Νέα πρόκληση εις βάρος των καθηγητών πληροφορικής.

Ξεκίνησε από da_perama, 25 Μαΐου 2011, 02:17:41 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Λάμπρος Μπουκουβάλας

η α' επιπέδου θεωρείται (σχεδόν) εισαγωγική επιμόρφωση και δε βασίζεται σε παλαιότερες επιμορφώσεις. η β' επιπέδου έχει άλλες απαιτήσεις. δε γνωρίζω αν και πού στηρίζεται αυτό που γράφω. μου θυμίζει τα επίπεδα του ΚΕΕ, που παλαιότερα όσοι αποδείκνυαν γνώση υπολογιστή, μπορούσαν να παρακάμψουν τον ήρωνα ακόμη και το 1ο επίπεδο εκπαίδευσης ενηλίκων στην πληροφορική.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται...

Σπύρος Δουκάκης

Θεωρώ ότι είναι δύο εντελώς διαφορετικά πράγματα η επιμόρφωση Α επιπέδου από την Β.
Στην επιμόρφωση Α επιπέδου δεν υπήρχε η ανάγκη ανάπτυξης συγκεκριμένης παιδαγωγικής κουλτούρας για την χρήση των ΤΠΕ. Ήταν μόνο χρήση των ΤΠΕ. Κάτι που αναδεικνύεται με εξετάσεις πιστοποίησης.
Στην επιμόρφωση Β επιπέδου, έχουμε τρία πράγματα:
a) εκμάθηση τεχνολογικών εργαλείων (εκπαιδευτικών λογισμικών, εργαλείων web 2.0 κ.α.) που επιτυγχάνεται μέσα από εκπαιδευτικά σενάρια που έχουν αναπτύξει οι επιμορφωτές
b) ανάπτυξη παιδαγωγικής κουλτούρας αξιοποίησης των ΤΠΕ στην διδασκαλία, η οποία επιτυγχάνεται με την ομαδοσυνεργατικότητα που αναπτύσσεται στα ΠΑΚΕ και ΚΣΕ, την F2F συζήτηση, την εξ αποστάσεως συζήτηση μέσω των LMS, την ανάπτυξη και υλοποίηση εκπαιδευτικών σεναρίων στην τάξη σύμφωνα με τις "πραγματικές" συνθήκες του σχολείου, την ανάπτυξη αναπαραστάσεων χάρη στην συνέργεια επιμορφωτή και επιμορφούμενων.
c) την εμβάθυνση στο γνωστικό αντικείμενο, μέσα από την εμπλοκή των επιμορφούμενων σε ζητήματα που είναι κατάλληλα να διδαχτούν με την χρήση των ΤΠΕ.

Όλα αυτά για τους ΠΑΚΕΙΤΕΣ γίνονται σε 380 ώρες, ενώ για τους ΚΣΕΙΤΕΣ σε 96 ώρες. Η πιστοποίηση μέσα από την εξέταση είναι δεδομένη. Η ανάπτυξη όμως της κουλτούρας, η τροποποίηση αντιλήψεων και στάσεων δεν νομίζω ότι μπορεί να γίνει με μία εξέταση. Φανταστείτε κάποιους εκπαιδευτικούς που θεωρούν
α) την επιστήμη τους ως αυθύπαρκτη οντότητα ή
β) που βλέπουν τον μαθητή ως "ασθενή" και θέλουν να διαγνώσκουν και να θεραπεύουν τις παρανοήσεις ή
γ) που έχουν στόχο καθαρά εξεταστικό, ώστε να τους πιάσουν να κάνουν λάθος και να νιώθουν ευτυχισμένοι γιατί τα κατάφεραν... ή
δ) θεωρούν ότι ο συμπεριφορισμός είναι αποδεκτή και χρήσιμη θεωρία μάθησης...
αυτοί πώς θα τροποποιήσουν τις αναπαραστάσεις τους και θα δουν το γνωστικό αντικείμενο ως ένα κατασκεύασμα του καθενός, που κτίζουμε πάνω στην δική μας θεωρία, κάνοντας λάθη και πισωγυρίσματα;
Δεν νομίζω ότι μπορούν μέσα από μία εξέταση. Στις 380 ώρες γίνονται συζητησεις επιστημονικές, επιστημολογικές και βλέπω ότι συνεισφέρουν πολλά πράγματα στην αλλαγή στάσης. Χάρη σε τέτοιες δράσεις (που καλό είναι να έχουν και εξ αποστάσεως εκπαίδευση) μπορεί να πραγματωθεί η αλλαγή.

