Διευκρινίσεις για την διόρθωση των γραπτών

Ξεκίνησε από akis_taz, 29 Μαΐου 2012, 11:28:29 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

akis_taz

Μιας και δεν υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση για τα περισσότερα από τα παρακάτω, θα ήθελα την συμβουλή των παλαιοτέρων.
(και φυσικά αν σε κάποιες από τις παρακάτω περιπτώσεις έχει δοθεί κάποια διευκρίνιση προς τους διορθωτές)

1) χ >= 10  : χρήση του σε αλγόριθμο αντί για ≥ . Αφαιρεί μονάδες?

2) με_βήμα 2  : χρήση του σε πρόγραμμα. Αφαιρεί μονάδες?

3) Επανέλαβε : αφαιρεί μονάδες και αν ναι πόσες? 0.1 - 0.2 στις 100?

4) γράψε χ στον αλγόριθμο. Αφαιρεί μονάδες?

5) Για κ από 1 μέχρι 10 με_βήμα -2 (δεν εκτελείται γιατί η κρυφή συνθήκη που εκτελείται είναι η 1>=10 επειδή το βήμα είναι -2) Σωστό ή λάθος?

6) Για κ από 10 μέχρι 1 με_βήμα  2 (δεν εκτελείται γιατί η κρυφή συνθήκη που εκτελείται είναι η 10<=1 επειδή το βήμα είναι +2) Σωστό ή λάθος? (ανάποδο του προηγούμενου)

(η κρυφή συνθήκη αλλάζει φορά όταν η αρχική τιμή είναι μεγαλύτερη της τελικής ή όταν το βήμα είναι αρνητικό?) που αναφέρεται αυτό?

7) Η διαδικασία μπορεί σίγουρα να καλεί άλλη συνάρτηση ή διαδικασία.
Η συνάρτηση μπορεί να καλεί διαδικασία? (το βιβλίο λέει ναι) Αν η διαδικασία εμφανίζει κάτι, τότε τι γίνεται? Έχει 2 εξόδους η αρχική συνάρτηση? Άρα η συνάρτηση δεν μπορεί να καλεί διαδικασία εκτός και αν διαδικασία δεν εμφανίζει τίποτα? Σωστό ή λάθος?

8 ) Για κ από 1 μέχρι 100
   Διάβασε χ
   Αν χ < 0 τότε
   κ <-- 102
   τέλος_αν
τέλος_επανάληψης
Μετά από τόσα χρόνια που διδάσκεται το μάθημα, τελικά λέμε ξεκάθαρα στα παιδιά, ότι επειδή το σχολικό λέει ότι η "για" χρησιμοποιείται μόνο για συγκεκριμένο πλήθος επαναλήψεων, το παραπάνω είναι λάθος ή τους λέμε ότι καλό είναι να το αποφεύγετε αλλά δεν είναι λάθος.

9) χρήση  "   " σε πρόγραμμα. Αφαιρεί μονάδες?

10) χρήση βέλους αντί για <-- στο πρόγραμμα? Αφαιρεί μονάδες?

11) 0,2 αντί για 0.2 στο πρόγραμμα. Αφαιρεί μονάδες?

Ευχαριστώ!

evry

Παράθεση από: akis_taz στις 29 Μαΐου 2012, 11:28:29 ΜΜ
Μιας και δεν υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση για τα περισσότερα από τα παρακάτω, θα ήθελα την συμβουλή των παλαιοτέρων.
(και φυσικά αν σε κάποιες από τις παρακάτω περιπτώσεις έχει δοθεί κάποια διευκρίνιση προς τους διορθωτές)

1) χ >= 10  : χρήση του σε αλγόριθμο αντί για ≥ . Αφαιρεί μονάδες?

2) με_βήμα 2  : χρήση του σε πρόγραμμα. Αφαιρεί μονάδες?

3) Επανέλαβε : αφαιρεί μονάδες και αν ναι πόσες? 0.1 - 0.2 στις 100?

