνουν βαρυσήμαντες δηλώσεις ή πράττουν εξίσου σημαντικά έργα, υπάρχει το «φάε ένα παπάρι» ή « τσίμπα ένα παπάρι».
-Σπανιότερα χρησιμοποιείται η μέτρηση παπαριών για ερευνητικούς λόγους « Μέτρησέ μου τα παπάρια».

Βέρυ ιμπόρταντ πέρσονς (VIP) ορίζονται ως « παπάρες».
Ενίοτε μεγαλοδικηγόροι, υπουργοί, βουλευτές κλπ.
Από www.araliki.gr.


dora

Στο σχολείο μου πήραν 6 καθηγητές που δεν είχαν ακουμπήσει ποτέ υπολογιστή (η μία φιλόλογος είναι 55 ετών). Ένας φιλόλογος πετάει στους υπολογιστές και τον χρησιμοποιεί αρκετά, βοηθά και τους μαθητές (ουφ!!) πάρα πολύ και μπορώ να μιλάω μαζί του. Μία άλλη φιλόλογος τσακώθηκε με τον σύμβουλο γιατί δεν γνώριζε τι είναι το e-mail. Έγινε χαμός..έπεσαν... ...κάτι προσβολές.....κάτι ελληνικά ...κούκλα υπόθεση.