P.Tsiotakis

Σπυρο έχεις πολυ δίκιο σε όλα,ωστόσο οι 96 ώρες μπορούν να γίνουν 150 σε blended επιμόρφωση και να επιμοεφωθουν όλοι άμεσα (όσοι θέλουν τουλάχιστον). Έτσι έγινε και το β επίπεδο στο ΕΚΕΠΙΣ.

Ξέρεις καλα ότι η πιστοποίηση περιλαμβάνει ηλεκτρονικό φάκελο,σχέδια μαθήματος και εξέταση άρα μπορεί να διερευνηθεί αν απέδωσε η επιμόρφωση.
Αυτά τα ζητήματα έχουν λυθεί σε διεθνές επίπεδο.
Μιλάω παντα για τα ΚΣΕ και όχι για τα ΠΑΚΕ

Σπύρος Δουκάκης

Οπότε -αν καταλαβαίνω καλά- και εσύ συμφωνείς με ένα συνδυασμό μεθόδων (blended learning) όπου θα υπάρχει F2F με online μαθήματα και προφανώς είναι χρήσιμη και η συνάντηση της ομάδας για να γίνεται κουβέντα...

Δεν ξέρω βέβαια κατά πόσο υπάρχουν λεφτά για να αυξηθούν οι ώρες σε 150, μιας και οι επιμορφωτές θα πρέπει ( ;; ) να πληρώνονται και τις online ώρες...

Όσο για το ΕΚΕΠΙΣ, νομίζω ότι δεν είναι το ίδιο. Άλλες δομές υπάρχουν στο επίπεδο των Εκπαιδευτών Ενηλίκων.

Το ερώτημα δεν είναι αν κάποια ζητήματα έχουν λυθεί διεθνώς. Το ερώτημα είναι σε ποιο επίπεδο και με ποια μορφή τα τεχνολογικά εργαλεία ενσωματώνονται στην διδακτική πράξη. Η βιβλιογραφία μιλάει για αποτυχία στη Γαλλία (με μεγάλη εμπειρία), στην Αγγλία (όπου υπήρξε η μέθοδος του ελατηρίου, όλοι έτρεξαν και μετά την "'εκαναν"), στη Σκωτία και στις πολιτείες των ΗΠΑ. Ειδικά στις ΗΠΑ, αν και σε ορισμένες πολιτείες είναι υποχρεωτικό οι φοιτητές που επιθυμούν να γίνουν εκπαιδευτικοί να λάβουν πιστοποίηση από το πανεπιστήμιο ότι έχουν τις γνώσεις να αξιοποιήσουν τα τεχνολογικά εργαλεία στην διδασκαλία τους, ποσοστό μονοψήφιο φαίνεται να τα αξιοποιεί...

Για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολύ!

Παράθεση από: ptsiotakis στις 12 Ιουν 2011, 11:22:32 ΜΜ
Σπυρο έχεις πολυ δίκιο σε όλα,ωστόσο οι 96 ώρες μπορούν να γίνουν 150 σε blended επιμόρφωση και να επιμοεφωθουν όλοι άμεσα (όσοι θέλουν τουλάχιστον). Έτσι έγινε και το β επίπεδο στο ΕΚΕΠΙΣ.