4) γράψε χ στον αλγόριθμο. Αφαιρεί μονάδες?
Υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση και είναι ΟΧΙ

Παράθεση
5) Για κ από 1 μέχρι 10 με_βήμα -2 (δεν εκτελείται γιατί η κρυφή συνθήκη που εκτελείται είναι η 1>=10 επειδή το βήμα είναι -2) Σωστό ή λάθος?

6) Για κ από 10 μέχρι 1 με_βήμα  2 (δεν εκτελείται γιατί η κρυφή συνθήκη που εκτελείται είναι η 10<=1 επειδή το βήμα είναι +2) Σωστό ή λάθος? (ανάποδο του προηγούμενου)
Σωστά και τα δύο

Παράθεση
(η κρυφή συνθήκη αλλάζει φορά όταν η αρχική τιμή είναι μεγαλύτερη της τελικής ή όταν το βήμα είναι αρνητικό?) που αναφέρεται αυτό?
η συνθήκη αλλάζει φορά ανάλογα με το βήμα, το λέει ξεκάθαρα στο βιβλίο καθηγητή σελ.71

Παράθεση
7) Η διαδικασία μπορεί σίγουρα να καλεί άλλη συνάρτηση ή διαδικασία.
Η συνάρτηση μπορεί να καλεί διαδικασία? (το βιβλίο λέει ναι) Αν η διαδικασία εμφανίζει κάτι, τότε τι γίνεται? Έχει 2 εξόδους η αρχική συνάρτηση? Άρα η συνάρτηση δεν μπορεί να καλεί διαδικασία εκτός και αν διαδικασία δεν εμφανίζει τίποτα? Σωστό ή λάθος?
υπάρχουν πολλά γκρίζα σημεία στο βιβλίο και αυτό είναι ένα από αυτά, οπότε δε νομίζω να ρωτήσει κανεις κάτι τέτοιο. Ωστόσο βάσει της λογικής του βιβλίου δεν είναι λογικό μια συνάρτηση να καλεί διαδικασία η οποία περιέχει λειτουργίες εισόδου/εξόδου

Παράθεση
8 ) Για κ από 1 μέχρι 100
   Διάβασε χ
   Αν χ < 0 τότε
   κ <-- 102
   τέλος_αν
τέλος_επανάληψης
Μετά από τόσα χρόνια που διδάσκεται το μάθημα, τελικά λέμε ξεκάθαρα στα παιδιά, ότι επειδή το σχολικό λέει ότι η "για" χρησιμοποιείται μόνο για συγκεκριμένο πλήθος επαναλήψεων, το παραπάνω είναι λάθος ή τους λέμε ότι καλό είναι να το αποφεύγετε αλλά δεν είναι λάθος.
Δεν είναι λάθος είναι κακή πρακτική και το λέει ξεκάθαρα στο τετράδιο μαθητή. Εσύ όμως λες στα παιδιά να μην το χρησιμοποιούν γιατί αρκετοί βαθμολογητές θα τους κόψουν για αυτό

Παράθεση
9) χρήση  "   " σε πρόγραμμα. Αφαιρεί μονάδες?

10) χρήση βέλους αντί για <-- στο πρόγραμμα? Αφαιρεί μονάδες?

11) 0,2 αντί για 0.2 στο πρόγραμμα. Αφαιρεί μονάδες?

μπορεί το πρόγραμμα να έχει αυστηρή σύνταξη αλλά τέτοια λάθη είναι έξω από τους διδακτικούς στόχους του μαθήματος. Γενικά στο βαθμολογικό προσπαθούμε να μένουμε στην ουσία και να μην κόβουμε για ψίλου πήδημα
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Stefevan

Παράθεση από: evry στις 29 Μαΐου 2012, 11:49:53 ΜΜ
μπορεί το πρόγραμμα να έχει αυστηρή σύνταξη αλλά τέτοια λάθη είναι έξω από τους διδακτικούς στόχους του μαθήματος. Γενικά στο βαθμολογικό προσπαθούμε να μένουμε στην ουσία και να μην κόβουμε για ψίλου πήδημα

