Ωρολόγιο Πρόγραμμα και Πληροφορική

Ξεκίνησε από ioannisp, 28 Σεπ 2010, 10:12:01 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

ioannisp

Καλησπέρα και καλή σχολική χρονιά σε όλους!
Θα ήθελα να θέσω το θέμα των ωρών που τελικά διδάσκονται τα μαθήματα πληροφορικής στο Γενικό Λύκειο.
Στο σχολείο μου αλλά και σε άλλα σχολεία από τα οποία έχω περάσει τα οποία χωρίζουν τους μαθητές με τον παρακάτω τρόπο:
α) Αλφαβητικά σε τμήματα Γενικής Παιδείας
β) Αλφαβητικά σε τμήματα Κατεύθυνσης
γ) Αλφαβητικά σε Μαθήματα Επιλογής
είναι σχεδόν αδύνατον (όπως τουλαχιστον λένε προγραμματιστής και διευθυντής) να γίνει το μάθημα της πληροφρικής δίωρο και στο εργαστήριο  φυσικά (έχω συναντήσει και την γελοία περίπτωση, επιτρέψτε μου, μία ώρα στο εργαστήριο και μία ώρα στην τάξη με τον μαυροπίνακα!!!!). Το  αποτέλεσμα είναι βέβαια  προκείμενου να χωρέσουν τα περίπου οκτώ τμήματα πληροφορικής ( 3 τμήματα στην Α' τάξη, 2 τμήματα στην Β' τάξη και 3 τμήματα στην Γ' τάξη) στις 2 τελευταίες ώρες του ωρολογίου προγράμματος (πράγμα αδύνατον σε σχολείο με ένα εργαστήριο) το μάθημα να γίνεται μία τελικά ώρα.
Τα σχολεία σας συνάδελφοι;;;
Εμπειρίες από τα σχολεία σας;;;

Δημήτρης Δαλαγιώργος

Μία κατανομή αλφαβητικά ανά κατεύθυνση.
Μια δεύτερη κατανομή αλφαβητικά ανά μάθημα επιλογής.

Τα γενικής παιδείας δηλαδή, ταυτίζονται με τα επιλογής.

Ειδάλλως θα χρειαζόμασταν πολλά εργαστήρια και πολλούς πληροφορικούς απλώς και μόνο για να γίνεται ταυτόχρονα το μάθημα σε πολλά τμήματα.
Ενάντια στην ηλιθιότητα, ακόμα και οι θεοί, μάταια αγωνίζονται.
Friedrich Schiller

nsamaras

Δημήτρη μπορείς να δώσεις ένα παράδειγμα πως θα μπορούσαν ακριβώς να χωριστούν τέσσερα 5 τμήματα επιλογής (πχ. Πληροφορική 1 πληροφορική 2, Γερμανικά, Γαλλικά, Ψυχολογία) ώστε να ταυτίζονται με 4 τμήματα γενικής παιδείας.
για την ψωροκώσταινα ρε γαμώτο!

Δημήτρης Δαλαγιώργος

Αν θες, ρίξε μια ματιά στο πώς είναι οργανωμένα τα τμήματα στο δικό μας σχολείο, εδώ. Άνοιξε το λογιστικό φύλλο και θα δεις μια 1-1 αντιστοιχία των τμημάτων Γενικής Παιδείας, Επιλογής και Ξένης Γλώσσας με ελάχιστες εξαιρέσεις.
Ενάντια στην ηλιθιότητα, ακόμα και οι θεοί, μάταια αγωνίζονται.
Friedrich Schiller

ioannisp

Συνάδελφε Δημήτρη Καλημέρα.
Η λύση που προτείνεις ( χωρισμός τμημάτων γενικής παιδείας κατά επιλογές ) είναι καλή,  αλλά μπορείς να μου πεις πως ξεπερνάτε την σχετική οδηγία που αναφέρει ότι  " ...τα τμήματα Γενικής Παιδείας συγκροτούνται από τους μαθητές όλων των κατευθύνσεων που λειτουργούν στο ΓΕ.Λ. και οι μαθητές κατανέμονται σε αυτά κατά αλφαβητική σειρά....'' .
Στο δικό μου σχολείο την παραπάνω οδηγία την ερμηνεύουν με την έννοια της απολύτου αλφαβητικής σειράς. Όταν το θέμα έφτασε στον προϊστάμενο του γραφείου μας για έγκριση εκείνος απλά αρνήθηκε να την δώσει ερμηνεύοντας το γράμμα του νόμου.

Συνάδελφοι ξεκίνησα αυτό το θέμα γνωρίζοντας το πρόβλημα αλλά και τις πιθανές λύσεις του με το υπάρχων νομοθετικό πλαίσιο.
Πιστεύω όμως ότι θα πρέπει να γίνει μία συλλογική κίνηση υποστήριξης από όλους όσους εμπλέκονται στο μάθημα (καθηγητές, πληνέτ, σύμβουλοι) προς κάθε κατεύθυνση γραφεία, διευθύνσεις, υπουργείο.
θα πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσει η υποβάθμιση του μαθήματος και τελικά της δουλειάς μας.
Δεν ήμαστε ούτε ''η γραμματέας του σχολείου '' αλλά ούτε η δουλειά μας αρχίζει και τελειώνει με την ΑΕΠΠ, κάθέ άλλο πιστεύω.
Περιμένω τις απόψεις σας.