Ξέρεις καλα ότι η πιστοποίηση περιλαμβάνει ηλεκτρονικό φάκελο,σχέδια μαθήματος και εξέταση άρα μπορεί να διερευνηθεί αν απέδωσε η επιμόρφωση.
Αυτά τα ζητήματα έχουν λυθεί σε διεθνές επίπεδο.
Μιλάω παντα για τα ΚΣΕ και όχι για τα ΠΑΚΕ

P.Tsiotakis

Στην επιμόρφωση για το Β επίπεδο στο ΕΚΕΠΙΣ οι επιμορφουμενοι είμασταν ενήλικες, συζητησαμε κ εφαρμοσαμε θεωρίες μάθησης, υλοιποιησαμε μικροδιδασκαλιες κλπ
Δε μου φαίνεται κ πολυ διαφορετικό. Στα διαστήματα αναμεσαστις συναντήσεις υπήρχε χρονοδιάγραμμα μελέτης υλικού.

Το προγράμμα της μείζονος Επιμορφωσης θα υλοποιηθεί διαφορετικά;

Αν όλα αυτά ήταν ηλεκτρονικά κ κουμπωναν σε μια πλατφόρμα με χρήση εργαλείων web2 επέτρεψε μου να μη βλέπω διάφορες. Η εκπαιδευτρια πληρωνόταν για τις δια ζωσεις συναντήσεις όχι για το υπόλοιπο διάστημα.
Το 150 ήταν τυχαίο νούμερο μεγαλύτερο αρκετά του 96.

Δεν είναι σίγουρο ότι οι 96 ώρες σε διαζωσεις συναντήσεις θα αλλάξουν το παράδειγμα διδασκαλίας όλων αυτών των εκπαιδευτικών (μακάρι) και δε βλέπω σε ποιο σημείο υπερτερεί μιας μικτής επιμορφωσης με χρήση πλατφορμων , κάτι που ζητάται να υιοθετήσουν οι εκπαιδευομενοι στη διδασκαλία τους.

Και αν είναι ζητούμενο (που είναι) η βιωσιμότητα του προγράμματος μετα το τέλος των ευρωπαϊκών χρημάτων,τότε είναι και μονόδρομος.

Ξέρεις η έλλειψη προγραμμάτων πχ στην πελοπόννησο (αφού τώρα δεν επιμορφωνει επιμορφωτες για αυτήν την περιοχή) είναι έλλειψη ίσης αντιμετώπισης ημων των εκπαιδευτικών...στην πελοπόννησο θα γίνει πρόγραμμα ΚΣΕ σε 2 χρόνια τουλάχιστον.

Σπύρος Δουκάκης

Παναγιώτη η δική σου πρόταση σου για blended επιμόρφωση με ώθησε να γράψω την άποψή μου...
Παράθεση από: ptsiotakis στις 12 Ιουν 2011, 11:22:32 ΜΜ
... οι 96 ώρες μπορούν να γίνουν 150 σε blended επιμόρφωση ...
Από ότι βλέπω δεν εννοούσες blended επιμόρφωση και αν ερμηνεύω σωστά τα λεγόμενά σου δεν χρειάζεται η επιμόρφωση με μικτή μάθηση... Αρκούν τα εργαλεία web 2.0. Αυτό λες;
Παράθεση από: ptsiotakis στις 13 Ιουν 2011, 02:44:46 ΜΜ
...Αν όλα αυτά ήταν ηλεκτρονικά κ κουμπωναν σε μια πλατφόρμα με χρήση εργαλείων web2 επέτρεψε μου να μη βλέπω διάφορες...
... δε βλέπω σε ποιο σημείο υπερτερεί μιας μικτής επιμορφωσης με χρήση πλατφορμων

P.Tsiotakis

Σπύρο, δεν προτείνω τίποτα,δεν είμαι κατάλληλος ούτε υπεύθυνος.