Μόνο σε άσκηση που θα πρέπει να εντοπίσουν συντακτικά λάθη! Τότε και το , έχει σημασία

evry

Αυτό είναι διαφορετικό, μιλάμε για θέματα Γ και Δ

Παράθεση από: Stefevan στις 29 Μαΐου 2012, 11:59:15 ΜΜ
Μόνο σε άσκηση που θα πρέπει να εντοπίσουν συντακτικά λάθη! Τότε και το , έχει σημασία

άλλα και πάλι , τέτοιες ασκήσεις είναι έξω από τους διδακτικούς στόχους του μαθήματος.
Για παράδειγμα πόσοι από έμας μπορούμε να απαντήσουμε με σιγουριά αν είναι σωστό το με_βήμα ή το με βήμα?
Τέτοιες ασκήσεις δεν έχουν θέση σε ένα σοβαρό μάθημα αλγοριθμικής

Αλήθεια υπάρχουν συντακτικά λάθη στην ψευδογλώσσα????
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Stefevan

ΟΚ νόμιζα γενικά! Εννοείται ότι αν το πρόγραμμα κάνει αυτό που ζητείται δεν πρέπει να τίθεται θέμα τέτοιων λαθών!!! Θα ήταν παρανοϊκό να κοπούν μονάδες.......

Υποτίθεται ότι υπάρχουν κάποιοι κανόνες και στην ΓΛΩΣΣΑ
εμένα προσωπικά μου αρέσει αυτό το είδος άσκησης. Σίγουρα δεν είναι αυτός ο στόχος του μαθήματος αλλά είναι και αυτό ένα θεματάκι που μερικές φορές αντιμετωπίζει κάποιος και τρώει χρόνο μέχρι να βρει το λάθος, ποιο είναι και που. Δεν ξέρω όμως κατά πόσο δίκαιη είναι μια τέτοια άσκηση για τα δυσλεκτικά παιδιά

Καρκαμάνης Γεώργιος

Στα περισσότερα θέματα (αν όχι όλα) που έθιξε ο akis_taz έχουν δοθεί απαντήσεις κατά καιρούς και είναι σημεία στα οποία πλέον δεν "στεκόμαστε" καθώς δεν είναι "άξια λόγου" εφόσον όπως πολύ σωστά ανέφερε και ο Ευριπίδης δεν εντάσσονται στους διδακτικούς στόχους του μαθήματος.

evry

Μια και μίλησες για δυσλεκτικούς, και πλησιάζουν και οι εξετάσεις του μαθήματος οπότε κάποιοι συνάδελφοι θα εξετάσουν ΦΑ παραθέτω μερικά κλασικά "λάθη" ή μάλλον χαρακτηριστικά (features) που μου έχουν μείνει από εξέταση ΦΑ

χ+1 --> χ
5 --> χ

Αν χ οχι = 4 τότε

Για ι από 1 εώς 10 επανέλαβε

χ <- 1
Επανάλαβε
    χ <- χ + 1
    Εμφάνισε χ
μέχρις_ότου χ > 10

Παράθεση από: Stefevan στις 30 Μαΐου 2012, 12:37:45 ΠΜ
Δεν ξέρω όμως κατά πόσο δίκαιη είναι μια τέτοια άσκηση για τα δυσλεκτικά παιδιά

ΥΓ. Προφανώς όλα τα παραπάνω τα δεχόμαστε ως σωστά έτσι?  ;)
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: evry στις 30 Μαΐου 2012, 01:25:07 ΠΜ
επανέλαβε

Μάλιστα το παραπάνω αποτελεί συνηθισμένο λάθος χρήσης των ελληνικών κι από μαθητές και από συναδέλφους ανεξαρτήτως ειδικότητας... οπότε δεν έχει νόημα να κόβει κανείς μονάδες για κάτι τέτοιο!!!

Peandbal

Συμφωνώ με τον Ευριπίδη, πρέπει να επιβραβεύουμε την φαντασία και όχι την παπαγαλία, άρα όσο επιτρέπει ο κάθε βαθμολογητής (διότι είναι υποκειμενικό) βαθμολογεί την ουσία.

Καλή επιτυχία σε όλους μαθητές και καθηγητές.