dihatzou

Παράθεση από: nsamaras στις 29 Σεπ 2010, 07:34:24 ΜΜ
Δημήτρη μπορείς να δώσεις ένα παράδειγμα πως θα μπορούσαν ακριβώς να χωριστούν τέσσερα 5 τμήματα επιλογής (πχ. Πληροφορική 1 πληροφορική 2, Γερμανικά, Γαλλικά, Ψυχολογία) ώστε να ταυτίζονται με 4 τμήματα γενικής παιδείας.
Χρόνιο πρόβλημα που με απασχολούσε τα πρώτα χρόνια. Αλχημείες επί αλχημειών για να μπορέσω να πάρω και τις 18 ώρες του ωραρίου μου. Τελικά κατέληξα ότι δεν αξίζει γιατί θα φέρουν άλλο συνάδελφο και :
1) είτε θα πας σε άλλο σχολείο να συμπληρώσεις (καλό γιατί ξεφεύγεις από τη βαβούρα του σχολείου σου)
2) είτε δεν θα συμπληρώσεις πουθενά και θα αναπληρώσεις έτσι τη γραμματειακή υποστήριξη που ήδη κάνεις.

sarakiniotis

αυτο το ερωτημα για τα μαθηματα επιλογης το εχω απορια και εγω εδω και 10 χρονια.
Ειμαι σε Λυκειο με 340 μαθητες , και μετα βίας βγαζω 2ο τμ . επιλογης σε Α η Β Λυκειου. Διωχνουμε μαθητές σε άλλα μαθηματα.
Αντιθετα στη Γ Λυκειου βγαζω 2 τμ. επιλογης

Δημήτρης Δαλαγιώργος

Παράθεση από: ioannisp στις 30 Σεπ 2010, 01:01:26 ΜΜ
Συνάδελφε Δημήτρη Καλημέρα.
Η λύση που προτείνεις ( χωρισμός τμημάτων γενικής παιδείας κατά επιλογές ) είναι καλή,  αλλά μπορείς να μου πεις πως ξεπερνάτε την σχετική οδηγία που αναφέρει ότι  " ...τα τμήματα Γενικής Παιδείας συγκροτούνται από τους μαθητές όλων των κατευθύνσεων που λειτουργούν στο ΓΕ.Λ. και οι μαθητές κατανέμονται σε αυτά κατά αλφαβητική σειρά....''

Για να μην πω διασταλτικά, θα έλεγα ότι την ερμηνεύουμε ρεαλιστικά: Στα τμήματα ΓΠ τα παιδιά είναι από πολλές και διαφορετικές κατευθύνσεις και όχι από μία όπως γινόταν τα προηγούμενα χρόνια, κάτι με το οποίο συμφωνώ και καταλαβαίνω και τον παιδαγωγικό του ρόλο: δεν είναι σωστό στα μαθήματα ΓΠ τα παιδιά να χωρίζονται ανά κατεύθυνση αφού έτσι, όσοι ακολουθούν π.χ. τη θεωρητική αδιαφορούν για τη φυσική και όσοι ακολουθούν τη θετική αδιαφορούν για τ' αρχαία κ.ο.κ..

Από την άλλη είναι παράλογο με την υλικοτεχνική δομή του σχολείου να γίνονται ταυτόχρονα παραπάνω από δύο τμήματα πληροφορικής: δυο εργαστήρια έχουμε, δυο τμήματα θα γίνονται. Διαφορετικά, αφενός κάποια τμήματα θα έπρεπε να κάνουν μάθημα στην αίθουσα και αφετέρου θα χρειαζόμασταν επιπλέον καθηγητές για να κάνουν τις ώρες που μπορούμε και κάνουμε εμείς τώρα χωρίς μετακινήσεις και αναστατώσεις. Και τα παιδιά είναι σε αλφαβητική σειρά! Και δε φτιάχνουμε παραπανίσια τμήματα! Όσα τμήματα επιλογής θα φτιάχνονταν αν μπορούσαν να γίνουν ταυτόχρονα τα μαθήματα, τόσα φτιάχτηκαν και τώρα.

Το να επιμένει κάποιος να κάνει τρεις κατανομές και αντίστοιχα τρεις κύκλους μαθημάτων, δημιουργεί πολλά προβλήματα και ειλικρινά δε βλέπω ποια λύνει. Ενώ, δηλαδή, βλέπω το παιδαγωγικό όφελος του να είναι μαθητές απ' όλες τις κατευθύνσεις σ' ένα τμήμα ΓΠ, δε βλέπω ποιο το όφελος να έχουν υποχρεωτικά και διαφορετικά μαθήματα επιλογής.

Μέχρι στιγμής η Διεύθυνση δέχεται το χωρισμό που κάνουμε. Αν αύριο το πρωί αλλάξουν τα πράγματα δεν ξέρω τι θα γίνει. Το μόνο σίγουρο είναι ότι -πέρα απ' το ότι εμείς θα πρέπει να πάμε σε 15 σχολεία για να συμπληρώσουμε ωράριο τη στιγμή που τώρα κάτι τέτοιο δε χρειάζεται- το μάθημα θα υποβαθμιστεί αφού απ' τα 12 τμήματα πληροφορικής μόνο τα 2 θα μπορούσαν να είναι στα εργαστήρια.
Ενάντια στην ηλιθιότητα, ακόμα και οι θεοί, μάταια αγωνίζονται.
Friedrich Schiller