Αυτο που λέω είναι τόσο απλό: τα ΚΣΕ και οι 96 ώρες συναντήσεων μπορούν να αντικατασταθούν με ένα μοντέλο που θα συνδυάζει συναντήσεις, εξ αποστάσεως μάθησης με μελέτη κατάλληλου υλικού απο τους εκπαιδευόμενους, υποβολή δραστηριοτήτων, συμμετοχή σε φορουμς και ιστολόγια, δραστηριότητες με εργαλεία web2, χρήση πλατφορμων, πρακτική άσκηση κλπ
Μπορεί να είναι περισσότερες ώρες συνολικά αλλά λιγότερες διδασκαλίας.

Έτσι μπορούν να επιμορφωθουν περισσότεροι, πιο γρήγορα και να επαναλαμβανεται στο διηνεκες με χαμηλότερο κόστος.

Και αν αναπτυχθούν οι υποδομές μπορεί με αυτόν τον τροπο να υλοποιηθεί επιμορφωση σε οποιοδήποτε αντικειμενο, οπως πχ η μείζων επιμόρφωση


skoud

#37
Καταγγελία της ΠΕΚΑΠ για τη μη απόδοση των μορίων επιμόρφωσης στις Τ.Π.Ε. και για την προσπάθεια αποκλεισμού καθηγητών Πληροφορικής ΠΕ19-ΠΕ20 από τις θέσεις Δ/ντών σχολικών μονάδων
Ενώ οι μαθητές ξέχασαν από καιρό τα λάθη του δασκάλου, αυτός ακόμα τα θυμάται...

Wizard

Απίστευτο! Το ίδιο το υπουργείο αρνείται τη μοριοδότηση.

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Π.Ε. &. Δ.Ε.
  ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Π.Ε. & Δ.Ε.
                     ΤΜΗΜΑΤΑ: Β΄
71567  / Δ2 / ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ
24-6-2011
ΘΕΜΑ: «Διευκρινίσεις σχετικά με την επιλογή υποψηφίων Διευθυντών όλων των τύπων Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»

Κατόπιν πολλών ερωτημάτων, που τέθηκαν στην Υπηρεσία μας, σχετικά με την επιλογή των νέων διευθυντών σχολικών μονάδων, σας διευκρινίζουμε τα εξής:

1. Οι εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ19-20 δε μοριοδοτούνται σύμφωνα με το άρθρο 13, παρ. 2, εδάφια ζ και η, του Ν. 3848/2010.
...

da_perama

Τελικά στην δική μου περίπτωση η επιτροπή μοριοδότησης Κέρκυρας μου έδωσε μηδέν μόρια. Οπότε τα όσα έγραψα στην αρχή ισχύουν.
Την επόμενη φορά που θα μου ζητήσει η υπηρεσία τις γνώσεις μου σαν καθηγητή πληροφορικής για διοικητική εργασία θα δηλώσω ότι δεν είμαι πιστοποιημένος. Να πως καταφέρνει το δημόσιο να απογοητεύει τους υπαλλήλους του και να τους κάνει αντιπαραγωγικούς.

Circle

Απορώ γιατί ο κλάδος μας δεν κάνει κάτι πιο συντονισμένο για αυτό το θέμα αλλά και για άλλα θέματα.  Δεν είναι παράξοδο και δεν σας κακοφαίνεται να παίρνουν τα μόρια άτομα που εσείς επιμορφώνετε ενώ εσείς όχι και τελικά έστω και αυτά τα λίγα μόρια να λείπουν από τη βαθμολογία κάποιου;

[off topic]
Η ένωση των ξενόγλωσσων πέτυχε με συντονισμένες κινήσεις 2 αλλαγές ως τώρα για το θέμα τους και συνεχίζουν μέχρι να αποσυρθούν και οι τελευταίοι περιορισμοί για την παράλληλη διδασκαλία. Το φέρνω σαν παράδειγμα. Νεώτεροι σύλλογοι από τον δικό μας και κινητοποιήθηκαν αμέσως, ενημερώθηκαν, συνεδρίασαν και έκαναν παραστάσεις όπου εκείνοι έκριναν.
Εμείς ούτε ένα μέιλ δεν ανταλλάξαμε για τα θέματά μας! >:( Και το λέω αυτό για να θίξω ότι είμαστε της "τεχνολογίας", έχουμε δώσει τα μέιλ μας σε χίλιες μεριές και ποτέ δεν αξιοποιήθηκαν. Δεν είναι παράδοξο το ότι χρησιμοποιούμε την τεχνολογία τόσο μα τόσο λίγο και να μην εκμεταλλευόμαστε τη δύναμή της;! 

Τόσο δύσκολο ήταν να προωθηθούν μέιλ σε όλους τους πληροφορικούς με απόφαση της ΠΕΚΑΠ σε σχέση με τις αλλαγές στο Λύκειο (τότε που το θέμα ήταν σε εξέλιξη) και με οδηγίες για προώθηση σε κάθε σύλλογο διδασκόντων και κάθε σύλλογο γονέων;
[/offtopic]

poursali

υπάρχει και αυτό: https://groups.google.com/group/pekap

αλλά πάνω κάτω αυτά που συζητάμε και εδώ λένε και εκεί..
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

P.Tsiotakis

Συνάδελφοι, γενικότερη σκέψη που πρέπει να τηρηθεί (κατά τη γνώμη μου):

εφόσον το πτυχίο πληροφορικής είναι προσόν διορισμού και συνεπώς δε μπορούμε να το επικαλεστούμε για μοριοδότηση
ούτε τις γνώσεις που έχει επιφέρει το πτυχίο αυτό μπορούμε να επικαλούμαστε.

Άρα, παρότι έχουμε ανάθεση τα μαθήματα της πληροφορικής, τα αντικείμενα του σχολείου (εξωδιδακτική απασχόληση) που έχουν σχέση με τον υπολογιστή δε μπορούμε να φέρουμε σε πέρας (λόγω έλλειψης γνώσεων) έως ότου το υπουργείο αναθεωρήσει (ελπίζω αυτό να μην είναι ατέρμων βρόχος γιατί θα καταλήξει σε βρόχο (θηλειά))

Νίκος Αδαμόπουλος


Gnirut

Παράθεση από: ptsiotakis στις 30 Ιουν 2011, 12:29:34 ΜΜ
Συνάδελφοι, γενικότερη σκέψη που πρέπει να τηρηθεί (κατά τη γνώμη μου):

εφόσον το πτυχίο πληροφορικής είναι προσόν διορισμού και συνεπώς δε μπορούμε να το επικαλεστούμε για μοριοδότηση
ούτε τις γνώσεις που έχει επιφέρει το πτυχίο αυτό μπορούμε να επικαλούμαστε.

Άρα, παρότι έχουμε ανάθεση τα μαθήματα της πληροφορικής, τα αντικείμενα του σχολείου (εξωδιδακτική απασχόληση) που έχουν σχέση με τον υπολογιστή δε μπορούμε να φέρουμε σε πέρας (λόγω έλλειψης γνώσεων) έως ότου το υπουργείο αναθεωρήσει (ελπίζω αυτό να μην είναι ατέρμων βρόχος γιατί θα καταλήξει σε βρόχο (θηλειά))

Σωστή σκέψη αλλά πολλοί συνάδελφοι λυκείων που δεν θα συμπληρώνουν ωράριο του χρόνου στα λύκεια είναι πιθανόν και να παρακαλάνε για εξωδιδακτική γραμματειακή απασχόληση.

Γενικώς αυτό που διαφαίνεται είναι ότι κάποιοι απλά δεν θέλουν πολλές ειδικότητες στην εκπαίδευση και σιγά-σιγά το ωρολόγιο πρόγραμμα θα τροποποιείται μέχρις ότου μείνουν στη γενική εκπαίδευση μόνον φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικοί, χημικοί, καθηγητές αγγλικών και γυμναστές.